nog slofjes?

04-09-2011 14:42 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al meerdere oudere topics bekeken over slofjes, maar kom er niet echt uit.



Dochter is bijna 14 maanden en kan al lopen, maar nog niet los.



Thuis heeft ze altijd sokken aan of loopt ze op blote voeten, op de creche willen ze graag sloffen.



Nu heeft ze sokslofjes van de hema, maar deze zijn aan de krappe kant en ik vind ze ook niet echt fijn. Ik overweeg om een paar fijne, dure slofjes te kopen (zoals zootjes of inch blue), misschien ook handig voor op de fiets als het wat kouder is.



Maar ik vraag me ook af hoeveel ze nog heeft aan een paar slofjes.

Want als ze straks los kan lopen, gebruik je de slofjes dan nog wel? Ik vind het ook een beetje zonde om 25 euro uit te geven voor slofjes die ze nog een paar weken draagt.



Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
Antislip-sokken kopen zoals deze: http://www.hello-you.nl/sokken.html
Alle reacties Link kopieren
Ook als ze los loopt kan ze de slofjes in huis en op het kdv dragen, toch? Hier liepen ze alleen buiten op schoenen, toen ze net konden lopen.
Ik heb net toevallig eergisteren voor 10 euro leuke leren slofjes gekocht voor mijn zoontje bij de Kruidvat. Ze hebben maar 2 kleuren, blauw met een zilveren ster voor jongens en roze met een figuur er op voor meisjes. Weet niet meer wat er op stond, zal wel een bloem of een hartje ofzo zijn geweest. Ze zijn helemaal van leer behalve wat elastiek aan de zijkant. Ze blijven heel goed zitten. Mijn zoontje steekt nogal graag zijn voetjes in zijn mond en trekt dan hard aan de slofjes maar hij krijgt ze niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Hema heeft ook leuke leren slofjes.

Moeten het sloffen zijn voor de creche? Mijn dochter heeft als net lopende dreumes altijd anti slipsokken aangehad en draagt nu (nep)crocjes op de creche.
Alle reacties Link kopieren
De wibra heeft ook slofjes voor een euro of 5. Mijn dochter krijgt ze wel uit, maar ze zijn ook nog een beetje groot voor haar.



Misschien kun je slofjes halen met een wat stevigere zool, die kan je dochter wel wat langer aan.
Falke sokken zijn echt ideaal en gaan niet uit.



Als ze al bijna loopt is de eerste versie van Shoesme misschien ook een optie, wel een duurdere optie maar als ze straks echt loopt kan ze daar ook nog een tijdje op doorlopen.
Ik heb het wel gedaan. Een week erna kon dochter ineens lopen. Nu liggen ze te verstoffen, doodzonde. Ze draagt nu echte schoenen buiten en sandaaltjes of blote voeten binnen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.



De creche vindt slofjes ook handig voor het buitenspelen, weet niet of anti slipsokken dan heel handig zijn (want op onze creche spelen de kinderen ook buiten als het weer wat minder mooi is)
Die slofjes zijn echt zonde om buiten aan te doen. Een paar keer met de voetjes over een tegel slepen en er zit een gat in. Dan zou ik voor iets goedkopers gaan.
Alle reacties Link kopieren
adamas ik heb voor mn dochter soft star shoes

dat zijn leren slofjes met een "buitenzooltje"



ze lopen zalig ( ik heb ze nl zelf ook )
Volgens mij zijn de slofjes die ik gekocht heb (en dus helemaal van leer zijn) ook niet waterdicht hoor. Of zijn ze dat normaal gesproken wel?
Oeh, Yam, die zijn mooi!
Alle reacties Link kopieren
quote:kaetje schreef op 04 september 2011 @ 15:18:

Oeh, Yam, die zijn mooi!







Bij voetsies.com vandaan.

je kan via hun alles van softstarshoes bestellen uit amerika, zonder dat je met douane gedoe / creditcards etc zit
Alle reacties Link kopieren
Die soft stars vind ik ook mooi! Ik zag alleen dat ze beginnen bij maat 21 en denkt dat ze nog te groot zijn.



Helene, dat is precies waar ik bang voor ben.

op de creche hebben ze geen tegels, maar houten (vlonder) planken buiten voor de kleintjes. Kan me voorstellen dat dat iets minder hard slijt.



* ga nog eens even goed nadenken *
Alle reacties Link kopieren
Adamas, iets te groot is niet erg, ze blijven goed aan zitten

omdat ik ze behoorlijk prijzig vind had ik voor mijn dochter een maatje groter besteld , ik zou het zonde vinden als ze er in drie weken uit gegroeid is.

(ik had de luxe dat D dit soort schoentjes van een kennis kon passen, en ik dus goed kon zien dat een tikkie groot geen verschil maakte voor het goed op kunnen lopen. )
Alle reacties Link kopieren
In dat geval ga ik denk ik toch maar voor de soft stars - altijd handig als iemand anders er ervaring mee heeft.



De anti slip sokken van Ewers en Falke die werden genoemd zien er trouwens ook fijn uit (ik zag dat Falke ook nog hele fijne pantoffels heeft voor kindjes, helaas begonnen die pas bij maat 23)
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, die soft star shoes! Hier zijn we al weer aan het derde paar aapies. Dochter is 16 maanden en loopt nu een maand of twee. Als deze te klein zijn wilde ik over naar schoentjes met een echte zool. Ook als ze wel kunnen lopen schijnt het beter te zijn om eerst nog even op slofjes/blote voeten te lopen. Sinds kort krijgt ze de aapies trouwens wel uit, bij voorkeur als we op de fiets zitten.



Ze worden inderdaad snel lelijk op het kdv, zeker als ze buiten gaat kruipen zien ze er binnen een week al afgedragen uit. Nat worden is ook een slecht idee.
Alle reacties Link kopieren
Yamuna, nog even wat beter gekeken naar de soft stars, en ze zien er uit als fijne schoentjes. Dat alles milieuvriendelijk gemaakt wordt is ook fijn. Hoeveel maten te groot heb jij ze gekocht voor je dochter? En geldt de soepele zool ook voor andere modelletjes (voor zover jij weet natuurlijk)? Ik vond de rambler ook wel leuk (lijkt op jouw foto, maar ook in andere kleurtjes te krijgen).
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is net 15 maanden, loopt zelfstandig en ik wil ook nog slofjes kopen. Lijkt me handig ter afwisseling voor buiten en als het kouder wordt voor binnenshuis.
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er uit met de slofjes



Ik heb bij bever een paar antislipsokken gekocht van Falke (waren in de aanbieding) en de slofjes van Yamuna besteld.



Iedereen bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Soft star shoes zijn echt heel fijn !

Die soepele zooltjes vind ik ook erg fijn voor lopertjes, dan kunnen de voetjes zich goed ontwikkelen.

en de service van voetsies is super , ik heb er echt heel goede ervaringen mee.

Bij vragen over de maat etc kun je altijd mailen, snel en duidelijk antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik ben ook van de soft star shoes, mijn dochter is nu 2,5 en loopt op haar derde paar. Binnenkort komt het vierde paar

Allemaal met soepele zooltjes, heel fijn vind ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven