Geen zin meer in vakantie

23-07-2007 16:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Over 3 weken vertrek ik met mn zus en haar zoontje, samen met mijn dochter voor en weekje naar spanje.

Ik had er heel veel zin in, alleen is mn zus nu de laatste paar weken echt onmogelijk. Ze wil alles beslissen en als ik dan mijn mening geef dan krijg ik een grote bek.



Om een voorbeeld te geven: ik ben 7 jaar geleden voor het laatst op vakantie geweest en ben dus al heel lang niet meer op schiphol geweest. Ik wil daarom een uurtje eerder daar zijn zodat ik gewoon lekker op mn gemak kan rondkijken. Bovendien weet ik nog wel dat de charters meestal aan het eind van zo,n pier vertrekken en heb ik geen zin om me kapot te haasten om bij het vliegtuig te komen. Mn dochter vliegt voor het eerst en haar wil ik gewoon alles op de gemak kunnen laten doen.



Een ander voorbeeld: ik wil graag wat van het stadje zien waar we zitten, zij wil dat niet. Toen ik zei: prima dat blijf jij lekker op het strand, dan ga ik met mn dochter de boel verkennen kreeg ik ook weer een grote bek.

Dat ze toch echt niet van plan was om in de eentje op het strans oid te gaan zitten..





Zo kan ik nog legio dingen opnoemen, ik had vanmiddag tegen haar gezegd dat de lol er voor mij zo wel af gaat omdat ik wel ook dingen zelf wil beslissen en ik niet van plan ben om een week alleen maar op een strandbed door te brengen.



Ik had het er met mn man over ( die heerlijk een weekje alleen gaat vissen) en die zei dat ik dr gewoon in dr sop gaar moet laten smoren. Is logisch maar ik ken mn zus en die is in staat om de hele vakantie met een chagrijnige kop rond te lopen.



Hebben jullie tips ???
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



heel vervelend..ik kan me levendig voorstellen hoe je er inmiddels tegenop ziet.



Wat ik zou doen (hoe moeilijk het ook is, ik weet dat uit erbaring, heb zelf ook een zus)..heel duidelijk zijn...maar wel kalm..en even naar haar toe gaan om het erover te hebben. Dus niet als het speelt ergens op reageren, maar gewoon even langswippen of bellen (afhankelijk van de afstand)..en haar rustig vertellen wat je eigenlijk hier nu hebt neergetypt.

En mocht het echt onbespreekbaar zijn , dan zou ik, hoe waardeloos dat ook is...voor jezelf en je dochter kiezen en haar daar zoveel mogelijk misleggen, haar uitleggen waarom dat je dat doet (je eigen stukje dus aan haar vertellen) en samen met je dochter er van genieten.



Ik wens je heel veel sterkte en ook veel plezier in Spanje toe.



groetjes,

Petra
Alle reacties Link kopieren


Gewoon even een avond bij mekaar gaan zitten en (rustig!) aan mekaar uitleggen wat jullie van een vakantie verwachten. Als het voor haar 7 dagen op een strandbedje betekent met 7 boeken, goed dan, maar als jij dit niet wilt, hoeft dat geen onoverkomelijk probleem te betekenen. Komen de kinderen goed met mekaar overeen? Is het de bedoeling de hele vakantie samen door te brengen? Zijn jullie van dat idee uitgegaan? Desnoods dagen bepalen die je samen of apart doorbrengt.

Als het echt niet lukt of je zus moeilijk blijft doen, kun je nog altijd proberen langs mekaar door vakantie te vieren (desnoods al wat navraag doen bij andere hotels/campings of waar je heen gaat in de buurt, kan nooit kwaad)

Veel plezier!



Alle reacties Link kopieren


Hoi,



heel vervelend..ik kan me levendig voorstellen hoe je er inmiddels tegenop ziet.



Wat ik zou doen (hoe moeilijk het ook is, ik weet dat uit erbaring, heb zelf ook een zus)..heel duidelijk zijn...maar wel kalm..en even naar haar toe gaan om het erover te hebben. Dus niet als het speelt ergens op reageren, maar gewoon even langswippen of bellen (afhankelijk van de afstand)..en haar rustig vertellen wat je eigenlijk hier nu hebt neergetypt.

En mocht het echt onbespreekbaar zijn , dan zou ik, hoe waardeloos dat ook is...voor jezelf en je dochter kiezen en haar daar zoveel mogelijk misleggen, haar uitleggen waarom dat je dat doet (je eigen stukje dus aan haar vertellen) en samen met je dochter er van genieten.



Ik wens je heel veel sterkte en ook veel plezier in Spanje toe.



groetjes,

Petra


Hehe, great minds think alike, was het toch? ;)

Alle reacties Link kopieren




quote: pvv1967 reageerde



Hoi,



heel vervelend..ik kan me levendig voorstellen hoe je er inmiddels tegenop ziet.



Wat ik zou doen (hoe moeilijk het ook is, ik weet dat uit erbaring, heb zelf ook een zus)..heel duidelijk zijn...maar wel kalm..en even naar haar toe gaan om het erover te hebben. Dus niet als het speelt ergens op reageren, maar gewoon even langswippen of bellen (afhankelijk van de afstand)..en haar rustig vertellen wat je eigenlijk hier nu hebt neergetypt.

En mocht het echt onbespreekbaar zijn , dan zou ik, hoe waardeloos dat ook is...voor jezelf en je dochter kiezen en haar daar zoveel mogelijk misleggen, haar uitleggen waarom dat je dat doet (je eigen stukje dus aan haar vertellen) en samen met je dochter er van genieten.



Ik wens je heel veel sterkte en ook veel plezier in Spanje toe.



groetjes,

Petra

Hehe, great minds think alike, was het toch? ;)
:D yeppers
Alle reacties Link kopieren
Je moet tegenwoordig verplicht 2 uur voor vertrek op schiphol zijn.

Lang genoeg dus om dat hele schiphol te bekijken dus ik kan mij voorstellen dat je zus niet echt zin heeft om nog vroeger te komen. Ik vind die 2 uur al lang duren.



Verder is het natuurlijk wel de bedoeling dat jullie beiden een leuke vakantie hebben. Dus hebben jullie andere interesses dan zullen jullie beide een beetje water bij de wijn moeten doen.



Zeg tegen je zus dat ze mag kiezen. Zij blij want zij mag beslissen.



Of jullie gaan de ene dag lekker samen naar het strand en de volgende dag gezellig samen wat bekijken.



Of zij kan elke dag op het strand blijven en dan ga je alleen met je dochter dingen bekijken.



De hele dag bij je zus op het strand blijven terwijl jij daar geen zin in hebt is onredelijk van haar. Is ze niet voor rede vatbaar?

Jammer maar dan zou ik gewoon mijn eigen plan trekken en je zus zo veel mogelijk negeren tijdens de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Nou, 2 uur is echt niet genoeg. Ik heb afgelopen week een vriendin weggebracht en die moest echt rennen omdat ze nog maar een uur had om bij dr vliegtuig te komen. Dr stonden flinke rijen en dat gaat niet altijd even snel.



Ik heb zojuist gehoord dat we om 8.35 gaan vliegen en zij wil om 6.15 weg. Wij moeten een half uur rijden voor we op schiphol zijn, dus dan zijn we er om 6.45.( Als het meezit) Het inchecken is dan al begonnen. Ze was vanmiddag bij me op visite met een lijstje over wat we iedere dag gingen doen. Nou, het was van s,morgens 7,30 tot s,avonds 22.30 al helemaal ingevuld. Met eten, liggen, eten, liggen, eten en liggen. Ik heb haar dus rustig verteld dat ik best een aantal dagen zo wil doorbrengen, maar dat ik ook wel een paar leuke excursies wil doen.



Ik had dat van te voren toen we deze reis gingen boeken ook al gezegd. Ik ben geen type die de hele dag ligt te bakken. Ik ben behoorlijk actief en ontdek graag het land waar ik ben. Ze vond dat toen hartstikke leuk, ze zei zelfs dat ze dan door mij nog eens wat leuks te zien kreeg.



Daarom begrijp ik dit nu allemaal niet, ik heb haar ook gezegd dat als ze geen excursies of iets dergelijke wilde doen dat ik dat prima vond. Dat ik ook niet van plan was om hele dagen in een stadje rond te banjeren. Maar gewoon een uur of twee wandelen



Ik had jullie tips gelezen en heb mijn ideeen ernaast gelegd. Ze was het dus nergens mee eens. Alles wat ik wil kraakt ze af en vind ze stom.



We hebben een all-inclusive reis en ze wil dr zoveel mogelijk uit halen wat er in zit......



Zucht........
Alle reacties Link kopieren
Tsjah als je met een goed gesprek er niet uit komt is dat heel jammer maar daar zou ik zeker mijn vakantie niet door laten verpesten. Haar dus lekker op het strand laten en zo nu en dan zelf met dochter lief de poort uit wandelen voor een excursie. Jammer voor haar maar 'er alles uit halen wat er in zit' lijkt me net zo goed voor jou gelden als voor haar!

Ik hoop dat je het nog een beetje gezellig hebt.



Wb inchecken en naar de pier toe, de verste pier is echt geen uur lopen, met klein kind max. 20 min/25 min. Daar zou ik me dus echt niet zo druk om maken. Douane is vaak lange rij maar zeker als je weggaat kijken ze maar half dus de rijen lopen flink door. Lijkt vaak meer dan het is.
Alle reacties Link kopieren
Het spijt me, maar ik vind je zus erg star. Waarom zijn haar wensen belangrijker dan die van jou?  Je zou haar dat kunnen vragen. Zit er misschien meer achter? Of wellicht is ze gewoon hard toe aan die vakantie en klaart ze op als ze haar eerste nachtje daar heeft doorgebracht.



In elk geval veel succes ermee! Hopelijk lukt het jullie om er goed uit te komen, want als er veel gemopperd en gesnauw gaat worden, is dat ook niet leuk voor je dochtertje!
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik het zeg maar die zus van je lijkt me echt een vreselijke vrouw.

Op vakantie gaan en dan al lijstjes hebben met wat je iedere dag gaat doen.

Lijkt meer op een strafkamp dan vakantie.

Ik zou er echt niet zo moeilijk over doen.

Vertel haar duidelijk wat JIJ van je vakantie verwacht. Als de dingen overeen komen dan kunnen jullie gezellig samen iets ondernemen en anders gaat iedereen haar eigen gang.

Als zij er de hele vakantie met een chagerijnig hoofd van gaat rondlopen heb je toch een lekkere week met je dochter?

Ik zou haar dit nu al allemaal melden. Dan kan ze daar niet meer voor verassingen komen te staan.



Ik hoop dat je het een beetje leuk hebt daar.....



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Grrr heel verhaal.



Wat zij bedoelt met eruit halen wat erin zit is: de hele dag eten en drinken. het is immers all-inclusive. En als je dan op een tripje bent dan moet je dat zelf betalen.



Ze wilde ook geen reisverzekering, ik heb hem nu stiekum voor ons vieren genomen. Ik zit niet op ellende te wachten en een ongelukje zit in een klein hoekje. Als er wat met haar zou gebeuren zit ik met de gebakken peren.



Mn zus wil graag dat alles gaat zoals zij wil, ze is dan ook niet voor rede vatbaar. Ik heb nu voor mezelf een paar dingen opgeschreven die ik absoluut wil doen. Gaat ze mee.. prima. Gaat ze niet mee... ook prima..
Alle reacties Link kopieren
Jullie hoeven je niet te excuseren hoor!



Ik weet wel dat dit eens maar nooit weer is :P
Alle reacties Link kopieren
:) Goed zo!



Het allerbelangrijkste is denk ik dat je kalm blijft, maar wel duidelijk...en inderdaad doen wat je graag wilt doen..het is immers ook jouw vakantie.



En mocht de bom barsten....dan zou ik haar meetronen naar de dichtsbijzijnde computer en haar dit laten lezen...



Geniet vooral, en laat ook je dochter genieten...dat is veel belangrijker dan te proberen het iemand naar de zin te maken die, zo lijkt het wel, al op voorhand heeft besloten dat dat toch niet gaat gebeuren.



groetjes,

Petra
Alle reacties Link kopieren
In je zus herken ik een vriendin. Samen op vakantie is een ramp, omdat zij haar poot stijf houdt en op die manier haar zin krijgt. Wil zij x en ik y, dan vertrekt ze naar x en laat mij de keuze of ik wel of niet meega. Klinkt heel redelijk, maar dat gebeurde dan altijd op een chantabele manier. Inmiddels ben ik ouder en wijzer, heb geleerd om mijn eigen plan te trekken en doe dat ook. Omdat we buiten de vakanties supergoed met elkaar overweg kunnen, hebben we het er uitgebreid over gehad en op die manier hebben we een beter evenwicht in onze vakanties gevonden. Maar dat is bij jouw zus lastig, begrijp ik.



Mijn advies: gewoon lekker je gang gaan en tot op redelijke hoogte rekening met haar houden. Jij bepaalt je eigen grenzen. Je hebt lang genoeg voor deze vakantie gespaard en verlofdagen liggen niet voor het oprapen, toch?



Nog wel een vraagje: is je dochter makkelijk te beinvloeden door je zus? Ik kan me drama's voorstellen van een klein kind dat op het strand wil blijven en zich all inclusief vol wil eten aan ijs, zoals je zus suggereert, terwijl jij iets anders in petto hebt. Maak als het nodig is van te voren ook daarin een strategie en maak je dochter lekker met het avontuur dat buiten het resort licht :-) Succes!
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven