Tot welke leeftijd vliegen/verblijven kinderen gratis?

06-07-2007 15:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af vanaf welke leeftijd moet je betalen voor je kind voor de vliegreis en verblijf?



Ik heb al gezocht op Google maar kon het niet vinden, het staat me bij dat het tot 2 jaar was. Of tot en met 2 jaar?



Wie weet het?
Alle reacties Link kopieren
Tot twee jaar.
Alle reacties Link kopieren
Tot 2 jaar gratis vliegen. Hotels verschilt volgens mij, mijn ervaring is dat zolang ze bij je op de kamer staan in een bedje dat het gratis is. Veel attracties waren tot nog wat latere leeftijd gratis, meestal 4 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Een kind vliegt TOT 2 jaar gratis, maar heeft dan ook geen eigen stoel in het vliegtuig en volgens mij ook geen eigen bagage-kilo's. Bedenk je dus wel dat als je ver gaat vliegen, het kind dus de hele rit bij je op je schoot zit/slaapt/..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt voor een infant ticket ( waarbij je baby tot 2 jaar op schoot zit,...) wel een bagagevrijdom van 10 kilo, meen ik ( verschilt misschien per airline,..) . Daar valt een kinderwagen niet onder dus die kan ook nog kosteloos mee. Bij Transavia charters mag je kind ook nog tijdens de vakantie twee jaar worden en op schoot terugvliegen. Bij lijndiensten is dat niet zo en dien je als je kind twee wordt op reis een retourticket te kopen.



Overigens is het ticket niet helemaal gratis. Soms betaal je wel de luchthavenbelastingen. Het ligt dus erg aan je bestemming hoe hoog die zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het kind mag tot 2 jaar wel mee, maar geen extra kilo's bagage, geen maaltijden en wel luchthavenbelasting betalen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!



Ze wordt bijna 2 dus volgend jaar moeten we gewoon betalen voor haar. Maakt niet uit, ik was benieuwd of het tot 2 of t/m 2 jaar was.

Het is ook wel lekker als ze een eigen stoel heeft en bagage kan meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Martinair:



A. Baby's reizend op 10% tickets

Baby's, waarvoor 10% van het volwassene tarief is betaald en geen recht op een stoel hebben, mogen één stuk bagage met maximale afmetingen van 114 cm (45 inch) (L+B+H) en met een maximaal gewicht van 10 kg (22 lbs) meenemen.



Tevens mag er één van de navolgende items mee worden genomen:





Een volledig inklapbare kinderwagen of buggie

Of een maxi cosi

Of een kinderzitje voor in de auto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven