Latex hoofdkussen welke dikte?

09-05-2024 22:47 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil een latex hoofdkussen kopen omdat ik heb gevoeld hoe fijn dat ligt bij een vriendin. Zij heeft echter een ander model dan ik wil want ze is een rugslaper en ik een zijslaper.
Ik had altijd een veren kussen maar heb vaak pijn in mijn nek ‘s ochtends en zit de hele nacht dat ding op te schudden. Ik wil een gewoon boxmodel (rechthoekig zonder nekinkeping) en een zachte variant. De keuze is tussen 12 en 14 cm. Mijn schouders zijn 13/14 cm breed dus zou ik denken14cm dik kussen?
Wie heeft hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Naast je slaaphouding hangt het ook af van je matras. Heb je een hard matras of juist een wat zachter matras waar je meer in weg zakt? Ik zou dus als je het kunt uitproberen beide bestellen en kijken welke het beste is qua hoogte.

Ik was jaren tevreden met een kussen van Ikea speciaal voor zij/buik slapers maar toen ik een nieuw matras kocht was dat kussen veel te plat.
graze wijzigde dit bericht op 09-05-2024 22:55
23.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm, ja dat kan. Mijn matras is gemiddeld, ik kan het dmv de verstelbare lattenbodem harder of zachter maken.
Ik las dat kussen van 12 cm vooral voor tieners verkocht worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je naar een stenen winkel gaat, kun je ze gratis een nachtje op je eigen bed proberen.
Mijn ervaring is dat mensen in eerste instantie vaak te stevig/hoog kiezen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelfde maat kussen kopen als je vriendin heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Er bestaat niet een kussen die voor iedereen geschikt is.

Nek problemen in bed moet je vooral buiten het bed oplossen, door goed te trainen, te ontspannen en op je houding te letten.

Op welk kussen jij lekker ligt, hangt van heel veel factoren af. Kan je een kussen herinneren waar je wel lekker op lag? Ben je als (jong) kind opgevoed met een kussen, en zo ja, hoe dik was dit kussen en wat voor soort kussen was dit? Probeer dan zo'n kussen terug te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een cloudpillo is wel latex maar dan vlokken en je kan zelf de dikte bepalen. Was even zoeken in het begin maar nu ligt ie heerlijk.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
09-05-2024 23:20
Als je naar een stenen winkel gaat, kun je ze gratis een nachtje op je eigen bed proberen.
Mijn ervaring is dat mensen in eerste instantie vaak te stevig/hoog kiezen.
Niet overal hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
2x
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier als zijslaper slaap ik al jaren op zo'n kussen: https://jysk.nl/slaapkamer/kussens/traa ... o-serenity

Denk dat ik inmiddels aan nummer drie toe ben, ik wil echt niet meer anders. Je hoeft hem niet op te schudden of in vorm te brengen, hij ligt direct goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
OgenvanTijgers schreef:
10-05-2024 09:49
Hier als zijslaper slaap ik al jaren op zo'n kussen: https://jysk.nl/slaapkamer/kussens/traa ... o-serenity

Denk dat ik inmiddels aan nummer drie toe ben, ik wil echt niet meer anders. Je hoeft hem niet op te schudden of in vorm te brengen, hij ligt direct goed.
Ah dat lijkt op wat ik op het oog heb, de castella Atlas, zachte variant, 14 cm hoog. Slaapt dat fijn die hoogte? Heb jij brede schouders? Ik heb redelijk brede schouders dus denk dat ik wel wat opvulling tussen mijn hoofd en nek kan gebruiken. Ik denk dat ik hem ga bestellen en uitproberen, dat mag en terugsturen kan binnen twee weken. Dat kussen van die vriendin is voor rugslapers en heeft een soort inkeping bij de nek. Dus ik kan niet hetzelfde kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een auping cloud kussen, ook latex.
Ik ben ook een zijslaper maar heb juist een lage, 8cm. Het gaan niet zozeer om de opvulling schouder hoofd, maar of je ruggengraat recht ligt. Ik heb echt in de winkel gepast en gekeken welke hoogte het beste lag.

Ik ben altijd een drama geweest met hoofdkussens en dacht altijd net als jij dat ik een hoog kussen moest hebben, maar juist met deze lage hoogte slaap ik beter dan ik ooit gedaan heb. 10 cm had nog gekund, het scheelde weinig en toen werd mij toch de 8 geadviseerd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven