Wij willen naar Engeland met jonge kinderen!!

15-06-2007 00:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
een goedeavond allemaal, na heel lang alleen meegelezen te hebben heb ik nu ook een vraag aan jullie. We hebben nu eindelijk onze bestemming gekozen en dat is dus Engeland. We zijn er twee jaar geleden met de kinderen voor een lang weekend geweest en allemaal verliefd geworden op dit geweldig mooie land en vriendelijke mensen. Nu willen we de zuid kant gaan bezoeken voor een periode van drie weken. We gaan kamperen maar willen niet van die mega campings opzoeken. Nu zou ik graag van jullie tips lezen over wat je echt gezien of gedaan moet hebben. Onze kinderen zitten nog in de leeftijd van ridders en kastelen. En liefst wel campings met een zwembad(je).

We willen ook meerdere plekken aandoen. Ik hoop dat ik veel tips mag ontvangen!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wil je het zuidwesten of zuidoosten doen?



Het zuidwesten is ontzettend mooi (Cornwall en Devon) en daar zijn de temperaturen over het algemeen ook altijd wat beter.

Vooral de kust van Cornwall is erg mooi, prachtige stranden.



In het zuidoosten is East en West Sussex leuk.

In West Sussex heb je de bekende badplaats Bognor Regis.

Er zijn veel campsites en holiday parks.

Vanuit Bognor Regis kun je een uitstapje maken naar Chichester. Mooie stad met kathedraal en oude gebouwen.



In East Sussex heb je de bekende badplaats Eastbourne.



In Cornwall heb je heel veel campings en badplaatsen. Penzance is waarschijnlijk een van de bekendste plaatsen.

St. Ives is ook mooi.



Voor meer info over accomodaties, attracties en bezienswaardigheden kun je kijken op:



www.enjoyengland.com

www.visitbritain.com



Qua kastelen en natuur e.d. is Wales wat mij betreft echt de topper. De kust van Pembrokeshire is echt heel erg mooi en er is genoeg te doen en te beleven.



www.visitpembrokehire.com

www.visitwales.com



Noord Wales en Snowdonia National Park zijn nog fantastischer als je van ruige natuur houdt.

Prachtig nationaal park met bergen, meren, riviertjes.

Betws y Coed is een bekende toeristenplaats en in Beddgelert is een hele mooie natuurcamping (onze favoriet).

Een mooie groene camping tussen de bergen, mooie douches e.d. en ook mooi caravan en tentplaatsen.

Vanuit deze camping kun je het park goed verkennen en uitstapjes maken naar Caernarfon. Daar is een mooi kasteel en daar werd Prince Charles geridderd tot Prince of Wales.

Iets verder weg heb je de plaats Conwy (ook met mooi kasteel) en Llandudno. Llandudno is een vrij grote badplaats met prachtige historische gebouwen en je hebt er de Great Orm. Een mooi uitzichtpunt op een hoge heuvel, prachtig uitzicht over zee. Met een tram ga je tot de top. Er is ook een copper mine (geloof dat het koper was).



www.wales-touristinformation.co.uk
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sue2, dank je voor je reactie. Ik heb niet eerder kunnen reageren omdat de computer gecrasht was. Was reuze benieuwd naar de reacties maar helaas is Engeland niet zo'n favoriet vakantie land blijkbaar. Helaas.

Als we gaan, want het weer speelt nog niet echt mee, dan willen we bij Calais over en dan helemaal linksom, langs de kust, naar Harwich. We hebben drie weken en nemen je lijstje mee in de koffer hoor!

Misschien mag ik voor zaterdag nog een reactie ontvangen want dan is de grote afreis. Ben benieuwd!

Maar bedankt hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Handballer,



Jullie gaan van Calais naar Dover/Folkestone en dan vanuit Harwich terug naar Hoek van Holland?

Ik begrijp niet zo goed wat je zegt vanuit Calais/Dover helemaal linksom richting Harwich?

Dat is dan toch rechtsom? Of gaan jullie wel helemaal naar rechts en dan terug via Harwich?



Rechtsom heb ik niet zoveel ervaring mee. Het is wel erg leuk om ook Canterbury te bezoek, dat is een mooie oude stad met katedraal, canterbury tales etc. Erg leuk voor een dagje.

Verder heb je nog de bekende badplaatsen Ramsgate en Margate maar persoonlijk vind ik die wel erg "tacky". Je hebt er de ene fish shop na de andere en verder alleen maar veel amusement centers (met gokkasten e.d.).

Southend on Sea is ook niet erg charmant, zijn een beetje allemaal vergane glorie plaatsen.



Maar goed, als jullie linksom gaan dan heb je inderdaad wat meer aan mijn eerdere lijstje en kijk vooral ook op de websites die ik genoemd heb, daarop vind je meer informatie over alle plekjes.



Veel plezier, ik hoop dat het weer mee zal zitten!
Alle reacties Link kopieren


Hoi Handballer,



Jullie gaan van Calais naar Dover/Folkestone en dan vanuit Harwich terug naar Hoek van Holland?

Ik begrijp niet zo goed wat je zegt vanuit Calais/Dover helemaal linksom richting Harwich?

Dat is dan toch rechtsom? Of gaan jullie wel helemaal naar rechts en dan terug via Harwich? Sorry hier bedoelde ik natuurlijk linksom :$



Rechtsom heb ik niet zoveel ervaring mee. Het is wel erg leuk om ook Canterbury te bezoek, dat is een mooie oude stad met katedraal, canterbury tales etc. Erg leuk voor een dagje.

Verder heb je nog de bekende badplaatsen Ramsgate en Margate maar persoonlijk vind ik die wel erg "tacky". Je hebt er de ene fish shop na de andere en verder alleen maar veel amusement centers (met gokkasten e.d.).

Southend on Sea is ook niet erg charmant, zijn een beetje allemaal vergane glorie plaatsen.



Maar goed, als jullie linksom gaan dan heb je inderdaad wat meer aan mijn eerdere lijstje en kijk vooral ook op de websites die ik genoemd heb, daarop vind je meer informatie over alle plekjes.



Veel plezier, ik hoop dat het weer mee zal zitten!



Alle reacties Link kopieren
Hoi Sue2, nou  we hebben de plannen  weer veranderd. De reis gaat nu naar Italie, heel wat anders hè!

We durfden het niet aan om naar Engeland te gaan met de tent. Het is voor ons de eerste keer kamperen dus dat moet wel soepel verlopen anders kan het allemaal op Marktplaats!!

Bedankt wederom voor je reactie, enne we wilden eerst een beetje  links dan omhoog en dan weer rechts. Ja hoe noem je dat dan linksom??

Nou wie weet volgend jaar.

Houdoe!
Alle reacties Link kopieren
Is denk ik wel een goede keuze want het weer is op het moment nou niet je van het daar in Engeland.

Italie is ook prachtig en het weer is er net zo prachtig.



Mochten jullie toch nog een keer naar Engeland willen dan raad ik echt Noord Wales en Snowdonia National Park aan, fantastisch.

Ik heb best al wat van de wereld gezien maar dit blijft toch een van mijn favoriete plekjes. Misschien ook wel omdat ik er goede herinneringen aan heb ;).

Wij hebben een vaste campsite daar en het is er echt geweldig. We hebben er al eens een hele week in de regen vertoefd maar zelfs dat was fantastisch.



Anyways, happy holidays!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik wilde even laten weten dat we in Toscane geweest zijn. We zijn voor elf dagen op camping Belsito geweest in Montecatini. Geweldige tijd gehad. Veel gezien en gezwommen. Heerlijk. En als we dan naar de weersberichten van Engeland keken waren we blij dat we dit zo gedaan hadden.

Verder zijn we nog vier dagen in OOstenrijk geweest zodat we niet weer een hotel moesten zoeken. Net terug nu kan ik weer gaan wassen voor vijf personen!!

Volgend jaar mei gaan we twee weken Schotland in een huisje, of twee. En daar kunnen we nu al van genieten. Ben je daar ook aleens geweest??

Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Goed topic dit, want wij hebben bedacht dat we volgend jaar een stuk van de UK willen 'doen'. En wel per trein. Iemand daar ervaring mee?

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Handballer,



Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad in Toscane, het is er ook prachtig.

En inderdaad een goede keuze nu met al die ellende in Engeland.



In Schotland ben ik nog niet geweest, althans verder dan Edinburgh (prachtig) en Glasgow (leuke stad) ben ik nooit geweest maar het schijnt er echt geweldig mooi te zijn.

Vooral de omgeving bij Loch Lomond is mooi en je kunt er vakantiehuisjes huren.



Voor de andere poster (sorry, ben even je naam kwijt): ik heb niet zoveel ervaring met het reizen per trein door de UK.

Tenminste, geen ervaring met lange afstanden. Wat ik wel vind is dat het reizen per trein erg duur is op de lange afstanden.
Alle reacties Link kopieren
Lisa, reizen per trein is zoals Sue al heeft geschreven schrikbarend duur. Dan kun je er beter voor kiezen met de bus te gaan in mijn optiek (ok, je komt er wel wat verfomfaaid uit, maar het kost je ook geen drol).



Beste kun je dan Londen als uitvalsbasis nemen en van daaruit met nationalexpress of megabus het land rondreizen. Hier hebben ze vaak poundsavers, dan kun je voor £1,- per persoon per rit van Londen Victoria naar allerlei plaatsen in Engeland.



Ik ben zo met de bus naar Edinburgh geweest. 's nachts reizen, uurtje of 8 rijden voor £18,- per persoon retour.

En voor £2,- retour per persoon naar Cardiff en Bournemouth.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven