Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen met scheidegger opleidingen gevraagd

27-06-2010 18:06 24 berichten
Hallo,

op dit moment ben ik informatie aan t verzamelen over een juridische opleiding. Ik kwam via scheidegger een leergang HBO rechten tegen.

Dit lijkt goed te overzien (1,5 jaar) en is een combi van thuisstudie/ e- learning en lessen volgen.



Heeft iemand ervaringen met een opleiding via scheidegger?

En hoe staat t op je cv? Hoe kijken werkgevers ertegenaan?

Alvast bedankt voor de reactie.
Een volledige hbo opleiding in 1,5 jaar? Dat lijkt me niet te vergelijken met een gewone hbo opleiding.
Het is geen volledige opleiding maar een leergang.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind hun slogan "iedereen kan slagen met Scheidegger" (of zoiets) nogal klinken alsof iedere idioot bij hun kan slagen. Ik bedoel het is leuk dat je daar je examens over mag doen als je het haalt, maar het klinkt zo... dommig.



Aan de andere kant bestaan ze ook al 60 jaar dus ik neem aan dat ze wel betrouwbaar zijn en weten wat ze doen...



Heel veel succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Oh en een linkje van Tros Radar... Zijn ze niet erg positief..
Bedankt voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een aantal jaar terug een opleiding via hun gedaan en niet afgemaakt, 40% van de mondelinge lessen viel uit en als je al les had, had je constant een andere leraar/lerares die van elkaar niet wisten waar ze gebleven waren. Ik vond het 10x niets voor zoveel geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij 15 jaar geleden ook zo'n opleiding aan laten smeren. Toen ik had getekend had ik al spijt maar toen kon ik niet meer terug. De opleiding was vreselijk en heb ik dan ook nooit afgemaakt. Ben nog wel 3 jaar bezig geweest met afbetalen.
Jee, dit klinkt niet best. Ben me ook aan het oriënteren op modules via ou.
Zelf geen ervaring met Scheidegger maar ik hoor er weinig positieve verhalen over.

Inderdaad hoor je ze regelmatig bij programma's als Radar voorbij komen.



Ik ken een meisje die daar ook een opleiding gevolgd had en daarna ging ze een "normale" MBO opleiding volgen aan een reguliere ROC, toen bleek dat het Scheidegger diploma niet erkend was ofzo.
Vroeger, echt heel lang gelee kon je alleen je typediploma bij Scheidegger halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:siepje1 schreef op 27 juni 2010 @ 19:21:

Ik heb zelf een aantal jaar terug een opleiding via hun gedaan en niet afgemaakt, 40% van de mondelinge lessen viel uit en als je al les had, had je constant een andere leraar/lerares die van elkaar niet wisten waar ze gebleven waren. Ik vond het 10x niets voor zoveel geld.



Helemaal mee eens! Ik heb de opleiding wel afgemaakt en heb ook een prachtig diploma, maar of het echt iets waard is? Voor mijn gevoel kreeg iedereen het diploma zomaar toegeschoven als ze een 'voldoende' hadden - zelfs de cursisten en die de stof niet beheersten.

Ik denk dat ze het vooral van hun naamsbekendheid moeten hebben.

Kijk uit voor je met Scheidegger in zee gaat!

Ik zou het in ieder geval nooit meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Scheidegger werkt hard aan z'n opleidingen. Er is in de afgelopen jaren wel het eea. veranderd. Kijk maar eens naar hun nieuwe site. Er zijn nu veel meer opleidingen en de kwaliteit van de lesstof is goed.
Alle reacties Link kopieren
Wil je dan een basisopleiding doen in Rechten of echt gaan voor een volledige HBO-opleiding of een Master volgen?

Wat wil je er eigenlijk mee doen?
Ik zou graag in een juridisch werkveld terecht komen, en ik ben momenteel bezig om informatie over de diverse opleidingsmogelijkheden aan het uitzoeken.

Vandaar dat ik het prettig zou vinden om eens te horen wat de ervaringen met Scheidegger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden ook een opleiding gevolgd bij Scheidegger, Middle Management. Docent vond ik kundig, hadden wel een grote groep (bijna 30 mensen) Een avond in de week naar school van 7 tot 10. Prima te doen. Hele klas was ook geslaagd.



Hoe werkgevers er tegen aan kijken weet ik niet. Heb na die studie nog meer gestudeerd, dus dat vulde mijn cv wel aan. Zie Scheidegger niet als een slecht opleidingsinstutuur. Mijn HBO opleiding heeft hun vakken ook gezien als voldoende voor vrijstelling. Zag dat ze inmiddels ook echte geacrediteerde diploma's afgeven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is ook heus wel okee maar niet voor diepgang. Als je dat wilt doen moet je echt een studie volgen die meerdere jaren duurt. Vooral voor dit!
Alle reacties Link kopieren
ik heb 12 jaar geleden een opleiding medisch secretaresse gedaan via scheidegger. ik moest daarvoor een aantal avonden in de week naar "school". mijn ervaring was dat de "docent"de lesstof gewoon oplas vanuit de lesstof, dus dat kon je zelf ook wel lezen. diepgang was er inderdaad niet, op lastige vragen wist ze geen antwoord, met name als het ging over het gedeelte anatomie, fysiologie en pathologie. ik heb wel een baan gevonden hoor, maar ik heb het secretaressevak echt in de praktijk geleerd en ik kan niet zeggen dat de scheideggeropleiding daarbij van enige toegevoegde waarde is geweest. bovendien was er ook geen stageperiode bij. je leerde bijv, wel dat het mogelijk was te typen met de dictafoon, maar toen ik begon met werken had ik dat bijv. nog nooit gedaan :-)
Alle reacties Link kopieren
Joh, Scheidegger bestaat niet meer. Het bedrijf is in 2008 failliet gegaan. Bijna een halve eeuw was Scheidegger toonaangevend op het gebied van typecursussen, maar sinds de eeuwwisseling werd het bedrijf geleid door managers met dollartekens in hun ogen. Geen belangstelling voor de cursist en ontwikkelingen in de onderwijswereld, maar uitsluitend oog voor omzetcijfers en het eigen riante salaris, dat veilig moest worden gesteld door keiharde verkooptechnieken en besparingen op productinnovaties. Uit die tijd dateren de vele negatieve berichten op internet, o.a. op het forum van TROS Radar.



Nadat het personeel op straat was gezet, werd de naam Scheidegger via diverse constructies en omwegen doorverkocht. Huidige eigenaar is NCOI, dat zich onder de naam 'Scheidegger' voornamelijk richt op de onderkant van de cursusmarkt. Op deze manier wil NCOI een graantje meepikken op de markt voor fastfood-cursussen, zonder dat dit ten koste gaat van de reputatie van NCOI als gerenommeerd opleider van werkend Nederland (hogere opleidingen en dure bedrijfstrainingen). Wie studeert bij Scheidegger doet dus een NCOI-cursus en hoeft niet bang te zijn voor de praktijken die in 2008 hebben geleid tot de teloorgang van het Scheidegger, dat ooit een solide reputatie had opgebouwd met hun typecursussen. Dat Scheidegger bestaat niet meer, net zo min als de typecursussen, maar aan de naam/reputatie kan nog stevig worden verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik volg een Businesscoach opleiding via Scheidegger. Alleen maar problemen. Zeggen tegen iedereen dat je de eerste module in Utrecht kan doen en de andere modules in de door jou anagegeven plaats. Dus niet, datzelfde verhaal vertellen ze je bij elke module! Dus iedereen reist het hele land door naar Utrecht.

Het materiaal is verschrikkelijk en de boeken stikken van de typefouten. Ik heb opgezegd en nu willen ze nog eens dat ik het hele lesgeld betaal. Dat kunnen ze dus wel vergeten.

Ik raad iedereen aan NIET BIJ SCHEIDEGGER een opleiding te volgen. Bovendien was deze opleikding ook nie geaccrediteerd, terwijl ze gezegd hadden van wel.
Alle reacties Link kopieren
Oh, vandaar dat Snoezekind geen typcursus meer kon doen bij Scheidegger.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
http://gratiscursus.net/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Althea schreef op 22 november 2010 @ 21:28:

Joh, Scheidegger bestaat niet meer. Het bedrijf is in 2008 failliet gegaan. Bijna een halve eeuw was Scheidegger toonaangevend op het gebied van typecursussen, maar sinds de eeuwwisseling werd het bedrijf geleid door managers met dollartekens in hun ogen. Geen belangstelling voor de cursist en ontwikkelingen in de onderwijswereld, maar uitsluitend oog voor omzetcijfers en het eigen riante salaris, dat veilig moest worden gesteld door keiharde verkooptechnieken en besparingen op productinnovaties. Uit die tijd dateren de vele negatieve berichten op internet, o.a. op het forum van TROS Radar.



Nadat het personeel op straat was gezet, werd de naam Scheidegger via diverse constructies en omwegen doorverkocht. Huidige eigenaar is NCOI, dat zich onder de naam 'Scheidegger' voornamelijk richt op de onderkant van de cursusmarkt. Op deze manier wil NCOI een graantje meepikken op de markt voor fastfood-cursussen, zonder dat dit ten koste gaat van de reputatie van NCOI als gerenommeerd opleider van werkend Nederland (hogere opleidingen en dure bedrijfstrainingen). Wie studeert bij Scheidegger doet dus een NCOI-cursus en hoeft niet bang te zijn voor de praktijken die in 2008 hebben geleid tot de teloorgang van het Scheidegger, dat ooit een solide reputatie had opgebouwd met hun typecursussen. Dat Scheidegger bestaat niet meer, net zo min als de typecursussen, maar aan de naam/reputatie kan nog stevig worden verdiend.http://insolventies.rechtspraak.nl/resultaat.aspx
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met de hbo leergang maatschappelijk werk en dienstverlening van Scheidegger? En hoe staat dit op je cv?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven