Jaar naar Italie?

15-06-2007 14:46 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gister avond heb ik een erg leuk gesprek gehad met een gezin uit Italie. Ze wonen in Lucca, vlakbij de Zee, in Toscane. Hebben 3 kindjes van 3,2 en 9maanden en de moeder is Nederlandse en de vader Italiaans.

Het klonk echt super leuk en meteen al vertrouwd enzo. Dus een heel goed gevoel heb ik erbij. Alleen was ik nooit van plan om naar Italie te gaan. Liever bijv. Londen ofzo.

Maar Italie als land trekt me wel heel erg, dus het is zeker een overweging. Ik zou dan zo rond oktober/november 2007 vertrekken t/m ong. juli 2008.

Nu vroeg ik me af of er hier ook mensen naar Italie gaan als AuPair of HighSchool of Studeren ofzo.. En waar dan heen? Ook richting Lucca? Want het lijkt me wel leuk om daar andere AuPairs te ontmoeten..Maar volgens mij is het niet een heel erg AuPair stadje. Lucca ligt een beetje tussen Pisa en Florence in. Dus mensen uit die richting zijn ook al super!

Of misschien zijn er al mensen als AuPair in Italie geweest..En dan Vind ik het erg leuk om ervaringen/tips te horen enzo.

Liefs, Jitske.

Email is: jitsketje@hotmail.com

Stuur maar een mailtje of voeg me toe op msn.!
Alle reacties Link kopieren
Beste Adeline,



Zelf ben ik alleen in Italië op vakantie geweest maar ben wel voor mijn stage en uitwisseling in het buitenland geweest en heb ook meerdere keren in het buitenland gewerkt. Ik neem aan dat je ook een talencursus Italiaans gaat volgen, hier leer je ook mensen kennen. Daarnaast kun je ook mensen in je omgeving vinden, wellicht zie je wel meer au-pairs lopen of kent het au-pair gezin ook andere gezinnen waar ze een au-pair hebben. Het is meestal makkelijker dan je denkt om in een heel ander land contacten op te doen. Natuurlijk zul je je de eerste weken wel eenzaam voelen omdat het altijd even duurt voordat je contacten hebt opgebouwd, je zit dan nog in de 'besnuffelingsfase' (ik kon er zo geen ander woord voor bedenken :)). Heel veel succes! Groetjes Kikkerjet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verder geen ervaring, maar ik kan nog niet helemaal uit je verhaal opmaken of je ook  van plan was om au-pair te worden of in ieder geval een jaar er tussen uit te gaan? Want je hebt het over dat je dacht aan Londen, maar dan ook als au-pair of op highschool?



De kans mbt het gezin in Italië klinkt in ieder geval zo op het eerste oog niet verkeerd, als het iets soortgelijks is als wat je toch al wilde doen en je kunt jezelf ook helemaal warm laten lopen voor Italië als land en specifiek Lucca... dan zou ik het gewoon doen!



Mensen leren kennen lukt meestal sowieso wel en anders kun je wellicht al vooraf contact via internet proberen te zoeken met leeftijdsgenootjes daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven