Help! maden! hoe dood ik ze?

15-08-2011 23:32 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kokend water en gloor/bleek helpen niet! Ze lopen gewoon door....

Ik lees nog wel wat dingen, maar niet toepasbaar op de tegels van een dakterras en de drempel waar ze overheen klimmen.) (dus nu in keuken zijn.. het zijn er honderden!!!)



(vriendlief had de afvalzakken niet weggegooid, lagen dus buiten..met vlees erin)
Alle reacties Link kopieren
Misschien zand of wasmiddel voor je deur strooien. En met een bezem vegen blegh ik heb het 1x in de keuken gehad. 's ochtends vroeg ondekte ik het. Stond ik in mijn onderbroek met regenlaarzen met stoffer en blik en kokend water die beesten op te vegen/doden. Ik heb er nog steeds nachtmerries van. Dit echt Zooo goor bah!
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 15 augustus 2011 @ 23:39:

Gewoon opvegen met stoffer en blik. En (als dat nog niet gebeurd is) zorgen dat die vuilniszakken weg zijn waar ze uit kruipen. Anders blijf je aan de gang.

Inderdaad.

Je kunt ze trouwens ook gewoon oppakken - het zal je vast meevallen dat ze helemaal niet eng aanvoelen. Buiten in de gft-kliko gooien, daar doen ze nuttig werk (namelijk de vleesresten opeten zodat je kliko niet zo gaat stinken) en uiteindelijk worden het gewoon vliegen.



Natuurlijk heb je ze liever niet in je huis. Maar om er nou zó paniekerig over te doen vind ik eigenlijk aanstellerij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hangmat schreef op 16 augustus 2011 @ 00:07:

een gasbrander erop zetten kan ook



Dan houd je gepofte maden over. Schijnt niet eens slecht te smaken. Zeer eiwitrijk tussendoortje, je wordt er niet dik van.



Tijdens WO II visten de dwangarbeiders de maden uit de latrines, spoelden ze schoon en aten ze op. Zo kregen ze toch wat eiwitten binnen. Als je leven er van afhangt kijk je niet meer zo krap.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Heb niet alles gelezen, maar toch een advies. Mijn moeder had een soortgelijk probleem en heeft uiteindelijk de woningbouw ingeschakeld. Die kwam met grof en chemisch geschut en daarna was ze er heel snel vanaf.

Mocht je niet huren, dan wellicht toch toch grof en chemisch...weet niet hoe, maar moet kunnen en is in ieder geval doeltreffend.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wegvegen. Zonder voedingsbodem zijn ze niks.
Oh gatverdarrie...

Vorig jaar ook gehad in de container en laat ik nu net een held van een vriend hebben die er een beschaafd flesje chloor in heeft gegooid.....wat natuurlijk niet hielp.

Ik op pad en bij de Welkoop terechtgekomen en daar zulk spul gehaald, tegen vliegende insecten, als een trein hielp het. Ik spoot het erop, ze kronkelde even wat en een diepe zucht.......



Maar goed, die zullen op dit tijdstip niet meer open zijn

dus succes dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gewoon veger en blik, waarom helemaal moeilijk doen met chloor en kokend water? Dan zijn ze zo weg. Had ze laatst zelf ook in de keuken door een vergeten bakje kattenvoer. Wel even schrikken toen ik dat bakje oppakte, ha ha! Gewoon weggemieterd en opgeveegd, niks aan de hand, komt goed!
Een spuitbus wespenspray halen. Helpt niet tegen de wespen (helaas) maar heel goed tegen maden.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 16 augustus 2011 @ 00:27:

Heb niet alles gelezen, maar toch een advies. Mijn moeder had een soortgelijk probleem en heeft uiteindelijk de woningbouw ingeschakeld. Die kwam met grof en chemisch geschut en daarna was ze er heel snel vanaf.

Mocht je niet huren, dan wellicht toch toch grof en chemisch...weet niet hoe, maar moet kunnen en is in ieder geval doeltreffend.



Wat een onzin om daar de woningbouw voor te bellen en daarna ook nog eens met chemische troep het gaan bestrijden.

Gewoon de klep van je bak open zetten, de vogeltjes komen ze wel oppikken. Ben je er binnen een paar uurtjes vanaf.
quote:Boarn schreef op 16 augustus 2011 @ 09:22:

[...]





Wat een onzin om daar de woningbouw voor te bellen en daarna ook nog eens met chemische troep het gaan bestrijden.

Gewoon de klep van je bak open zetten, de vogeltjes komen ze wel oppikken. Ben je er binnen een paar uurtjes vanaf.Nee, het probleem was soortgelijk. Mijn moeder had last van een naaktslakkenplaag ergens in de kelder. Was echt wel vies hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 15 augustus 2011 @ 23:46:

Wat wel hielp.....de deksel van de bak open houden zodat je terras op kruipen. Binnen een half uur hebben alle vogels ze opgegeten. Terras weer schoon.

Dat hebben we hier de afgelopen weken ook regelmatig gedaan, ze kropen de biobak uit.

Op een avond echter een creepy ervaring: het was donker en binnen hadden we het licht al aan, en ik wilde de achterdeur dichtdoen (stond gekiept). De ruiten van de achterdeur zaten helemaal onder de maden (zeker 50). Die komen blijkbaar op het licht af!!! Godzijdank waren er nog geen naar binnen gekropen. Snel dichtgedaan, en de volgende ochtend waren ze weg, supermaaltijd voor de vogeltjes!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons geen vogels, helaas..



Blijkbaar heeft het kokende water en gloor toch aardig geholpen, zijn er een hoop dood. Zometeen nog de rest doen.



we kwamen erachter dat ze er zaten omdat we naar de deur liepen, in het donker en vriend zo opmerkelijk was dat het "knetterde.." Licht aan, en hij heel droog: " schatje, dat knetteren.. zijn maden!" mijn reactie was dat ik bijna gilde en achteruit gesprongen ben... daarna heb ik ze moeten verdelgen, vriend vond het niet nodig:P
Alle reacties Link kopieren
En wat ga je nou doen met die overgebleven maden dan? Gewoon opvegen en naar buiten gooien voor de vogeltjes, of moet je nu per se je vernietigingsmissie volbrengen?



Die arme beestjes zijn schoner dan jij: jij laat je vieze vuilnis slingeren, zij ruimen het voor je op. Ze bijten niet, ze steken niet, ze doen niets of niemand kwaad.



Ik blijf het aanstellerij vinden, zoveel paniek en moordlust om een paar maden.
Alle reacties Link kopieren
quote:moeilijkenaam schreef op 16 augustus 2011 @ 15:07:

Bij ons geen vogels, helaas..

:PLijkt me sterk.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel, niet bij ons op het terras:P



wat betreft aanstellerij, kan best zo zijn, ik vind het goor.
Alle reacties Link kopieren
Als maden neerlegt komen ze vanzelf hoor,zijn ze gek op.

Ik heb weleens een paar honderd 'ontsnapten'(vriend ging vissen ) verbrand( benzine voor aanstekers gebruikt)

Vreselijk.

Ik denk dat jouw vriend voortaan wel beter oplet of niet
Alle reacties Link kopieren
quote:groenteboerin schreef op 16 augustus 2011 @ 18:49:

En wat ga je nou doen met die overgebleven maden dan? Gewoon opvegen en naar buiten gooien voor de vogeltjes, of moet je nu per se je vernietigingsmissie volbrengen?



Die arme beestjes zijn schoner dan jij: jij laat je vieze vuilnis slingeren, zij ruimen het voor je op. Ze bijten niet, ze steken niet, ze doen niets of niemand kwaad.



Ik blijf het aanstellerij vinden, zoveel paniek en moordlust om een paar maden.



Nou ja "moordlust"... dat vind ik echt heel erg overdreven neergezet. Je komt over alsof jij de tafel voor ze zou dekken en lekker samen aan de sushi zou gaan.

Al steken en bijten ze niet... Ze zijn idd zoals TO zegt: goor!
Alle reacties Link kopieren
haha.. moordlust was het niet, want ik probeer zo min mogelijk te moorden, maar gewoon weg krijgen was geen optie. hadden ze aan de andere kant van de tuin gezeten prima, maar niet in mijn keuken!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Zat laatst buiten, 1 van de paar dagen dat het 'savonds warm was.

Dacht wat hoor ik toch.

Kon het geluid niet thuisbrengen, leek op stroom maar dan zachter.

Stond er een plasticzak, halfvol, was ik vergeten weg te gooien.

Bleek helemaal vol maden te zitten.

Snel weer dicht gedaan en in container gegooid.

Bahbahbah.



Heb weleens een verhaal gehoord dat iemand een nieuw dekbed had gekocht.

Na een tijdje merkte diegene dat hij steeds wakker werd omdat het dekbed van hem af lag.

Hij begreep het niet, was een rustige slaper.

Tot hij terug ging met het dekbed.

Bleek vol met maden te zitten, dons niet goed gereinigd.

Het dekbed bleek dus letterlijk van hem af te kruipen!

IeieieieL



Weet niet of het waar is maar heb het ooit gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Even omhoog halen want afgelopen avond/nacht veel gehad bij dit topic en helemaal door de "horror"verhalen haha. Ging net voor slapen nog even wat in de groene otto gooien

Ik liep met afval naar de groene otto achter in de tuin, was donker en buitenlamp niet achter in de tuin en zag wat witte dingetjes op de bak zitten. Ik dacht nog: Oh heb ik wat rijst eruit laten vallen maar had geen rijst gehad gisteren. Ineens zag ik ze bewegen. MADEN. nou is dat natuurlijk niet vreemd bij groen afval en in de bak wel eens vaker. Maar ik keek verder naar beneden. En zag DE HELE GROND VOL en ze waren allemaal richting mijn achterdeur aan het bewegen. (nou ja niet perse de achterdeur maar die kant op. ) Ben normaal helemaal niet zo snel bang,vies of iets heb veel gezien met reizen over de hele wereld dus niet direct paniek maar wel van HELP. ik moet denk ik wel wat doen nu maar nog niet het idee dat ze ook naar binnen zouden kunnen gaan.



TOT ik ging googelen. Op de site van de milieudienst hier stond niets zinnigs alleen wat je beter NIET in de bak kunt gooien en een tip voer een houten blokje. Ok nu niets aan. En kwam via Google bij dit topic direct.



En ja las toen ook de verhalen van binnenkomen enzovoort. Maar las ook dat ze op licht afgaan, kokend water, zout, chloor en vogels.



Dus midden in de nacht, waterkoker overuren. bijna al mijn zout weg (had best nog wat in huis en dat vooral op de drempels als barricade, chloor kokend water nog een keer , vegen..



Ik dacht. Ik heb alle kiertjes dicht als het goed is. Buitenlamp aan het huis al direct uit gedaan, binnen ook , en ben naar boven gegaan.

Vanochtend toch direct kijken. Gelukkig niet binnen en hele achtertuin vol met vogels. et voila weg zijn ze, heb er nog een paar verplaatst die nog bij de deurpost lagen (dus wel daar al terwijl ik niet de megatuin heb maar het ook geen meter is van de bak naar mijn achterdeur zodat vogels deze nog konden pakken. Gelukkig alleen chloor bij de deur gedaan. Maar bah.



Als de bak leeg is ga ik helemaal schoonspuiten. zand,zout en chloor en een houten blokje en hoop dat het dan beter gaat.



Maar fijn dat dit topic werd geopend in 2011. Ik heb er alle baat bij gehad.
I love you,because you join on my weirdness
.
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 03-09-2017 07:29
99.62% gewijzigd
Oh mosterd
Alle reacties Link kopieren
Kan je ze niet op stofzuigen en zak meteen weggooien in afgesloten zak?
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Als de temperaturen oplopen dan doe ik vlees/vis afval in een plastic boterhamzakje en leg het in de vriezer.

Tegen die tijd dat de kliko komt, gooi ik het weg. Nooit geen maden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven