Advies voor mijn zus

18-04-2024 18:18 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Omdat ik best in mijn maag zit met een situatie die gaat over mijn zus en ik haar graag goed help deel ik het hier. Het gaat om het volgende; zij woont samen met haar vriend en haar kindje, mijn nichtje. Nu lukt dat allemaal niet meer; haar vriend heeft aangegeven dat hij het niet trekt om met mijn nichtje (8) samen te wonen en heeft zijn irritatie ook wel laten blijken daar bijv opmerkingen over haar te maken. Voor mijn zus was daarmee de grens bereikt en ze heeft besloten om bij haar vriend weg te gaan.
Ze hebben samen een koophuis. Nu wil mijn zus het liefst zo snel mogelijk ergens wonen met mijn nichtje, al is het tijdelijk. Zodat ze niet meer bij haar vriend hoeft te zijn omdat ze boos op hem is maar dit ook ongezond voor mijn nichtje vindt. De rest van de familie alleen, adviseert haar met klem om rust te bewaren, nog in hun koophuis te blijven totdat zij een nieuwe goede woning gevonden heeft voor haarzelf en mijn nichtje, ook al kan dat een aantal maanden duren.
Ze vinden dat dit het beste is voor mijn nichtje, omdat het anders te veel onrust oplevert om zo kort op elkaar naar andere huizen te gaan en ook omdat de vriend van mijn zus bijvoorbeeld niet agressief is. Maar ik merk aan mijn zus dat ze gebukt gaat onder de situatie. Mijn nichtje lijkt er (nog?) geen last van te hebben. Ik heb zelf geen kinderen dus ik weet niet goed hoe ik haar moet adviseren. Daarom zoek ik hier hulp, alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom wil je haar per se adviseren als je er geen zinnig advies over hebt? Gewoon steunen mag ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap haar wel, als hij zo expliciet aangeeft dat het aan het 8-jarige kind ligt. De eikel. Ik neem aan dat hij niet de vader is trouwens?
Alle reacties Link kopieren Quote
Adviseer haar dat haar vriend kan vertrekken uit de koopwoning tot er een nieuwe woning gevonden is .
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze vinden dat dit het beste is voor mijn nichtje, omdat het anders te veel onrust oplevert om zo kort op elkaar naar andere huizen te gaan en ook omdat de vriend van mijn zus bijvoorbeeld niet agressief is
Dit vind ik wel een beetje dun hoor. Alsof je al lang blij moet zijn met een kerel als ie je niet om de haverklap in elkaar timmert. Wat mij betreft mag de lat best iets hoger liggen.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
18-04-2024 18:23
Adviseer haar dat haar vriend kan vertrekken uit de koopwoning tot er een nieuwe woning gevonden is .
Ja het probleem is alleen dat hij ook 3 kinderen heeft.. en dat het dus makkelijker is voor mijn zus en haar kind om een andere woonruimte te vinden
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
18-04-2024 18:21
Ik snap haar wel, als hij zo expliciet aangeeft dat het aan het 8-jarige kind ligt. De eikel. Ik neem aan dat hij niet de vader is trouwens?
Nee, hij is niet de vader inderdaad
Alle reacties Link kopieren Quote
Kasteelsanne schreef:
18-04-2024 18:25
Ja het probleem is alleen dat hij ook 3 kinderen heeft.. en dat het dus makkelijker is voor mijn zus en haar kind om een andere woonruimte te vinden
Volgens mij is het voor iedereen op dit moment ongeveer onmogelijk om woonruimte te vinden.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar denkt de familie dat zus binnen een paar maanden een andere woning gaat vinden dan?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je zus dan niet tijdelijk bij jou als is het maar om even tot rust te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als mensen niet met concrete voorstellen komen voor waar ze zou moeten wonen: niet naar luisteren.

Het is heel makkelijk om iets te roepen als je er niet zelf middenin zit en het een 'ver van je bed-show' is.

Als je zus zegt dat het een ongezonde situatie is voor nichtje en het het beste is dat nichtje daar zo snel mogelijk weg gaat: geloof haar dan.
dropdrop wijzigde dit bericht op 18-04-2024 19:11
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Kasteelsanne schreef:
18-04-2024 18:25
Ja het probleem is alleen dat hij ook 3 kinderen heeft.. en dat het dus makkelijker is voor mijn zus en haar kind om een andere woonruimte te vinden
Als zij het huis en de uitkoop kan betalen heeft ze evenveel recht als hij. Als ik haar was zou ik ervoor vechten.

Ze hebben allebei kinderen. Punt. Allebei een goed huis nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat haar bellen met een advocaat. Asap en ze kan dan vragen naar voorlopige voorzieningen, dat zijn dingen die ze al kunnen regelen tot aan de verkoop zelf.

Over wie waar woont en wie wat betaald en juist niet meer betaald ect.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
18-04-2024 18:51
Als mensen niet met concrete voorstellen komen voor waar ze zou moeten wonen: niet naar luisteren.

Het is heel makkelijk om iets te roepen als je er niet zelf middenin zit en het een 'ver van je bed-show' is.

Als je zus zegt dat het een ongezonde situatie is voor nichtje en het het beste is dat nichtje daar zo snel mogelijk weg gaat: geloof haar dan.
Eens. Die vent zit dat kind dus gewoon te verpesten, lelijk te doen tegen een 8 jarige omdat hij 'het' niet meer trekt. Nare vent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou haar niet adviseren, maar gewoon steunen bij welke keuze ze ook maakt. Ze lijkt haar prioriteiten goed op een rij te hebben, ze denkt aan haar dochter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft je zus een beperking? Waarom is iedereen in je fam incl jij haar aan het adviseren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Familie denkt allemaal: shit, zo meteen wil ze met kind bij ons komen wonen. Ik ga vooral benadrukken dat ze daar moet blijven, zodat ik er geen last van heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
18-04-2024 19:48
Familie denkt allemaal: shit, zo meteen wil ze met kind bij ons komen wonen. Ik ga vooral benadrukken dat ze daar moet blijven, zodat ik er geen last van heb.
Dit.

Is het een lastig kind? Die man heeft zelf 3 kinderen en is dus wel wat gewend. Waarom kan hij niet meer met je nichtje samenleven? Mag zij veel meer dan zijn kinderen? Is ze te verwend?

Vind het straf dat de meeste mensen er hier meteen van uit gaan dat die man een zeur is en moet buiten gezet worden. Misschien is dat nichtje er een dat je liefst achter het behang zou plakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die drie kinderen van de vriend hebben een woning toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Attraverso schreef:
18-04-2024 19:50
Dit.

Is het een lastig kind? Die man heeft zelf 3 kinderen en is dus wel wat gewend. Waarom kan hij niet meer met je nichtje samenleven? Mag zij veel meer dan zijn kinderen? Is ze te verwend?

Vind het straf dat de meeste mensen er hier meteen van uit gaan dat die man een zeur is en moet buiten gezet worden. Misschien is dat nichtje er een dat je liefst achter het behang zou plakken.
Als ik hier op mag reageren want ik snap die vraag wel. Maar nee, mijn nichtje is echt niet lastig of verwend. Hij had ook gezegd dat hij mijn nichtje 'heel lief' vindt maar de manier waarop ze praat, dat ze veel zingt en neuriet en 'drukkig doet' niet trekt en dat hij gewoon niet echt een klik met haar voelt..
Alle reacties Link kopieren Quote
Als die inmiddels ex-vriend een weekendvader of ‘één weekend iedere 14 dagen vader’ is van die drie kinderen, zou ik mijn zus zeggen te vechten voor dat huis en intussen kan hij in een vakantiehuisje gaan zitten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Attraverso schreef:
18-04-2024 19:50
Dit.

Is het een lastig kind? Die man heeft zelf 3 kinderen en is dus wel wat gewend. Waarom kan hij niet meer met je nichtje samenleven? Mag zij veel meer dan zijn kinderen? Is ze te verwend?

Vind het straf dat de meeste mensen er hier meteen van uit gaan dat die man een zeur is en moet buiten gezet worden. Misschien is dat nichtje er een dat je liefst achter het behang zou plakken.
Ja natuurlijk, het is allemaal de schuld van een achtjarige dat meneer 'het niet trekt'.

Wat je zus het beste kan doen hangt af van heel veel dingen. Een advocaat lijkt me de aangewezen persoon om de belangen van je zus en haar dochter het beste te behartigen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kasteelsanne schreef:
18-04-2024 20:23
Als ik hier op mag reageren want ik snap die vraag wel. Maar nee, mijn nichtje is echt niet lastig of verwend. Hij had ook gezegd dat hij mijn nichtje 'heel lief' vindt maar de manier waarop ze praat, dat ze veel zingt en neuriet en 'drukkig doet' niet trekt en dat hij gewoon niet echt een klik met haar voelt..
Echt, wat een enorme zak hooi. Ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal nog meer vind van een kerel die dit zegt over het achtjarige kind van zijn vriendin.
Alle reacties Link kopieren Quote
"Nu wil mijn zus het liefst zo snel mogelijk ergens wonen met mijn nichtje, al is het tijdelijk. Zodat ze niet meer bij haar vriend hoeft te zijn omdat ze boos op hem is maar dit ook ongezond voor mijn nichtje vindt."

Je zus heeft zelf al een plan, dus dat kan ze uitvoeren. Waar heeft ze dan advies bij nodig van jou of van anderen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je samen een huis hebt en je vertrekt , on wat voor reden dan ook, en je woont dan langere tijd ergens anders, dan kan je je woonrecht kwijtraken op de woning. En in geval van een rechtzaak kan de rechter het huis dan toewijzen aan de ander (als beide het kunnen betalen) , omdat de vertrekker dan al heeft aangetoond andere woonruimte te kunnen vinden (ookal was de intentie misschien voor tijdelijk)

Dus als je zus misschien ergens een idee heeft om toch in het huis te willen blijven na de scheiding, moet ze zich wèl goed laten voorlichten.

Dát lijkt me de allerbelangrijkste stap, ga naar een goede professional en laat je voorlichten. Geef je zus dat maar als advies.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven