Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
vriend met huidhonger!

Flower en do, ik hoop dat jullie nog lekker hebben kunnen slapen!

Do, je lichaam maakt je weer gek! Alle goedbedoelde adviezen heb jij nu niets aan. Je wil gewoon jezelf kut kunnen voelen. Moet zeggen dat jouw lichaam wel echt To THE edge gaat zeg! Vind het zo lullig voor je...

Miekie, leuk iets van je te horen al is het minder goed nieuws. Ga maar dubbel en dwars van jullie vakantie genieten en lekker van het koele water genieten! Veel plezier nog!

Earth ben benieuwd naar je kleren! Hoop dat het allemaal past en je je weer lekkerder in eigen lichaam voelt.

Elisa, ik bedacht me nog misschien heeft r. wel last van regendagen. Dan heeft hij ineens behoefte aan meer voeding en moeten jij en hij dat opnieuw op elkaar afstemmen door vaker aan te leggen.

Sha, wat id er allemaal gebeurd dat je niks meer kan?

Fede, nog een nachtje slapen! Lijkt me erg lastig om je van grote afstand zorgen te moeten maken. Maar bedenk dat het voor jouw vriend ook een goede leerschool is. Wie weet pakt hij zo'n dingen nu volgende keer ook anders aan.

Wish, fijne vakantie en wat knap wat je meisje nu allemaal aan het ontdekken is,

Lieke ik wilde ook naar een festival hier in de stad met n. Maar Juno vond dat niet zo'n goed idee met de herrie jammer, volgend jaar weer.

N. Heeft zich echt heel goed vermaakt gisteren. Hij heeft eerst lekker vanuit onze schoot kunnen wennen aan de mensen en de nieuwe omgeving. Na het flesje boven lekker geslapen zodat wij konden eten. Na de laatste hap was hij alweer wakker en maar naar beneden gegaan. Toen is hij bij 4 verschillende personen op schoot geweest (overwinning voor mama) en hij vond het zo leuk. Was heel rustig en blij iedereen aN het bestuderen, blije geluidjes aan het maken etc. Echt fijn, en wij hadden ook onze handen vrij en konden ook gezellig bijkletsen.

Thuisgekomen is n. Lekker gaan slapen en werd pas na 5 uur weer wakker voor de eerste fles en na 4 uur voor de tweede fles.

Overdag heeft hij maar heel weinig geslapen, en wilde veel 'spelen' maar heeft bijna niet gehuild. Misschien nieuw ritme?

Zo ga zelf ook nog even slapen. Tot morgen!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Flower, hahahaha huidhongerige vriend jammer dat het niet werkte! Ik vond het best een opgave zo aan het eind (grijns). Ik kan niet mee praten over die slijmprop. Heb het ding geloof ik niet gezien. En met de bevalling kwam er zoveel troep uit dat die slijmprop vast onvindbaar was.

Earth, leuk, nieuwe kleren! Wel showen op een foto he?

We vertrekken rond 13 uur denk ik. Moet nog naar de tandarts om 8:30 uur en verder inpakken. Echt... Je bent 10x langer kwijt met alles opzoeken, want er moet altijd wel gevoed, verschoond, geboerd, opgeruimd, gewassen, gestreken, gepoetst en gegeten of gedronken worden

Ik zei al tegen vriend: ik denk dat we eind deze week alles wel bij elkaar gepakt hebben, dan gaan we
Wish veel plezier komende week! Geniet maar lekker van je gezinnetje.

Hier ook een wakkere nacht gehad. Geplaagd door steekmuggen en de warmte. Uiteindelijk nog wel in slaap gevallen. Ga zo nog een poging doen tot nog een paar uurtjes

Kom later verder reageren!
Om 4 uur in slaap gevallen, en om 7.30 er weer uit. Niet goed. Dat wordt een rot-dag vandaag.

Vanmorgen nog steeds alleen bruin. Wel gyn gemaild, maar die is 27 aug weer aanwezig.

Wish: :-) vrijdag alles bij elkaar gezocht :-) Hoe was het bij de tandarts? In elk geval alvast een fijne vakantie!!!

Jun: wat fijn dat het zo goed ging!!

Flower :-) Hahaha huidhonger!!! Wie weet heeft het vandaag wel effect hoor! Weet je al of het inderdaad de slijmprop was?

Kristin: nare muggen! Nog een beetje kunnen bijslapen?
Ach Do! Wat een emo-slinger weer! Ik vind dit zo naar voor je! Heel lief bedoeld van je mama - ze heeft ook harstikke gelijk - maar op dit moment is het gewoon weer de zoveelste onzekerheid waar je mee te maken hebt. En dan zegt de gyn op de 27e ongetwijfeld weer "tja, dat kan gebeuren", maar ondertussen heb jij alle hoop en onzekerheden. Was het inderdaad maar zo dat dit allemaal voorbij was en je gewoon rustig het traject in kon gaan! Succes en sterkte vandaag. Hou wel in de gaten dat als je weinig slaapt je ook minder op je bordje kunt hebben, dus pas goed op jezelf!

Hahaha die huidhonger ( argh!!!!!) van Flower's vriend! In antwoord op jullie vragen wat er dan gebeurd is dat ik niets meer kan, kan ik iets soortgelijks opbiechten. Verrassings was zo'n succes dat man huidhonger kreeg. En daar kreeg ik weer huidhonger van. En toen showde ik alles wat ik geshopt (spannend, stoer, rood en paars!) had en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen en toen kreeg hij weer huidhonger, en toen ik weer en toen ........

En toen zat ik ongeveer op de frequentie waar onze lieve goede bekende haar kinderen mee verwekt heeft ( was het niet een keer of 17?) en nu heb ik spierpijn. ....
Juun, fijn dat de middag met Ennetje lekker verliep!

Kristin... zzzzz...zzzzzzzz... die muggen! Irritant he!

Flower, ik hoop dat het toch een beetje effect heeft gehad. Moet er trouwens niet aan denken, zo aan het einde. Maar misschien voelt het als het eenmaal zo ver is wel heul anders dan ik me nu voor kan stellen.....
Hoi allemaal

Draai, hoe voel je je, nu het nieuws van het hardloopmaatje even heeft kunnen zinken. Wel fijn dat ze je apart nam maar er zullen vast wel meer van die momenten kunnen komen. Lijkt me kut. En van dat bruinverlies. Ik dacht net als je moeder ook oets in de trand van dat de 'oven warm gehouden wordt' Maar inderdaad je hebt er niets aan als we dat zeggen. Wij liggen hiet ook niet met rugpijn enzo.

De schimmel van de oudste is aan het wegtrekken. Schreef hier niet iemand: schoon, schoner, schimmel. Niet te veel met zeep wassen dus. Verder doet ze het heel goed. Alleen erg puberaal. Even wandelen of winkelen betekend steenvast op de grond gaan liggen en krijsen. Ik ben er inmiddels aangewend. Omstanders niet. Word er soms ook op aangesproken. Heel irritant. Ik wil dat ze naar mij luistert en leert waar mijn grenzen liggen. Niet die van wildvreemden. Laatst iemand die haar uit medelijden een druif gaf. Kon ik weer opnieuw beginnen met corrigeren.

Jun bv is heel vet. Onze jongen spuugde ook alles uit en krijgt kv. Meisje heeft nergens last van en krijgt bv. Gek he. Eten en slapen dat is iets van kinderen zelf bepalen valt niet echt af te dwingen. Er bestaat een moedermelkbank. Iets voor jou melk misschien?
Olala sha toch
Moet straks naar de gyn. Kan niet kiezen tussen spiraal en staafje. Wel gek dat we straks weer kunnen vrijen zonder babywens en zonder onderbreking en oppassen. Toch een groot hoofdstuk dat we afsluiten.
Sha,wauw!! Heerlijk toch ??

Die tijd lijkt hier eeuwen geleden.
Haha, wat grappig... die mannen en huidhonger! Das nog erger dan de baby's die ons wakker zouden moeten houden...

Sha: een neukweekend romantisch weekend kan soms zo goed zijn voor de rulasie; good for you! Grappig vind ik altijd als ik de volgende ochtend op kantoor zit en dan overal spierpijn heb; voelt als een geheimpje

En ja: seks op het einde is een opgave. Kan er wel van genieten, maar voornamelijk van de ''uitwendige'' kant. Inwendige seks (he gatver, dat op de vroege morgen! Sorry) vind ik beetje eng en confronterend voor de beeb!

Ik ben ook pas om 4:00 uur in slaap gevallen. Balen! Maar kan het vanmiddag gelukkig een beetje inhalen.

Succes draai!!

Chris: fijn dat de schimmel weg aan het gaan is. Zo vervelend voor die kleintjes altijd. Haha, zie het helemaal gebeuren met die druif... Gelukkig was het geen kindersurprise

Mijn wc is klaar!!!!! Vanmorgen de laatste voegjes gedaan. Je had me moeten zien op de knieen in die plee! haha

Ga straks even naar winkelcentrum om wat leuke accessoires te kopen bij de action.
Flower, jij bent grappig! Enne dapper vind ik je wel met je huidhongerige man;)

Die van mij heeft af en toe van die aanvallen, maar ja ik kan nog niet veel..

Ik wil best wel, Maar vloei ook nog.

Nog even geduld..

Chris ik hoorde van vk dat er een nieuwe koperspiraal is, dat lijkt me toch wel handig en het is hormoonvrij en kan 10 jaar blijven zitten!

Jun, lief dat ik je zou mogen bellen! Wie weet is het wel eens handig!

Super dat n zo rustig is geweest!
Oh ja... R slaapt!!!

Vannacht na de voeding van 23:30 ook weer laten huilen en na een lang kwartier!! Was hij stil, moe en sliep..

Mijn man lag met zijn iPod op, want hij vond het erg zielig en ik met open ogen in bed en bloedheet hebben.. Maarr we gaan er wel plezier van hebben vermoed ik en vanmorgen lachte r weer, hoor!
foutje...
@ zomerinjebol, ik zou als ik jou was even je bovenstaande post wissen

Verder is hier alles ok. Deze ochtend heeft WB de hele tijd aandacht nodig. Die geven dus ook maar lekker aan hem!
Goedemiddag!

Hier een gebroken nacht achter de rug. D. wilde echt niet slapen en bleef maar morren. Het was echt zo'n gefrustreerd huiltje. Was nog zo moe vanochtend, daarom maar tot half 11 blijven liggen.

Hij ligt nu heerlijk te slapen, dus ik geniet maar even van de zon met een boekje.

Knap hoor Elisa dat jullie het een kwartier volhouden. Ik kan het echt niet langer dan een paar minuten aanhoren, dan haal ik hem er toch maar weer uit. Probeer hem eerst wel in zijn wiegje te troosten, maar vaak is hij zo boos, dat dat niet lukt.

Flower, jammer dat de bedacties niets hebben opgeleverd...

Wij hebben vorige week weer een poging gedaan en eigenlijk voelde ik niks raars. Fijn!

Christina, en waar heb je voor gekozen qua anticonceptie.

Ik heb de pil weer in de kast liggen (eerst even wachten tot ik ongesteld ben). Ben wel bang daar weer van aan te komen, gebeurde toen ik ooit met de pil begon ook.

Jeetje Sha, dat moet wel megaspierpijn zijn. Wat een activiteiten! Die kroonluchter is vast van het plafond getrokken...

Draai, hopelijk kom je deze dag een beetje door... rot dat de gyn nou net op vakantie is. Heb je er nog wel met man over gepraat?

O ja, iets raars! Ik voel gisteren en vandaag steeds plopjes linksonder in mijn buik, net als toen ik zwanger was. Wat zou dat kunnen zijn? Zwanger zijn is toch echt uitgesloten :-).
Het word z'n staafje. Ben te bang voor de pijn van een spiraal. Tegenwoordig komt de baarmoedermond bijna buiten spelen als ik ongesteld. Volgens gyn hoefde ik hier niet bang voor te zijn maar ik heb er gewoon geen lekker gevoel bij. En de kans op een ovulatie is kleiner, dus hopelijk minder klachten.
Haha, had al op H. gevraagd hoe of wat

Lieke jij vroeg geloof ik ervaringen met een babyfoon? Ik heb er 2 weken geleden een van Alecto besteld. Kwam uit alle tests heel goed. Ik wilde gewoon een simpele zonder camera, liedjes, temperatuur etc. De alecto DBX 85 is is rond de 45,00. Fijn ding!

N. slaapt trouwens in principe altijd boven in zijn bed. Wil er een structuur inkrijgen dat bed slepen betekent en box spelen etc.

Maar nu ligthij ook in de box, want we hebben net gewandeld en hij werd wakker zodra we thuis waren. Dan krijg ik hem dus z'n wieg niet meer in.

Voel je misschien je darmen? Ik voel ook nog wel eens iets wat lijkt op zwanger zijn, gek dat bepaalde gevoelens er toch nog inzitten.

Sha, ik moest zo lachen om jouw post over huidhonger heb 'm zelfs aan Juno laten lezen.

ik begin ook weer een beetje huidhonger te krijgen. Juno volgens mij nog niet :( Die vind het allemaal een beetje eng geloof ik. Ik wacht eerst de nacontrole volgende week even af en zaterdag ga ik sowieso een dagje shoppen met zus. Wellicht ook iets spannends rood en paars scoren

Ik had vorige week een speciale difraxfles gekocht tegen het spugen van N. overal gelezen dat dat geweldig moet zijn, maar het spuugde nog veel harder met dat ding. Nu maar weer mijn cheap ass (lees gratis) fles van Avent gepakt en warempel, spugen is weer bijna weg...

Flower, hoera de voegen. Ik denk dat Danoontje nu wel wil komen hoor!

Elisa, fijn dat de 10 minutenregel werkt. Hier niet Al hoor ik wel heel goed wanneer hij gewoon jammert of moppert of echt huilt. Bij dat laatste ga ik meteen kijken, bij die eerste 2 durf ik gerust een kwartier te wachten. Dat stopt vaak vanzelf.

Gek hoe anders je al tegen dingen aan gaat kijken dan een paar weken geleden. Toen rende ik nog bij iedere kreun bij wijze van spreken naar boven.

Over ac. ik wil denk ik aan de minipil. Kan niet goed tegen de hormonen van de gewone pil en spiraal zie ik niet zo zitten eigenlijk. Minipil heeft als bijwerking dat veel vrouwen niet meer menstrueren Joepie!!

Volgens mij kun je daar pas aan beginnen als je weer ongesteld bent, dus wellicht dat dat nog wel even kan duren dan.

Ik heb trouwens gekeken om mijn melk te doneren Chris, maar dat k9on alleen bij een minimum van 13 liter. Zoveel heb ik nou ook weer niet. Anders haolen ze de kosten van alle testen er niet uit. Jammer, leek me wel nuttig.
Oh Do, heeft het nog steeds niet doorgezet Balen meis. Is er niet een andere dienstdoende gyn die je kan bereiken?

Sterkte vandaag! Infuusje cafeine wil wel eens helpen
Ik ben verbazingwekkend productief... vreemd.

Niet met man gesproken. Hij kan niet zoveel met mijn gevoel. Tuurlijk vindt hij het vervelend voor mij. Maar hij heeft zich neergelegd bij eiceldonatie, en die ongesteldheid, ach, dat hoort er nu eenmaal bij. (Staat er harder dan hij het bedoelt hoor) Ik geef hem ook geen ongelijk. Alleen, hij heeft niet te maken met die hormonen, hij heeft niet te maken met die gedachtes dat zijn lichaam faalt, hij hoeft straks niet van alles te ondergaan.

Lieke: zware nacht ook dus :-) Het heerst :-) Lastig he, dat je dan niet weet wat er is, er wellicht ook niet echt iets is, maar dat D. toch niet slaapt.

Plopjes? Eisprong?

Earth: lekker hoor, aandacht geven! Geniet er lekker van!

Elisa: goed zo! Kan best een regeldagje zijn geweest toch?? Fijn dat vanmorgen alles weer vrolijk is :-)
Sha: wahahahahahahahaah jouw post :-)

Flower: goed dat het nu af is!!! Laat Danoontje maar komen!

Jun: wat grappig dat jij eerder hongerig bent dan Juno. Is dat vaak zo? Zou het nou echt traumatisch zijn voor mannen, zo'n geboorte zien?

Ik geloof dat het nu eindelijk door zet, vanmorgen het eerste rood.

Andere gyn bellen? zou niet weten waarom!
Ik heb dat ook vaak Do, wanneer ik moe/ziekig of brak ben ik altijd heel erg productief ben in tegenstelling tot wat je verwacht.

Ik snap je man ook wel, hij voelt het niet. Hij heeft zich neergelegd bij ' het plan' , maar jij hebt te dealen met je lichaam en denkt wellicht toch elke keer of er een klein kansje is. Daarnaast is het heel erg klote om wel ongesteld te worden terwijl je verstandelijk weet dat je er niks aan hebt. Toch?
Chris: een staafje, dat zou ik dus weer niet durven...

Wel fijn dat je een keuze gemaakt hebt!
Precies, Jun, dat is het exact.

Er is ook gewoon een klein kansje, dat is het stomme. De kans is niet 0. Maar we kunnen de kans niet groter maken, en hij is wel dichter bij 0 dan welk getal dan ook.

En ja, wel die lasten voor helemaap nop, dat is klote.
Juno is geloof ik niet getraumatiseerd, maar ik bang dat het bij mij pijn gaat doen. Tja, daar heb ik me al bij neerglegd dat het weer wennen zal zijn. dat hoor je iig meestal wel.

Heb me trouwens gisteren voor het eerst gewogen. Zit 2 kilo boven startgewicht (kont en heupen) en 4 kilo boven streefgewicht. Club van 65 bedoel ik dan.

dat wordt dus lijnen. Ik snaai teveel nu ik thuis ben. soms geen tijd om fatsoenlijk te ontbijten of luchen en dan zit er zo weer een koekje in mijn mond.

Volgende week ga ik beginnen met Move that Body. Was een serie op net 5 en staat online. Fijne oefeningen om mee te starten. Merk toch dat mijn lichaam 5 maanden niet bewogen heeft. Heb al spierpijn na een uurtje wandelen. Dus wil niet te hard van stapel lopen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven