Hoe kom je snel aan een huurwoning?

02-02-2008 15:38 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet hoe je heel snel aan een huurwoning kunt komen van rond de 500-600 euro?

Zelf sta ik al 7 en 2 jaar ingeschreven bij woonnet-rijnmond resp. woonnet-haaglanden.

Ik krijg elke week aanbiedingen om een woning te bezichtigen maar tot nu toe krijg ik alleen maar van die verpauperde portiek/gallerij-woningen te zien in Rdam en Den haag.

Voor de wat betere woningen (eensgezinswoningen en maisonettes) sta ik altijd net op positie 5-6 op de website van woonnet-rijnmond. Het zal denk ik nog wel wat maanden duren voor ik eens op nummer 1 sta.

En ik wil eind van deze maand echt een leuk huis hebben, waar/hoe moet je je snel aanmelden voor een leuke 3 kamer woning ?
Alle reacties Link kopieren
Via de woningstichting duurt het altijd erg lang. Ik heb zelf ook ruim 5 jaar op een wachtlijst gestaan voor een klein portiekflatje.

Misschien moet je iets minder kritisch zijn? Je kan ook kijken of je iets kan vinden via een particulier. Of kijken in het hogere segment (500-600 is tegenwoordig al vrij gemiddeld voor een flat). Is koop anders niks voor je?

Als je perse snel wilt huren kan je ook bij directwonen kijken. Is vrij prijzig, maar dan kan je er wel snel in.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je particulier gaan huren. Dat kan snel ga, maar een eengezinswoning particulier huren voor 500-600 is onmogelijk. je zult dan genoegen moeten nemen met iets kleiners.
Je mag de mijne hebben
Ook in de particuliere sector, maar vaak wel de moeite waard, is via makelaars. Op hun sites zie je meestal alleen koopwoningen, maar er zijn er veel die ook verhuren. Dus misschien eens een rondje bellen / mailen / langsgaan?
Alle reacties Link kopieren
Wij huren ook via een makelaar. Ik wilde persé in deze flat gaan huren maar we voldeden niet aan de (belachelijk) hoge inkomenseis. Terwijl onze vorige (huur)flat duurder was. Ik heb ze echt platgebeld en flink gezeurd en voilà...sinds 2,5e maand zitten we waar we willen ;) . Succes ermee!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd de truc.. Een makelaar zoeken met een goed aanbod in huurwoningen en vervolgens héél vaak bellen.. Hebben wij drie weken volgehouden en we hebben een huisje (heel leuk huisje;))
Voor 500-600 euro via een makelaar in de Randstad? Denk toch wel dat dat heel moeilijk gaat worden.



www.directwonen.nl kun je ook eens proberen, maar is dacht ik ook aan de dure kant.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen laten weten dat je iets zoekt. Zo ben ik ook aan mijn appartementje gekomen; ik moest snel iets anders, omdat m'n vriend en ik uit elkaar gingen.

Het nadeel is wel dat ik (in mijn ogen) belachelijk veel huur betaal, maar goed, het is op te brengen en je hebt in ieder geval een eigen plek...
www.directwonen.nl of www.rotsvast.nl zijn allebei goed en snel in de randstad. Je betaalt ervoor, maar dan heb je ook wat.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben destijds onze huurwoning (Rotterdam Ommoord) via Verwey Vastgoed gehuurd, 611 incl service en stookkosten. En we gaan verhuizen, dus ons huis komt binnenkort vrij!



Oh ja, de 'bemiddelingskosten' zijn iets van 200 euro, ik vond dat toen niet echt veel (in vergelijking met eerder genoemde partijen hier). Ook wij moesten toen snel iets hebben en konden binnen een maand hier terecht.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor alle reacties !!
josephine69 schreef op 02 februari 2008 @ 15:54:

Dan moet je particulier gaan huren. Dat kan snel ga, maar een eengezinswoning particulier huren voor 500-600 is onmogelijk. je zult dan genoegen moeten nemen met iets kleiners.
Ik zit nu zelf al 10 jaar in een 1ns gezinswoning/4-kamerwoning van E 450, ookal is het net buiten de stad, Hellevoetsluis
Alle reacties Link kopieren
ah en waar woon je :duckie:
Alle reacties Link kopieren
Olijfje_ schreef op 02 februari 2008 @ 16:35:

Wij huren ook via een makelaar. Ik wilde persé in deze flat gaan huren maar we voldeden niet aan de (belachelijk) hoge inkomenseis. Terwijl onze vorige (huur)flat duurder was. Ik heb ze echt platgebeld en flink gezeurd en voilà...sinds 2,5e maand zitten we waar we willen ;) . Succes ermee!
zelf wil ik niet in een flat, maar als jullie niet voldeden aan de inkomenseis, hoe hebben jullie de makelaar toch zover gekregen ? :)
Alle reacties Link kopieren
Campina2 schreef op 02 februari 2008 @ 20:50:

Wij hebben destijds onze huurwoning (Rotterdam Ommoord) via Verwey Vastgoed gehuurd, 611 incl service en stookkosten. En we gaan verhuizen, dus ons huis komt binnenkort vrij!



Oh ja, de 'bemiddelingskosten' zijn iets van 200 euro, ik vond dat toen niet echt veel (in vergelijking met eerder genoemde partijen hier). Ook wij moesten toen snel iets hebben en konden binnen een maand hier terecht.




ah welke straat, ik heb vaker in ommoord rondgekeken, alleen denk ik dat 611 net iets te veel voor me zal zijn.

ik heb me wel al ingeschreven bij verwey, ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Met de woningbouwwachttijden in Den Haag heb ik maar iets langer dan een jaar ingeschreven gestaan en een 3 kamerwoning met tuin in hartje centrum weten te bemachtigen. Geluk is het toverwoord met sociale huur.

Particulier is idd een snellere oplossing maar daar betaal je ook voor. Gelukkig is er zoiets als huursubsidie (of heet dat tegenwoordig ook al toeslag?)



Hier is het trouwens zo dat meestal de eerste 10 mensen wordne uitgenodigd voor een bezichtiging, dus op nummer 1 staan is niet perse van belang. Ik stond destijds op nummer 32 en vervolgens voor hetzelfde huis op nummer 7 en ik had het dus :)
Alle reacties Link kopieren
Kale huur is 492, de rest is service en stookkosten. Dit bespaar je weer op je gasrekening. Het is in Ommoord, vlakbij de Binnenhof. Een leuke driekamerflat. Wij gaan weg omdat het nu te klein wordt, maar anders bleven we hier nog wel even hoor!! Het is duur, ja, maar als ik het vergelijk met andere flats van woonnet valt het alles mee. En daar moet je een eeuwigheid op wachten. Succes bij Verwey. Ze gaan uit van 4,5 x de kale huurprijs, dus je bruto inkomen moet minimaal 2214 zijn. En het inkomen van een partner mag voor de helft meetellen. Voor veel minder zal het in de particuliere sector niet lukken ben ik bang.



ps Woonbron doet ook aan lotingwoningen, dan kun je met geluk eerder aan de beurt zijn. Gaat ook via woonnet, zijn alleen vaak nog duurdere :( eensgezinswoningen. Maar wie weet!



ah, ik lees dat je niet in een flat wilt wonen. Ben bang dat het dan echt niet gaat lukken in een 'betere' wijk in Rotterdam. Succes nogmaals!
Alle reacties Link kopieren
Analee schreef op 03 februari 2008 @ 16:28:

Met de woningbouwwachttijden in Den Haag heb ik maar iets langer dan een jaar ingeschreven gestaan en een 3 kamerwoning met tuin in hartje centrum weten te bemachtigen. Geluk is het toverwoord met sociale huur.

Particulier is idd een snellere oplossing maar daar betaal je ook voor. Gelukkig is er zoiets als huursubsidie (of heet dat tegenwoordig ook al toeslag?)



Hier is het trouwens zo dat meestal de eerste 10 mensen wordne uitgenodigd voor een bezichtiging, dus op nummer 1 staan is niet perse van belang. Ik stond destijds op nummer 32 en vervolgens voor hetzelfde huis op nummer 7 en ik had het dus :)
heb jij even geluk! maar je hebt gelijk, ook ik kreeg alsnog een uitnodiging ookal was ik kandidaat 30 ofzo. alleen toen ik ging kijken vond ik het veelste pauperig uitzien, ik kreeg toen een woning aangeboden in moerwijk en loosduinen
Alle reacties Link kopieren
je moet goed kijken in welke wijken je reageert. Ik was er heel selectief in;

Mariahoeve, Scheveningen, Bezuidenhout, Centrum en Rivierenbuurt.

De rest viel voor mij al af (waarmee ik niet wil zeggen dat dat de beste wijken zijn) en Haagwonen waarbij ik huurde deed enorm veel. Hoor ik nu ook weer van een vriend die net een woning via hen heeft geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
Waar komt toch dat idiote ongeduld vandaan? Waarom kan je niet een paar maanden wachten tot je wel aan de beurt bent?
Alle reacties Link kopieren
Bij Vesteda kan je in Rotterdam voor 500 -600 wel huren hoor

En t is ook een hele fijne organisatie, goede service etc.



mijn appartement is op een toplocatie in het centrum met g eweldig mooi uitzicht voor 498 euro + 30 euro servicekosten.

Moet wel zeggen dat ik er even voor op een wachtlijst heb gestaan maar ze hebben ook veel complexen die snller gaan. Vesteda heeft ook veel in Den Haag trouwens



In Den Haag Ypenburg (tegen Delft aan) kan je wel veel per direct huren maar dat is al snel zo'n 700 euro. www.hof-rijnland.nl
Alle reacties Link kopieren
hoi americangirl hoelkang heb heb moeten wachten , ik sta sinds vorige week ingeschreven bij vesteda, ik zag op de website een prachtige woning met aan elke kant een balkon gedeelte, vlak bij het strand van scheveingen, daaaar zou ik wel willen wonen :)



www.hof-rijnland.nl

bedankt vor de lijnk trouwens! je hebt wel degelijk beschikbare woningen van rond de 500 euro
Alle reacties Link kopieren
leewin schreef op 03 februari 2008 @ 15:07:

bedankt voor alle reacties !!





[...]





Ik zit nu zelf al 10 jaar in een 1ns gezinswoning/4-kamerwoning van E 450, ookal is het net buiten de stad, Hellevoetsluis




Niet lullig bedoeld natuurlijk, maar Hellevoetsluis is volgens mij in de randstad een van de goedkopere gemeenten. Ook met kopen. Ik was er (klakkeloos) van uit gegaan dat je in een dure gemeente zou wonen/willen wonen.



Mijn fout
Alle reacties Link kopieren
@leewin: ik heb wel een jaar moeten wachten op mijn woning, maar het is ook wel op een toplocatie in rotterdam waar je echt fantastisch woont.



Maar ze hebben veel meer complexen in het centrum en omstreken waar je wel sneller in kan trekken.



Ypenburg heeft idd veel woningen ook van rond de 500 a 600 euro maar daar moet je vaak voor op een wachtlijst. De wat duurdere zijn vaak wel direct beschikbaar. Ypenbrug is wel een hele leuke wijk om te wonen...mijn vriend woont er en je zit binnen een kwartiertje met de fiets in Delft centrum, binnen een kwartier met de tram in Den Haag en rotterdam is ook vlakbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven