Rolluiken? Airco?

24-04-2024 13:17 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag de sleutel gekregen van mijn sociale huurwoning! Wihoe, enorm blij mee!

Fijne voortuin op het oosten, "helaas" een achtertuin op het westen....

Ik haat de zomer, hitte en warmte. Type: Alles boven de 18 graden vind ik al vreselijk :proud:
Er moest dus iets tegen de zon komen.

Beneden komt er sowieso een zonnescherm (op de westenkant)
Maar nu boven...twee slaapkamers op de westenkant. Dat zijn de kinderkamers.

Ik twijfel enorm en met name omdat het een huurhuis is. Het liefst wil ik én rolluiken (en dan geen gordijnen, dat scheelt weer iets) en airco maar mensen kinderen, wat een prijzen. Rolluiken zijn bijna nog duurder dan een airco....

Iemand goed tips, suggesties? Ik ga sowieso offertes opvragen hier in het dorp.

Ps: woningbouw geeft akkoord voor een airco.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rolluiken helpt niet genoeg is mijn ervaring.
(wij hebben metalen rolluik aan de achterkant)

Airco sinds een paar jaar en dat is zalig :heart:
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohh ja vreselijk, ik snap je helemaal. Ik heb dit ooit gebruikt voor een slaapkamer in de zomer.

Werkt als gewone raamfolie: je maakt je raam schoon, sproeit er wat water op met een plantenspuit en legt de folie erop. Het is statisch, dus je trekt het er ook zo weer af en je ziet niks aan het raam. Werkt supergoed, voor als je een budget oplossing zoekt.

Edit: zie nu pas akkoord voor een airco. Zou ik zeker doen! Ik heb een mobiele airco aangeschaft, daar heb ik ook veel plezier aan gehad. Ik zou het wel combineren met op z'n minst verduisterende gordijnen, anders is het ook een beetje water naar de zee dragen.
viamia wijzigde dit bericht op 24-04-2024 13:28
21.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou die airco doen met, als je daar de financiële middelen voor hebt, isolerende/verduisterende gordijnen.

Rolluiken (hebben wij boven) zonder gordijnen zijn niet echt gezellig en ze zijn vrijwel altijd van metaal, dus het wordt er niet echt koeler van.
Bovendien zijn veel airco's ook als verwarming bruikbaar, wat erg fijn is in de maanden dat het eigenlijk net te koud is om lekker te spelen als kind, maar stiekem ook te warm om de verwarming aan te zetten.

Nog beter als je het voor elkaar krijgt om zonnepanelen te ritselen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grappig dat de ervaringen hierboven totaal anders zijn dan mijn ervaringen.

wij hebben enorm veel profijt van de rolluiken. natuurlijk is een airco nog een stap of 126 verder, maar met rolluiken alleen konden wij een heel eind uit de voeten.

inmiddels hebben we beiden en als je maar geld hebt voor 1 dan zou ik airco adviseren
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben boven aan de westkant een uitvalscherm bij de slaapkamers. Die houdt al heel veel warmte tegen, doordat het zo dicht op het raam zit.

Afbeelding

Daarbij nog een airco, maar die gebruiken we voornamelijk in de winter om mee te verwarmen :)
Rolluiken vind ik zelf niet prettig, te donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
24-04-2024 13:26
Wij hebben boven een uitvalscherm bij de slaapkamers. Die houdt al heel veel warmte tegen, doordat het zo dicht op het raam zit.


Alle reacties Link kopieren Quote
Ho, daar ging iets niet goed!
Klappert zo'n uitvalscherm op de 1e verdieping niet heel erg?
Alle reacties Link kopieren Quote
viamia schreef:
24-04-2024 13:21
Ohh ja vreselijk, ik snap je helemaal. Ik heb dit ooit gebruikt voor een slaapkamer in de zomer.

Werkt als gewone raamfolie: je maakt je raam schoon, sproeit er wat water op met een plantenspuit en legt de folie erop. Het is statisch, dus je trekt het er ook zo weer af en je ziet niks aan het raam. Werkt supergoed, voor als je een budget oplossing zoekt.
Ik heb hetzelfde probleem, afgelopen zomer heb ik gewoon afgewacht hoe warm het zou worden. Nou, dat heb ik geweten, heeeel warm.

Bij deze folie staat dat er wel gewoon daglicht binnenkomt. Klopt dat, of is het wel veel minder licht?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n uitvalscherm is vaak goedkoper inderdaad. Daar zou ik eerder voor gaan, werkt ook goed.
Heb hier op de bovenverdieping een mobiele airco. Gebruik deze een paar keer per jaar hooguit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Troela schreef:
24-04-2024 13:37
Ik heb hetzelfde probleem, afgelopen zomer heb ik gewoon afgewacht hoe warm het zou worden. Nou, dat heb ik geweten, heeeel warm.

Bij deze folie staat dat er wel gewoon daglicht binnenkomt. Klopt dat, of is het wel veel minder licht?
Waar staat dat dan? Hij is 100% verduisterend, als je hem goed plakt is het echt stikdonker binnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Airco zonder zonwering zou mi verboden moeten worden ivm energieverspilling. Mijn geld zou gaan naar rolluiken screens of uitvalscherm.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren Quote
Rolluiken helpen wel wat tegen de hitte. Wij hebben ze in elk huis gehad tot nu toe, ik zou niet zonder willen. Maar als het echt dagenlang heel warm is dan wordt het natuurlijk ook warm binnen, dat hou je niet tegen zonder airco
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben (aan de westkant) beide.
Rolluik helpt echt wel wat tegen de warmte, maar niet voldoende. Ik zou ook airco aanraden. En als dat niet gaat in combinatie met rolluik, dan in combinatie met verduisterende gordijnen. De airco aan die kant gaat bij ons in de zomer toch geregeld aan. Meestal alleen even een half uurtje voor kind gaat slapen. Dan is de warmte er wel uit.
Aan de andere kant van het huis, waar alleen 's morgens de zon op staat, hebben we alleen airco (en verduisterende gordijnen).
Aan beide kanten van het huis is het maar heel af en toe dat we de airco's de hele nacht aan laten. Meestal is even voor het slapen gaan voldoende.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lievelieve schreef:
24-04-2024 13:31
Ho, daar ging iets niet goed!
Klappert zo'n uitvalscherm op de 1e verdieping niet heel erg?
Geen last van hier. Maar als het wat harder waait doe ik hem wel in altijd. Dan doe ik de verduisterende gordijnen dicht.
Het scherm beneden is er bij de vorige bewoners ooit af gewaaid namelijk, dus ik ben wat voorzichtig ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou voor screens gaan, ideaal. Ook geen inkijk van buiten naar binnen,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tupperware schreef:
24-04-2024 14:07
Ik zou voor screens gaan, ideaal. Ook geen inkijk van buiten naar binnen,.
Weet je hoeveel die kosten? Niet te betalen als je een beetje raampartij hebt. En ik voel me binnen opgesloten met dichte screens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook screens adviseren, vond ze niet zo duur. Wij hebben ze in een lichte kleur, dat bevalt prima. Vind ik mooier dan rolluiken.

Op de slaapkamer ook screens en een plafondventilator. Prima te doen in de zomer.
Alle reacties Link kopieren Quote
viamia schreef:
24-04-2024 13:21
Ohh ja vreselijk, ik snap je helemaal. Ik heb dit ooit gebruikt voor een slaapkamer in de zomer.

Aan de krakkemikkige vertaling en overal hoofdletters te zien kun je het zelf veel goedkoper kopen bij Ali of Temu :sarcastic:

Creëer een Gezellige Donkere Omgeving met HCH Verduisterende Raamfolie en Geniet van een Heerlijke Donkere Sfeer. HCH Verduistering Raamfolie is Volledig Lichtblokkering wat een Ideaal maakt voor kinderkamer en mensen die ‘s nachts werken en overdag moeten slapen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Met dat soort folie moet je wel voorzichtig zijn, je zit immers niet op een ruitbreuk te wachten.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 24-04-2024 14:54
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Om kosten te besparen: zet alerts aan op Marktplaats.
Alle reacties Link kopieren Quote
Airco tegen de hitte en rolluiken tegen het licht in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren Quote
viamia schreef:
24-04-2024 13:41
Waar staat dat dan? Hij is 100% verduisterend, als je hem goed plakt is het echt stikdonker binnen.
Op het 4e plaatje staat dat natuurlijk licht wel binnenkomt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar tuin op het westen is toch lang niet zo warm als op het zuiden? Hier tuin op volle zuiden en idd het kan er heel warm worden. Heeft zo zijn voor en nadelen. Alles groeit en bloeit hier wel enorm goed :heart:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Allereerst gefeliciteerd. We hebben ook airco boven en beneden. Heel fijn, we verwarmen er ook mee. Als je niet zelfvoorzienend bent, kost het natuurlijk wel stroom. Rolluiken gebruik ik alleen op de slaapkamers nog, ivm licht s'morgens vroeg. En handig bij nachtdiensten ivm geluiden buiten.
Wel een koopwoning. Ik weet niet of je zonder toestemming van een verhuurder een gat mag maken voor de airco?
byrma wijzigde dit bericht op 24-04-2024 15:23
Reden: Laatste zin is al beantwoord
4.30% gewijzigd
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven