Werk & Studie alle pijlers

PR/Communicatie/marketing: welke vakbladen?

23-01-2008 16:12 11 berichten
Ik weet dat er op dit forum best veel mensen rondhobbelen die iets met PR, communicatie en/of marketing doen. Ik ben er eentje van. Ik heb me alleen nooit verdiept in vakbladen :-$ en vraag me nu dus af welke bladen jullie lezen en waarom. Wat is jouw favoriete vakblad en waarom juist dat blad?
Adformatie is dan denk ik wel een goede. Dit gaat vooral over wie welke campagne heeft gevoerd en hoe en waarom en wanneer (geloof ik, ik heb het blad zelf al jaren niet meer gelezen, maar was destijds echt een must).
Alle reacties Link kopieren
Adformatie is inderdaad een leuk blad. Werk je in de branche dan kun je ook nog een bijna gratis levenslang abonnement krijgen. Dit kun je aanvragen via hun site. Je moet dan een formulier invullen over je opleiding, werkervaring etc. Ook voor het vinden van een baan is dit een goed blad. Het is een blad dat je snel kan doorspitten om toch even op de hoogte te blijven. Ik heb gewoon geen tijd voor het lezen van ellenlange artikelen...



Verder heb je natuurlijk nog:

- Reclameweek (soort krantje dat wekelijks uit komt)

- Marketingtribune

- Tijdschrift voor Marketing

- Communicatietribune



Maar die kijk ik alleen soms even op het werk door :-)



Hoop dat je hier wat aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
'gewoon' Communicatie, deze site
Communicatie ken ik, ik heb twee proefexemplaren ontvangen. Volgens mij is het wel een interessant blad. Adformatie heb ik een paar jaar geleden tijdens een halfjaar durende stage meegelezen en is wel erg commercieel/op reclame gericht toch? Ik werk nu in de non-profit sector. Bedankt voor jullie bijdragen!
Communicatietribune ken ik trouwens niet, zal eens op onderzoek uitgaan...
Alle reacties Link kopieren
marketingonline.nl

communicatieonline.nl



Ik studeer Communicatie en heb me meteen ingeschreven voor deze nieuwsbrieven, hoe nergens aan te denken, ze komen toch wel in mijn postvak.

Ook de Adformatie nieuwsbrief (digitaal) komt keurig in mijn postvak.
Bedankt voor de tip. Niet aan gedacht! Ik heb me vanmorgen wel aangemeld voor de digitale nieuwsbrief van 'Communicatie'. Maar voor die andere nog niet.
...
Bedankt Korenwolf!
Alle reacties Link kopieren
Bizz , niet alleen communicatie maar ook de ondernemer in beeld. Leuk om te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven