Het grote speelgoedtopic

27-10-2021 14:14 1019 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een algemeen topic over speelgoed.
Stel hier al je vragen:
"Wat zal ik kopen voor mijn neefje van 4?"
"Welke loopfiets is het fijnste?"
"Is Lego Mario meer een hype of doen kinderen er echt veel mee?"
"Wie heeft suggesties voor een meisje van 8 dat van knutselen houdt?"
Etc etc.

Alles kan hier besproken worden, als het maar met speelgoed te maken heeft!

Voor wie nog iets terug wil zoeken, hier de link naar het vorige topic: kinderen/het-grote-speelgoedtopic-2019/ ... ges/448796
nicole123 wijzigde dit bericht op 08-10-2023 13:16
13.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
En meteen een vraag, omdat het moment dat de Sint in het land komt in rap tempo dichterbij komt (over 2 weken al!):

Heeft iemand ideeën voor een schoencadeautje voor een jongen van 9? Ik kom niet verder dan een mini setje Lego (al heeft hij al heel veel Lego) of wat te snoepen. Interesses: voetbal, schaken, geschiedenis, Lego, gamen. Het is geen lezer en hij speelt steeds minder met speelgoed.

Criteria:
- Onder de €10
- Liefst in de schoen passend (mag wel uitsteken)
- Geen rommel die na een dag kapot is of niet meer gebruikt wordt
- In lijn met cadeautjes voor zijn zusjes van 6 en 3, dus bij voorkeur niet snoep of geld voor de één en een cadeautje voor de ander, want dan ben ik bang voor jaloerse gezichten de ene of andere kant op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, ik lees graag weer mee :)

@nicole, misschien een leuk tijdschrift? (Kun je oprollen en in schoen doen.)
Dat vond ik altijd wel leuk weet ik nog.

Bij Kruidvat hebben ze nu Jan van Haasteren zoekboek, met allemaal tekeningen erin waarop van alles gebeurd, gerelateerd aan de decembermaand.
Deze heb ik voor ons zoontje van 20 maanden gekocht maar ik vind hem zelf ook best tof. Er staat op dat het voor alle leeftijden is, dat geloof ik wel. Misschien is dat ook nog een leuke schoencadeautip voor sommige kinderen. Kost 5 euro.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, ik volg m ook weer graag mee.

Schoencadeau: pokemonkaarten, een grote loep. Het past niet in de schoen maar zag er wel leuk uit: SES explore pakket (nu in de aanbieding bij Wehkamp)
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle drie wat te snoepen in de schoen? Op 1 december een adventkalender met chocola. Past wel niet in de schoen maar wel onder de schoen. En je kunt ze alledrie er een geven met hun eigen printje.

Quest junior tijdschrift (en de zusjes dan een tijdschrift wat bij hen past), pen met verschillende kleuren voor die van 6, potlood met verschillende kleuren voor kind van 3 en voor hem een pen van een voetbalclub? En in dat thema kun je ook kijken naar sokken, sleutelhanger, etui, gum, schrift etc. Klein doosje Lego en de meiden iets kleins van Playmobil, Barbie of waar ze dan ook mee spelen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de ideeën!

Een tijdschrift kan denk ik wel leuk zijn ja. De Quest Junior heeft hij wel eens gehad en keek hij helaas niet in, maar ik denk dat hij het voetbaltijdschrift Panna misschien wel leuk vindt. Zolang het maar veel plaatjes heeft en heel korte teksten, bij langere teksten haakt hij af. Iemand die ervaring heeft met Panna?

Pokemonkaarten: ze hebben een tijdje veel met Pokémonkaarten gelopen en ook van hun zakgeld kaarten gekocht, maar de laatste maanden doen ze er niks meer mee. Ik twijfel daarom een beetje of het geen weggegooid geld is. Of zouden nieuwe kaarten het verzamelen weer nieuw leven inblazen?

Explore pakket: mijn eigen ervaring en wat ik vaak lees is dat dit soort pakketjes vaak tegenvallen. Maar als er iemand met een specifiek wetenschapspakketje goede ervaringen heeft dan hoor ik het graag, want ik vind het ook altijd leuk eruit zien!

Iets te snoepen: ja, dat kan inderdaad altijd, stond ook al op mijn lijstje. Beter iets te snoepen dan een prul.

Pen/sokken/etc. van voetbalclub: een etui heeft hij er al van, maar ik zal eens kijken wat er voor de rest van te koop is, goed idee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nicole123

Ik maak zelf speelgoed, misschien kan ik je helpen? Als de jongen op een voetbal club zit oid dan kan ik hem in persoon namaken , in eigen outfit , aan een sleutelhanger met zijn naam bijvoorbeeld. Origineler kan haast niet!
phoenix2000 wijzigde dit bericht op 27-10-2021 17:00
Reden: Ik zette neefje neer haha geen idee waarom
2.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Is zoon toevallig toe aan een nieuwe lunchbox of rugzak/gymtas voor school? Voor mijn zoon heb ik een lego lunchbox voor onder een tientje (bol.com) en een lego sleutelhanger (geloof rond de 5 euro). Bij de Wibra en Action had ik nieuwe rugtassen voor minder dan 5 euro.

Heeft hij al een reiseditie van een schaakspel? Kun je ook krijgen voor onder een tientje. Wellicht een leuke mok met schaakthema? Leuke hobby trouwens, schaken!
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
27-10-2021 15:06
Bedankt voor de ideeën!

Een tijdschrift kan denk ik wel leuk zijn ja. De Quest Junior heeft hij wel eens gehad en keek hij helaas niet in, maar ik denk dat hij het voetbaltijdschrift Panna misschien wel leuk vindt. Zolang het maar veel plaatjes heeft en heel korte teksten, bij langere teksten haakt hij af. Iemand die ervaring heeft met Panna?

Pokemonkaarten: ze hebben een tijdje veel met Pokémonkaarten gelopen en ook van hun zakgeld kaarten gekocht, maar de laatste maanden doen ze er niks meer mee. Ik twijfel daarom een beetje of het geen weggegooid geld is. Of zouden nieuwe kaarten het verzamelen weer nieuw leven inblazen?

Explore pakket: mijn eigen ervaring en wat ik vaak lees is dat dit soort pakketjes vaak tegenvallen. Maar als er iemand met een specifiek wetenschapspakketje goede ervaringen heeft dan hoor ik het graag, want ik vind het ook altijd leuk eruit zien!

Iets te snoepen: ja, dat kan inderdaad altijd, stond ook al op mijn lijstje. Beter iets te snoepen dan een prul.

Pen/sokken/etc. van voetbalclub: een etui heeft hij er al van, maar ik zal eens kijken wat er voor de rest van te koop is, goed idee!
Ken je Large Popmerchandise? Daar vind je ook leuk gadgets, zeker voor kids die minder met speelgoed spelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
O, en wat voor games speelt je zoon het liefst? Hier heb ik van de favoriete games (minecraft, pokemon en roblox) onderbroeken, sokken en shirts gescoord. Zelfs een pyjama voor onder een tientje (sale C&A en H&M)! Er zijn ook zat dingen met een playstation en fortnite thema zag ik tijdens mijn zoektocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, een nieuw topic, ik lees weer mee!

Zit alleen nog niet echt in de kinderen van 9 dus geen tips die niet al gegeven zijn, sorry :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een tvp.
Wat voor game console hebben jullie? Wij hebben bv een handig doosje om switch spelletjes in op te bergen (alleen de cartridges dus) en siliconen dopjes om over de joysticks te doen om ze te beschermen/personaliseren. Zulke dingen kosten een paar euro en passen perfect in de schoen.

Als hij van schaken en gamen houdt, is hij dan ook al bekend met Pokemon Trading Card game, oftewel het kaartspel waarvoor de pokemon kaarten bedoeld zijn? Mijn kinderen zijn iets jonger maar vinden dat superleuk (naast schaken), het is net als schaken erg strategisch maar je moet uiteraard wel een maatje hebben waarmee je het kunt spelen. Of anders alvast zo'n ander kaartspel, yugioh of Magic the gathering oid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Phoenix2000 schreef:
27-10-2021 16:55
Nicole123

Ik maak zelf speelgoed, misschien kan ik je helpen? Als de jongen op een voetbal club zit oid dan kan ik hem in persoon namaken , in eigen outfit , aan een sleutelhanger met zijn naam bijvoorbeeld. Origineler kan haast niet!
Dank je, ik denk alleen dat hij dan liever een algemene sleutelhanger van zijn favo club heeft dan een met zichzelf erop. Dus daar ga ik denk ik voor. Maar dank voor het aanbod.
Alle reacties Link kopieren Quote
cassata schreef:
27-10-2021 17:03
Is zoon toevallig toe aan een nieuwe lunchbox of rugzak/gymtas voor school? Voor mijn zoon heb ik een lego lunchbox voor onder een tientje (bol.com) en een lego sleutelhanger (geloof rond de 5 euro). Bij de Wibra en Action had ik nieuwe rugtassen voor minder dan 5 euro.

Heeft hij al een reiseditie van een schaakspel? Kun je ook krijgen voor onder een tientje. Wellicht een leuke mok met schaakthema? Leuke hobby trouwens, schaken!
Nee, schoolspullen zijn een combi van nog helemaal prima en dat hij eraan gehecht is en geen nieuwe wil.
Magnetische reiseditie schaakspel is een leuk idee, maar hebben we al. Een mok gebruikt hij niet. Maar ik zal nog eens verder kijken of er nog leuke schaak ‘gadgets’ zijn die wel bij hem passen. Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een ordinaire tvp.

In het vorige topic heb ik gevraagd wat jullie budget was voor Sinterklaas. Bedankt voor de antwoorden!
Mocht er nog iemand iets over kwijt willen hoor ik het graag.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snoops2 schreef:
27-10-2021 17:23
Ken je Large Popmerchandise? Daar vind je ook leuk gadgets, zeker voor kids die minder met speelgoed spelen.
Nee, dat kende ik nog niet, dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Cassata en Nootboek: we hebben een iPad, waarop hij momenteel meestal een voetbalspelletje speelt of Brawlstars. Hij heeft ook wel Minecraft en Mario gespeeld, maar dat doet nu vooral zijn zusje, bij hem is dat weer een beetje uit. Kleding daarvan valt ook meer bij haar in de smaak. Hij wil heel graag een Nintendo Switch en dan het spel FIFA. We gaan waarschijnlijk deze winter daar wel aan, maar voor opbergdoosjes enzo is het nu dus nog net wat te vroeg.

Dat Pokémon kaartspel zegt hem volgens mij niks, met zijn vriendjes heeft hij wel kaarten geruild, maar volgens mij doet niemand dat spel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kunnen we ook een overzicht maken per leeftijd? Dat scheelt zoeken in het begin. Met speelgoed wat vaak wordt genoemrld bijv. Tiptoi, hot wheels, kapla etc
Alle reacties Link kopieren Quote
marielouisa schreef:
28-10-2021 19:09
Kunnen we ook een overzicht maken per leeftijd? Dat scheelt zoeken in het begin. Met speelgoed wat vaak wordt genoemrld bijv. Tiptoi, hot wheels, kapla etc
Hoe bedoel je, hoe zie je dat overzicht voor je? Links met waar in het vorige topic het over Tiptoi, Hotwheels, etc. ging? Of lijstjes met wat leuk speelgoed is voor welke leeftijd?

Ik vind op deze site altijd wel mooie overzichten staan per leeftijd: https://www.mamaliefde.nl/tag/verlanglijstje/
Alle reacties Link kopieren Quote
@nicole123 heeft hij al zo'n voetbaltrainer? Zo'n gordel waar je de bal aan kan maken?
Die staat bij ons ook op de lijst
Alle reacties Link kopieren Quote
heytan schreef:
29-10-2021 18:59
@nicole123 heeft hij al zo'n voetbaltrainer? Zo'n gordel waar je de bal aan kan maken?
Die staat bij ons ook op de lijst
Ja, die heeft hij vorig jaar gehad! Hij doet er trouwens niks mee, hij vindt met vriendjes voetballen leuker dan zelf oefenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
28-10-2021 20:28
Hoe bedoel je, hoe zie je dat overzicht voor je? Links met waar in het vorige topic het over Tiptoi, Hotwheels, etc. ging? Of lijstjes met wat leuk speelgoed is voor welke leeftijd?

Ik vind op deze site altijd wel mooie overzichten staan per leeftijd: https://www.mamaliefde.nl/tag/verlanglijstje/
Ja dat is al een mooie lijst, die mamaliefde heeft. Er missen wel dingen die hier op het forum veel genoemd worden. Ik wil wel een opzetje maken of evt een nieuw topic. Het scheelt zoeken :D
Wat ik mis is bijvoorbeeld tiptoi (staat niet bij 3, maar bij 4), dat behendigheids ding van de decathlon, bilibo, magna tiles, polly pocket (nu lekker goedkoop bij de lidl btw) etc

Ik heb het vorige topic een keer helemaal doorgespit naar een leuk kado en er kwamen echt leuke dingen voorbij zoals: Philos kalaha, abo op blad pippo of bobo (welke weet ik even niet meer) etc. Welke ik anders niet had geweten.

Maar wellicht is er helemaal geen vraag naar, dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet niet of het hier hoort de vraag. Maar wie kent of heeft het spel
TICKET TO RIDE ? En dan de europese versie.

Is het een leuk spel om aan te schaffen ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pippo4321 schreef:
29-10-2021 20:03
Weet niet of het hier hoort de vraag. Maar wie kent of heeft het spel
TICKET TO RIDE ? En dan de europese versie.

Is het een leuk spel om aan te schaffen ?
Ja het is zeker leuk! Ik speel het spel graag :) er is een borspel topic: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de tip.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven