Facebook tijdlijn vol nutteloze shit. Hoe voorkomen?

19-05-2024 09:43 35 berichten
Mijn facebook tijdlijn loopt steeds meer vol met allerlei totaal nutteloze shit. Suggesties voor groepen om te volgen, advertenties, berichten van mensen waar ik geen connectie mee heb etc.
Maar de mensen waar ik wel mee bevriend ben en van wie ik de posts juist wel wil zien zijn steeds meer onzichtbaar.

Ik baal hiervan want het is voor mij belangrijk om die mensen wel te volgen en te zien en vice versa.

Is er een manier om je tijdlijn "schoon" te houden van al die ongevraagde en ongewenst shit?

En nee, ik wil facebook niet verwijderen, ik wil het gewoon op een fijne manier kunnen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb op mijn laptop in de browser "Facebook Purity" geinstalleerd, die verbergt een hoop van dit soort dingen. Ik heb het vooral om de animated GIFS te verbergen maar er zijn ook veel andere opties.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga in menunaar overzichten en dan krijg ik in chronologische volgorde wat vrienden hebben geplaatst. Misschien helpt dat?
trachemys wijzigde dit bericht op 19-05-2024 10:22
3.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Facebook verwijderen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat iedereen dit herkent. Facebook is al heel lang niet meer leuk, alleen nog verslavend.
Kluitje schreef:
19-05-2024 09:49
Ik heb op mijn laptop in de browser "Facebook Purity" geinstalleerd, die verbergt een hoop van dit soort dingen. Ik heb het vooral om de animated GIFS te verbergen maar er zijn ook veel andere opties.
Dank je voor de tip, daar ga ik even naar kijken.
trachemys schreef:
19-05-2024 09:51
Ik ga in men naar overzichten en dan krijg ik in chronologische volgorde wat vrienden hebben geplaatst. Misschien helpt dat?
Ik zal eens kijken. Dank je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Account sluiten.

Echt geen bal aan dat FB, bijna iedereen zit elders.

Ik keek er alleen op bij BB voor polls en ik plaats verkoopadvertenties op hobbygroepen om mijn niet gebruikte spullen te verkopen, ben ik daar klaar mee gaat het dicht.
Vader38 schreef:
19-05-2024 09:53
Facebook verwijderen!
Lezen! :facepalm:
Eve schreef:
19-05-2024 09:55
Ik denk dat iedereen dit herkent. Facebook is al heel lang niet meer leuk, alleen nog verslavend.
Yep. Het is wel een belangrijk communicatiemiddel voor me, maar het wordt steeds irritanter.
Lucifee2024 schreef:
19-05-2024 09:58
Account sluiten.

Echt geen bal aan dat FB, bijna iedereen zit elders.

Ik keek er alleen op bij BB voor polls en ik plaats verkoopadvertenties op hobbygroepen om mijn niet gebruikte spullen te verkopen, ben ik daar klaar mee gaat het dicht.
Nee, dat ga ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eve schreef:
19-05-2024 09:55
Ik denk dat iedereen dit herkent. Facebook is al heel lang niet meer leuk, alleen nog verslavend.
Ja, sinds een jaar of 2 ofzo? Komt er zooooo veel shit langs.
Ik heb fb alleen omdat er 2 relevante groepen zijn voor mij, die alleen via fb bestaan en wel echt nuttige en bruikbare info voor mij hebben. Dus helemaal verwijderen kan helaas niet. Maar die tijdlijn….. niet te doen joh.
Het nieuwste irritatiepuntje is dat je een foto half ziet en erop moet klikken voor de clue. Ugh.
Soms ga ik er een uurtje voor zitten om al die advertenties en ongewilde berichten te verbergen wegens irrelevant. Daarna lijkt het m'n tijdlijn weer even wat leesbaarder te zijn. Maar het is geen blijvende oplossing helaas, want het komt gewoon weer terug.
Lemon schreef:
19-05-2024 10:03
Soms ga ik er een uurtje voor zitten om al die advertenties en ongewilde berichten te verbergen wegens irrelevant. Daarna lijkt het m'n tijdlijn weer even wat leesbaarder te zijn. Maar het is geen blijvende oplossing helaas, want het komt gewoon weer terug.
Ja, dat doe ik ook af en toe. Jammer dat het maar even helpt.
Alle reacties Link kopieren Quote
trachemys schreef:
19-05-2024 09:51
Ik ga in m'n naar overzichten en dan krijg ik in chronologische volgorde wat vrienden hebben geplaatst.
Edit: Gevonden
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Ephemeral schreef:
19-05-2024 09:57
Ik zal eens kijken. Dank je.
Hopelijk helpt het voor je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
19-05-2024 10:09
Edit: Gevonden
Ah mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie net dat er in mijn eerste post een typo stond; je moet naar Menu en dan naar Overzichten.
trachemys schreef:
19-05-2024 10:23
Ik zie net dat er in mijn eerste post een typo stond; je moet naar Menu en dan naar Overzichten.
Dank je voor het aanpassen.
Heel facebook staat vol met nutteloze shit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hetzelfde probleem en het wordt hierdoor inderdaad steeds minder leuk.

Voor mij is FB verwijderen ook geen optie, al zit ik er wel aan te denken om maar een heel nieuw account aan te maken in de hoop er dan vanaf te zijn.

Zie bijna alleen nog maar voorgestelde advertenties. Mensen die ik niet meer volg, maar wel als kennis in mijn vriendenlijst staan zie ik wel, maar favorieten weer niet.
Vaak zie ik ook berichten verschijnen die dan al enkele dagen geleden geplaatst zijn.

Heb al geprobeerd om pagina's en mensen niet meer te volgen, om favorieten aan te maken en nu net de suggestie van trachemys. Helaas...
Alle reacties Link kopieren Quote
Vader38 schreef:
19-05-2024 09:53
Facebook verwijderen!
Wilde ik ook zeggen :lol:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Aprilsister schreef:
19-05-2024 11:44
Heel facebook staat vol met nutteloze shit.
:HA: idd!
Voor iedereen een groene tuin
zand-korrel schreef:
19-05-2024 11:50
Ik heb hetzelfde probleem en het wordt hierdoor inderdaad steeds minder leuk.

Voor mij is FB verwijderen ook geen optie, al zit ik er wel aan te denken om maar een heel nieuw account aan te maken in de hoop er dan vanaf te zijn.

Zie bijna alleen nog maar voorgestelde advertenties. Mensen die ik niet meer volg, maar wel als kennis in mijn vriendenlijst staan zie ik wel, maar favorieten weer niet.
Vaak zie ik ook berichten verschijnen die dan al enkele dagen geleden geplaatst zijn.

Heb al geprobeerd om pagina's en mensen niet meer te volgen, om favorieten aan te maken en nu net de suggestie van trachemys. Helaas...
Jammer he.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het met Threads. Ik wilde eventueel van X overstappen, maar Threads heeft me nog niet kunnen overtuigen. Ik krijg vooral posts te zien van mensen die me totaal niet interesseren (en verder was er een soort slaapverwekkend wedstrijdje wie sl de meeste volgers had of zo). Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik posts te zien krijg van mensen die ik daadwerkelijk heb gekozen te volgen. Instagram idem. Misschien deel van het (verdien)model van nu?
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven