Mooie ijsblokjes maken

20-04-2024 15:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben helemaal fan van alle 'restock' video's en shorts op youtube van mooie ijsblokjes voor in drankjes, met fruit of bloemetjes er in, of limonadesmaakjes of snoepjes enzo. En die gooit men dan in keurige bakjes in de diepvries.

Mijn eerdere pogingen leverden aardbeien-blokjes die in het glas eruit zagen als overreden aardbei. De siroopblokjes kleefden allemaal aan elkaar. En mijn blokjes zijn niet zo helder als in die video's (kalk?)

Wat doe ik verkeerd? Ik heb een nieuwe vriezer en nieuwe schattige vormpjes, dus ik wil een poging wagen. Welk recept werkt wel? Zou bronwater beter zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je heldere ijsblokjes wil, moet je werken met water dat gekookt heeft voor je het invriest
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik google krijg ik dit…


Als je ook thuis perfect helder ijs wil maken, moet je de bevriezingssnelheid van je ijs vertragen. Om je vriezer te vertragen, kan je gebruik maken van een kleine, geïsoleerde koeler die je in je vriezer plaatst; alles in die koeler zal veel langzamer bevriezen, waardoor luchtbellen kunnen ontsnappen voordat ze in het ijs komen te zitten.

Dus het snelle invriezen zal de boosdoener zijn denk ik. Er stond ook in het artikel dat water eerst koken etc niet helpt om het helderder te krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
love2dance schreef:
20-04-2024 16:33
Als ik google krijg ik dit…


Als je ook thuis perfect helder ijs wil maken, moet je de bevriezingssnelheid van je ijs vertragen. Om je vriezer te vertragen, kan je gebruik maken van een kleine, geïsoleerde koeler die je in je vriezer plaatst; alles in die koeler zal veel langzamer bevriezen, waardoor luchtbellen kunnen ontsnappen voordat ze in het ijs komen te zitten.

Dus het snelle invriezen zal de boosdoener zijn denk ik. Er stond ook in het artikel dat water eerst koken etc niet helpt om het helderder te krijgen
Jawel hoor, vooral meerdere keren aan de kook brengen helpt
Je wil het zuurstof wegkrijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Geestig, ik erger me wild aan die restock-video’s en toch krijg ik ze steeds in mijn feed.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
20-04-2024 22:02
Geestig, ik erger me wild aan die restock-video’s en toch krijg ik ze steeds in mijn feed.

Ik nooit. Ook geen idee wat het is en als ik het ga googlen krijg ik ze ook in mijn feed :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
20-04-2024 22:02
Geestig, ik erger me wild aan die restock-video’s en toch krijg ik ze steeds in mijn feed.
Ja dat snap ik ook wel weer, er is geen ontkomen aan.

Poging 1 ( dubbelgekookt en in een koeltasje) ligt in de vriezer. Dank voor alle tips!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven