Gezondheid alle pijlers

Aspartaam

20-08-2011 21:21 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een hele tijd last van duizeligheid, naar de huisarts geweest en hij zei stress, het antwoord dat ik standaard krijg op vage klachten...

Maar goed, nu ging ik dus op google kijken wat eventueel de oorzaken kunnen zijn en toen kwam ik iets tegen over aspartaam, dat dat ontzettend slecht voor je is. Ik gebruik het vrij veel, zoetjes, light frisdrank, kauwgum etc.

Heeft iemand hier ervaring mee, in de zin van dat je klachten had zoals duizeligheid en darmproblemen door het vele gebruik van aspartaam en dat het na het stoppen ervan de klachten minder werden of zelfs verdwenen?

Ik ga in ieder geval heel veel minderen, kijken of het scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er goed van naar de wc...
Ik krijg er een punthoofd van!
Alle reacties Link kopieren
Ja,ik krijg van aspartaam bijv ontzettende hoofdpijn.

En let dus bij zoetjes/light frisdranken op of het saccharine bevat of aspartaam,want daar kan ik wel tegen.

Zowiezo is het slecht om veel zoetjes/light frisdrank te gebruiken.

Ook het gebruik van kauwgom met aspartaam kan laxerend werken,staat zelfs op alle verpakkingen van kauwgum.
Alle reacties Link kopieren
Bij de appie hebben ze zoetjes zonder aspartaam. Probeer die eens uit anders. Zelf gebruik ik geen aspartaam ivm de verhalen die je erover leest.
Alle reacties Link kopieren
nee. Ik heb jarenlang heel veel cola light en andere aspartaamshit gedronken en gegeten maar nergens last van. Nu doe ik dat niet meer maar merk geen verschil.
.
Ik leef op cola light, maar heb nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch wat meer aandringen bij je huisarts om de oorzaak te vinden ipv zelf iets te zoeken
Alle reacties Link kopieren
ik merk wel verschil nu ik gewone cola drink ipv light. Darmen zijn nu een stuk rustiger
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Oja en ik las dat er recent een onderzoek was gedaan naar light producten. De ratten die de light chips hadden gegeten waren dikker geworden. Bij mij komen nooit light producten in huis. Ik vind het minder lekker en volgens mij is het dus ongezond.



http://www.afvallen-weblo ... et-je-echt-dik-kan-maken/
Alle reacties Link kopieren
Aspartaam is rotzooi, daar is genoeg over bekend. Je kan beter gewoon (weinig) suiker gebruiken!

Ik vind het trouwens ook heel erg vies! Als ik een glas lightcola gedronken heb zit ik nog uren met de smaak van dooie muis in m'n mond!
Alle reacties Link kopieren
en hoe weet jij hoe een dooie muis smaakt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg migraine van aspartaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 20 augustus 2011 @ 21:42:

en hoe weet jij hoe een dooie muis smaakt?

Heb ze nooit in mijn mond gehad, maar wel eens gewoond in een huis dat stikte van de muizen. Na het strooien van veel gif bleef de lucht hangen die je proeft als je lightcola gedronken hebt!



Al die dooie muizen bleven namelijk liggen rotten tussen de vloeren en plafonds, echt heel, heel erg goor.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg n raar gevoel in mn hoofd van aspertaan. Niet echt duizelig, maar gewoon n vervelend gevoel en wat hyper. Ik heb n angststoornis en mn klachten verergeren door light producten, dus ik vermijd ze zo veel mogelijk. Ik kan overigens ook slecht tegen caffeine, dus cola light is helemaal uit den boze voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Schijnt kankerverwekkend te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen last van mijn aspartaamgebruik, maar ga wel overstappen op stevia.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ook aan het "afkicken" ik rook drink drugs niet...maar was een cola light addict.....echt heeel erg. al geminderd nu ik zwanger ben,maar toch..ik snak er gewoon na dus het ook nog eens verslavend.



Echter hik ik nu op het randje van zw.diabetis en die aspartaamgtroepzooi is daar mede de oorzaak van. Ook gaat alle vet op je buik zitten dus als je met afvallen bezig bent en ligth drinkt werkt dit dus averechts (allemaal info ook van dietiste ziekenhuis waar ik nu moet gaan lopen).......



het kan dus wel allerlei klachten veroorzaken en dus hier ook..ik dronk dan ook echt veel light. Ik lust geeneens cola,fanta enz welke geen light variant is.



Vandaag voor het eerst helemaal geen light gedronken. Ik had bijna 1 blikje meegenomen (1 blikje kan toch wel vond ik ?) maar dus niet gedaan....



ik las het wel her en der maar was heerlijk met struisvogelpolitiek bezig.
Puck
Alle reacties Link kopieren
Aspartaam is een gifstof en niet voor niets in bv Japan verboden. Google er maar eens op of kijk hier http://www.aspartaam.nl/
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 20 augustus 2011 @ 22:29:

Ik heb geen last van mijn aspartaamgebruik, maar ga wel overstappen op stevia.Wta vind jij van de smaak van stevia? Ik heb het sinds enkele weken in huis, maar ik vindt de smaak heel erg op aspartaam lijken. Niet lekker dus. Weet niet of hte aan mij ligt, want het is een heel ander soort product (komt nl van een plant).
Alle reacties Link kopieren
quote:fanta schreef op 20 augustus 2011 @ 22:36:

[...]





Wta vind jij van de smaak van stevia? Ik heb het sinds enkele weken in huis, maar ik vindt de smaak heel erg op aspartaam lijken. Niet lekker dus. Weet niet of hte aan mij ligt, want het is een heel ander soort product (komt nl van een plant).Ik heb nog aspartaam liggen, moet dus nog bestellen. Maar als de smaak hetzelfde is als aspartaam vind ik het prima. Ik gebruik het inmiddels al zo lang dat ik suiker in mijn koffie zelfs smerig vind.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik ben een paar jaar geleden gestopt met aspartaam. En opeens was de buikpijn en diarree weg.



Stevia heb ik geprobeerd, zowel vloeibaar als poeder. Voor toetjes en bakken. Maar het is zoooo bitter, met een nare nasmaak. Als iemand een goed merk weet dan houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwe_framboos schreef op 20 augustus 2011 @ 22:43:

Ik ben een paar jaar geleden gestopt met aspartaam. En opeens was de buikpijn en diarree weg.



Stevia heb ik geprobeerd, zowel vloeibaar als poeder. Voor toetjes en bakken. Maar het is zoooo bitter, met een nare nasmaak. Als iemand een goed merk weet dan houd ik me aanbevolen!Waar heb jij de stevia gekocht, en welk merk is het?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ontzettende hoofdpijn van aspartaam. Ik let er speciaal op als ik iets koop, dat die rommel er niet in zit.



Stevia is het merk, is te koop bij de reformzaken, mag niet als zoetstof verkocht worden, er staat bijvoorbeeld op de verpakking dat het voor mond en gezichtsgebruik is hahaha.



Ik vind het ontzettend zoet en de zoetjes smelten voor geen meter. Als ik er eentje in mijn koffie heb, is het laatste slokje ontzettend zoet en het pilletje is bijna nog geheel te zien.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gebruik je dan niet gewoon suiker in je koffie?
Alle reacties Link kopieren
Omdat suiker ongezond is?



Ik gebruik ook wel eens agavesiroop, ook te koop bij de natuurwinkels. Het lijkt honing, maar dan zonder een echt uigesproken smaak. Het smaak prima door de thee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven