Psychologische thrillers, boeken

26-07-2011 15:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie weet er een goede psychologische thriller?? als boek?? of detective thrillers??

Ik heb de nieuwste van karin slaughter al uit, en zoek meer goede boeken. heb esther verhoef, simonde vd vlugt, saskia noort ook al. Boeken als suzanne vermeer vind ik dan weer niets.
Alle reacties Link kopieren
Als je van Karin Slaughter houdt (ik heb ook alles van haar gelezen) probeer dan ook eens Tess Gerritsen en Alex Kava!!



(Net als Karin, heeft Tess een reeks. Let dus op de volgorde )
Alle reacties Link kopieren
Alles van Sophie Hannah.
Alle reacties Link kopieren
Ruth Rendell, Britse thrillerschrijfster met een enorm oevre. Niemand die zich zó goed in de geest van een psychopaat kan verplaatsen als zij.

In diezelfde stijl vind ik Minette Walters ook erg goed.
De therapie van sebastian fitzek is al genoemd, maar zielenbreker van hem is ook heel erg spannend! De gijzeling en de wreker heb ik klaarliggen voor de vakantie. Het leuke aan zijn boeken vind ik dat de clue altijd een complete verrassing is, in tegenstelling tot bijv. Verhoef, Lackberg, vd Vlugt, Dijkzeul...waarbij je vaak een aantal scenario's bedenkt en het uiteindelijk een soort van combinatie daarvan blijkt te zijn..
Alle reacties Link kopieren
Patricia Cornwall, de Kay Scarpetta reeks, ook een aanrader
Alle reacties Link kopieren
quote:raspberry71 schreef op 27 juli 2011 @ 20:25:

Patricia Cornwall, de Kay Scarpetta reeks, ook een aanraderKlopt; heel mooi! En de reeks van Janet Evanovich over detective Stephanie Plum vond ik ook goed.
John Sandford



Kan geweldig de gedachtengang van een psychopaat beschrijven.
Alle reacties Link kopieren
De Analist van John Katzenberg. Ooit bij een witte boekhandel gekocht, zeer spannend. Zijn overige boeken vallen tegen.
Alle reacties Link kopieren
thanx allemaal

ik ben gister eerst naar de slechte geweest en heb zowiezo de therapie en zielenbreker van sebastian fitzek gekocht. Ben dus benieuwd ;)

En al jullie andere tips ga ik ook proberen als ik deze uit heb. ik had inderdaad van tess gerritsen ook al 2 boeken gelezen, sneeuwval en zustermoord. vond ze geweldig, maar had ook door dat er een lijn in zat net als karin slaughter. die heb ik al wel allemaal gelezen, die vind ik tot nu toe de beste :D
Alle reacties Link kopieren
quote:zakdoek schreef op 27 juli 2011 @ 12:09:

Inderdaad: Jonathan Kellerman. Hij is kinderpsycholoog en schrijft heel spannende thrillers.Jaaaa Jonathan Kellerman ben ik helemaal aan verslingerd, heb ik veel boeken van. Verder idd Nicci French, Henning Menkell, Stieg Larsson etc, maar die zijn al genoemd ;)
Elisabeth George
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de boeken van Linwood Barclay helemaal geweldig!



Op dit moment ben ik het boek ''Vriend van de Duisternis'' van Lisa Unger aan het lezen
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
En stieg larsson natuurlijk! Psychologische thrillers ten top
Alle reacties Link kopieren
Ingrid Oonincx

Carla de Jong

Siska Mulder
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook voor Michael Robotham als de echte favoriet... na het lezen van zijn eerste boek heb ik ze gelijk allemaal gekocht

Wat schrijft die man goed!
Dream as if you will live forever,
live as if you only have today!
Alle reacties Link kopieren
Ruth Newman.

Jilliane Hoffman.

Sabine Thiesler.
Alle reacties Link kopieren
Boeken van Linda Jansma, Svea Ersson en Chevy Stevens.
Alle reacties Link kopieren
Dean Koontz
Leef nu en niet later...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven