Backpacken Zwitserland, tips?

25-07-2011 15:12 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben van plan om volgend jaar (mei/juni) te gaan backpacken in Zwitserland. Waarschijnlijk neem ik een Swisspass voor het vervoer onderweg en ga ik in hostels overnachten.



Maar nu moet ik nog bedenken wat ik precies wil gaan zien en een route plannen voor twee tot drie weken. Wat moet ik zeker gaan zien/doen?
Alle reacties Link kopieren
Een tip van een iets andere orde: de Lonely Planet van Zwitserland kopen. Ik heb overal en nergens gebackpackt, altijd met een LP op zak. Prima overnachtings- en restauranttips, handige plattegrondjes, informatie over zaken die je kunt gaan bezichtigen, adresjes voor activiteiten, etc.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zeker moet gaan doen is trotti-biken. Dat is met een step de berg af. Hartstikke leuk! Kan op verschillende plaatsen, moet je even googelen. Oa in Grindelwald wat sowieso een erg mooie plaats is, heel centraal en veel te doen.

Ook de rodelbanen zijn trouwens dolle pret, die hebben ze in Grindelwald ook.

Je moet trouwens eens uitrekenen of je met de Swiss Half-fare card niet goedkoper uit bent dan met de Swiss-card want dat is al snel zo.
.
Alle reacties Link kopieren
Lonely Planet/Rough Guide ga ik waarschijnlijk wel kopen, maar daar staan ook niet altijd de beste/leukste plekken in. Waar het mij vooral om gaat zijn ervaringen van anderen. Wat was nou echt helemaal geweldig of wat zou je absoluut niet aanraden. En dat kan van leuke steden/dorpen tot geweldige uitzichten of wandeltochten zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Impala: Had de Half-fare card nog niet gezien. Is inderdaad wel een optie. Eerst maar eens een route uitstippelen en dan een rekensommetje gaan maken.



Grindelwald stond al op mijn lijstje (ivm de Jungfraujoch), dus dat rodelen zet ik er zeker bij! Hou wel van wat actie
Alle reacties Link kopieren
Engelberg (heeft ook een hele mooie trotti-bike, vanaf de Gerschnialp) en goed gelegen voor de Titlis.



Kandersteg - wandelen naar Oeschinensee en Blausee



Aletschgletsjer
.
Alle reacties Link kopieren
De Aletchgletcher in Wallis

Zermatt in Wallis

Authentiek Binn in Wallis

Mooie wandeling over lange hangbrug bij Blatten omhoog in Wallis
Alle reacties Link kopieren
Naast al die goede bergtips die je al hebt gekregen: ik vond Lausanne en Montreux heel leuk om te bezoeken, vooral ook vanwege hun liggging aan het prachtige lac léman (meer van geneve).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Wallis was ook al een optie om naartoe te gaan, maar die komt nu zeker op de kaart te staan.



Waar ik nog wel over twijfel zijn de overnachtingen. De hostels in Zwitserland zijn niet echt goedkoop. Nu zat ik eraan te denken om misschien op campings te gaan overnachten. Zelf heb ik geen tent (en ik heb ook geen zin om met teveel spullen rond te sjouwen).



Zijn er ook campings waar je een tent (+ inhoud) kunt huren voor een aantal dagen/week? Kon via de nederlandse organisaties zoals Vacansoleil maar twee of drie vinden...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het huren van een tent met inhoud ook niet goedkoop zal zijn. Zwitserland is nu eenmaal duur, zeker nu de franc zo sterk staat tov de euro. Bovendien regent het er vaak, wat in een tent ook geen pretje is (al je spullen worden klam).

Ik zou gewoon lekker in hostels gaan, en dan wat langer in de goedkopere en korter in de duurdere. Misschien kun je ook een goedkoop pension vinden?



Ik vind Lausanne trouwens niet zo geweldig en Montreux wel aardig (eigenlijk alleen om de ligging aan het meer) maar geen must.
.
Alle reacties Link kopieren
Davos en omgeving is erg mooi.

Hele mooie treinreis omhoog is dat ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven