Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen met scheidegger opleidingen gevraagd

27-06-2010 18:06 24 berichten
Hallo,

op dit moment ben ik informatie aan t verzamelen over een juridische opleiding. Ik kwam via scheidegger een leergang HBO rechten tegen.

Dit lijkt goed te overzien (1,5 jaar) en is een combi van thuisstudie/ e- learning en lessen volgen.



Heeft iemand ervaringen met een opleiding via scheidegger?

En hoe staat t op je cv? Hoe kijken werkgevers ertegenaan?

Alvast bedankt voor de reactie.
Een volledige hbo opleiding in 1,5 jaar? Dat lijkt me niet te vergelijken met een gewone hbo opleiding.
Het is geen volledige opleiding maar een leergang.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind hun slogan "iedereen kan slagen met Scheidegger" (of zoiets) nogal klinken alsof iedere idioot bij hun kan slagen. Ik bedoel het is leuk dat je daar je examens over mag doen als je het haalt, maar het klinkt zo... dommig.



Aan de andere kant bestaan ze ook al 60 jaar dus ik neem aan dat ze wel betrouwbaar zijn en weten wat ze doen...



Heel veel succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Oh en een linkje van Tros Radar... Zijn ze niet erg positief..
Bedankt voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een aantal jaar terug een opleiding via hun gedaan en niet afgemaakt, 40% van de mondelinge lessen viel uit en als je al les had, had je constant een andere leraar/lerares die van elkaar niet wisten waar ze gebleven waren. Ik vond het 10x niets voor zoveel geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij 15 jaar geleden ook zo'n opleiding aan laten smeren. Toen ik had getekend had ik al spijt maar toen kon ik niet meer terug. De opleiding was vreselijk en heb ik dan ook nooit afgemaakt. Ben nog wel 3 jaar bezig geweest met afbetalen.
Jee, dit klinkt niet best. Ben me ook aan het oriënteren op modules via ou.
Zelf geen ervaring met Scheidegger maar ik hoor er weinig positieve verhalen over.