Opruimen, ik heb de smaak te pakken!

28-07-2011 13:16 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik hamster kleding. Moet echt dingen weggooien die ik nooit draag, maar dat vind ik weer zonde- als ze kwalitatief nog goed zijn. Zat er toevallig net aan te denken om mijn kast ook op te gaan ruimen. Maar ja, kan goed dat het bij denken blijft!
Alle reacties Link kopieren
de kringloop, de slegte of de vuilnisbak.



Ik moet toegeven dat ik niet zoveel heb en elke keer als ik verhuis verdwijnt er een beetje naar eerstgenoemde 2. En anders draag ik kleding af en gaat t in de vuilnisbak.



Oude handdoeken enzo gebruik ik ook gewoon tot ze op zijn.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
paar keer verhuizen helpt ook goed tegen hamsteren...



Laatste keer ook de kringloop en de kledingbakken blij gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Ach gossie meis.

Daar heb ik ook weleens last van, zo'n opruim bui.

Kan je het handelen? T gaat vanzelf weer over hoor



Alle gekheid op een stokje.



Soms probeer ik wat te verkopen via marktplaats of ik hoor rond in mijn omgeving of er nog mensen interesse hebben.

Zo niet dan gaat het naar de kringloop.
Oh, wat heerlijk is dat hè!



Zelf ben ik er ook mee bezig. Deels uit ruimtegebrek ook. Ik heb ook een kast verplaatst naar het berghok zodat er in de kamer van de kids meer ruimte is.



De kleding die niemand meer past heb ik deels in de kledingbak gedaan. Ik heb veel slechte berichten gelezen over die kledingbakken. Daar doe ik dus alleen dingen in waarvan ik denk dat niemand ze meer wil, dan wordt er papier van gemaakt of nieuwe textiel. Ik doe daar dus ook gewoon dingen in die kapot zijn.

Sommige dingen geef ik weg. De mooiere dingen die nog over waren (maar niet verkoopbaar of alleen met veel moeite) heb ik naar het Leger des Heils gebracht. De dingen die zij bruikbaar achten verkopen ze in hun winkeltje of ze helpen er direct mensen mee. En de rest wordt dus ook hergebruikt.



Ik heb een paar babydingen op MP gezet en al wat verkocht. Een aantal boeken hebben we aan De Slegte verkocht en een stel naar de Kringloop gebracht. De kringloop heeft ook nog wat babyspul gekregen.



Verder heeft het grofvuil hier aardig wat mee kunnen nemen. In onze buurt wordt veel buiten gezet als grofvuil, maar dingen die nog bruikbaar zijn verdwijnen net zo hard weer. Er wonen hier ook veel studenten en Poolse seizoensarbeiders in de buurt die wel wat gratis meubilair kunnen gebruiken.



Maar de zolder heb ik nog niet onder handen genomen. Daar staat ook nog het nodige. Volgende project
Alle reacties Link kopieren
aangezien ons appartement te koop staat, ook flink wat 'troep' de deur uitgedaan....grote bananendozen vol naar de kringloop...



waar ik qua weggooien wel eens moeite heb:

dure dingen die je ooit gekocht hebt (dure boeken/kleding/schoenen oid) dat je nu niet meer gebruikt, waarvoor je op mp ook niks/nauwelijks iets voor krijgt. Voelt altijd pijnlijk dat weg te gooien :( Nu maar gewoon gedaan...heb er zelf ook niks meer aan...



en nu ik verder lees...de milieustraat zijn we ook regelmatig geweest...als kringloop dingen niet wilde hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:IceRose schreef op 28 juli 2011 @ 13:27:

@ Bronte, op zich vind ik goede, nauwelijks gedragen kleding weg doen ook wel zonde, maar ik verslijt bijna geen kleding dus in de loop der jaren hangt er steeds meer in de kast...



Dan maar aan iemand geven die het wel draagt!



@mevrouw 75; Verslijt jij de handdoeken echt tot op de vezel? Dierenasiels zijn dolblij met oude afgedankte handdoeken.Tot er gaten in komen. Ik moet toegeven dat ik in mijn hele leven 1 hele handdoek heb weggegooid omdat die gaten begon te krijgen, de rest is gewoon nog goed. En om nou 20 km te fietsen om die ene handdoek naar het asiel te brengen..
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn oude kantoorkleding altijd aan dress for succes. Dat zijn winkels die zakelijke kleding inzamelen voor mensen die weer aan het arbeidsproces gaan deelnemen en er voor een sollicitatie goed uit moeten zien. Als de persoon in kwestie wordt aangenomen na de sollicitatie, krijgt die nog een tweede set kleding.



Eerder bracht ik mijn spullen altijd naar de vrouwen opvang van het leger des heils, maar ik kwam er achter dat de dames niets van mijn kleding kregen en alles de winkel in ging. Tja, als ik het zou willen verkopen, dan had ik het wel op marktplaats gezet. Het gaat mij er juist om dat het bij mensen komt die het nodig hebben. En oja, als het in de ldh winkel niet snel genoeg verkocht wordt, dan wordt de kleding verkocht aan bedrijven die er bijvoorbeeld sloten mee dempen. Leuk om te horen als je net allerhande merkkleding hebt gedoneerd! :-s
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een verhuisdoos met 'sentimenteel spul' voor tekeningen enzo en een 'voor later' met speelgoed enzo dat nog goed is.
Alle reacties Link kopieren
quote:lovette81 schreef op 28 juli 2011 @ 13:44:

dan wordt de kleding verkocht aan bedrijven die er bijvoorbeeld sloten mee dempen.



Dat lijkt me sterk. Dat mag niet in NL.



Kan wel zijn dat het als tekstielafval wordt verwerkt tot vloerbedekking of vilt ofzo.
Wij hebben laatst de schuur en de zolder helemaal leeg geruimd. Nog een hoop 'rommel' naar de kringloop gebracht en spullen waar echt niemand meer iets aan heeft naar de milieustraat.

Merkkleding van mijn kinderen dat er nog goed uit ziet gaat op MP. Mijn eigen kleding is merkloos en gaat naar Roemenië via een org. in onze stad die het er zelf heen brengt. Weet je zeker dat het goed terecht komt. Kleding van mijzelf en mijn man gaat overigens jaaaaaaren mee, hoef vooral van mijn man bijna nooit iets weg te gooien.

Tja en dan verkoop ik af en toe ook nog eens wat speelgoed oid op MP. Hier gaan eigenlijk nooit nog bruikbare spullen de prullenbak in, maar ik neem eigenlijk aan dat bijna niemand goed bruikbare spullen zomaar weggooit...
quote:Maja82 schreef op 28 juli 2011 @ 13:52:

[...]





Dat lijkt me sterk. Dat mag niet in NL.



Kan wel zijn dat het als tekstielafval wordt verwerkt tot vloerbedekking of vilt ofzo.



En dat vind ik prima. Als het maar niet de vuilverbrandingsoven in gaat. Dat vind ik pas echt zonde.



Van mij mag het Leger des Heils verkopen wat ze willen en van de rest mogen poetsdoeken gemaakt worden (of zo). Liever nog bracht ik het naar de weggeefwinkel, maar die is opgedoekt.
quote:IceRose schreef op 28 juli 2011 @ 13:48:

Haha, ik merk dat opruimen verslavend werkt... Bij alles wat ik vastpak denk ik nu 'heb ik dat eigenlijk wel nodig?', maar misschien draaf ik een beetje door...



Hebben jullie eigenlijk nog veel dingen bewaard van vroeger? Denk aan speelgoed, knuffels, tekeningen die je als kind gemaakt hebt? Hier komt het emotionele aspect natuurlijk ook bij kijken.



Ik hou niet van rommel in mijn huis, dus doe ik alles direct weg wat ik niet gebruik of niet meer draag. Gelukkig zit er een kringloopwinkel aan de overkant van mijn huis dus dat scheelt.



Spullen van vroeger bewaar ik ook niet uit sentimenteel oogpunt. Mijn kinderboeken zijn naar mijn nichtje en de rest is weg. Ik mis het ook niet. Het enige van vroeger wat ik bewaar zijn foto-albums (die ik vervolgens nooit meer inkijk ).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte opruimer. Heerlijk als je iets uit de kast kan pakken, zonder eerst allerlei andere troep opzij te moeten schuiven/gooien/zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik de afgelopen regenachtige weken ook lekker het huis opgeruimd! Heb een hoop richting het Leger des Heils gedaan en een hoop naar de papier- en vuilnisbak. Rest aan vrienden/familie weggegeven.



Goede tip van het dierenasiel, ga gelijk eens kijken wat hier in de buurt zit!
quote:IceRose schreef op 28 juli 2011 @ 13:50:

Waar kan ik dan het beste mijn (goede) kleding kwijt denken jullie? Welke organisatie is het meest betrouwbaar?



Merkkleding die je niet meer draagt kun je ook eerst nog bij een tweedehandswinkel brengen. Meestal is het zo dat als het na 3 maanden niet verkocht is, het naar een goed doel gaat, hier in de stad gaat het dan bv naar een blijf van mijn lijf-huis. Tenzij je dat niet wilt, dan kun je het weer ophalen.



Merkkleding die nog goed is kun je ook gewoon in de kledingbak doen. De goede stukken worden eruit gevist en gaat in balen naar handelaren in Afrika, die het daar in hun winkeltjes verkopen. Want moderne mensen in Afrika willen graag in goed uitziende, betaalbare merkkleding lopen. En dus niet in sleetse oude t-shirts.



Kleding van H&M en zo is daar vaak niet meer mooi genoeg voor. Terwijl er best nog iemand blij mee zou kunnen zijn. Dat wordt dan dus ook gewoon uit elkaar getrokken en tot poetskatoen of papier gemaakt.



Dus heel slecht is het niet hoor, alleen komt de meeste kleding dus niet ten goede aan arme sloebers die niets hebben, en dat is wel het beeld wat je vaak krijgt.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Heb ik ook gedaan de afgelopen twee weken. Heel veel weggegooid, wat ruimt dat heerlijk op. Geen overtollige troep meer. Het ging anders naar de zolder want och, daar kwam toch niemand .



Ruimte in mijn hoofd ook weer want zag er best tegenop.
Alle reacties Link kopieren
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven