Dochter (7) 's nachts niet zindelijk

30-08-2011 19:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, plaats even 2 topics achter elkaar..



Mijn dochter van nu net 7 is nog niet zindelijk 's nachts. We laten haar plassen 's avonds, geven haar niet te veel meer te drinken voor het naar bed gaan. Maar toch is ze 8 van de 10 keer nog nat.

Wat zou ik nog kunnen doen Nog tips?

Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Plaswekker lenen van het CB.
Een groot stuk zeil onder haar bed leggen, liefst ónder het matras. Dus niet om je matras te beschermen tegen de nattigheid, maar om water- of aardstralen tegen te gaan.



Onzin? Wellicht, maar daar gaat het niet om, als het maar werkt. :-)



Je hoeft er ook niet in te geloven, maar het is een kleine moeite met waarschijnlijk een groot resultaat!
Alle reacties Link kopieren
plaswekker een idee?
Alle reacties Link kopieren
Een luierbroekje aantrekken?



Ze wordt vanzelf zindelijk, sommigen zijn gewoon laat. Je hersenen moeten een bepaald stofje aanmaken die de urineproductie sterk verminderen 's nachts en die je wakker laten worden als je moet plassen.



En anders een keer naar de huisarts. Er bestaan medicijnen (minrin bijvoorbeeld) maar of je daar nu al aan zou willen....
Gewoon een luierbroekje. Huisarts e.d. doen er wat aan als het kind 10 tot 12 jaar oud is, daarvoor is het gewoon moeder natuur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden het zelfde met onze dochter. We zijn er mee naar de uroloog geweest, deze wilde geen medicijnen voorschrijven omdat ze veel bijwerkingen hadden. Ook vond hij mijn dochter (toen 7) te jong. Het zou volgens hem vanzelf over gaan. We hebben toen een plaswekker geprobeerd. Het hele huis werd wakker, maar mijn dochter niet. Toen hebben we haar gewoon weer luierbroekjes aangetrokken en haar 's avonds wel gewoon laten plassen. Ze was toen steeds vaker droog. Nu sinds een maand of 3 (ze is nu 9) is ze helemaal droog. Dus mijn advies is gewoon een luierbroekje aan; het komt vanzelf goed.
Alle reacties Link kopieren
Loslaten.... en prijzen wanneer ze wel droog is.
Alle reacties Link kopieren
En gewoon een luierbroekje aan doen, heb je de ellende van het 's nachts nat zijn ook niet meer.



1 op de zoveel kinderen plast 's nachts nog in bed, gaat echt ooit over. Vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:molly74 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:27:

water- of aardstralen tegen te gaan.Water en aardstralen???
quote:molly74 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:27:

Een groot stuk zeil onder haar bed leggen, liefst ónder het matras. Dus niet om je matras te beschermen tegen de nattigheid, maar om water- of aardstralen tegen te gaan.



Onzin? Wellicht, maar daar gaat het niet om, als het maar werkt. :-)



Je hoeft er ook niet in te geloven, maar het is een kleine moeite met waarschijnlijk een groot resultaat!
Alle reacties Link kopieren
Molly, ik zou het meteen doen, ware het niet dat het bed van mijn niet-zindelijke dochter (ook 7) toch al op vier plaatsen in het huis heeft gestaan. Dan zouden het wel heul dikke water- en aardstralen moeten zijn, of werkt dat niet zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:roodmetwittestippen schreef op 30 augustus 2011 @ 20:22:

Molly, ik zou het meteen doen, ware het niet dat het bed van mijn niet-zindelijke dochter (ook 7) toch al op vier plaatsen in het huis heeft gestaan. Dan zouden het wel heul dikke water- en aardstralen moeten zijn, of werkt dat niet zo?hebben jullie zeil in bed of op de vloer? Anders lekt het overal heen natuurlijk!
Toen mijn zoon op 8-jarige leeftijd ook nog steeds bijna iedere nacht in bed plaste, ben ik naar een info-avond van de thuiszorg geweest. Zij gaven aan dat het niets is om je zorgen over te maken, het zou vanzelf over gaan. Omdat hij niet meer wilde logeren en ook geen logeerpartijtjes thuis meer wilde, heb ik toch een plaswekker gehuurd. Ik weet echt niet meer hoe lang het heeft geduurd maar hij werd ook 's nachts droog. Heeft - na een groot aantal maanden droog te zijn geweest - even een terugval gehad (waarom weten we niet). Toen hebben we de plaswekker weer aangevraagd en sindsdien (nu zo'n 7 a 8 jaar geleden) gaat het goed.
Jaja, lach maar mensen. Maar het kost niets, is nauwelijks moeite en het kán helpen.



@TO: stralen kunnen door (dus eigenlijk 'onder') hele huis lopen. Gewoon proberen, niets tegen dochter zeggen, en afwachten.



Ik heb trouwens zelf ook tot zo'n jaar of 9 in bed geplast. Mijn broer was 11.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (6 jr) slaapt ook zo vast dat ze pas uren later nadat ze in bed heeft geplast wakker zou worden (van de kou omdat ze zich dan bloot heeft gewoeld en de plas opdroogt). Ze slaapt zo vast, ze wordt gewoon niet wakker van de aandrang of het feit dat ze geplast heeft. Ik laat haar vlak voor het slapen plassen om half 8 en dan om half elf laat ik haar nog een keer plassen. In 95% van de gevallen blijft ze dan de rest vd nacht droog. Bij logeerpartijtjes of een oppas in huis savonds, dan krijgt ze een broekje aan van huggies. (ik mag het geen luierbroekje noemen want luiers zijn voor baby's, maar pyamabroekje of vlinderbroekje is prima).
Alle reacties Link kopieren
1. Plaswekker regelen.

2. Haar bed dubbel opmaken. Dus: evt. gewone molton, waterdichte molton, matrashoes, evt. gewone molton, waterdichte molton en matrashoes. Mocht er 's nachts iets doorlekken, dan is 1 serie overtrekken er zo vanaf te trekken, en ligt dochter weer snel droog. Dan hoef je niet midden in de nacht zelf nog eens een bed op te maken. En op haar leeftijd, kan dochter dat erafhalen zelf ook doen, makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang in bed geplast (zeker tot mijn 14de en de jaren erna sporadisch). Plaswekker werkte hier niet. Tabletjes wel maar mochten niet lang gebruikt worden (ik sliep heel vast).

Mijn ouders hebben een keer mijn bed verplaatst (ik kreeg, heel lief, een "tienerkamer".

Prompt was het iedere nacht raak (of mis). Bed terug geplaatst en toen ging het weer beter.

Ik ben ook bij een homeopaat geweest. daar kreeg ik een poedertje van en oefeningen (mentale oefeningen, soort mantra's die ik op zei voor het gaan slapen). Dat hielp echt wonderbaarlijk goed. Het bedplassen ging van meermaals per week naar 1 a 2x per maand.

Prijzen als ze droog is, zou ik niet doen. Dan is het net of ze er invloed op kan uitoefenen, wat ze dus niet kan. Mijn ouders hebben er gelukkig noooit een punt van gemaakt. Wel keken ze mee naar oplossingen en hebben ze ervoor gezorgd dat het geen punt werd op schoolreisjes of logeerpartijtjes..

De laatste tip van tof vind ik wel een hele goede, dat dubbel opmaken!
Alle reacties Link kopieren
(als begin twintiger bleef ik een keer slapen bij mijn toenmalige vriendje.. stevig in het glaasje gekeken naast hem in bed gerold om s"nachts tot de conclusie te komen dat ik in bed had geplast. Nu was het een lits-jumeaux en kon ik mijn bedhelft afhalen, weer opmaken, gaan douchen en weer in bed kruipen, alwaar ik als een blok weer in slaap viel.

Smorgens was ik als eerste wakker en lag me helemaal druk te maken over hoe ik hem dit moest gaan vertellen. Hij doet zijn ogen open en ik vertel hem, met horten en stoten, wat er die nacht was misgegaan. Zegt hij, bloedserieus (met slaaphoofd), geeft niets, plas ik de volgende keer wel in jouw bed.. )

Ik moest zo lachen en was zo opgelucht.. een betere reactie had ik me niet kunnen wensen!



(let wel, de meeste kinderen zijn voor hun 12de van het bedplassen af.. Helaas kom ik uit een familie vol adhders die vaak lang in bed plassen.. ).
Deze discussie komt asl geroepen, vroeg me net af of ik iets moest met bijna 6 jarige dochter die s nachts nog niet zindelijk is, maar de algemene tendens is afwachten, begrijp ik. Ik lees alle tips, heb zelf geen zinvolle bijdrage, sorry
Mijn dochter is sinds haar zevende ook pas zindelijk 's nachts. Ze vond het zelf verschrikkelijk, vooral met logeerpartijtjes. Huisarts verzekerde mij dat ze echt niet de enige was en dat het heel veel voorkomt maar dat er nauwelijks over gesproken wordt. Ze moeten gewoon de kracht ontwikkelen om niet te plassen 's nachts. Dus minder drinken, nog laten plassen of belonen heeft allemaal geen zin. Het is echt een lichemlijke kwestie (volgens mijn huisarts). Gewoon afwachten al is dat een enorme dooddoener.
Ik heb zelf tot ongeveer mn 12e in bed geplast. Mn moeder maakte het bed ook altijd dubbel op. Op een gegeven moment ging ik eens mee naar de chiropracticus (waarom weet ik niet eens) Hij constateerde dat mijn bekken scheef stonden en dat er zodoende een zenuw verdrukt zat waardoor ik het niet goed aanvoelde wanneer ik moest plassen. Na 2 behandelingen het klaar. Ik weet natuurlijk niet of het daardoor kwam of daar ik der gewoon overheen ben gegroeid.

Ik zou me nog niet zo druk maken.
Zoals ik al schreef plaste ik zelf tot zo'n jaar of 9 in bed. Maar mijn moeder deed mij gewoon altijd een pamper aan. Heb dat nooit als vervelend ervaren, ook niet met schoolkamp.



Dan vertelde mijn moeder dat gewoon aan een leidinggevende. Weet alleen niet hóe ik ervan af ben gekomen. Niet door dat zeil, dat was voor wat anders. Maar nogmaals: dat kan ook werken bij bedplassen. :-)



Een vriendin van me heeft op volwassen leeftijd een puffer gehad (neusspray), die ze hiervoor gebruikte. Mag uiteraard niet eeuwig gebruikt worden, maar als je het ding op den duur zelf kunt vullen met water bvb., dan kun je daarmee verder gaan zonder het je dochter te vertellen.



En dan zal het alsnog blijven werken. Maar dat is natuurlijk wel iets wat je bij je huisarts moet vragen (voor een recept).
Alle reacties Link kopieren
Over het toepassen van 'niet meer laten drinken na ... uur':

ik heb een vraag uit interesse, aan ouders die hiermee te maken hebben. Hoe doen jullie dat, met gevoel (ik bedoel, een beetje subtiel)?



Mijn eigen dorstgevoel is sterk afhankelijk van lichamelijke activiteit, eten (hoe zout iets is) en het weer. De ene keer kan ik 's avonds nog 1.5 liter wegdrinken, de andere keer is 0.3 liter voldoende.

Hoe bepaal je hoeveel je kind nog mag drinken, of vanaf wanneer niet meer? Wat doe je, als je kind daarna nog om water vraagt?



Mijn neefjes hadden hiermee te maken, toen ze vorig jaar in de zomer hier op bezoek waren. Ik vond het erg sneu, dat ze bij het avondeten niets meer mochten drinken... Vooral omdat die van mij rustig nog 2 glazen wegklokten, na een drukke dag...
Alle reacties Link kopieren
up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven