De bekentenis van Joran van der Sloot

04-02-2008 09:07 1532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open even een nieuw topic, omdat het andere topic zo vol is. Er zal ongetwijfeld nog genoeg na te praten zijn en genoeg in het nieuws komen, dus fire away!
Am Yisrael Chai!
Het moet niet gekker worden trouwens, is er sprake van waternaam zoekt waternaam? Eem, Rijn, Sloot en gisteren hoorde ik nog een variant...Is dat de ziekelijke geest van een moordenaar die zo via een omweg toch de plaats van het lichaam prijs geeft?

Ach, raarrrrrrrrrrrr, maar meer ook niet hoor ;-)
anridama schreef op 04 februari 2008 @ 16:29:

het is misschien leuk om detective-tje te gaan spelen.....maar je bereikt dr niet zoveel mee
Klopt, ik bereik er ook totaal niets mee. Maar imo hoef ik dan het hele forum niet meer te bezoeken.
Soundpost schreef op 04 februari 2008 @ 16:35:

Het moet niet gekker worden trouwens, is er sprake van waternaam zoekt waternaam? Eem, Rijn, Sloot en gisteren hoorde ik nog een variant...Is dat de ziekelijke geest van een moordenaar die zo via een omweg toch de plaats van het lichaam prijs geeft?

Ach, raarrrrrrrrrrrr, maar meer ook niet hoor ;-)
:rofl:
als ik logisch naar de bekentenis kijk: vind ik het eigenlijk volstrekt ongeloofwaardig dat joran de politie/ambulance niet gebeld heeft: hij heeft toch volgens eigen zeggen geen schuld aan haar dood? Dan moet je wel heel dom zijn om niet gewoon de politie/ambulance te bellen als iemand plotseling lijkt te overlijden. Het gaat er gewoon niet in bij mij.
.
Ja, als we het zo bekijken en water beVRIESt..... komt de waarheid nooit boven WATER
blumpke schreef op 04 februari 2008 @ 16:32:

[...]

Naam zegt me niets. Er zijn een hoop eigenaren van bootjes en dure huizen, dus ik kan helaas geen link leggen.

Hij is in 2007 gearresteerd voor het hebben van een wietplantage, maar is weer vrijgesproken. In 2005 is hij ook ondervraagd vanwege deze zaak, en toen waren er gewapende Colombianen rondom zijn huis. er zijn huiszoekingen gedaan in zijn moeders huis en in zijn boot, maar niet in zijn eigen huis. En volgens ene Jossy Mansur van Diario Aruba (een krant neem ik aan?) zijn Joran en hij halfbroers en al van kinds af aan heel erg close.

Dit is info die ik net van Fok trek nadat ik op scaredmonkeys en nog een paar andere amerikaanse sites zijn naam een aantal maal tegenkwam.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef op 04 februari 2008 @ 16:41:

[...]

Hij is in 2007 gearresteerd voor het hebben van een wietplantage, maar is weer vrijgesproken. In 2005 is hij ook ondervraagd vanwege deze zaak, en toen waren er gewapende Colombianen rondom zijn huis. er zijn huiszoekingen gedaan in zijn moeders huis en in zijn boot, maar niet in zijn eigen huis. En volgens ene Jossy Mansur van Diario Aruba (een krant neem ik aan?) zijn Joran en hij halfbroers en al van kinds af aan heel erg close.

Dit is info die ik net van Fok trek nadat ik op scaredmonkeys en nog een paar andere amerikaanse sites zijn naam een aantal maal tegenkwam.

Diario lees ik ook, maar ben ook dat nog niet tegengekomen???

Ff googlen.
Volgens mij zijn de enige twee feiten over hem dat er een drugsbust is geweest in zijn huis en dat hij daarbij gearresteerd is, én dat hij als vijfde verdachte in de Natalee case is opgepakt maar direct weer is vrijgelaten.

De rest is allemaal rumour and hearsay, maar ik vind het wel frappant dat er een kennelijk bekende drugsdealer bestaat die connecties heeft met Joran, zelfs zulke connecties dat het gerucht gaat dat hij zijn halfbroer is.

Past in ieder geval naadloos in mijn theorie en zou verklaren waarom Paul van der Sloot meewerkt aan het beschermen van een drugsdealer. Want dit vind ik zelf nogal een zwak punt in mijn eigen theorie, ik kan me voorstellen dat hij Joran buiten een drugsschandaal wil houden, maar als het echt zo is dat de "man met de boot"Joran naar huis gestuurd heeft voordat Natalee weg was, dan zie ik diezelfde Paul van der Sloot er wel voor aan om alle schuld richting de drugsdealer te schuiven. Maar dat doen zowel hij als Joran niet.

Als het inderdaad zijn halfbroer zou zijn, dan verklaart het wel de opmerkingen als "ik ken hem van kinds af aan", "ik vertrouw hem het meest op de wereld" , "ik zou mijn leven voor hem geven", "hij is ouder dan ik" , "heeft veel voor mij gedaan en ik voor hem".

Hmmmmmm...
Am Yisrael Chai!
Dit klinkt heel aannemelijk.
ORANJESTAD - The Public Prosecutor has extended the custody of the five suspects that were arrested during a raid in Savaneta and San Nicolas last Wednesday, with another eight days.

Last Wednesday, the team of special projects of the police corps arrested the five men, L.R, J.V., R.V, D.W., and M.W. and confiscated 898 hemp plants, two live cartridges, five firearms, cars and money, during house searches in several homes. The Public Prosecutor indicated that the five suspects will be charged with possession of hemps, firearms, and live cartridges.

AUTO

S.M., the suspect of setting a car on fire on the premises of the police station in Sta. Cruz will remain in custody for another eight days. A group of young persons in Macuarima were shot and injured from this car, a Toyota Scarlet, on June 8th.

The police caught up with the car, confiscated it and parked it in the watched area near the Hall of Justice in Sta. Cruz, where it was set on fire two days later.
Die L.R. in dit artikel is dus Lorenzo van Rijn, en dit artikel komt uit Amigoe.
Am Yisrael Chai!
Ik blijf nog altijd het idee hebben dat die ouders van Joran het beste voor hun zoon willen, maar met de verdwijning zelf niets te maken hebben.
als N. in die kooi op de bodem ligt wordt ze nooit meer gevonden
fashionvictim schreef op 04 februari 2008 @ 16:56:

Als het inderdaad zijn halfbroer zou zijn, dan verklaart het wel de opmerkingen als "ik ken hem van kinds af aan", "ik vertrouw hem het meest op de wereld" , "ik zou mijn leven voor hem geven", "hij is ouder dan ik" , "heeft veel voor mij gedaan en ik voor hem".

Hmmmmmm...
Precies, en daarom is dat van die Daury gewoonweg een verzinsel. Dat was gisteravond al zo duidelijk als wat. Alles wat hij eerder zei over de betreffende persoon, sloeg helemaal niet op die Daury.
Persoonlijk vind ik dat de meeste details in Jorans bekentenis over zijn helper wel richting zo iemand wijzen, zoals ik al zei aan het begin van het topic, ik ben ervan overtuigd dat hij over een drugsdealer spreekt en ik ben echt verbaasd dat ik ook ineens een drugsdealer die met hem in verband staat tegenkom. Deze info is voor mij ook nieuw, die drugsdealer had ik gisteren zelf verzonnen.

Frappant ook dat deze man kennelijk in de wietteelt zit en Joran ook ambities heeft om wietteler te worden.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef op 04 februari 2008 @ 17:00:

[...]

Die L.R. in dit artikel is dus Lorenzo van Rijn, en dit artikel komt uit Amigoe.
Ok, maar ik begrijp de link niet met Joran van de Sloot?
Pauline65 schreef op 04 februari 2008 @ 17:01:

[...]

Precies, en daarom is dat van die Daury gewoonweg een verzinsel. Dat was gisteravond al zo duidelijk als wat. Alles wat hij eerder zei over de betreffende persoon, sloeg helemaal niet op die Daury.
Nee, dat was zo helder als glas. Maar hij zei ook al dat hij zijn naam nooit zou noemen, ik dacht zelf uit angst voor een foute drugscrimineel, maar nu ik dit gelezen heb vind ik het aannemelijker dat hij hem beschermt omdat hij om hem geeft.
Am Yisrael Chai!
.
blumpke schreef op 04 februari 2008 @ 17:05:

[...]

Ok, maar ik begrijp de link niet met Joran van de Sloot?

Dat begrijp ik ook niet, maar die Lorenzo is dus aan het begin van het onderzoek als een van de eersten gearresteerd na een anonieme tip dat er kleding van Natalee in zijn kelder zou liggen. Daarna is er een huiszoeking geweest op zijn boot en in zijn moeders huis, maar niet in zijn eigen huis.

Wat ik begrijp uit de verschillende blogs denkt men dat hij bescherming van Arubaanse autoriteiten geniet. Daar begrijp ik zelf weer uit dat dat óf kan zijn omdat hij nu eenmaal een flinke zware jongen is en Aruba nogal corrupt lijkt te zijn, maar het kan ook zijn omdat hij gewoon friends in high places heeft. Want kennelijk gaat al jaren het gerucht dat deze Lorenzo een buitenechtelijk kind van Paul van der Sloot is. In hoeverre dat waar is kan ik niet beoordelen, want ik ken Aruba niet, maar qua leeftijd kan het wel kloppen, hij is maar een paar jaar ouder dan Joran en Paul van der Sloot woont al erg lang op Aruba. En zo vreemd is het ook niet dat op de Cariben een keurig getrouwde Hollander een buitenvrouw en buitenkinderen heeft.

Dus het zou kunnen, wat mij betreft. Volgens die journalist die ik noemde zijn Joran en hij van kinds af aan al close en samen opgegroeid omdat ze dus dezelfde vader hebben.

Het is wel een hele wilde theorie hoor, dat vind ik zelf ook, maar ik vind het gewoon frappant dat Jorans bekentenis wel naar zo'n soort connectie lijkt te wijzen, ik ben ervan overtuigd dat Joran het over een drugsdealer met wie hij om de een of andere reden close is had gister.
Am Yisrael Chai!
.
Dat weet ik ook allemaal niet, Blumpke, ik wist niet eens van het bestaan van die Lorenzo. Ik vertel ook maar wat ik net her en der gelezen heb :smile: .

Wel stof tot nadenken wat mij betreft, want ik durf er wel een wedje op te leggen dat z'n soort mannetje (redelijk grote Arubaanse drugsdealer) de missing link is.
Am Yisrael Chai!
fv ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben,want het past wel erg goed alllemaal in het verhaal. ben benieuwd
FV dit moetje wel even melden bij Peterrrr (vraag dan gelijk wat hij heeft geslikt voor zijn spierballen)
Tsja, met de premisse op Aruba kan alles is elke theorie mogelijk.

Open een nieuw topic als jullie eruit zijn :)
nog iets wat voor geen meter klopt volgens mij aan jorans bekentenis: het leek alsof hij nog nooit echt erbij had stil gestaan dat natalee misschien nog wel leefde toen ze in de zee werd gegooid. Zo dom kan je toch niet zijn dacht ik?

Daarbij opgeteld wat ik al eerder zei: dat ik het volstrekt onaannemelijk vind dat je niet de politie/ambulance belt als er iemand ZONDER JOUW SCHULD dood gaat,

klopt jorans bekentenis in mijn ogen niet. Volgens mij heeft hij meer schuld aan natalee's dood dan hij beweert.

Gooi dit er even tussendoor want het klópt volgens mij gewoon niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven