Mode & Beauty alle pijlers

Welke haarborstel en producten gebruiken

19-05-2024 19:30 6 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een stuk of wat kappers verder kom ik er niet uit.
Bij alle 4 kapsalons krijg ik verschillend advies.

Het volgende,
Ik heb lang haar en redelijk veel haar, niet heel dik ofzo, beetje slag erin.
6 wekelijks werk ik zelf mijn uitgroei bij met haarkleur bij een kapperszaak vandaan.

Ik gebruikte altijd een groffe kam, maar zou eens een borstel willen gebruiken, schijnt beter te zijn?
Borstel met varkenshaar?
Of een tangel teezer?
Dat laatste gebruik ik, maar mijn haar gaat pluizen van borstels.

Tevens is mijn haar slap, weinig volume.
Ik gebruik shampoo en conditioner van Lanza, maar heb het idee dat het daar slap van wordt.

Dus enige tips/aanraders/adviezen betreft welke borstel en welke shampoo/conditioner bij slap haar.
En andere producten die fijn zijn zoals olie of leave in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Slag en een borstel is voor mij meteen al een no-no. Juist goed, een grove kam. Maar ja, dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na het douchen nat haar borstelen met de tangle teezer en als het droog is alleen met de grove kam of je handen erdoor?
Alle reacties Link kopieren Quote
In heb een tangle teezer en vind die prima voor mijn golvende haar. Na het wassen (shampoo bar, geen siliconen oid) gebruik ik een leave in conditioner, een olie, een olie voor hoofdhuid die ik inmasseer met een speciale borstel. Dan maak ik mijn haren nog meer nat met een speciale spuit en doe er een mouse in. Daarmee kneed ik zachtjes mijn haren om de golven/lichte krullen erin te krijgen en laat het zo drogen.

Mijn kapper Iet altijd precies hoe de laagjes geknipt moeten worden om volume te krijgen. Wel moet ik elke dag opnieuw een conditioner, mouse met water erin doen en weer krullen maken omdat mijn haar nu eenmaal pluist van borstelen/kammen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik borstel mijn haar nooit. Het gaat niet glanzen alleen maar meer pluizen. Ik borstel het uit met een tangle teezer voordat ik het ga wassen maar verder komt daar geen borstel bij in de buurt.
Ik heb een grove kam voor al het andere ontwarren (met droog haar).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Janeke haarborstel en heb die ook voor de rest van m’n familie gekocht. Ze zijn ideaal en gaan overal gemakkelijk doorheen. Ik heb ook een Wet brush gehad maar die werkte niet zo goed als deze. Ze zijn wel lastig te krijgen maar je kan ze als het goed is online bestellen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven