JULI 2008 (deel 2)

13-12-2007 09:15 1607 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
He Femminuccia welkom! Voor jou geldt ook als je ook op de hyvessite wilt schrijven dan moet je je ff aanmelden! juli2008.hyves.nl. Vrolijkkie, jij bent inmiddels ook officieel lid van de Hyvessite! Er staan ook een hele hoop poll's op, bijvoorbeeld wie er wel en niet wil weten wat het wordt (uit mijn geheugen wil geloof ik iedereen het van tevoren weten, grappig he).

Ik wil ook een zwarte Mutsy Urban 4-rider met zwenkwielen voor! Superwagen, vriendin heeft hem en omdat we allebei lang zijn en de stang hoog kan en de bak ook hoog is lijkt me dat heel prettig. En een zwarte maxi cosi. Maar voor die kinderwagen is zo duur... Maar als ik deze kinderwagen niet tweedehands kan krijgen (heb advertentie op marktplaats gezet) kopen we hem nieuw.

Carnaval doen we hier eigenlijk niet aan, ben 1x meegeweest bij Eindhoven, dat was wel gaaf! Dus veel plezier Tommie en Yentje!

Assertief, nee dat was ik altijd wel, maar assertief betekent volgens mij dat je goed voor jezelf op kunt komen zonder dat je de ander aanvalt. Jullie worden dus gewoon agressief meiden!!! Haha.

Ik smeer ook de olie van Weleda op mijn buik en vind het eigenlijk wel lekker ruiken. Maar ik ben ook niet zo'n smeerder dus vergeet het ook vaak.

Vandaag heb ik trouwens het gevoel dat mijn buik de laatste week 2x zo groot is geworden, pfff. Heb zo'n tuniek aan en hou mijn buik minder in ofzo, dus heb nu echt een enorme bol! Vind ik wel ff wennen hoor!

Ik denk dat ik uk ook al een keer gevoeld heb. 's avonds in bed ga ik dan op mijn rug liggen met mijn hand op mijn buik en dan ontspannen en denken aan mijn kindje. En gister voelde ik een 'plopje' echt grappig, helaas maar 1x. Het was in elk geval een gevoel wat ik niet herkende als lucht in mijn darmen ofzo. Hopen dat het komende week (veel) vaker gaat gebeuren!

Tantelo, veel plezier bij je echo morgen. Hoezo krijg je er nog een bij 16 weken? Of is dat bij de Fontys?

Over energie, ben vandaag 17 weken dus ik hoop dat het bij mij ook doordringt komende week!

fijne avond lieve meiden, Monique
x
Hallihallo, daar ben ik ook weer even!

Leuk dat ik ben toegevoegd, ik zal eens een kijkje nemen! Ben benieuwd wat er allemaal te zien/lezen is.

Hopelijk hebben jullie allemaal een lekkere dag gehad vandaag en zijn degenen die zo moe waren niet meer zo moe (wat zou dat heerlijk zijn) en heeft iedereen zin in het weekend (hoe is het met de stemming van de carnavalsvierders?). Vandaag de eerste carnavallers mogen bewonderen, ik heb nog nooit meegedaan hier in Brabant, best erg he? Ik woon hier nu al een paar jaar, maar heb maar 1 keer een optocht van dichtbij gezien. Dit jaar sla ik maar over, misschien volgend jaar??

Welkom Femminuccia! Ik ben er ook nog maar net bij, maar ben al erg liefdevol in de groep opgenomen, dus dat is een goed bericht he?!

Mag ik vragen over de Mutsy Urban wandelwagengebruikers of de wandelwagen ook twee kanten op gezet kan worden (dus face-to-face en kindje de weide wereld in kijkend?). Dat wil ik namelijk deze keer wel. Wij hadden een Quinny Speedi, maar die wil ik echt nooit meer.. wat een onding vond ik dat. Log en breed (Yente zakte steeds naar de zijkant) en hij kon ook niet helemaal rechtop. Dat was een miskoop helaas.

Ik smeer als het even kan de belly cream van de Hema. Hij ruikt niet bijzonder lekker, maar ik had er wel goeie verhalen over gehoord. De eerste zwangerschap heb ik eigenlijk bijna niet gesmeerd en geen striempje gezien.. Maar goed, ik vind het nu gewoon af en toe wel lekker om even te smeren :)

Nou Monxmar, dat kan inderdaad heel goed je beeb zijn hoor! Leuk he? Ik voel de beeb ook af en toe, maar de placenta zit aan de voorkant dus voel ik het iets minder goed. Ik voelde al wel vanaf week 12 dat de beeb af en toe aan het verschuiven was (dat voelde ik dus van binnenuit) en dat herkende ik nog goed van mijn vorige zwangerschap.

Wat sneu voor je kereltje Miti, sterkte voor de kleine man!! Jij ook sterkte met je buikie.

Hee Elen, dat had ik ook.. ik had ook meteen het gevoel dat het een meisje zou zijn. Maar uiteindelijk toch niet willen weten of het daadwerkelijk ook een meisje zou zijn (alleen wel de 20 weken echo uitgeplozen hihi en toen was ik er al best wel zeker van dat het een meisje zou worden).

Kan me goed voorstellen dat je het gewoon wilt weten en als het een jongetje is dat je dan nog even tijd hebt om om te schakelen.

Wat leuk dat je van de namen van beide moeders de naam Yente kan maken, zou ik zeker als optie houden hoor :) Vinden ze vast ook erg leuk! En ja, wat je dan doet bij een tweede? Je hoeft niet perse dan ook te vernoemen toch?

Ja, zou je graag in Finland willen wonen Uggla, wat leuk! Het zou ook zo maar kunnen in de toekomst toch? Vind je vriend het moeilijk de Nederlandse taal of steekt hij er gewoon vooralsnog weinig tijd in? Ik heb een Zweeds vriendinnetje die oorspronkelijk ook Fins is, zij heeft 2 jaar in NL gewoond en sprak best wel wat Nederlands. Maar goed, ze wonen nu weer met de fam. in Zweden, dus geen Nederlands meer voor haar.

Spannend tantelo een echo morgen ! En je zou inderdaad kunnen zien wat het gaat worden :) Veel plezier alvast!

Wokkel, fijn dat je lekker hebt kunnen shoppen! Ook nog fijn gewerkt vandaag?

Nou, het is weer een lap tekst geworden. Ik ga even theetje drinken. Gezellig en energievol weekend gewenst allemaal!!!
.
Hee Juud, dat zei de dame tijdens m'n 12 weken echo. Is dat bij jou niet gezegd? Misschien zit de placenta nu ook wel aan de voorkant? Ik weet niet precies hoe ver je bent, rond de 15/16 weken? Jammer dat je je soms nog onzeker voelt of het allemaal goed zit (ik neem aan dat je dat bedoelt?), maar dat je nu nog niets overduidelijks gevoeld hebt zegt niets hoor. Ik voel de beeb jammergenoeg ook nog niet zo vaak (niet zo vaak als dat ik zou willen), maar dat komt wel. Gisterenavond ging ik er ook echt voor liggen om te kijken of de kleine wilde bewegen, maar toen voelde ik niets. Gelukkig vanmorgen wel weer even, dat was echt fijn. Het is bij mij sinds een weekje dat ik het wat regelmatiger voel (maar nog steeds niet zo regelmatig dus als dat ik graag wil).
[quote]Vrolijkie schreef op 01 februari 2008 @ 21:01:

Mag ik vragen over de Mutsy Urban wandelwagengebruikers of de wandelwagen ook twee kanten op gezet kan worden (dus face-to-face en kindje de weide wereld in kijkend?). [quote]

Ja dat kan! Is superlekkere, stevige wagen. Zeker als je die met de zwenkwielen voor hebt. Die met de zwenkbare achteras is ook fijn, maar even wennen met sturen en zowieso niet zo wendbaar. Kan me voorstellen dat niet iedereen hem lekker vind rijden.
:)
Hallo, mag ik zo brutaal zijn om me ook zo laat bij jullie aan te melden? Ik Ben Annie, bijna 28 jaar, 17 weken en 5 dagen zwanger van mijn tweede kindje. Ik schrijf al mee op het 2006-2007 topic. Daar hebben we net de laatste eerste verjaardag gevierd (mijn zoontje was jarig op 29 jan) en er lopen daar al weer veel zwangeren rond.

Zo af en toe las ik al mee met jullie maar het lijkt me leuk om weer in een groep gelijkgestemden te zitten. Vooral op het laatst is die steun van elkaar en aan elkaar erg fijn. Ik zag in het schema dat 7 juli 2008 een mooie datum is!!!
Joehoe.... wat een rust hier, allemaal aan het carnavallen?
Ooh eindelijk iemand!

Welkom Annie Ooi!
Joehoe! Ben er ook nog hoor!

Druk geweest met sporten en schoonmaken.

Verder hoef ik lekker niks meer dit weekend. Schoonvader en zus zouden komen, maar ik raakte bij dat vooruitzicht helemaal in paniek. Heb gisteravond echt liggen hyperventileren en was echt zwaar over de rooie.

Hormonen?

Ik heb zelfs geroepen dat ik niet meer zwanger wilde zijn, waar ik me achteraf vreselijk schuldig over voelde...

Kortom, zit gewoon even niet zo lekker in mijn vel. Dringend nieuwe kleren nodig ook, voel me gewoon log en lomp in mijn huidige kleren. Zoals mijn collega's al opmerkten: je verstopt je buik!

Iemand nog leuke tips voor online shops? Bij Esprit heb ik 1 shirtje gevonden wat ik leuk vind. Verder is het met mijn maat gewoon een ramp. Heb een maat 44, en daar is weinig leuks in te vinden lijkt wel. IK WIL GEEN TENTEN DRAGEN, BOEHOEEEE!!

Nou, ik ga maar eens lekker een boek lezen, vast goed voor mijn humeur ;-)

Fijn weekend meiden!
p.s. excuses voor deze klaagzang...

(maar het lucht wel lekker op!)
Lo, hoe was je echo? Heb je al kunnen zien wat het is? (je hoeft het hier niet neer te zetten hoor. Was alleen benieuwd of je het zelf weet)

Gaan jullie verder allemaal aan iedereen vertellen of het een jongen of een meisje wordt als je het zelf weet? Of hou je deze info voor jezelf? Iedereen vraagt mij al wat het geslacht van mini is, en als ik zeg dat ik het niet weet vragen ze mij of ik het dan wel wil weten.

Ik dacht eigenlijk dat je dat soort informatie voor jezelf hield en pas na de geboorte met de rest van de wereld deelt. Eigenlijk heb ik er denk ik weinig moeite mee als iedereen het verder weet.

Juud, wat leuk dat je zeker weet dat je de baby voelde. Ik vraag me vaak nog steeds af of het mijn darmen zijn of dat ik echt de baby voel.

Femminuccaia en Annie Ooi, welkom!

Hoi meiden, ik ben er ook nog. Hier geen carnaval. We rijden zometeen richting brussel om naar een concert te gaan. Gisteren een lange dag gewerkt tot 3.30 's nachts dus ik moest toch echt eventjes uitslapen.

Ik ben gisteren op mijn werk uit mijn broek gescheurd! Toen ik hem aan trok dacht ik dat hij nog wel een keertje kon, waarna ik toch echt een tweede zwangerschaps-werkbroek nodig heb.

Als "reserve broeken" hadden ze op mijn werk alleen van die ouderwetse pantalon modellen met de rits aan de zijkant en de taille ergens boven je navel. Daarvan moest ik maat 42 aan om hem dicht te krijgen :S (terwijl ik normaal maat 36 heb) Ik was al lang blij dat ik niet de rest van de avond met een gat op mijn kont rond hoefde te lopen.

Als ik het goed heb onthouden van mijn embryologie lessen kunnen babies vanaf 17 weken horen. Arme mini heeft deze week al 4 keer de vrienden van Amstel moeten aanhoren in ahoy op mijn werk.
Ach, dan wordt de baby heel muzikaal. Kan geen kwaad zo lang je maar niet te dicht bij de boxen staat.

Annie en Fem, welkom.

Miti, beterschap voor arme Quinten. Kian is ook wat hangerig door een fikse verkoudheid (maar nog geen koorts). Nu speelt mijn rug ook op met al dat gedraag en op schoot gehang.

Mijn vriendin wist het geslacht dus al met 13 weken. Erg vroeg dus. Een andere wist het bij precies 16 weken.

Ik voel de kleine nu geregeld. Een geruststellend gevoel.

Fijn weekend.
x
Hoi iedereen.

even snel een berichtje van deze kant.

Zit bij schoonouders achter de pc dus heb niet alles uitgebreid terug kunnen lezen.

Heb de komende week helaas geen internet toegang net zoals afgelopen week dus kan helaas nog even niet zo actief zijn.

Maar hier gaat alles goed merk ook dat ik de eerste 12 weken voorbij ben voel me steeds beter en voel de kleine ook volop bewegen.

28 februari heb ik mn 20 weken echo ben benieuwd maar het hartje klinkt in iedegeval goed :)

Hoop dat het hier ook goed gaat met iedereen en zodra ik weer thuis het internet op kan ben ik weer normaal actief.

Liefs,

Lee
Welkom Annie en Fem, het wordt hier nog druk(ker)!

Lo~ Ik vind het zo'n leuk idee van je met dat briefje. Lijkt me heel speciaal om dan een briefje bij je te hebben en het thuis samen te lezen. Ik ga zo direct op hyves kijken! Fijn dat het goed gaat met de kleine!

Uggla~ Ik ga in ieder geval niet zeggen "Ja, we weten het, maar we vertellen het lekker niet!", zoals een kennis van mij. Alsof het iets van 'lekker puh' is. We zijn er nog niet helemaal uit, maar als we het weten vertellen we het gewoon. Lijkt me wel leuk dat mensen om ons heen mee kunnen genieten en gericht dingetjes kunnen kopen. En als we het op het laatste moment toch niet willen vertellen, zeggen we dat we het nog niet weten, al weten we het wel. Ik moet trouwens bekennen dat ik bewondering heb voor jouw energie! Waar haal je het vandaan? Je maakt lange werkdagen, studeert en hebt ook nog zin om op stap te gaan. Wauw! :worship:

Gonien~ Ik heb op de valreep de flair nog gekocht. Wat een leuk interview! Ik heb op het moment ook helemaal geen zin in bezoek. Heb dan het gevoel dat ik nog moet opruimen en daarna rechtop zitten en leuk doen. Terwijl ik op dit moment vooral in m'n joggingbroek op de bank wil hangen.

Ik ben vandaag met vriend naar de stad geweest. Het genieten is begonnen! In een Esprit mama winkel heb ik een rokje en een kort vestje gekocht en een panty-met-rek. De verkoopster vroeg welke kleur panty ik wilde bij het grijze rokje, bruin of zwart. Ik wilde zwart, omdat ik teveel bruine kleren heb. Vroeg ze welke kleur laarzen ik heb, en ik wist het niet meer! Ik zie hier 7 paar laarzen staan, maar op dat moment kon ik er geen één voor de geest halen. Dus ik maar stamelend aan vriend gevraagd: 'wat voor laarzen heb ik? Ik weet het niet meer!' :-$ Voelde me zo'n muts.

Daarna, bij de Prenatal, hebben we kinderwagens gekeken. Ik vind de Maxicosi Mura heel mooi. Ik wist me helaas ook niet meer te herinneren welke Mutsy hier populair is, want daar wilden we eigenlijk naar kijken. Heeft iemand ook ervaring met de Quinny Buzz?
Juud_ schreef op 01 februari 2008 @ 21:21:

Hoe weet je nu wanneer je placenta aan de voorkant zit? Mart voelde ik vanaf 16 weken en hoewel ik al dacht dat ik deze had gevoeld denk ik toch dat het niet zo is. Kan echt niet wachten tot ik het overduidelijk voel want soms komt de angst die ik in het begin had nog even om het hoekje kijken. Ik heb hem al weggestuurd maar dit is een hardnekkige, helaas!

Hoi hoi, ik heb het gezien bij de echo. Heb je een echofoto? Bij mij zie je heel duidelijk de baby liggen en de placenta.....weet alleen niet hoe ze kunnen zien waar het noorden is ;-)

En verder voelde ik Yente, de eerste dus zeg maar, heel veel en heel vaak en Nova en stuk minder en nummertje 3 voel ik weliswaar vanaf week 11 maar tot op heden echt maar 1 of 2 keer per dag. Dat kan dus inderdaad door die placenta komen. Als ik wat voel is het altijd aan de zijkant, nooit recht van voren. Ik hoop dat het wel meer wordt...afwachten...
Juud_ schreef op 01 februari 2008 @ 22:15:

Jaaa ik heb de baby net gevoeld :cheer2: :cheer2: :cheer2: . Geen twijfel over mogelijk zo voelde het bij Mart ook! Ik ben zooooooooooooo blij! :) :) :) :) :) :)
:cheer:
gonien schreef op 02 februari 2008 @ 14:37:

Joehoe! Ben er ook nog hoor!

Druk geweest met sporten en schoonmaken.

Verder hoef ik lekker niks meer dit weekend. Schoonvader en zus zouden komen, maar ik raakte bij dat vooruitzicht helemaal in paniek. Heb gisteravond echt liggen hyperventileren en was echt zwaar over de rooie.

Hormonen?

Ik heb zelfs geroepen dat ik niet meer zwanger wilde zijn, waar ik me achteraf vreselijk schuldig over voelde...

Kortom, zit gewoon even niet zo lekker in mijn vel. Dringend nieuwe kleren nodig ook, voel me gewoon log en lomp in mijn huidige kleren. Zoals mijn collega's al opmerkten: je verstopt je buik!

Iemand nog leuke tips voor online shops? Bij Esprit heb ik 1 shirtje gevonden wat ik leuk vind. Verder is het met mijn maat gewoon een ramp. Heb een maat 44, en daar is weinig leuks in te vinden lijkt wel. IK WIL GEEN TENTEN DRAGEN, BOEHOEEEE!!

Nou, ik ga maar eens lekker een boek lezen, vast goed voor mijn humeur ;-)

Fijn weekend meiden!

Gonientje, een paar tips van een maatje 42/44:

1. een lange buikband die je over je billen en buik kunt dragen met een korter truitje erop of vestje of wikkel ietsje.

2. broeken in maat L of maat 42 kunnen zomaar wel passen, want mij past maat 40 of maat M meestal

3. op de buik strak en dan iets wijder uitlopende rokken!!!

4. GENIET VAN EINDELIJK EEN STRAKKE BUIK!!! Eindelijk ook korte truitjes dragen (dikke billen? dan dus die buikband of wijder uitlopende rokjes) zonder je buik in te hoeven houden.

5. H&M pasvorm is normaal naadje en nu juist heel erg goed. Misschien bij jou ook? Ik draag maat M of L, maar volgens mij hebben ze zelfs XL.

6. Spijkerstof werkt putjes en kwabjes lekker weg.

7. En koop een paar dure hoge slips, want gewone onderbroeken delen je buik toch nog een beetje in tweeen in dit stadium en dat is niet zo mooi, terwijl zo'n grote onderbroek ervoor zorgt dat je meteen 1 buik hebt ;-)

Nou ehm, nog meer tips nodig?

Hoop dat je je heel snel beter voelt :hug:
Elen schreef op 02 februari 2008 @ 18:29:

Uggla~ Ik ga in ieder geval niet zeggen "Ja, we weten het, maar we vertellen het lekker niet!", zoals een kennis van mij. Alsof het iets van 'lekker puh' is. We zijn er nog niet helemaal uit, maar als we het weten vertellen we het gewoon. Lijkt me wel leuk dat mensen om ons heen mee kunnen genieten en gericht dingetjes kunnen kopen. En als we het op het laatste moment toch niet willen vertellen, zeggen we dat we het nog niet weten, al weten we het wel.
Tja, zulke mensen zijn wij. Maar meer dat ik me ervoor schaam dat we het niet vertellen dat dan ik het 'lekker geheim wil houden'. De familie wil het gewoon niet weten en daarom vinden wij dat de rest van de wereld het ook niet mag weten (behalve jullie!!!!!!!!!!!!! veel te fijn dat ik het straks ergens kwijt kan ;-)).
Sorry voor mijn hapsnapstukjes ;-)

Zit met de laptop voor de buis en geen pen en papier bij de hand en geen zin om te pakken ;-)

xx Yentje

ps. welkom Annie en Fem en ik vind dat het vanaf nu verboden moet zijn voor Yentes (zo verwarrend ;-))!
"Tja, zulke mensen zijn wij. Maar meer dat ik me ervoor schaam dat we het niet vertellen dat dan ik het 'lekker geheim wil houden'."

Ik vind het ook niet gek als je zegt dat je het weet, maar niet gaat vertellen. Alleen de manier waarop zij het zei 'we vertellen het lekker niet' met een houding alsof wij er om smeekten, vind ik dan weer te.

Leuk hè? Dat we alles op hyves kunnen delen. Maakt de voorpret alleen maar groter. X-D
x
x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven