Pijn rechts onder m"n ribben!

16-07-2007 18:50 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 27 weken zwanger en heb sinds een paar dagen pijn rechts boven onder m'n ribben. Geen idee wat het is. Maar de pijn wordt steeds heftiger...helemaal met zitten ga ik door de grond! Het voelt alsof er een baksteen tegenaan ligt.

Herkent iemand dit?



Als het morgen nog zo is, de dokter maar bellen denk ik.

M'n bloeddruk was prima bij de laatste controle (vorige week).
Alle reacties Link kopieren
Klinkt akelig bekend. Ik kijk niet uit naar het moment dat dat weer begint (zwanger van de vierde, dus heb het al drie ker gehad). Ik draag mijn kinderen heel erg naar binnen. Alles zit dan dus behoorlijk in de verdrukking vanbinnen en dat blijft bij mij dus zo tot de uk zich aandient. Bij Max was het zijn kont die tegen mijn ribben aanduwde. In het begin (toen hij nog kon draaien) waren het afwisselend zijn kontje en zijn voeten. Hij is de rest van de zwangerschap in dezelfde positie blijven liggen (na 26 weken daalde hij in en nam zijn uiteindelijke positie vast in). Op het laatst had ik letterlijk blauwe plekken aan de buitenkant staan. De binnenboel was gewoon gekneusd. Het hoort er dus min of meer bij. Sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zoiets gehad, en er destijds ook een topic over geopend. Bij mij begon het bij 26 weken ofzo. Baarmoeder zat dus nog lang niet hoog genoeg. Ik had het ook rechts onder mijn ribben. Alsof ik daar een onderhuidse schaafwond/blauwe plek had. Het ontstond meestal als ik te lang had gezeten. Verloskundige wist van niks, huisarts ook niet. Ik heb zelfs bloed laten prikken. Uiteindelijk zei de fysio dat het geirriteerde zenuwen of spieren om de ribben konden zijn. De pijn was bij mij echt extreem. Later las ik ook iets over het syndroom van Tietze (oid). Dit zou een onbegrepen ontsteking van de tussenribspieren zijn die soms bij zwangeren voorkomt. Ik herkende me volledig in de symptomen. Het is vanzelf weer overgegaan tegen het einde van de zwangerschap of misschien iets daarna.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens de verklaring die ik kreeg waarom het alleen rechts pijn deed was omdat daar de lever zit en dat is toch een vrij groot orgaan en daardoor is er dus aan de rechter kant minder ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier bij mn eerste zwangerschap ook heel erg last van gehad weet niet precies meer op hoeveel weken maar weet nog we dat het een flink aantal weken geduurd heeft en ik soms zelf blauwe plekken daar had zitten.

Mijn vk zei toen ook dat het gewoon met de groei van alles te maken had en het verder geen kwaad kon alleen erg vervelend was.
Alle reacties Link kopieren
Het kan een kickrib(of tiprib) zijn. Dan schopt je kindje je zo hard dat je rib kneust. Gaat vanzelf weerr over, probeer je kindje met je hand weg te leiden van die plek, als ie daar steeds naartoe gaat. Verder kan het volgens mij geen kwaad, en is t alleen maar vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Bonny schreef op 16 juli 2007 @ 18:50:

Ik ben 27 weken zwanger en heb sinds een paar dagen pijn rechts boven onder m'n ribben. Geen idee wat het is. Maar de pijn wordt steeds heftiger...helemaal met zitten ga ik door de grond! Het voelt alsof er een baksteen tegenaan ligt.

Herkent iemand dit?



Als het morgen nog zo is, de dokter maar bellen denk ik.

M'n bloeddruk was prima bij de laatste controle (vorige week).






Ha,



ik herken dit. zit het op de hoogte van de hartstreek?

geloof het of niet, maar dit heeft te maken met stress en onverwerkte) emonties, spanningen voor wat komen gaat, je niet geliefd voelen etc etc.

misschien psychisch geauwehoer, maar werk aan een zeer positieve instelling zodat je vanbinnen krachtiger wordt. vermijdt ten aller tijden "toxische"mensen in je omgeving, trek naar mensen toe die je positieve energie geven. zeker nu je zwanger bent, zitten de hormonen en emoties totaan het plafond zeg maar.



niets om je zorgen over te maken, maar ik zou voor alle zekerheid gewoon even contact opnemen met de huisarts, dan geeft het je ook wat meer geruststelling.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO ondertussen geen last meer heeft............ ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad, dacht dat het ribpijn was. Ik had schijnbaar last van mijn lever. Dus ik zou zeker kontakt opnemen met de VK.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik zie het nu ook! haha Is wel erg lang geleden he? :-$



Maar wat was het bij TO?
Alle reacties Link kopieren
Grappig toeval is dat TO nét vandaag weer actief is op het forum. Weer.. nou ja, ik heb haar eerder nog nooit gespot.
Idd Mamzelle, dat vond ik ook al :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven