Vandaag naar Amsterdam, waar auto (gratis) parkeren??

12-08-2011 09:46 34 berichten
Zoals de titel al zegt: Ik ga vanavond naar Amsterdam om vrienden te bezoeken. Wilde dit keer met de auto gaan, omdat ik nogal wat bagage heb. Ben druk aan het googlen waar ik het beste zou kunnen parkeren en kom uit op de P&R parkeerplaatsen of anders de RAI.

Maar bij beide mogelijkheden heb ik geen garantie of er wel plek is, ook is er vandaag een evenement in de RAI, maar dat is om 17.00 afgelopen en ik kom pas aan om 19.30, dus dat zou geen probleem moeten zijn, maar toch. Het is de bedoeling dat de auto één nacht blijft staan. Wie is er bekend met dit soort parkeren buiten het centrum van Amsterdam? En klopt het dat het op de Europaboulevard vlakbij de RAI nog steeds gratis parkeren is? En is dat dan redelijk veilig?Krijg dat niet helemaal helder.
Alle reacties Link kopieren
Zet je hem bij de Ikea neer
Alle reacties Link kopieren
Bij het transferium(arena) parkeer je hem voor 8euro en krijg je 5 trein/metrokaartjes voor de heen en terugreis naar waar je heen wil.

Je mag met die kaartjes 1uur lang reizen met het OV in Amsterdam.

Dus eigenlijk heb je je parkeergeld er dan dik en dwars uit.

Is 24/7 open en er is altijd plaats,tja of Ajax moet spelen natuurlijk vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Waar moet je heen uiteindelijk (maakt dat ook nog uit, parkeersgewijs)



Je kunt hem in Noord zetten? Hele stukken zijn gratis parkeren, en bij de pont en bij het boven 't Y winkelcentrum is het 1 euro per uur van 0900 (of misschien 0800) tot 1900?
Alle reacties Link kopieren
*dubbel*
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al een aantal keer geparkeerd bij Arena, tot nu toe altijd volop plek (alleen nooit geparkeerd bij evenementen/wedstrijden ajax). Volgens mij geldt voor P+R bij de Rai hetzelfde. Overigens, als je één nacht blijft betaal je volgens mij wel 2x8 euro.
Kan best zijn dat het bij je bezoek in de straat vanaf negen uur gratis is. Dan hoef je maar anderhalf uur te overbruggen en niet met je spullen te slepen in het ov.
Vrienden wonen midden in het centrum...
Alle reacties Link kopieren
Je kan vanaf de Ringweg afslag S112 nemen en dan doorrijden tot metrostation Van Der Madeweg. Daar zijn twee parkeerterreintjes en schuin aan de overkant is parkeerruimte bij een groot autoverhuurbedrijf. En anders altijd in de straatjes daar achter. Geen kostbare spullen in je auto laten liggen uiteraard. En daarna ben je met de metro (en/of tram/bus) zó in de binnenstad. Doe ik altijd als ik naar Amsterdam moet.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Gratis parkeren? In Amsterdam? Voor de deur? Hahahaha! Nee, onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zet je hem in geuzenveld/slotermeer neer, kan je met tram 14,7, bus 21, 80 naar het centrum
Ligt er ook aan waar je in a'dam moet zijn? In centrum is het duurder en tot middernacht betaald, daarbuiten soms maar tot 21 uur. Als het maar 5 euro scheelt uiteindelijk zou ik voor gemak kiezen ipv met al die bagage ook nog met metro/tram/bus.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben ooit eens geparkeerd bij het amstel botel en daarna met de pont over naar amsterdam CS. Was ook gratis. auto heeft er 2 nachten gestaan
Oh als ze midden in het centrum wonen lijkt noord me de snelste optie.
quote:Mac123 schreef op 12 augustus 2011 @ 09:51:

Gratis parkeren? In Amsterdam? Voor de deur? Hahahaha! Nee, onmogelijk.



Dat zegt ze toch nergens?



Idd, ergens net buiten ring zoals Geuzenveld, en dan met tram is missc makkelijkst.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
In Diemen kan je ook gratis parkeren btw en ook bij Mercure Hotel aan de Amstel of bij het Amsterdamse bos.



Op zondag is het buiten het centrum overal gratis parkeren btw
Alle reacties Link kopieren
Zo te zien moet je evengoed nog met OV met al je bagage. Dan kan je net zo goed helemaal met de trein gaan!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook met je bagage tot aan het adres van je vrienden rijden, bagage uitladen en daarna je auto wegbrengen naar een parkeervriendelijker plek. En dan kom je met OV terug.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Kies Noord, kies Noord
Alle reacties Link kopieren
Je kan in Noord alleen bij de NDSM werf nog gratis parkeren bij de pont, maar dat is wel een aanrader. Nog een leuk tochtje over het water bovendien.
.
Alle reacties Link kopieren
Bij de zeeburgertunnel (afslag 114) is ook een P+R terrein. Als je even googlet op P+R zeeburg, dan vind je veel info.



Met tramlijn 26 ben je echt met een minuut of 7 op CS.
quote:emmetjebee schreef op 12 augustus 2011 @ 10:14:

Zo te zien moet je evengoed nog met OV met al je bagage. Dan kan je net zo goed helemaal met de trein gaan!



Yep! Tot die conclusie ben ik ook net gekomen. Ik heb alle mogelijkheden overwogen, maar het levert me uiteindelijk geen enkel voordeel op met de auto en de bagage heb ik na overleg met vrienden gehalveerd , dus deze mevrouw gaat fijn met de trein.

Iedereen bedankt voor de suggesties, kan ik vast nog wel wat mee op een ander moment!
edit: n.v.t.
Ook omdat het 's avonds is, het zal niet de eerste keer zijn dat ik in Amsterdam ineens moet improviseren wat vervoer betreft, omdat het toch weer anders blijkt uit te pakken dan ik had gedacht.8-P (Parkeergarage vol o.i.d.) Ben er niet echt goed bekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven