En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren




Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!



Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, bloemkool dunner snijden is waarschijnlijk gewoon de truc..
Alle reacties Link kopieren
Over grillen gesproken, ik mis Lampje! Stormt het nog zo, Lamp? Ik hoop het niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 14 september 2011 @ 19:25:

Dolf, als jij graag iets met pompoen wilt maken voor de meet, schakel ik bij deze met liefde over naar de bloemkoolsalade hoor. Bloemkool is ook best herfstig, toch?Oh dat hoeft niet hoor,ik verzin wel wat anders.
Oooooh die bloemkool ziet er echt uit!!! Heb je die gewoon in de grillpan gemikt?
Alle reacties Link kopieren
Op het menu stond vandaag witte rijst, sate, atjar en kroepoek........





niet heel lekker, morgen weer een gezonde zelf gekookte (eh, door vriend gekookte) maaltijd.



Nu lekker slapen!
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 14 september 2011 @ 17:39:

Mosselexperiment verschuift naar volgende week. Paar verschillende dingen uitproberen. Ga nu mosselen op Thaise wijze eten (met citroengras, gember, pepers, knof en koriander), met gestoomde rijst en Som Tam salade.



Wanneer en waar is die beurs, KV? Als ik tijd heb vind ik het mss wel leuk om daar even te kijken.



Ik hou niet van mosselen maar het klinkt echt geweldig wat je hebt gegeten.

Het is de Woonbeurs, van 24/9 t/m 2/9 in de RAI. Ik had in de mail nog gratis kaarten aangeboden, maar die aanbieding is ten onder gegaan in het receptengeweld, denk ik.....
Alle reacties Link kopieren
Bijscreenen is toch niet echt aan de orde geloof ik. Jullie hebben best veel geschreven in de laatste drie weken. Ik haak dus maar gewoon weer aan (als mijn internetverbinding het toestaat ).



Moos, je eten ziet er erg goed uit! Fijn ook dat de risotto goed gelukt is, dat is toch altijd even afwachten.



Maris, ik kan me wel voorstellen dat je niet naar de meet komt. Het is me nogal een afstand.



Mijn bloemkool smaakte prima, ik had nog wat over en bedenk me nu dat ik daar iets soortgelijks als Moos mee zou kunnen maken ergens komende week.
Alle reacties Link kopieren
heb restje garnalen gegeten van maandag.simpel en lekker.zit niet lekker in mn vel.

komt weer veel op me af en dan is ut allemaal ff lastig voor mij om eea te blijven overzien.
Alle reacties Link kopieren
Sart, ja, bloemkool eerst in een schaal gedaan en een scheutje walnootolie, scheutje sesamolie en wat zout erover gemikt, husselen, in porties grillen. Maar de volgende keer dus wat dunner snijden en iets meer tijd nemen, denk ik.



Drift, ik zou't doen, t was heerlijk
Alle reacties Link kopieren
[quote]koreveen schreef op 14 september 2011 @ 21:37:

[...]



Het is de Woonbeurs, van 24/9 t/m 2/9 quote]



Duurt het bijna een jaar
Ja Maris, dat is inderdaad wel een verre reis voor een meet! Jammer dat je niet komt maar wel begrijpelijk.



@GB: ik was in het Concertgebouw vanavond, eerst een psalmensymfonie van Stravinsky (mwah, niet zo kapot van) en na de pauze het Requiem in D van Mozart. En dat was prachtig, heb erg genoten. Het was voor de pauze koor en orkest (Koninklijk Concertgebouw Orkest) en na de pauze koor, orkest en vier solisten.



@Jynta: hoe is je haar geworden? Ik verf het al jaren zelf, alleen heel bijzondere kleuren (heb het meerdere keren diep paars gehad) of streepjes laat ik door de kapper doen. Gaat altijd goed en scheelt me veel geld.



De courgettesaus van vanavond was lekker. Wel een beetje gek, want het ziet er natuurlijk gewoon uit als babyvoer. En ik hou toch wel iets meer van saus met "stukjes" erin: stukjes groente enzo. En dit wordt echt een brij. Het klinkt nu heel vies misschien maar dat was het niet: onze bordjes gingen snel leeg en het smaakte prima. Je moest er alleen niet al te goed naar kijken .

Morgen eten wij overigens ook bloemkool (dit weekend begonnen aan een bloemkool, morgen de rest).
Morning ladies, hier een bakje linzen (a la Ottolenghi) uit de vriezer gehaald voor vanavond. Maak er wat raita bij denk ik. En dan hoop ik dat ik dit wel door mijn strot krijg itt de soep vorige week. 't is het aller allerlaatste bakje van "voor de breuk".. dus da's toch ook alweer een beetje gek. Zo gaan de mijlpalen een voor een voorbij...



Have a nice day
Alle reacties Link kopieren
Ah, Sartan......



Ik heb zo een lunch op mijn werk en vanavond kookt mijn vriend en die moet nog boodschappen doen, ik ga het merken.
Alle reacties Link kopieren
Ah, Sartan......



Ik heb zo een lunch op mijn werk en vanavond kookt mijn vriend en die moet nog boodschappen doen, ik ga het merken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag uitje van mijn werk dus eerst koffie met gebak,dan een lunch en later uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Teig, mijn haar is prima gelukt! Ben er heel blij mee. Wel iets donkerder dan ik had verwacht, maar het staat prima. Ik ga normaal echt elke 6 weken, omdat mijn uitgroei dan grijs is . Knippen kan wel langer wachten, dus ik ga nu ook besparen .



Sart , elke mijlpaal is weer een stapje verder...



Vanavond is vriend er niet en ik heb heel veel zin om pizza te bestellen. Kind eet een portie pasta uit de diepvries. (warm ik wel even voor haar op hoor, ook zo sneu anders).
quote:dolfje schreef op 14 september 2011 @ 22:48:

[quote]koreveen schreef op 14 september 2011 @ 21:37:

[...]



Het is de Woonbeurs, van 24/9 t/m 2/9 quote]



Duurt het bijna een jaar







Scherp.
Wat ben jij een lieve moeder, Jynta.



Sart,



Jammer van het concert, Teig. Gelukkig was dat andere deel wel de moeite waard. Zit helemaal niet in de klassieke muziek en ben al in geen tijden in het concertgebouw geweest. Maar vind het wel leuk, op z'n tijd.



OT, voor vanavond heb ik nog gekookte rijst, dus ik kan gebakken rijst maken. Heb nog lente ui, komkommer, paprika, koriander en nog grote garnalen in de vriezer. Verder stond in het mosselrecept dat ik gisteren heb gebruikt als tip dat het vocht goed te gebruiken is als basis voor een Tom Yam soep. Dus dat heb ik gezeefd en bewaard. Ik zou dus ook (noedel)soep ofzo kunnen maken. Het wordt iig iets oosters.
Alle reacties Link kopieren
Even snel een berichtje tijdens mijn lunchpauze vandaag.



Maandag: burrito's en salade

Dinsdag: babi ketjap, sajoer boontjes en pandanrijst

Woensdag: courgette-ricottalasagne (uit de laatste Allerhande)

Vandaag: Thaise garnalen (is een toppertje hier, thanks GB!)



Ik zag dat er meetmail was, ga ik van het weekend even lezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 15 september 2011 @ 12:10:

Wat ben jij een lieve moeder, Jynta.

I know! Mijn dochter boft maar!
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 14 september 2011 @ 22:48:

[quote]koreveen schreef op 14 september 2011 @ 21:37:

[...]



Het is de Woonbeurs, van 24/9 t/m 2/9 quote]



Duurt het bijna een jaar



Ook goeiemorgen!

Leuk uitje gehad, Dolf? Wat hebben jullie gedaan?



Drift, welkom terug. Was je vakantie leuk? Bijgetankt?



Goeie manier van bloemkool bereiden, Moos. Schrijf ik op.



Mooi, dat concert van Mozart, Teig. Moet gauw ook weer eens gaan. Al veel te lang geleden.



Sart



Jynta, Geniet van je pizza



Lief is er vanavond niet, dus ik ga een lekkere pot soep van de Soepfabriek openmaken met een olijven/tomaat ciabatta.
Vergeet ik nog helemaal. Ik miste Lampje ook al een poosje. Hoop dat ze snel weer opduikt en dat het goed met haar gaat.



Drift! Heel benieuwd naar je vakantie avonturen. Fijn dat je ondanks de verslechterde situatie van je vriendin toch van je vakantie hebt kunnen genieten.



Duik nu de keuken in.
Noodlesoup werd het. Met het kookvocht van de mosselen. Sjalotje, pepers, gember en citroengras gefruit< paprika en witte deel van lente ui meegeroerbakt, vocht erbij en wat extra water en limoensap. Toen de noodles erin gekookt en op het laatst garnalen en het groen van de lente ui erbij. Op smaak gebracht met nog een beetje nam pla en op het allerlaatst verse koriander erover. Hmm.



KV, het lijkt me heel leuk om naar de woonbeurs te komen. Als je niemand anders blij kunt maken met die kaarten ben ik wel geïnteresseerd.
Ik ben echt een zeef. Nog iets vergeten. Laco, leuk dat het garnalen recept van mrBrown een hit is. Ik ga het tegen hem zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Er stonden worstjes in prei appel saus op tafel toen ik thuis kwam. Met aardappelpuree nu even snel een beetje uitbuiken en dan naar de sportschool!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven