Welke E-reader

24-03-2024 20:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoewel ik liever boeken lees, wil ik toch graag een e-reader kopen. Ik kan niet altijd veel boeken meenemen.
Maar welke?

Ik hoorde dat de meeste e-readers licht hebben, en dat dat ook echt fijn is voor de avonden.
Verder heb ik een werklaptop en een IPad. Het liefst zou ik rechtstreeks op de e-reader downloaden of via de iPad.
Als ik een e-book bij de Bruna koop dan wil ik die op de e-reader kunnen downloaden (of kan dit altijd?)

Een book lezen via de iPad vind ik echt heel vervelend, met een e-book is het niet te vergelijken toch?

Wie heeft tips? Ik weet niet waar ik op moet letten en wat wel of niet fijn is.
Alle reacties Link kopieren Quote
I-pad of e-reader is een wereld van verschil.

Laatst was erook een topic over e-readers. Daar staan vast veel tips in. Ik zoek hem even voor je op!

Ik heb een kobo. Omdat ik een kobo heb, is kopen via bol geen probleem. Kopen bij de Bruna heb ik wel eens gedaan. Dat boek heb ik via een kabeltje overgezet, maar dat kan misschien ook rechtstreeks op de e-reader.

Ik ga even voor je op zoek naar het topic!
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de Kobo Libre H20 zodat ik ook veilig in bad of zwembad kan lezen. Ik heb al jaren Kobos.

En licht scherm vind ik wel een must, dan kun je ook gewoon goed in schemer of een slecht verlichte ruimte lezen.

Al zijn dat er niet zoveel, want dit is mijn 2e Kobo. Ze gaan namelijk idioot lang mee (10+ jaar en dan zijn ze nog niet kapot maar dan wil je gewoon wat moderners).

Ik vind boeken lezen op e-reader 100x fijner dan op IPad. Ik ben dus fan. Heb overigens een abonnement erbij maar ook heel lang losse gedownloade boeken erop gezet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je nutella! Ik kon niks vinden

Desayuno, goed te lezen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijkbaar is het langer geleden of ik kan het topic niet vinden. Maar in dit topic staan wat tips: digi/welke-e-reader/list_messages/499336/2

Ik denk dat ik deze bedoelde, maar ik dacht dat het een heel recent topic was. Desalniettemin staan hier veel ervaringen in: digi/ereader-met-of-zonder-kobo/list_me ... e%20reader
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zelf een kobo, zonder abonnement. Ik leen vaak boeken via de online bibliotheek. Ik regel de boeken dus vaak met een kabeltje.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Kobo met een abonnement. Bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 3 kobo's gehad waarvan de laatste vorig jaar na minder dan een half jaar compleet vastgelopen was en niks meer deed.
Ben toen overgestapt op pocketbook en daar heel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Super, dank voor de links!

Pocketbook zal ik ook naar kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is geen antwoord op je vraag, maar omdat je al een iPad hebt wil ik het toch benoemen: heb je al eens lezen in dark mode geprobeerd? Ik zweer zelf dus echt bij lezen op mijn iPad in een modus met witte letters op zwart, heerlijk rustig aan mijn ogen, ook fijn in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nutella schreef:
24-03-2024 20:55
Ik heb zelf een kobo, zonder abonnement. Ik leen vaak boeken via de online bibliotheek. Ik regel de boeken dus vaak met een kabeltje.
Zo doe ik het ook. Heb vorig jaar KoBo Clara 2e gekocht, erg blij mee. Veel fijner dan tablet of telefoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu een Pocketbook en ben er zeer tevreden over. Ik vind zelf een reader met naast touchscreen, ook nog knopjes fijn.
Ik koop vooral boeken via Bol, en ik leen boeken via de online bibliotheek. Als je lid bent van de gewone bieb kun je daar ook lenen. Vooral in bed is lezen met een ereader fijn vind ik. Je kan de lichtsterkte instellen, en lekker op je zij liggen lezen, zonder ge-emmer met een zwaar boek. Ik heb sinds ik op een ereader lees (vanaf 2012) geen gewoon boek meer gelezen :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan boeken mailen naar je Pocketbook, ik weet niet of die een echte browser heeft. De Android based e-readers zoals Bookx hebben een internet browser waarmee je kunt downloaden. Kobo heeft een experimentele browser, dus daar kun je ook mee downloaden als je echt wil. Hij laadt alleen geen JavaScript dus sites willen nogal eens misvormd raken. Maar een boek op je Dropbox met je telefoon zetten en hem met je Kobo daar vanaf plukken lukt vast wel, er is ook een web versie van Calibre.

Ikzelf heb een Kobo Libra 2 en neem het via de PC boeken erop zetten voor lief. Ik download er gewoon een hele berg in een keer en zet alles op de e-reader, dan kan ik weer een hele poos voorruit. Heel fijn formaat, verlicht scherm en fijne drukknoppen. Hoe abonnementen, lenen via de bieb of boeken kopen werken geen idee, dat doe ik allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kobo!
En voor geen gezeur met boeken kun je een kobo plus abonnement nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Kobo Libra 2. Ik ben er echt heel erg tevreden over. In eerste instantie voor het gemak Kobo plus gehad. Nu leen ik boeken via de online bibliotheek, die ik wel via de laptop op de ereader moet zetten. Maar dit gast eigenlijk gewoon ook heel makkelijk.
Wat ik heel fijn vind is dat deze ereader knoppen heeft, zou niet anders meer willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
PennyLane schreef:
24-03-2024 21:16
Ik heb nu een Pocketbook en ben er zeer tevreden over. Ik vind zelf een reader met naast touchscreen, ook nog knopjes fijn.
Ik koop vooral boeken via Bol, en ik leen boeken via de online bibliotheek. Als je lid bent van de gewone bieb kun je daar ook lenen. Vooral in bed is lezen met een ereader fijn vind ik. Je kan de lichtsterkte instellen, en lekker op je zij liggen lezen, zonder ge-emmer met een zwaar boek. Ik heb sinds ik op een ereader lees (vanaf 2012) geen gewoon boek meer gelezen :-D
Dit wist ik helemaal niet, ik ben inderdaad lid van de bieb! En altijd boetes :P
Wat handig!
Alle reacties Link kopieren Quote
CreaMus schreef:
24-03-2024 21:48
Ik heb een Kobo Libra 2. Ik ben er echt heel erg tevreden over. In eerste instantie voor het gemak Kobo plus gehad. Nu leen ik boeken via de online bibliotheek, die ik wel via de laptop op de ereader moet zetten. Maar dit gast eigenlijk gewoon ook heel makkelijk.
Wat ik heel fijn vind is dat deze ereader knoppen heeft, zou niet anders meer willen.
Hmmm ja, ik zie het. En de andere kobo’s dan touchscreen?
Deze is ook net wat groter.
Alle reacties Link kopieren Quote
sapphira schreef:
24-03-2024 21:13
Het is geen antwoord op je vraag, maar omdat je al een iPad hebt wil ik het toch benoemen: heb je al eens lezen in dark mode geprobeerd? Ik zweer zelf dus echt bij lezen op mijn iPad in een modus met witte letters op zwart, heerlijk rustig aan mijn ogen, ook fijn in het donker.
Goede tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
pompelmoentje schreef:
24-03-2024 21:55
Hmmm ja, ik zie het. En de andere kobo’s dan touchscreen?
Deze is ook net wat groter.
Deze heeft ook touchscreen, de knoppen zijn als het ware extra. In principe werkt deze met touchscreen, maar je kunt de knoppen gebruiken om de pagina om te slaan. Ik vind dit heel fijn, laat mijn duim meestal op die knop rusten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb verschillende kobo’s gehad, nooit problemen mee gehad. Op den duur vind ik te traag worden en dan schuiven ze door naar dochter. Ik heb nu een Elipsa 2E, de grootste kobo. Ik twijfelde of hij niet te groot zou zijn maar ik vind het ideaal. Ik gebruik hem ook als notepad.
Met een kobo/bol abonnement, maar gebruik ook wel eens de laptop met kabeltje of download op de kobo via m’n dropbox. Geen kunst aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
CreaMus schreef:
24-03-2024 22:00
Deze heeft ook touchscreen, de knoppen zijn als het ware extra. In principe werkt deze met touchscreen, maar je kunt de knoppen gebruiken om de pagina om te slaan. Ik vind dit heel fijn, laat mijn duim meestal op die knop rusten.
Ok, dat is wel handig ja.

Ik lees dat ik in mijn bieb een maand een kobo kan lenen, super .. kan ikjes gewoon eens proberen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Pocketbook Touch Lux en vind dat in principe een heel fijne reader. Kan er ook boeken uit de bieb op zetten en zo. En knoppen, en licht etc.

Maar...... nu is hij kapot en wil ik een beroep doen op de garantie, en dat gaat tot nu toe allesbehalve lekker. Dus om die reden zou ik niet nogmaals een Pocketbook kopen. Ik weet niet hoe de service van Kobo is maar veel slechter dan die van Pocketbook kan het niet zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
pompelmoentje schreef:
24-03-2024 22:09
Ok, dat is wel handig ja.

Ik lees dat ik in mijn bieb een maand een kobo kan lenen, super .. kan ikjes gewoon eens proberen :)
Ik las dit en dacht wat een goed idee. Twijfel ook al langer over een e reader. Helaas blijkt het bij onze bieb niet te kunnen. :cry:

Voor de mensen die een e reader hebben, is het scherm ook nog goed te lezen in de zon?

Mag graag buiten in het zonnetje lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, het leest net zo als papier. (de mijne dan)
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
25-03-2024 13:08
Ik las dit en dacht wat een goed idee. Twijfel ook al langer over een e reader. Helaas blijkt het bij onze bieb niet te kunnen. :cry:

Voor de mensen die een e reader hebben, is het scherm ook nog goed te lezen in de zon?

Mag graag buiten in het zonnetje lezen.
Ja echt prima. Het ziet er dan inderdaad gewoom uit als papier. Ik was in het begin echt heel verbaasd hoe goed het scherm is in de zon.

Ik heb ook heel lang getwijfeld, maar er nog geen dag spijt van gehad :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven