Geld & Recht alle pijlers

Huis verkocht dmv bewindvoerder

26-04-2024 22:36 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil een bod uitbrengen op een huis dat door een makelaar in opdracht van een bewindvoerder wordt verkocht. De bewoners zijn in een verzorgingshuis en hebben geen familie. Ik ga uiteraard met een financieel adviseur om de tafel maar heeft iemand hier toevallig ervaring met een verkoop in opdracht van bewindvoerder, als koper bedoel ik? Dingen waar ik rekening mee moet houden? Tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor jou als koper maakt dat niks uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat vroeg ik me dus af ja,of dat anders gaat dan normaal
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaak wordt het huis dan bij opbod verkocht en gaat het naar de hoogste bieder. Of is er een vraagprijs?
Bied wat het je waard is, en dan duimen dat je het krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is een vraagprijs. Ik kan een eenmalig bod doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het huis is in slechte staat in een gewilde wijk, ik vind het lastig. De vraagprijs is redelijk maar ik denk dat er meer kapers op de kust zijn en ik heb geen ton achter de hand om te renoveren
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
26-04-2024 22:58
Er is een vraagprijs. Ik kan een eenmalig bod doen.
Dan bieden wat je er voor over hebt en wat je kan besteden.
Is het je droomhuis dan ga je tot de toppen van je kunnen.

Veel meer valt er niet te zeggen over een huis kopen.
Ja, dat de markt ruk is voor kopers…..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, maar het maakt wat dat betreft verder niks uit dat er een gemachtigde is die de verkoop regelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
26-04-2024 23:03
Het huis is in slechte staat in een gewilde wijk, ik vind het lastig. De vraagprijs is redelijk maar ik denk dat er meer kapers op de kust zijn en ik heb geen ton achter de hand om te renoveren
Dat is natuurlijk altijd het geval tegenwoordig. Je bent niet de enige geinteresseerde.
Als het huis goed bewoonbaar is, hoef je niet direct te renoveren en doe je het stukje bij beetje over jaren heen. Maar dat moet je willen en kunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
girasole3 schreef:
26-04-2024 23:13
Ja, maar het maakt wat dat betreft verder niks uit dat er een gemachtigde is die de verkoop regelt.
En dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat de huidige verkoper ook niks kan zeggen over eventuele verborgen gebreken en dus niet verwijtbaar is bij de verkoop. Dat moet je dus zelf goed uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
26-04-2024 23:33
Ik denk dat de huidige verkoper ook niks kan zeggen over eventuele verborgen gebreken en dus niet verwijtbaar is bij de verkoop. Dat moet je dus zelf goed uitzoeken.

Dat ligt genuanceerder. In beginsel zijn de verkopers aansprakelijk, maar een beetje verstandige/nadenkende verkoper die zelf niet in het huis woont zal in het contract een niet-zelfbewoonclausule op laten nemen.

Dat is dan ook wat ik wilde zeggen TO, dat maakt namelijk wel verschil dus let erop dat die clausule zeer waarschijnlijk in het contract zal staan. Laat je geen bouwkundige keuring uitvoeren dan neem je in dit geval een hoop extra risico, zeker gezien je geen flink verbouwbudget hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
26-04-2024 23:33
Ik denk dat de huidige verkoper ook niks kan zeggen over eventuele verborgen gebreken en dus niet verwijtbaar is bij de verkoop. Dat moet je dus zelf goed uitzoeken.


Exact. Ouderdomsclausule, niet-zelfbewoningsclausule e.d. zullen wel opgenomen worden (staat dan vaak al in de omschrijving op funda genoemd).

Is er misschien al bouwtechnisch onderzoek gedaan (vanuit de verkopende partij)? Daar zou ik als potentiële koper in zo’n geval blij van worden.

Maar eerlijk, als het pand achterstallig onderhoud heeft en je hebt geen geld om goed op te knappen, dan is dit niet jouw huis denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt er is een niet zelfbewoonclausule,en een as is where is dinges. Mijn budget voor renoveren is inderdaad niet enorm dus wil de basis na aankoop door vakmensen laten doen en de rest zelf en in de loop vd tijd. Maar dan nog ben ik bang dat iemand vet boven de vraagprijs gaat bieden wat het technischgezien absoluut niet waard is. Maar het is zooo leuk en de buurt is goed
Alle reacties Link kopieren Quote
Behalve dat verkopende partij dus niets weet van gebreken behalve de zichtbare, en ik dus een keuring moet laten doen. De bewindvoerder zal uiteindelijk beslissen overhet bod en mag die ook tekenen voor overdracht of moet er een kantonrechter aan te pas komen uiteindelijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
27-04-2024 07:36
Klopt er is een niet zelfbewoonclausule,en een as is where is dinges. Mijn budget voor renoveren is inderdaad niet enorm dus wil de basis na aankoop door vakmensen laten doen en de rest zelf en in de loop vd tijd. Maar dan nog ben ik bang dat iemand vet boven de vraagprijs gaat bieden wat het technischgezien absoluut niet waard is. Maar het is zooo leuk en de buurt is goed
Een aankoopmakelaar inschakelen? Voor zover ik weet, betaal je die alleen bij een aankoop en niet voor iedere keer dat je gaat kijken bij huizen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
27-04-2024 07:43
Behalve dat verkopende partij dus niets weet van gebreken behalve de zichtbare, en ik dus een keuring moet laten doen. De bewindvoerder zal uiteindelijk beslissen overhet bod en mag die ook tekenen voor overdracht of moet er een kantonrechter aan te pas komen uiteindelijk

Dat maakt toch niet uit?

En als ik het zo lees is dit niet het huis voor jou. Het enige positieve is ‘in een gewilde wijk ’. Het huis is in een slechte staat, allerlei voorwaarden waardoor je de verkoper niets kan verwijten. Je hebt een beperkt verbouwingsbudget en er moet veel gebeuren. Je kunt een deel laten doen, en daarna nog maanden/jaren in de rommel van een verbouwing zitten? En kun je dat wel zelf?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
27-04-2024 07:52
Dat maakt toch niet uit?

En als ik het zo lees is dit niet het huis voor jou. Het enige positieve is ‘in een gewilde wijk ’. Het huis is in een slechte staat, allerlei voorwaarden waardoor je de verkoper niets kan verwijten. Je hebt een beperkt verbouwingsbudget en er moet veel gebeuren. Je kunt een deel laten doen, en daarna nog maanden/jaren in de rommel van een verbouwing zitten? En kun je dat wel zelf?
De kant en klare huizen huizen kan ik niet betalen helaas. En behalve de gewilde wijk is het huis verder ook echt om verliefd op te worden, als het af is. Het is een speciaal type huis.
Ik denk dan ook dat ik niet het hele huis ga (en kan) verbouwen maar het moet technisch gezien wel bewoonbaar worden gemaakt. Maar verder is het net een museumpje van binnen en ikwil niet de hele boel eruitslopen.

Verstandelijk gezien is het geen goede deal maar ik wil het erg graag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
27-04-2024 08:00
De kant en klare huizen huizen kan ik niet betalen helaas. En behalve de gewilde wijk is het huis verder ook echt om verliefd op te worden, als het af is. Het is een speciaal type huis.
Ik denk dan ook dat ik niet het hele huis ga (en kan) verbouwen maar het moet technisch gezien wel bewoonbaar worden gemaakt. Maar verder is het net een museumpje van binnen en ikwil niet de hele boel eruitslopen.

Verstandelijk gezien is het geen goede deal maar ik wil het erg graag.

Dan hoop ik toch dat je toch niet zo verblind bent dat je geen bouwtechnische keuring laat doen (hoe uitgebreid is die eigenlijk?) en de gebreken, de arbeid en het geld daarvoor uit het oog verliest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Een huis kopen doe je met je hart maar ook echt met je hoofd. Als het verstandelijk gezien geen verstandelijke keuze is, dan moet je het niet doen.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het en toch, als ik moet wachten op een huis dat verstandelijk gezien wel een goede deal is kom ik hier nooit weg. Ik laat een voor mij betaalbaar gezinshuis met 5 slaapkamers achter waar het meeste wel aan opgeknapt is ondertussen, in een dorp op een gewilde locatie. Maar ik wil niet meer in dit dorp in dit te grote huis wonen. Betaalbare kleinere huizen in goede staat zijn er in deze omgeving niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, succes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan bieden wat je kan betalen toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb 1x geboden en dat was via een veiling. Moest dan wel ook direct betaald worden. We waren de hoogste bieder, maar het werd niet gegund. Toen is het weer op een normale manier in de verkoop gegaan. Uiteindelijk ook voor meer verkocht.
Bij ons was het ook nog zo dat er een deel achterstallige betalingen waren op de belastingen. Dat moest je dan ook betalen. Misschien handig nog even uit te zoeken of dat ook doelt in dit geval.
Verder is het zo te lezen redelijk normale gang van zaken. Zorg wel voor een bouwtechnische keuring, zodat je weet wat je kunt verwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
27-04-2024 08:31
Ik weet het en toch, als ik moet wachten op een huis dat verstandelijk gezien wel een goede deal is kom ik hier nooit weg. Ik laat een voor mij betaalbaar gezinshuis met 5 slaapkamers achter waar het meeste wel aan opgeknapt is ondertussen, in een dorp op een gewilde locatie. Maar ik wil niet meer in dit dorp in dit te grote huis wonen. Betaalbare kleinere huizen in goede staat zijn er in deze omgeving niet.
Ow nee, echt niet doen…

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven