Heeft u problemen met inloggen? Klik hier voor meer informatie.
  1. Praat hier gezellig mee over parfum!
    Een aantal leuke links:

Poederachtige parfum

Top-3 van jullie favoriete geuren

Veel plezier!

:rose:

Toevoeging Viva Angel3 op 07-12-2010 23:45u; belangrijk!
    Aanvullende regels/ afspraken
    * Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.
    Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.
    *Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.
    * Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.
    * Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.
    * In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.
    * Een niche-geuren topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.

Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.

Voor de nieuwe parfumschrijvers:
    Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
    Viva.Angel3 wijzigde dit bericht op 07-12-2010 23:52 met 78%
Log nu in om te reageren
  1. Hoi hoi ,

Taylor,gezellie op FB !! Ben echt benieuwd naar het monster lief !!

Dalida&Steph ,veel reukgenot en succes met ruiken (en kopen)

Berteke,is het ook lekker voor in een waterpijp? Goeie tip hhahah,gewoon drogeren ,maar of dat nou zo gezellig is . 8-P

Vandaag in Angel EDP :flower: met de bodylotion,blijft toch wel een toppertje als mijn huid zin heeft .

Hele fijne dag en hopelijk bij jullie wel :sun:

Liefs ,
    Plom
    8:-)8
  2. Bij ICI Paris was het giga druk dus niet echt leuk ruiken, ik rook alles door elkaar heen. Dames sprayden lekker in het rond.
    Andere keer maar weer.
  3. Morgen :)

Steph, ik weet niet waar je woont, maar misschien zijn daar nog andere winkeltjes die parfums verkopen? Bij de ICI is het idd altijd erg druk

Plom, volgens mij kan alles wat vloeibaar is in een waterpijp ;-) En een gedrogeerde wederhelft is even rustig, maar daarna wel saai idd :)

Dalida, veel plezier met geuren ruiken! Ben benieuwd waarmee je thuis komt!

Ik heb net 10 km hardgelopen, ga zo douchen en in Ybris van Farmacia SS. Annunziata
    amaretto, limoen, druivenpitten, thee, eikenmos, benzoë, iris

Fijne dag allemaal!
  4. Hoi hoi

In Amour De Cacao Comptoir Sud Pacifique vandaag.

Fijne dag!
  5. Berteke, hier is nog DA, Etos en nog een winkel die alleen parfum ed verkoopt. Maar om op zaterdag te gaan nee. Liever door de week.
    Knap trouwens 10km hardlopen. :applause:

Ik heb nu Magnetism-Escada op.

Prettige dag allemaal :rose:
  6. Dalida, Rose splendide blijft wel aardig lang ruiken. Maar meestal neem ik de geur van vandaag mee en spray ik een klein beetje bij halverwege de middag.
    Nu heb ik Jacinthe et rose op van E. Coudray, heelijke geur. Ga er over nadenken.
  7. Goedemiddag dames,

Zo, weer thuis van een weekendje Duitsland. :-p
    De buit bestaat uit Ambre Russe van Parfum d'Empire, Cotton Musk van Ulric de Varens, Musk Patchouli van Ulric de Varens en een nieuwe fles Déclaration van Cartier. En verder heb ik zomerkleding gekocht, leuke tops en shirtjes, nu maar wachten op beter weer...

Berteke, echt knap, dat hardlopen! Ik doe bijna niets meer aan sport, ik ben niet gemotiveerd. :-$

Taylor, mooie geur, Amour de Cacao, lekker gourmand!

Isabelle, fijn dat Rose Splendide goed blijft hangen! Jacinthe et Rose is inderdaad heerlijk, echt zo'n romantische rozengeur!

Vandaag in Cotton Musk - Ulric de Varens.

Cotton Musk: lilac, amber, vanilla, white musk.

Fijne dag!

8. Goedemiddag meiden,

Het gaat goed hier hoor !! ook met de guinea-piggies hihi ;-)

Dalida, tof dat je een lekker weekje hebt gehad.

Taylor, het was me nog niet opgevallen dat je hyves af was, ik ben al meer dan en week niet op hyves geweest, geen behoefte aan ook!, ik vind het allemaal niet zo leuk meer.

Plommeke, ik heb ook facebook, als op taylor d'r paginaat koekeloert zie je mij er ook ergens wel tussen staan X-D

Berteke, dametjes doen het goed, al is die sophia een sjagerijn, kan niets goed doen bij dat beest, geef mij Miepje maar.

Ochhhh... zal ik nu ook een topic moeten gaan openen van: Is het normaal om van je ene cavia meer te houden dan van je andere cavia ???? Whahahahahahahahahahaa.....

Goed today: Strawberry oil.

Nou het is weer binnen zitten met een kruik op mijn buik, want het is steenkoud en aangezien ik blokverwarming heb en ze het bij de woningbouw tussen april en oktober uitzetten grrrrrrrrrrrrrr (6) zit ik hier te blauwbekken ! wat een nare rotzomer is het ook ! het zou potverdorrie 30 graden moeten zijn !! ik ben boosssss !!!!

Fijne dag,
    X
  9. Hoi allemaal,

Girlxxx,ik ook hoor,zwaar irritant voor mijn humeur ,loop met een dik vest aan ! :-@ Ga je zoeken op FB !!

Dalida,gefeliciteerd met je Duitse buit ,hopelijk kun je snel je nieuwe kleren aan !

Taylor,SUPER!!!!! :hug: ook de andere proefjes .Kreeg ze gisteren binnen en natuurlijk gelijk aan Alien geroken en opgedaan .Eerste indruk..vreselijk stinken ..man trok een bedenkelijk bekkie en zei complimenteus dat ik naar wc verfrisser rook :-O
    Maar na een tijd lekker,maar ben er nog niet zo hilarisch over zoals ik op Angel ben .Vanmorgen rook ik het nog ,dat is een plus .Ga het nog meer proberen,had misschien mijn ruikdag niet . ;-]
    Britney was kapot ,maar vond ik lekker ruiken in het zakje
    Nu heb ik Mi Fa op EDP van Les Notes Gourmandes op ,super lekker ! Ben blij met je proefjes dus :flower:

Berteke,toppie hoor ! Zeker met dit weer .Heb niet die discipline ,moet hoognodig weer in actie komen .

Vandaag (dank- zij Taylor) Mi Fa op EDP van Les Notes Gourmandes.

Fijne zondag zonder zon ! :-(

liefs
    Plom
  10. Hallo iedereen,

Dalida, goed shopt in Duitsland zeg.

Girlxxx, knaagdieren daar is er geen een hetzelfde van. Kan sophia nog bijtrekken met haar humeur? Hoe oud zijn de dames?

Plom, lekker mannetje die van jouw. Zei hij ook dat je na een tijd lekkerder rook dan de eerste keer?

Vandaag Appel-DKNY op.

Groetjes en morgen graag geen regen in NL :rose:
  11. Hoi hoi

Dalida, klinkt heerlijk jouw uitje naar DU, en lekker geshopt zo te horen, heerlijk :)

Girl, volgens mij is een dergelijk topic over het humeur van jouw Sophia wel te openen hier ergens op Viva :) Klinkt als een echte dame iig ;-)

Mbt hardlopen, ik heb me opgegeven voor de Zevenheuvelenloop in november en dat is 15 km. Tussendoor nog drie andere hardloopevents, dus ik heb die wel als stok achter de deur. Maar met dit weer ga ik ook niet zo graag hardlopen hoor ;-)

Steph, misschien toch eens ergens proefjes bestellen? Die prijzen vallen vaak erg mee en dan heb je ook weer wat lekkers te snuffelen :)

Ik was vandaag in Mythique van DelRae
    Mandarin, Italian bergamot, ivy, peony, jasmin concrete, Florentine orris butter, sandalwood, patchouli, ambrette musk

Fijne avond nog!
  12. Berteke, wauw de Zevenheuvelenloop knap zeg.

Vandaag Escada-magnetism op.

Fijne dag allemaal :rose:
  13. Goedemorgen,

In good old Fantasy ;-)

Berteke goed van je hoor!
    Dalida ja het is idd een heerlijke gourmand, fijn dat je weekend zo leuk was!
    Girl tis wat he, met je cavia's en ja: van mij mag de zomer weer terug komen, maar vandaag ziet het er goed uit!
    Plom graag gedaan!!

Fijne dag!
  14. Morning allemaal,

Girl ,leuk dat je mij op FB gevonden hebt !

Berteke,15 kilometer ,ontzettend goed van je !

Steph en Taylor,jullie ruiken lekker . :flower:

Steph ,na een tijdje heb ik aan man gevraagd of hij mij nu te pruimen vond,stuk beter vond hij . :-]
    Ruikt mij het liefst in Angel,Poeme en Cassini .

Vandaag in Angel Suncessence EDT ,dankzij Taylor .Lekker .

Hier eindelijk droog vandaag ,bij jullie ook?

Fijne dag ,X
    Plom
    8:-)8
  15. Hier is het gelukkig ook droog.
    Had straks wel haren aan mijn broek, konijnen buiten zijn de wintervacht aan het verliezen, is normaal dat het nu pas is.
  16. konijnen, cavia's , is het omdat die ook ruiken dat er zoveel over geschreven wordt hier?

Ik ruik naar leuke honden en een super parfum geste, daar wordt je vrolijk van. is van humiecke&nog iets.
  17. Goedemiddag dames,

Girl, ik vind het ook deprimerend hoor, dit weer, het lijkt verdorie wel herfst. :-(
    Hopelijk wordt augustus een zonnige, warme maand.

Plom, Mi Fa is heerlijk he! Ik vind die fles ook zo geweldig:

http://www.fragrantica.co ... iniscence/Mi-Fa-3057.html

Vandaag in Ambre Russe - Parfum d'Empire.

Ambre Russe: champagne, vodka, black tea, cinnamon, cumin, coriander, honey, leather, incense, ambergris, vanilla.

Prachtige ambergeur, boozy, kruidig, warm.

Fijne dag!

18. Abonnement op VIVA?

VIVA is spraakmakend, eigenzinnig en heeft humor. Wekelijks speelt VIVA losjes maar scherp in op de actualiteit en brengt artikelen op het gebied van psyche, relatie en trends. VIVA: een cadeautje met inhoud, wie wil dat nou niet?

Lees verder

19. [...]
    ModeratorViva wijzigde dit bericht op 27-07-2011 19:05 met 101%: off-topic
  20. Hoi hoi

Dalida, het was hier vandaag beter weer en het wordt nog beter voorspellen ze. Hoop dat ze uitkomen, die voorspellingen

Plom, Steph, ik moet hem eerst lopen haha, maar ik doe mijn best ;-) We lopen dan ook langs het oude huis waar ik vroeger gewoond heb als kind, dus dat vind ik wel bijzonder

Steph, erg he, dat uitharen. Wij hebben een wit tapijt in de ochtend nu met die hond

Ik ben vandaag in Lei van Mazzolari
    Topnote: Bergamot, Lemon
    Heartnote: Cocoa, Patchouly, Vanilla, Labdanum (Rockrose)
    Basenote: Vetiver, Sandalwood, Texan Cedarwood

En ik ga zo na het douchen in Carolina van Mazzolari
    tuberose, white flowers, subtle hint of fruity notes

Fijne avond!
  21. Berteke, die geuren klinken goed, Lei en Carolina. Van Mazzolari ken ik volgens mij alleen Zagara.

Vanavond in Musk van Bettina Barty (bodylotion) en Muscs Koublaï Khän van Serge Lutens.

Fijne avond!

22. The Body Shop White Musk Libertine ~ new perfume.

The Body Shop will launch White Musk Libertine, a new fragrance for women, in October.
    White Musk Libertine is described as a "new generation White Musk" and The Body Shop's "most feminine fragrance to date".
    It is a flanker to the brand's popular White Musk (1981), and follows recent efforts White Musk White Hot Summer, White Musk Midnight Iris, White Musk Breeze and White Musk Sport.

White Musk Libertine was developed by perfumer Vincent Schäller; notes include Turkish delight, Chantilly cream, orchid and signature musk.

The Body Shop White Musk Libertine will be available in 30 and 60 ml Eau de Parfum and in 30 ml Eau de Toilette; matching body products will also be sold.

http://www.nstperfume.com ... sk-libertine-new-perfume/
  23. Goedemorgen dames ;-)

Dalida, nou wat je zegt, het is vandaag weer deprimerend, zit ik straks dan op de fiets :cry:

Ah... again een variant op de whitmusk, tja, ik koop ze niet meer want ik vind de meeste variaties 10x niks, op 1 na en dat is de white musk iris midnight daar ben ik zuinig op.

Steph, gelukig zijn ze niet hetzelfde en dat kan ook niet, mijn Sophia is een rex-je ze lijkt eerlijk gezegt meer op een knuffelbeer, zo'n bruine teddybeer, vroeger had ik zo'n oud geval met 1 oog X-D mmmm dat brengt mij op gedachte om 1 oog uit Sofie te halen, lijkt ze er helemaal op whahhahaa ochhhh... nee hoor. Ze is nu 11 weken oud, Miep is nu 20 weken oud. Het gaat stukken beter hoor, als ik in de ochtend goeiemorgen zeg, gaat ze popcornen (bokkesprongettjes maken) hihi zo schattig!

Berteke, ja ze is echt een vrouwtje, ze heeft een heel pittig karaktertje, maar kan haar al niet meer missen hoor, alle 3 niet ook m'n hamstertje niet.
    Leuk dat je van hardlopen houdt! zelf sport ik ook fanathiek eigenlijk iedere dag wel, maar ik doe echt aan krachttraining, ik wil juist wat breder worden, van cardio val ik te snel af en maak ik geen spieren mee. Ik draag nlk wel een grote basgitaar om mijn lichaampje :-P kunnen we je niet aanmoedigen zoals bij de Le tour de france, hup bertekeeeeeeeeeee !!!

Steph, die haren zijn vreselijk irritant he ? mijn rex valt niet uit, ander krulletjes type-haar maar mijn gladharige Miep... stofzuig de gehele dag door, en ik kan ze niet buiten zetten hier. Ik zet ze wel in de ren die staat promt in de achterkamer, maar het beschermkleed zit erna onder en ik ook telkens weer, hoe dat komt.... ze trekken mij aan ofzo ? Leuk dat je konijnen hebt.

Ff denken nog iemand vergeten ? dacht het niet toch ?

Goed gisteravond was ik in de vanille olie van TBS, maar nog steeds vind ik het eeuwig zonde dat het niet meer de allereerste versie is uit begin 90tis!

Vandaag ga ik in: ik kijk nu naar buiten, druilerig rot weer pfffttt, warme geur dan maar ik kies voor: Opium EDP van YSL.

Fijne dag!
    X

P.S. Ik kan waarschijnlijk volgende week Magnetism van Escada gaan kopen, ik heb hem getest, ik vind hem heerlik fruitig. Laat het wel weten hoor ;-)
  24. [...]
    ModeratorViva wijzigde dit bericht op 27-07-2011 11:26 met 98%: off-topic
  25. Goedemorgen dames,

Girl, ik vind White Musk Midnight Iris ook de beste variant op White Musk tot nu toe. Ik ben wel heel benieuwd naar White Musk Libertine, de noten spreken mij wel aan (Turkish delight, Chantilly cream).

En Magnetism is heerlijk, lekker fruitig!

Vandaag in Musk van Bettina Barty (bodylotion) en Rose de Nuit van Serge Lutens (proefje).

Fijne dag!

26. Goedemorgen Dames,

Dalida, ik las dat je gisteren Ambre musk ophad. Lijkt mij zo'n lekkere geur. (vanmiddag eens naar een geurenwinkel gaan).

Berteke, lekker hé zo'n harig tapijt.

Girlxxx, Magnetism IS een heerlijke geur. Blijft ook lang ruiken.

Vandaag Be-delicous van DKNY op. Blijft een lekkere geur.
    Mijn moeder zei dat ze een proefje van Noa had, straks ook eens heengaan.

Fijne dag, zonder regen