Help! Wat moet ik met mezelf en (ex)vriend aan

05-05-2024 09:40 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,
Ik lees hier al een aantal jaren mee,maar nu zelf een account aangemaakt, want heb echt even advies nodig.
(Ex)vriend en ik zijn een half jaar geleden uit elkaar gegaan na een relatie van15 jaar.
Hij zou vanaf mijn woning een andere woning zoeken, maar toen kwam eruit dat hij was vreemd gegaan met een gezamenlijke vriendin (haar vriend was natuurlijk woest waardoor hier een onveilige situatie werd gecreëerd en ik (ex)vriend de deur uit heb gezet i.v.m veiligheid van ons kind)
Zijn versie van onze break-up is al heel anders dan die van mij. Hij beweerd dat ik hem op straat heb gezet en ik de relatie verbrak terwijl hij dat deed en ik hem nog een tijdelijk ander onderdak heb bezorgd.
Binnen 1 week nadat wij uit elkaar waren was hij aan het daten/begon hij een relatie met een andere vrouw. Ondertussen is er in dat half jaar heel veel aantrekken en afstoten geweest en toonde hij erg jaloers gedrag.
Het ene moment wou hij mij terug. Het volgende moment was ik weer helemaal niks voor hem.
Dit was allemaal terwijl hij ondertussen dus ook een nieuwe relatie had. Meneer heeft voor zo'n beetje een half jaar een dubbel leven gehad en van 2 walletjes gegeten.

Afgelopen maart heeft hij mij na een heel gesprek om een nieuwe kans gesmeekt en die heb ik hem gegeven, maar al snel was er weer veel twijfel, leugens en valse hoop gegeef van zijn kant en is er erg veel gezeur/gedoe geweest wat betreft de vrouw waarmee hij kort na mij een relatie begon.
Hij toont zijn twijfel door ineens enorm afstandelijk te doen, kortaf, mij geen knuffel of kus uit zichzelf te geven en geen lieve berichtjes te sturen.
Afgelopen donderdag verbrak hij weer de relatie en na een heel gesprek besloot hij onze relatie toch een kans te geven en kwam aanzetten met uitspraken als: nee, ik maak het niet meer uit met je & ik moet echt een andere baan gaan zoeken wil je mij daarmee helpen? Laten we verhuizen, want hier is zoveel gebeurd.
Die nacht en die vrijdagochtend hebben wij nog seks gehad.
Vrijdagavond had hij een feestje waar hij mij duidelijk niet bij wou hebben, omdat dat feestje in dezelfde woonplaats was als waar hij woont sliep hij die nacht in zijn eigen woning, maar zou van zaterdag op zondag hier slapen (dit heeft hij ook tegen ons kind gezegd)
Vanaf toen reageert hij weer heel erg kortaf en neemt weer duidelijk afstand.
Zaterdag moest hij werken en dus zou hij mij later nog wel spreken, maar hoorde dus helemaal niks van hem zijn telefoon neemt hij niet op en op appjes werd niet gereageerd.
Vanochtend appte hij ineens dat hij in orde is. Toen ik hem belde en vroeg of hij even kon opnemen kreeg ik als opmerking dat hij daar geen zin in had. Toen ik aan hem vroeg waar hij was kreeg ik als antwoord bij een collega. Op de vragen waarom hij ineens niks meer van zich liet horen en waarom hij doet zoals die doet tegen mij krijg ik geen antwoord.

Ik ben inmiddels ten einde raad...
Ik hou ontzettend veel van hem, maar ik ga hier aan onderdoor en ons kind gaat hier ook kapot aan (want geen duidelijkheid dan zijn papa en mama bij elkaar en dan ineens weer niet terwijl kind dolgraag gewoon 1 groot gezin wil zijn en ons beide niet wil missen).
Ik heb ook geen idee hoe ik in vredesnaam door moet en de depressie waar ik momenteel inzit helpt hier ook niet bij (daarvoor loop ik al bij een psycholoog dus daar word al wel aan gewerkt).
Ik weet gewoon niet meer hoe ik met al mijn gevoelens en deze situatie om moet gaan.
Kom ik hier ooit nog uit? En hoe dan?
Iemand in een soortgelijke situatie gezeten? Adviezen? Wees alsjeblieft een beetje lief! Sorry voor dit lange verhaal
Alle reacties Link kopieren Quote
To het is een ex! Tijd om afstand te nemen. Hij moet zichzelf redden mbt werk of huisvesting. Dat is niet jouw verantwoordelijk. Er zit natuurlijk nog liefde en een psychische kwetsbaarheid bij jou. Maar concentreer je op jezelf en je kind.

Wat hij nu verder doet en met wie is iets om los te laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraag een vriendin of familielid als tussenpersoon en spreek met jezelf een tijd af dat je hem niet ziet.
Laat hem jullie kind daar ophalen en gebruik de tijd dat je hem niet ziet om voor jezelf te bedenken wat jij nu nodig hebt.
Mijn vermoeden is dat dat niks is wat deze meneer te bieden heeft.
Veel sterkte
Deze man kent je al 15 jaar en lijkt alles wat hij over jou heeft geleerd tegen je te gebruiken. Niets van wat hij doet is in het belang van jou en jullie gezin, en dat kan hij doen omdat jij het roer recht houdt wb jullie kind.
Hij heeft nu teveel ruimte en je moet even tot jezelf komen is mijn advies.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is maar 1 die dit kan stoppen.

En dat ben jij
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels zijn we uit elkaar. Vandaag erachter gekomen dat hij al weer ruim een maand bezig is met die andere vrouw.

Iemand tips/adviezen hoe ik het beste om kan gaan met mijn gebroken hart en vooral hoe mijn kind er ook het beste doorheen komt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nora91 schreef:
05-05-2024 09:40
[...]
Ik heb ook geen idee hoe ik in vredesnaam door moet [...]
Je moet door zonder hem. Verbreek (tijdelijk) volledig het contact. Neem ruimte om je op je kind en jezelf te richten.
En ga je alvast inlezen in co-ouderschap.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nora91 schreef:
05-05-2024 21:29
Inmiddels zijn we uit elkaar. Vandaag erachter gekomen dat hij al weer ruim een maand bezig is met die andere vrouw.

Iemand tips/adviezen hoe ik het beste om kan gaan met mijn gebroken hart en vooral hoe mijn kind er ook het beste doorheen komt?
Door te stoppen met hem telkens 'terug te nemen.
Je heet toch geen Monique Westenberg?

Echt. Stop met jezelf kwellen. Hij wil niet meer. Jij wil niet meer. Doe het dan ook niet meer.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Neem zelf de regie. Laat jezelf geen speelbal zijn van zijn fratsen.
Houd het contact met hem vriendelijk doch zakelijk in belang van je kind.
Nu voelt het ontzettend k*t. Maar met het heft in eigen handen ben je niet meer de speelbal van zijn rare acties. Echt, wat een dweil van een vent zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wees goed voor jezelf en je kind. Leg daar je focus neer en laat je vriend/ex links liggen.
Iemand stelde een contactpersoon voor, wellicht is dat iets om tijdelijk te doen? Alle contact gaat via die persoon en alleen over kind (bijvoorbeeld).

Lange OP, heb je eigen geld of staat alles op een gezamenlijke rekening? Bij een gezamenlijke rekening kan hij alles opnemen. Het leest alsof hij erg wispelturig en onbetrouwbaar is, dus wellicht handig om de financiën op orde te brengen / veilig te stellen.

Houden van is niet te sturen, maar houd je van hem zoals hij is of zoals hij was? Of was hij altijd al zo?
butterfly_fly wijzigde dit bericht op 06-05-2024 10:18
Reden: Aanvulling
9.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nora91 schreef:
05-05-2024 21:29
Inmiddels zijn we uit elkaar. Vandaag erachter gekomen dat hij al weer ruim een maand bezig is met die andere vrouw.

Iemand tips/adviezen hoe ik het beste om kan gaan met mijn gebroken hart en vooral hoe mijn kind er ook het beste doorheen komt?

In therapie gaan. En misschien ook ondersteuning voor je kind. Want dit is heel schadelijk hoe jullie handelen als ouders.

En je zegt 'we zijn uit elkaar' maar dat slaat natuurlijk nergens op. Jullie 'zijn weer eens uit elkaar', totdat jullie weer zogenaamd soort van kumbaya weer bij elkaar zijn. Stop hiermee, je hebt een verwantwoordelijkheid naar je kind. Je kunt het duidelijk niet alleen, dat geeft helemaal niks maar dan moet je wel die verwantwoordelijkheid pakken en er hulp bij zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt alleen je eigen gedrag in de hand, wees dus de volwassene in dit verhaal. Hij gaat vreemd, hij liegt en is onbetrouwbaar als partner. Dus die deur moet niet alleen dicht, maar op slot. Dat doe je ook vooral voor kind, dat dit gedoe allemaal niet mee moet krijgen. Jullie zijn geen pubers meer!
Sluit de relatie af, laat hem zijn eigen boontjes doppen. Wees de stabiele factor voor je kind. Dat is even heel zwaar, maar gaat je zoveel meer lucht geven, dan weet je waar je aan toe bent en kun je langzaam een nieuw leven opbouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nora91 schreef:
05-05-2024 21:29
Inmiddels zijn we uit elkaar. Vandaag erachter gekomen dat hij al weer ruim een maand bezig is met die andere vrouw.
Tot de volgende lieve woordjes...
Alle reacties Link kopieren Quote
Stoppen en onderzoeken waarom je het zover hebt laten komen. Dat hij van twee walletjes eet is hem aan te rekenen, dat jij 1 van die walletjes was terwijl je daarvan wist, heb je jezelf aangedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zet het belang van kind op 1. En dat betekent 1 ouder waar kind op kan rekenen en die ee goed voorbeeld voor kind is. Dus niet als hij weer jankt en van alles belooft en jullie weer een wip maken ‘weer bij elkaar komen’. Nee, grenzen trekken, de relatie is over. Punt. Hij kan een goede co-ouder zijn. Hij is volwassen, jij bent volwassen. Gedraag je daar ook naar.
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sheabutter schreef:
05-05-2024 19:21
Er is maar 1 die dit kan stoppen.

En dat ben jij
Dit inderdaad. Stoppen en cold turkey afkicken. Je zit in de toxide verslavende energie, omdat je gewond bent op liefdesgebied. Hierdoor stel je geen grenzen en raak je codependent om een beetje liefde te krijgen van ex. En dat weet die ex van jou dondersgoed. Hierdoor kan hij jou bespelen en nam je hem weer terug.

Wordt innerlijk sterker, onafhankelijker en stel vooral grenzen. Breng de energie compleet terug naar jezelf en ga emotioneel helen. Investeer positief alleen in jezelf en je kind. Dan besef je dat je die looser ex totaal niet mee nodig hebt in jouw leven en op liefdesgebied. Selflove en selfcare heet dat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven