Portugal-Albufeira

10-07-2007 18:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Vrijdag 24 augustus vertrekken wij (vriend en ik) voor 15 dagen naar Albufeira. Het is de eerste keer dat wij naar Portugal gaan. We horen van iedereen verschillende verhalen over de excursies en de kosten voor eten, excursies etc.



Wie o wie heeft er ervaring mee en weet een beetje hoeveel het gaat kosten en wat leuk is om te doen? Op zich zijn we wel mensen die iets willen zien, vaak doen we om de dag iets, dus dagje zwembad en dan weer een dagje iets gaan bekijken!



Zijn er nog meer mensen die deze periode ook naar Albufeira gaan?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ja,portugal is echt leuk!ook een mooi land!wij waren er een paar jaar geleden geweest in Albufeira.ook wij hebben toen excursies gedaan.alleen zou ik nu echt niet meer weten wat dat gekost heeft!vooral de trip naar lissabon(kan tegenwoordig ook al 2 dagen)zou ik zeker aanraden!ook naar Sevilla(Spanje)was leuk!en die tocht die langs de kust gaat.komt je ook bij,het einde van de wereld,kom je langs allemaal plaatsjes en dergelijke.hoop dat je er wat aan hebt! groetjes
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je reactie! Hier heb ik zeker wat aan hoor! Nog meer reacties????
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Het prijspeil in Portugal ligt ongeveer gelijk met Nederland. Ga er vanuit dat je op een terras dezelfde soort prijzen kwijt bent aan drankjes. Uit eten is er gemiddeld iets minder duur.



Tips voor uitstapjes:

- Cabo de Sao Vincente (erg indrukwekkende rotskust)

- het Moncique gebergte

- de Moorse burcht in Silves

- er zijn diverse erg grote markten (de reisleiding kan er ongetwijfeld meer over vertellen)

- de excursie naar Sevilla is mooi, maar bedenk wel dat je uren in de bus zit en erg weinig vrije tijd hebt in Sevilla (en het is een stad die je in 2 dagen nog niet eens hebt gezien)

- idem voor Lissabon heb ik wel eens gehoord (weet ik niet uit eigen ervaring)



Het loont zeker de moeite om zelf een auto te huren en lekker je neus achterna te gaan. Het binnenland is prachtig. Let wel even op of je een auto mag huren, want sommige bedrijven stellen als eis dat je minimaal 3 jaar je rijbewijs moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Cabo de Sao Vincente (erg indrukwekkende rotskust),dat was de naam van die kust!kwam er even niet op!

pinksterbloem:lissabon is een geweldige stad,maar ook deze stad kan je niet in 1 dag zien,net als de meeste steden trouwens!daarom hebben ze nu ook de 2daagse excursie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 5jaar geleden in Albufeira geweest. Ik kan je niet echt veel vertellen over kosten etc. Maar wat wij daar hebben gedaan zijn een jeepsafari, een dagje lisabon. Verder ben ik 1x met de trein naar Faro gegaan en tussendoor ben ik een paar keer uitgestapt om de steden te bekijken. Dit vond ik erg leuk. Daarnaast hebben we ook een mountainbike gehuurd voor 1 dag en zijn we gewoon gaan fietsen langs de kust. Hierdoor kwamen we op stukken die we anders nooit gezien zouden hebben. Echt heel mooi. Mijn reisgenoten vonden de (champagne?) cruise op zee ook leuk, maar ik vond er niet veel aan.



Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn al vaker in de Algarve geweest. Excursies zijn gemiddeld zo'n 45 euro per persoon dacht ik. Uit eten en drankjes zijn vaak veel goedkoper dan in NL. In Albufeira is t misschien iets duurder omdat t t meest toeristisch is. Wij gaan altijd naar plaatsen buiten Albufeira, maar gaan dan een dagje naar Albufeira. Onze ervaring is ook dat de mensen buiten Albufeira erg aardig en gastvrij zijn. Het is altijd lekker weer in de Algarve. Appartementen zijn ook altijd mooi, ruim en goed verzorgd, (in vergelijking met andere landen) vaak heb je een aparte slaapkamer. Autootje huren weet ik de kosten niet meer van maar is wel aan te raden, kan je lekker wat rondtoeren.

Ik vond de jeepsafari, met daarbij een boottocht en chicken piri piri eten erg leuk! Wij gaan graag naar plaatsen als Quarteira, Praia da Rocha, Portimao, Armaçao de Pera, zit je lekker aan het zandstrand en aan de boulevard met je appartement, met uitzicht op zee, voor een goede prijs.
Alle reacties Link kopieren
Monte Gordo is ook leuk, geschikt om te fietsen en je kan een pontje nemen naar Spanje, erg leuk. We hebben daar in Spanje een terrasje genomen buiten het pleintje waar alle toeristen gingen zitten en waren 3 euro kwijt voor 2 biertjes, 1 wijntje en een schaaltje olijven!!! En goed spul! Was een tentje waar veel plaatselijke bewoners kwamen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties tot zover! Ik krijg al helemaal zin in mijn vakantie!

Gaan er nog meer mensen in deze periode?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven