Entertainment alle pijlers

Vreselijke kinderseries

27-01-2008 11:13 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke avond mag mijn zoontje een dvd uitzoeken en eventjes tv kijken voor hij naar bed gaat.

Ondertussen is er al een hele verzameling ontstaan met de meest uiteenlopende dvd's.

Zelf vind ik Bob de Bouwer, Pieter Post en Barbapapa helemaal leuk :-$

En gelukkig kiest hij die ook vaak.(met een beetje hulp van mij zo af en toe ;-) )

Maar ik heb echt een pesthekel aan Thomas het locomotiefje (vooral die stem van Erik de Zwart is amper te verdragen :-|

Of Budgie, een helicoptertje, vanuit mijn tenen...JECH!

Teletubbies, krijg ik nachtmerries van.

En Calimero daar kan ik de nek hoogstpersoonlijk wel zelf van omdraaien.

Welk kinderprogramma mag van jou a la minuut van de tv?
Oh, waar ze ook graag naar kijken de laatste tijd, en dat vind ik wel leuk, is Tom en Jerry.
Brum!!! In de schredder ermee! >-D

Blue's clues! Nek omdraaien die kerel. Gatver, wat is die irritant! :mad:

Spongebob. Aaarrrrggghhhh!!! Sinds kort vindt mijn zoontje dat erg leuk.

Ook wil hij graag naar Pokemon, Avatar en dat soort vechttekenfilms kijken. Maar dat mag hij niet van mij.

Ben laatst naar Dora the musical geweest. Men, heb nu een ontzettende hekel aan die Dora. Wat een hysterisch mens zeg. En dan heb ik het nog niet eens over Boots. Voor kinderen geweldig, maar voor de ouders.... :cry:

Verder zijn Zappelin, Plop en kornuiten, K3, Dora en Diego, Bumba en Nijntje favoriet bij mijn koters.
Brum. Wizzy en woppy, betsy dat big van studio 100, en al die drukke manga achtige tekenfilms.

Leuk vind ik Bob de Bouwert, Sesamstraat ( bert en ernie ! ) De film van ome willem.

dreumes vind Nijntje helemaal leuk. Prima.

De kleuters kijken nickJunior ( max 3 filmpjes per dag ) Of zapp, 30 minuten tot 1 uur maximaal per dag. Verder staat ie uit hier.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Mijn vriend noemt boots altijd "die speed-aap"
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Hier ook een fan van de scandinavische series.

Ook vind ik het molletje heel leuk en buurman en buurman

(tjechisch).

Wat mij irriteert is de tune van Sesamstraat. Sesamstraat is wel leuk alleen dat muziekje BLEG.
Al 10 jaar geleden waren de teletubbies erop. Mijn kinderen zijn er gék op, gelukkig is die tijd voorbij.

Mijn jongste is het minst verslaafd aan tv, dus wat er nu op staat valt reuze mee.

Grootste ergernis; totaly spies (vreselijk irritante gegil de hele tijd, dat doe ik dus na en dat vinden ze hier zo stom dat ze uiteindelijk die girls ook niet meer willen zien. ;-) )

Wizzie en Woppie, Samson en Gert; brááááák. Wat was ik blij dat geen van mijn kids dit leuk vond.

Brum, tubbies en P.Post vond ik altijd wel schattig.
Ik haaaaaaaat fairly odd parents...of hoe je het ook mag schrijven, verschrikkelijk druk, één stuk kabaal, wizzie en woppie ook een ergernis. Kan ik wel van kotsen.

Pipi Langkous mag blijven, topwijf, avatar vindt ik stiekem erg spannend,

Voor de rest maakt het me niet zo veel uit.
Ik snap niet dat ouders hun kinderen naar Nickleodeon en Jetix laten kijken. Heb je garantie op slechte agressieve programma's. Ook op Ned 3 kijken wij kritisch. Linus en alles uit Scandinavie vinden ze hier geweldig, ik zelf ook. Konstanze is ook zoiets moois.

Dip en Dap zijn heel leuk, en Barbapapa is een vreselijke hippie die van mij wel weg mag. Dora heb ik een keer gezien en vond het vreselijk, wat een dominant typetje.

Hoewel we totaal niet in den here zijn, is Elly en de Wiebelwagen hier zeer geliefd. De kinderen kijken het graag en zelf vind ik het wel iets liefs, onschuldigs hebben. Ik trek het in elk geval beter dan Samson en Gert, Mega Mindy of Dierendokter Tom.
Oja, en inderdaad., Sinds Sesamstraat zo gemoderniseerd is qua tune en decor, vind ik het niet meer te pruimen. Waarom moet dat nou? En dan die ADHD Elmo. Verder vind ik Buurman Baasje wel weer een aanwinst.

Buurman en Buurman is geweldig, wat een humor. Op You Tube staan ze ook.

En de Daltons. Dat was altijd genieten. Pas waren De Daltons, de Jongensjaren er nog op. Is alweer afgelopen.
De leukste vond ik Boes, Buurman en Buurman, Bert en Ernie wat ik me nog kan herinneren.

Ernie: "Bert, Bert... Bert...

Bert: "Oh... Ernie, ik probeer in slaap te komen..."

Ernie: "Zeg, Bert, ik heb een ongelooooooofelijke dorst! Oeh, wat heb ik een dorst!"

Bert: "Ernie, ik probeer te slapen. Ga het bed uit en drink een lekker glas water."

Ernie: "Ja, dat is een heel goed idee, Bert, een heel goed idee!"

En zo gaat het maar door! Schitterend!

Madiken, bedankt voor de tip over Buurman en Buurman! Ik moet daar maar eens kijken.
World of Warcraft: Legion
De vervelendste series vind ik die waardeloze tekenfilms met weinig vloeiende bewegingen. Sommige tekenfilms vind ik te gewelddadig; voor mij doet het er nauwelijks toe of een film getekend is of echt als het gaat om de hoeveelheid geweld. Japanse tekenfilms vind ik erg mooi, en de grote ronde ogen horen bij de Japanse tekenfilmcultuur, IMO.

Ik moet zeggen dat ik Vrouwtje Theelepel ook aardig vind, maar ik probeer steeds erachter te komen, wanneer ze krimpt (waardoor ze met dieren kan praten) en wanneer ze groeit tot haar oorspronkelijke vorm.
Ernie: "Bert, ik heb een ongeloooooofelijke honger!"

Bert: "Ooooooohh...." BOEM. Bert ligt nu bewusteloos op de grond.
Teletubbies, bah! Ook Dora kan bij mij geen goedkeuring vinden, evenals een walgelijk programma genaamd Miss Bigi (of zoiets).
Godezijgedankt dat oudste dochter niet langer naar DragonBall Z en Pokemon wil kijken!
mamarlu schreef op 28 januari 2008 @ 10:55:

Ben laatst naar Dora the musical geweest. Men, heb nu een ontzettende hekel aan die Dora. Wat een hysterisch mens zeg. En dan heb ik het nog niet eens over Boots. Voor kinderen geweldig, maar voor de ouders.... :cry:

.
Gek he... voor n kinderprogramma
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Brum, met stip op nummer 1. Wat een vreselijke volwassenen die daarin spelen GRIEZELIG
Whatever, I do what I want
Ik had het nooit verwacht, maar Pippi Langkous vond ik als kind geweldig, en nu vind ik het een STRONTVERVELEND VERWEND NEST MET EEN VEEL TE GROTE MOND.

Ik vind het jammer dat heel veel scandinavische series ondertiteld worden, mijn kleuter kan nog niet lezen.

Thomas Trein moet ik eigenlijk toch maar eens kopen, hoewel ik er geen zak aan vindt, hij speelt de spelletjes op de engelstalige site en kijkt naar de duitse versie op SuperRTL (we hebben geen Nickelodeon opgenomen in ons satellietpakket).

Hebben jullie je het Kid-do-pakket laten aansmeren door Felicitas ? Ik heb het op marktplaats kunnen kopen en vind die karakters heel leuk. Op de duitse zender KiKa worden de filmpjes van Kleine Hoe en Vlo uitgezonden op zaterdagochtend om 09:24 uur, heerlijk moment.

http://www.edition-xxl.de/grafiken/buecher/HuhuUhu/426_1.jpg
Ik heb een vreselijke hekel aan Herman van Veen en dus ook aan Alfred J Kwak. Waar het vandaan komt weet ik niet. Als kind zette ik het al op een krijsen als Afred op tv verscheen. Maar vooral als dat spitter spetter spaterliedje werd gezonden door Herman.

Nou kreeg ik een vriendje dat Hermanfan was. Ik probeerde me over mijn Hermanhaat heen te zetten... was me bijna gelukt toen ik drie maanden in Afrika zat, mijn vriend me een mp3speler meegaf met o.a. Herman erop. Het enige Nederlandse geluid dat ik bij me had terwijl ik mijn vriendje di emaanden enorm miste. De laatste maand gaf ik aan mezelf toe: ik haar Herman niet meer zo... maar de dag dat ik terugkwam dumpte dat vriendje me... en sindsdien haat ik Herman harder dan voorheen...Dat met Alfred komt het nooit meer goed.
Bumba.. wat een psychopatische clown vind ik dat brrr *rilt*
Spongebob vind ik verschrikkelijk. Die rotstem.
;-) Ben gelukkig niet de enige
Totally Spies, Pokemon (en meer van die jetix-meuk) vind ik dus echt niet te pruimen!!! MIjn dochter ( van 4 ) vind het geweldig.

Mijn zoontje van 16 maanden vindt op zich de teletubbies wel interessant.

Over het algemeen irriteer ik me niet zo aan KINDERprgramma's eigenlijk. Het woord zegt het namelijk al.. KINDERprogramma's . Dan hoeven de ouders het ook niet leuk te vinden, toch?

Ik kijk bijv naar het nieuws.. as the world turns., gtst. ik noem maar wat.

Daar vinden mijn kinderen geen klap aan. Dat klopt... dat zijn namelijk programma's voor ' volwassenen' . (al ken ik ook genoeg mensen die daar ook geen zak aan vinden).

Natuurlijk vinden wij als volwassenen de teletubbies (vaak) niet leuk. Nou en? WIJ hoeven het toch ook niet leuk te vinden?

Sommige kinderprogramma' s / tekenfilms vind ik soms net een het randje zoals bijv (hoe heet dat mormel ook alweer...)

... CHIN CHAN!

DAT vind ik nou zo' n tekenfilm die van mij van de buis mag (en dat is ie ook volgens mij). Gaat echt nergens over. Buiten het feit dat ik het gewoon een stomme tekenfilm vind is het ook niet echt verantwoord als je het mij vraagt. Kinderen pikken best wel wat op van tekenfilms en wat die Chin Chan allemaal uitspookte...(en zei)

Wizzy en Woppie vind ik eigenlijk wel briljant gevonden. Die figuren spreken een soort van geheimtaal waar geen touw aan vast te knopen is, maar op een of andere manier wordt het altijd duidelijk waar het over gaat.

Als mijn dochter iets zit te kijken wat ik niet leuk vind kijk ik gewoon niet. Heel simpel.
Dat van Chin-Chan klopt, hier mochten ze niet meer kijken nadat er 1 in de klas de blote k... liet zien. Waarom doe je dat ? Omdat Chin-Chan dat ook doet !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven