Help! maden! hoe dood ik ze?

15-08-2011 23:32 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kokend water en gloor/bleek helpen niet! Ze lopen gewoon door....

Ik lees nog wel wat dingen, maar niet toepasbaar op de tegels van een dakterras en de drempel waar ze overheen klimmen.) (dus nu in keuken zijn.. het zijn er honderden!!!)



(vriendlief had de afvalzakken niet weggegooid, lagen dus buiten..met vlees erin)
Alle reacties Link kopieren
Getverdemme! Sterkte ermee. Ik klik snel door.
Alle reacties Link kopieren
Aargh, wat goor!

Opzuigen en meteen de stofzak in de brand steken weggooien?
Alle reacties Link kopieren
Probeer een zout langs je hele drempel te strooien. Geen idee of het helpt, maar is het proberen waard zou ik zeggen....
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn god! Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat ook ooit heb gehad.. Het is inmiddels zo lang geleden dat ik niet meer precies weet hoe ik ze weg heb gekregen.. Ik heb geloof ik de vuilniszak in de container gegooid en stenen op de deksel gelegd zodat ie goed afgedekt was. En alle ramen en deuren gesloten. Gewacht op wat regenbuien en ze waren weg... Bij mij liepen ze ook helemaal over de buitenkant van het huis... IEEEEEEEL! Good luck!!
Alle reacties Link kopieren
We (vriend en ik, maar vooral vriend want ik ben best een schijterd als t erop aankomt)hebben ze ooit wel dood kunnen krijgen door steeds maar weer kokend water erop te gooien. De waterkoker deed flink zn werk dat uur:)



Ik kan me nog herinneren dat ik er lang nog na van stond te shaken..bah!
Alle reacties Link kopieren
Oh ieww! Arme jij!

Wij hebben ze in der container gehad... Daar heeft vriend wel kokend water en chloor in gegooid, dat werkte gelukkig!

Ik zou toch iets voor de deur leggen, gadver zeg! Misschien baricaderen met doeken, zand, zout idd, wat dan ook!
Alle reacties Link kopieren
Via google vond ik dat je er zand op moet gooien.
Opvegen met stoffer en blik, in een zak, zak in vuilcontainer(iedergeval goed dicht, eventueel drie zakken en weg met die hap, in het water voor de visjes?)
Alle reacties Link kopieren
Je voeten gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon opvegen met stoffer en blik. En (als dat nog niet gebeurd is) zorgen dat die vuilniszakken weg zijn waar ze uit kruipen. Anders blijf je aan de gang.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Ieuw, ieuw ieuw.

Tja, chloor en kokend water doden ze echt. Eerst chloor of schoonmaakazijn, dan 5 minuten later kokend water en dan is de eerste lading dood. Dat herhalen tot je geen maden meer ziet. Lijken in vuilniszak doen en die goed dichtknopen.

Daarna je terrastegels boenen met schoonmaakazijn en water (1:1 verhouding) en hopen dat ze niet onder de tegels zitten.
Alle reacties Link kopieren
Had hier een maden-plaag in het gras, waar een dode muis had gelegen. Pure chloor. een emmer Bio-tex sop, een kilo zout en 3 liter kokend water overleven ze niet. Maar ik weet nu dus niet wat er geholpen heeft. Succes!

Nu dus wel een grote bruine dorre plek in het gras, maar altijd nog beter dan maden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het woord 'maden' hoor, moet ik altijd even aan die forumster denken die in de madenwakker werd (La Vie?). En dan kijk ik even angstig rond of ik ze zelf niet zie.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Getver....Brandspiritus of ammoniak? En anders de geest van zout.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kalliope schreef op 15 augustus 2011 @ 23:41:

Als ik het woord 'maden' hoor, moet ik altijd even aan die forumster denken die in de madenwakker werd (La Vie?). En dan kijk ik even angstig rond of ik ze zelf niet zie.Ooh ja dat verhaal. Dank voor het ophalen ervan..... bbbbrrrr
Oh bah, ik dacht even mieren te lezen. Maar het is dus maden.



Ik neem aan dat kokend water met Een hardnekkig schoonmaakmiddel het wel moet doen toch?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons hielp kokend water, gloor, en weet ik veel wat allemaal niet. Ons hele terras zat er onder.



Wat wel hielp.....de deksel van de bak open houden zodat je terras op kruipen. Binnen een half uur hebben alle vogels ze opgegeten. Terras weer schoon.
Alle reacties Link kopieren
aansteker.

korte vlammetjes zodat niet de vloer in de hens vliegt.
Gewoon laten zitten. Worden vanzelf vliegen.



Nee, gein. Ik zou de deur niet meer uit durven, brrrrrrr!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ze ook verzamelen en gebruiken als visvoer.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Chloor en kokend water dood ze eventually echt hoor. Maar idd veeg ze op en gooi ze in de sloot. En die zakken een extra zak of 2 omheen doen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 15 augustus 2011 @ 23:54:

Je kan ze ook verzamelen en gebruiken als visvoer. Ja, nodig direct de plaatselijke visvereniging uit.
Alle reacties Link kopieren
In de frituurpan gooien, heel gezond
Alle reacties Link kopieren
een gasbrander erop zetten kan ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven