Beste datingsite?

07-04-2011 10:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van de reclames op tv van "de 5 daters" ben ik erg benieuwd welke datingsite jullie het beste vinden. Dit omdat ik me misschien ook wil inschrijven en gewoon nieuwgierig ben.
oeh! geen tips maar ik ga wel meelezen ;)
Ik heb zelf mijn vriend leren kennen via paiq.nl

Het is niet zo'n typische datingsite waar je uit een lijst van profielen moet kiezen, maar je krijgt hier telkens speeddates (dan kan je even chatten en dan kan je daarna beslissen of je door wilt gaan of niet). Je ziet ook niet direct de foto van de ander, maar pas als je een bepaalde tijd gechat hebt. Destijds(3-4 jaar geleden) was de gemiddelde leeftijd wel zo rond de 25. Ik weet niet hoe het nu zit eigenlijk.

Je moet ook een vragenlijst invullen als je je registreert, en aan de hand daarvan worden er ook geschikte matches gezocht.

En het is gratis.
Rond/boven de 50 is 50plusmatch goed, wel meer vrouwen dan mannen die aangesloten zijn, 55-45%.

Voor volslanke mensen is Rubens goed, alleen de site werkt niet optimaal.

Over "de grote jongens" kan ik niet zo goed oordelen, daar kom ik niet tot mijn recht.

eDarling is verschrikkelijk duur, een losse maand is E.70! Drammerig ook: uw match is > u moet nu chatten > u moet nu mailen . . . . . opzeggen is heel lastig, goed de kleine lettertjes lezen dus!

Dating voor gehandicapten: divers aanbod, niet allemaal even groot, niet allemaal even eenvoudige websites, veel dezelfde mannen op die sites.

Veel getrouwde heren ook overal, die buiten de deur willen snoepen.
Ik geloof zelf niet zo in datingsites. Hoewel er inmiddels veel succesverhalen zijn, zijn voor mij de dingen waar je op moet selecteren op zo'n site nu net die dingen die er eigenlijk niet toe doen als je echt verliefd wordt. Want hoe belangrijk is iemnds leeftijd, kleur ogen, lengte en of ie wel of niet rookt nu echt voor je?

Ik heb wel op verschillende datingsites gestaan in mijn single tijd. Lexa en Onehello vond ik vreselijk. Knuz vond ik wel aardig. Wel moet je bedenken dat gratis datingsites laagdrempelig zijn en dat daar veel gebonden mannen op staan die willen weten hoe ze nog in de markt liggen en/of andender fakers in allerlei vormen. Staar je niet blind op mooie foto's want ze kunnen zo van een modellensite afgeplukt zijn door een vadsige 50-er. Te mooi om waar te zijn is, zeker op een datingsite, gewoon verzonnen.

In plaats van een datingsite zou ik me eerder inschrijven op een activiteitensite als "stapmaatjes" of "NMLK". Hier worden door leden activiteiten op geplaatst waaraan je kunt deelnemen en de organisatie geeft soms borrels, feesten en weekendjes weg. Door mee te doen ontmoet je andere mensen, en zelfs als daar niet een leuk potentieeltje bij zit, heb je wel een leuke dag.
dankjewel voor jullie reacties!
Op youtube staat een leuk filmpje over daten met dieren. Klik hierHeel grappig om even naar te kijken. Gaat over relatieplanet en zo gaat het dus echt daar.

Bij datingsites waar je kunt afschermen op leeftijd (wat je zoekt dat kan alleen op jou reageren) dan krijg je niet zoveel reacties van mensen die buiten de doelgroep vallen. Knuz zou dat ook hebben, maar daar werkt het dan niet goed als het zo is.

Vadsige 50-ers dat zijn de mannen die alleen maar een seks-contact willen en beledigend naar vrouwen van hun eigen leeftijd zijn. Maar jonger kan er ook wat van. Zijn misschien niet vadsig, maar net zo respectloos en onbeleefd als het anders gaat dan zij in hun hoofd hebben (alleen voor de seks.)

Foto's staan er vaak al jaren op en zijn dus wel van henzelf, maar zeker 5 tot 10 jaar oud. Bovendien zijn het vaak gratis profielen die verwachten dat de vrouwen op hen reageren. (Ik heb er een stel gelezen ondertussen.)

Ik geloof dat het eigenlijk niet uitmaakt welke site je gebruikt. Meestal blijven de leukere mensen niet zo lang hangen. Als je geluk heb dan tref je er af en toe iemand die hetzelfde wil.

Als het niet lukt dan moet je niet je normen naar beneden stellen om toch reacties te krijgen, want dat werkt niet en is bovendien irritant voor de ontvanger.

Gewoon een hobby-club of activiteiten-club (kan zelfs een koor zijn) dat werkt meestal beter, omdat een ontmoeting toch het beste werkt. Daar kan je ook de tijd nemen om iemand rustig te leren kennen. Is minder geforceerd, vind ik.

Er zijn ook datingsites met een bepaald thema en dat geeft toch soms een betere ingang. Aantal leden is wel veel lager, maar dat is vanwege de selectie. Voordeel is dat mensen buiten de doelgroep niet op de site staan. Minder rommel in je mailbox dus. Er zit toch een grote groep bij die het zichzelf alleen maar makkelijk maakt via zo'n site en waar je geen leuke date mee kunt hebben.

O ja, en veel moeten betalen dat geeft geen garantie voor leuke ontmoetingen. Bij de datingsites staan alleen de succesverhalen, maar google eens en er komen veel meer negatieve ervaringen dan er succesverhalen zijn.

Mijn ervaring is dat het moeilijk is om via een datingsite mensen te ontmoeten die gewoon eens vrijblijvend een keer gezellig willen gaan stappen. Nee, die willen meteen meer en 1 op 1, ook al zijn ze niet gezellig.

Gelukkig heb ik zelf geen nare ervaringen maar heb ik genoeg gelezen van anderen.
Daten met een ding die had ik nog niet gezien.
@Pumps_italiaans dankjewel voor je top reactie! je hebt helemaal gelijk maar of m'n werk/studie/sport/stappen enz kom ik die leuke mannen dus maar niet tegen! Geen idee waar ik ze veder nog spontaan tegen het lijf zou kunnen lopen dus daarom ben ik aan het nadenken over een datingsite.. terwijl het aan de andere kant ook wer niets voor mij is..
Ik heb mijn man ontmoet via Relatie Planet.

Onze trouwambtenaar vertelde dat 1 op de 3 koppels die ze huwde, elkaar via internet hadden ontmoet.

Je moet wel in staat zijn het kaf van het koren te scheiden. En ik heb ook een paar mis-dates gehad.
OKcupid is erg leuk, ook voor vriendschappen en van lokaal tot internationaal.

Relatieklik is ook wel een goede site. Beide zijn gratis.
Goede ervaring met Match4me!
Ik ben heel tevreden over Paiq... daar heb ik mijn vriendje leren kennen.

Maar ook Knuz en Badoo vond ik leuk.
quote:sainttropez schreef op 07 april 2011 @ 13:01:

@Pumps_italiaans dankjewel voor je top reactie! je hebt helemaal gelijk maar of m'n werk/studie/sport/stappen enz kom ik die leuke mannen dus maar niet tegen! Geen idee waar ik ze veder nog spontaan tegen het lijf zou kunnen lopen dus daarom ben ik aan het nadenken over een datingsite.. terwijl het aan de andere kant ook wer niets voor mij is..

Nou,...... leuke mannen op datingsites zijn ook schaars.

Maar als je het toch wil proberen dan gebruik eerst de periode als gratis lid om zelf in de profielen te kijken. Ook om een passend profiel te maken.

Bij RP (datingcadeau) is een mogelijkheid om het voor 10 euro voor 10 dagen te proberen. Je moet ook opletten dat je voor éénmalig betalen kiest. Gewoon eerst even de site leren kennen en leren gebruiken. Verzamel een stel favorieten en blokkades gebruiken voor profielen waar je zeker niets mee wil..

Een van de grootste frustraties is dat er veel geld geïnd wordt.

Ja, waar lopen leuke mannen los?

Tip me even als je ze tegen komt.
Er zijn anders al meerdere topics hierover. Kan je even op zoeken. Staat ook nuttige informatie in.
Ik heb (ook) goede ervaringen met Match4me en RP. De laatste site is erg massaal en je krijgt veel reacties van mannen die elke nieuwe vrouw een (vaak standaard) berichtje sturen... Ik heb eens 3x hetzelfde bericht gekregen van iemand, haha.

Laat niet te snel je hoofd op hol brengen, dan kun je een leuke tijd hebben met het daten én zelfs een mooie liefde of vriendschap er aan overhouden.

Ik ben 3 jaar aan het internetdaten geweest en heb er een hele hechte vriendschap aan "overgehouden" én een fijne relatie. Dat laatste gebeurde toen ik het allang niet meer verwachtte, maar dat hoor je vaak!

Veel succes en vooral plezier, SaintTropez!
Ik heb mijn man leren kennen op Relatie Planet. Ik heb erg veel grappige dates gehad en veel heen en weer gemaild met leuke mannen totdat ik de leukste heb gevonden. Ik raad je wel aan betalend lid te worden, dan kun je berichtjes sturen naar mannen en kun je zelf ook 'op zoek'. Veel plezier!
Ik geloof ook niet zo in datinsites.. Maar als je er voor gaat, wie weet.. paiq.nl is idd geen slechte site en fijn is dat ie ook nog eens gratis is..

www.friendscout24.nl is ook een gratis datingsite, verder weet ik niet hoe goed ie is.. Ik zou niet te veel geld uitgeven aan zo'n sites en deze 2 zijn gratis.. dus waarom niet he
quote:Pumps_italiaans schreef op 07 april 2011 @ 23:43:

[...]

Nou,...... leuke mannen op datingsites zijn ook schaars.

Maar als je het toch wil proberen dan gebruik eerst de periode als gratis lid om zelf in de profielen te kijken. Ook om een passend profiel te maken.

Bij RP (datingcadeau) is een mogelijkheid om het voor 10 euro voor 10 dagen te proberen. Je moet ook opletten dat je voor éénmalig betalen kiest. Gewoon eerst even de site leren kennen en leren gebruiken. Verzamel een stel favorieten en blokkades gebruiken voor profielen waar je zeker niets mee wil..

Een van de grootste frustraties is dat er veel geld geïnd wordt.

Ja, waar lopen leuke mannen los?

Tip me even als je ze tegen komt. haha zal ik doen!!! Thanks voor de tips dames!:)
[...]je kan er speed daten . en naarmate de tijd verstrekt krijg je zijn foto te zien. als je hem leuk vind kan je verder chatten zo niet dan kun je het zo laten stoppen.eerst krijg je drie minuten de tijd daarna een keuze moment . dan 8 minuten geloof ik dan weer een keuze moment en daarna kan je hem toevoegen . het is echt reuze leuk!!!! ik raad het ook iedereen aan!het gaat hier nog om het innerlijk. en het is gratis.

veel mannen die ik spreek stonden op rp en zijn hier naar toe gegaan. ook tros radar vind dit de beste datingsite.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-08-2011 12:57
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven