Het dui(ts)zelt me in Duitsland!

15-06-2007 11:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten eraan te denken om dit jaar misschien op vakantie naar Duitsland te gaan. Dit omdat we een auto hebben die waarschijnlijk een echt verre tocht met vouwwagen en door bergen niet meer trekt. Wel willen we een beetje mooie natuur (liefst iets wat op bergen lijkt om te wandelen), water in de buurt (of zwembad op camping, voor waterliefhebbende kinderen van 4 en 6 jaar). We zijn er echter allebei nooit geweest. Ik keek op google, maar het duizelt me nu al! Heeft er iemand tips over welke streek mooi is om heen te gaan (evt in combinatie met Luxemburg)?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een hele leuke camping bij Echternach, op de grens van Duitsland en Luxemburg. Ligt aan het riviertje de Sauer, waar je lekker kunt poedelen en kayakken (ongevaarlijk). Er ligt een groot buitenzwembad naast, waar je korting krijg als je op e camping staat.

Echternach is een leuk stadje. Oud, middeleeus, leuke winkeltjes en restaurantjes. Winkelsteden Trier en Luxemburg-Stad zijn ook redelijk in de buurt.



De omgeving is ook heel mooi, heuvelachtig, veel bossen, veel fietsmogelijkheden.

Ik weet de naam niet precies meer, kan ik eventueel wel voor je nakijken. De camping ligt aan de Duitse kant van de grens.
..
Alle reacties Link kopieren
Echternach ken ik wel. Maar ik bedoelde eigenlijk meer echt ìn Duitsland, met evt een andere periode echt ìn Luxemburg. Niet op de grens dus, maar wellicht enigzins rijdbaar vanaf Luxemburg.
Alle reacties Link kopieren
toch wil ik graag de naam van die camping, dat is misschien een leuke voor als we naar Luxemburg gaan!
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat heb ik je verkeerd begrepen, ik dacht juist dat dit precies was wat je zocht,haha.



Wij zijn zelf nogal gek van het Moezelgebied in Duitsland. Veel campings aan het water, je kunt ook zwemmen in de Moezel, maar er zijn ook veel openbare zwembaden. Ik vind bijv. de camping in Pünderich erg leuk, veel plaatsen direct aan het water en vlabij in Zell zit een leuk zwembad.



In Lahnstein, op het punt waar Rijn en Lahn samenstromen, zit hoog boven op een berg ook een leuke camping. Heel mooi uitzicht over de rivieren, veel bossen erom heen en ook een groot zwembad ernaast. Deze camping is ook echt netjes aangelegd. Er naast ligt nog een burcht die leuk is om te bezoeken.



Misschien is zoiets wat voor jullie?
..
Alle reacties Link kopieren
dat laatste klinkt erg leuk inderdaad. Ik ga vanavond me er eens wat meer in proberen te verdiepen, heb je daar namen van toevallig? Hoever is dat ongeveer rijden, enig idee?

Ik heb me misschien ook niet erg duidelijk uitgedrukt :)
Of kom hier naar de Sächsische Schweiz. In plaats van naar Luxemburg kun je dan naar Tsjechie. Mooi gebied hier. Je kunt er goed wandelen, er zijn nog echte oude kastelen en je hebt er gezellige steden!
Alle reacties Link kopieren
Maar dat lijkt me wel weer een behoorlijk eind rijden toch?
We hebben net twee weken doorgebracht in Zuid-Duitsland, en we zijn tijd tekort gekomen.



Een paar dagen Munchen -met het OV, spotgoedkoop-. Naar de dierentuin Hellabrun en voor het eerst échte orang-oetans gezien :). Mét babies, superlief.



En verder meer naar de bergen. Starnbergersee, Schliersee, Tegernsee. De campings vielen ons erg tegen, en vanwege het slechte weer zijn we dus ook een aantal nachten in pensions geweest. Die zoek je het snelste via de VVV in Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
De camping die ik bedoel heet Burg Lahneck, maar er zijn daar nog 2 campings in de buurt. Het is vanaf Rotterdam met caravan ongeveer 5 uur rijden denk ik.



Later dacht ik nog aan een camping in het Zwarte Woud, bij Idar-Oberstein. De naam weet ik echt niet meer, maar hij ligt in het bos, er is een klein zwemmeertje bij en je kunt vanaf de camping excursies doen naar een voormalige mijn om zelf te hakken naar amethist. Erg leuk voor kinderen. Idar-Oberstein is sowieso een edelstenenstad. Mooie omgeving ook, met bergen, bossen en meren. En het is ook op redelijke afstand van Luxemburg voor het tweede deel van je vakantie.
..
Alle reacties Link kopieren
klinkt onwijs leuk allemaal, bedankthoor!!!
Hoi,



Ik vond het Zwarte Woud erg mooi. Het is er ook vaak erg mooi weer en de reistijd viel heel erg mee. Je kunt er mooi wandelen en evt. uitstapjes maken naar Frankrijk.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
De Bodensee vond ik ook erg mooi!!
Alle reacties Link kopieren
up
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon naar de Eiffel, t'is net over de grens en heeft toch bergen en dalen waar je als hollander U tegen zegt. Leuke dorpjes ook en een paar stuwmeren voor waterplezier. Sorry ik weet geen goeie camping daar, wij vonden de huisjes daar zo goedkoop dat we dat niet hebben gedaan, maar dat is in het hoogseizoen misschien wel duur.

Verder vind ik erg leuk het Moezel gebied, vooral Cochem en langs de moezel liggen verscheidene campings met uitzicht op het water, daar verhuren ze ook caravans en tenten!

Verder ben ik gek op Oberstdorf, maar dat is zeker 800 km's rijden, maar dan zit je nog in Duitsland en de Alpen staan in de achtertuin, daar is het ECHT heel mooi. Er zijn daar 3 campings.

Veel plezier .



Gruss gott.
Alle reacties Link kopieren
800 vind ik te ver. De Moezel en de Eifel dacht ik ook al aan.... Ik ga zo maar weer eens neuzen op internet. Tent huren hoeft niet, wij hebben een vouwwagen. Verder iemand nog ideëen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven