Maar 2 weken vakantie;Waarheen?

23-07-2007 12:36 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb straks 2 weken vakantie (oktober) en heb geen idee waar ik heen zal gaan.Ik heb normaal altijd 4 weken dus ben een beetje verwend.... :P.

Heb al gedacht aan Marokko, Amerika, Suriname, Canarische eilanden.. Ik ga met zn 2-en, hou wel van een beetje avontuur en niet te georganiseerd, (èn niet te koud!) Wie heeft er tips? Dank je wel, Shiva.
Alle reacties Link kopieren
Marokko lijkt me zeer geschikt voor 2 weken, ben er zelf nog niet geweest, staat nog op  m'n lijstje.



2 weekjes Amerika zou ik zelf te kort vinden maar dat ligt eraan wat je wilt doen/zien.

Je zou b.v. een kleiner rondje kunnen reizen dan de standaard rondjes die een touroperator aanbiedt.

Of b.v. naar New Orleans gaan en vandaaruit een rondje zuiden doen.

Florida lijkt me ook wel geschikt voor 2 weken.



Verder Andalusie in Zuid-Spanje, echt fantastisch mooi, lekker weer en je kunt er wandelen, mountainbiken, paardrijden maar ook lekker relaxen.



Of wat dacht je van Italie? Bezoek mooie plaatsen als Florence, Sienna en Luca.

Of ga naar Rome, huur een auto en rijd door naar Napels en de Amalfi kust.



Ik ben zelf 2 jaar geleden 2,5 week in Maleisie geweest, alhoewel ik het zelf ook weer veel te kort vond, is het wel fantastisch om een eerste indruk van het land te krijgen.

Het moet allemaal een beetje gehaast als je maar 2 weken hebt en daarom hebben wij destijds alleen maar de helft gezien omdat we ons niet wilden haasten.

Goed excuus nu dus om nog eens terug te gaan ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf voor 2 weken niet naar een bestemming gaan die heel ver is, en waat het uren vroeger/later is, omdat je daar zowel heen als terug aan moet wennen. In oktober moet je het treffen wil je nog lekker weer hebben in Turkije/griekenland. (ga er even vanuit dat je dat wilt) canarische eilanden zijn sowieso altijd gematigd, dus zou je best kunnen doen.

Heb je al eens aan Egypte gedacht? Is een waanzinnig mooi en zonzeker land, niet te ver, niet duur, veel te zien en ook geschikt om lekker te ontspannen. Hurghada zou ik je niet aanraden (erg druk) maar er blijven genoeg mooie plekken over.



Marokko is ook erg mooi, en ook niet zo heel duur. Zou je kunnen overwegen om in Riads te slapen, (zie google) dan slaap je op hele sfeervolle plekken.



Zowel marokko als egypte zijn 4-5 uur vliegen, en hebben 1 a 2 uur tijdsverschil.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Weekje Curacao en weekje Aruba of Bonaire, of alledrie een paar dagen. Die eilanden zijn niet zo  groot, je hebt ze snel  gezien. Altijd lekker weer, je kan kiezen of je stad of strand wil  doen,  of combineren. Lekker eten en drinken, ze spreken er nederlands. Ideaal. Alleen het vliegen is wat minder, je moet toch wel op 11 uur vliegen rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Qua weer heb ik geen idee hoe het in oktober in Marokko is, maar daar is Google vast goed van op de hoogte. :) Wel weet ik dat je in Marokko georganiseerde trektochten door de woestijn kunt doen. Dit kan in groepjes van een aantal mensen, maar ook alleen jullie 2 en gids (+ kameel etc.). Mijn broer en zijn toenmalige vriendin hebben dit o.a. gedaan als onderdeel van hun vakantie in Marokko. Laaiend enthousiast waren ze! Je kunt dat hier boeken, maar ook ter plekke. (hebben zij gedaan)



Amerika zou ik op een klein geheel houden. In 2 weken niet het halve land willen zien of binnen 7 dagen een hele staat willen doorrijden. Dan ben je meer bezig met reizen dan met vakantie. Een paar steden oid. dat is in 14 dagen heel goed te doen.



Canarische eilanden; op bijv. La Palma kun je prachtig wandelen. Als je een wandeltype bent is dat heerlijk.



Je zou een zeilvakantie kunnen doen (zijn er zowel actief deelnemen als niet) als je daar een type voor bent. In het Middelandse Zee-gebied zijn ze populair, maar ook vanaf de canarische eilanden of florida.



Je kunt ook op verrassings-tour gaan. Boek een ticket naar een land waarvan je weet dat het lekker weer is en dat een aantrekkingskracht op je heeft. Koop een kaart van het land en laat het lot de rest bepalen. Prik bijv. blind op de landkaart om je volgende bestemming te bepalen. Boek daar een hotel bij aankomst, een campingplaatsje, slaap op het strand als het warm genoeg is. Proef de lokale sfeer en als je het zat bent; op naar de volgende plek. Verken zo het land van een totaal andere kant dan normaal. Of laat voorbijgangers de volgende bestemming bepalen, ga volgens het alfabet (eerst een dorp/stad met A, dan met B etc.), er zijn genoeg manieren om de reis zich te laten ontwikkelen.



Er zijn internetsites waar (men) vakantiegangers aan lokale bevolking koppelt. Zo kun je het leven in een land eens van een totaal andere kant proeven. Mee kijken in het leven daar, een dag rondgeleid worden, leuke ideëen opdoen.



Voor anderen is het weer geweldig om een vakantie in het teken te laten staan van het halen van het duikbrevet.



Er is echt zo veel! Het is maar net wat je zelf leuk vindt, wat het budget is en wat je deze vakantie graag wilt "bereiken".
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Qua reistijd zou ik naar jouw biologische klok kijken. Voor de een is langer reizen en tijdsverschil een ramp, voor anderen is het appeltje eitje.



Zelf kom ik er op vakantie goed mee weg om mezelf in het ritme te forceren. Ik vertrek vaak 's morgens, waardoor ik vroeg op Schiphol moet zijn. Tel daar reistijd bij op en je hebt een zeer korte nacht. Die nacht haal ik altijd bewust door, geen minuut slaap. De dag daarvoor ben ik bewust een uurtje, anderhalf later naar bed gegaan en slaap ik ongehoord lang uit. (niet iedereen heeft die luxe, besef ik me) Eenmaal in het vliegtuig houd ik mezelf wakker tot het rond bedtijd is op de plaats van bestemming. Waar nodig versterk ik dit eventueel een keer met een inslaper. En zie daar; vanaf het moment dat ik uit het vliegtuig kom ben ik in het ritme van mijn bestemming met wellicht een uurtje verschil.



Persoonlijk heb ik er dan ook geen moeite mee om wat langer te vliegen voor een kortere vakantie. In 2005 heb ik resp. 21 en 24 uur gevlogen om 3,5 week Australië onveilig te maken (west- en oostkust, dus ook daar weer tijdsverschil. Dat viel me zwaarder, kun je nagaan!) en in september hoop ik 13 uur incl. overstap te vliegen om 9 dagen in Florida te vertoeven. Dit lijkt relatief lang vliegen voor zo'n korte tijd, maar door het tijdsverschil (het is daar 6 uur vroeger) en een vroege vlucht heen en late vlucht terug valt dat nog reuze mee.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Egypte ben ik eerder geweest, superland en om te duiken erg mooi. Curacao zou ik helemaal niet opgekomen zijn voor 2 weken, lijkt me ook duur? Marokko lijkt me geweldig, zowel wat de cultuur als de temperatuur betreft. Van de canarische eilanden weet ik te weinig, ga ik zo even googlen. En ik denk aan Amerika, ticket naar een stad in het zuiden en dan een autootje huren (en niet teveel willen!). (Oh..Wat een luxeprobleem :$ ...)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd maar 2 of 3 weken vakantie, maar heb gelukkig geen last van jetlags dus voor korte periodes reis ik gerust 22 tot 36 uur !! voordat ik op plaats van bestemming kom.



Wat ik zelf heel prima te doen vind voor 2 weken is Hawaii !!



Het is er altijd lekker weer en in 2 weken kan je veel zien en doen (1 eiland per week) dus een prettige combinatie van veel zien en doen en lekker relaxen.



Ik vlieg altijd op zaterdagmiddag en met 22 uur reizen kom je er door het tijdverschil gewoon zaterdagavond aan.



Je vliegt vrijdagsavonds altijd laat terug (zodat je de vrijdag ook nog de hele dag hebt) en komt zaterdag ochtend aan. Dus je hebt nog het hele weekend om bij te komen en te relaxen voordat je weer gaat werken.



Dus ondanks de hele verre reis, raak je door het tijdverschil niet al te veel tijd kwijt én de eilanden zijn niet groot dus met 1 week heb je genoeg tijd om te relaxen en veel dingen te zien en te doen !!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, Hawai, daar zou ik echt niet opkomen! Ik streepte Los Angeles al van mn lijstje.. Nou lijkt het me ook wel erg duur en ik vind 1 overstap bij 2 weken al teveel...:)
Alle reacties Link kopieren
Tocht door: Israel/Jordanië/Syrië/Libanon?

Van Libanon weet ik dat er tussen Oktober en November nog een fikse na-zomer is met prachtig weer. Verder is die hele omgeving bezaaid met natuurschoon en oudheidkundige overblijfselen. Ook lekker aan het strand... Veel afwisseling dus en vriendelijke bevolking.



Tunesië? Tocht naar de woestijn maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven