Dochter (7) 's nachts niet zindelijk

30-08-2011 19:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, plaats even 2 topics achter elkaar..



Mijn dochter van nu net 7 is nog niet zindelijk 's nachts. We laten haar plassen 's avonds, geven haar niet te veel meer te drinken voor het naar bed gaan. Maar toch is ze 8 van de 10 keer nog nat.

Wat zou ik nog kunnen doen Nog tips?

Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik plaste heel vroeg niet meer in bed... Tot ik me druk maakte over school. Meteen was het elke nacht raak.



Heeft jouw dochter mogelijk een tijdje niet meer of minder in bed geplast en is ze dat pas weer meer gaan doen? Het kan dan ook misschien stress zijn.



Verder geen tips die hierboven al niet genoemd zijn. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Vooral geen druk op haar leggen en er geen probleem van maken als het mis gaat dan kan je kind zich zo ongelukkig voelen. Onze zoon was ook pas met 7 in de nacht zindelijk. Wij gebruikten de lakentjes van dry nites onder het hoeslaken, een luierbroekje neemt zoveel op dat ze zelf niet goed voelen dat ze nat worden.

Met de lakentjes blijft je matras schoon en droog dus gauw hoeslaken en lakentje wisselen en lekker verder slapen.
Alle reacties Link kopieren
Tof: Ik laat mijn dochter gewoon drinken als ze dorst heeft. Ook al is dat vlak voor slapen gaan. (mijn dochter was heel vroeg zindelijk, overdag en 's nachts), dus dan ben je er natuurlijk minder mee bezig. Ze wordt 's nachts ook wakker als ze moet plassen, dus dan is het niet erg...

Mijn stiefzoon, die inmiddels al 14 is, is nog wel eens nat. Toen die nog jonger was, kreeg hij van mij ook na een bepaald tijdstip niets meer te drinken. Ik heb echter wel altijd het idee gehad dat het bij hem eigenlijk niet uitmaakte of hij nu wel of niet dronk voor het slapen gaan....we hebben bij hem zoveel geprobeerd....plaswekker, plastraining, medicijnen, uit bed halen om te plassen....niets hielp.....uiteindelijk overal mee gestopt en hopen dat het ooit helemaal overgaat....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven