Werk & Studie alle pijlers

reïntegratie en vakantie

17-05-2024 20:47 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal.

vorig jaar ben ik uitgevallen ivm overspannenheid en nog wat andere prive zaken.

ik ben op dit moment druk met mijzelf aan de slag om weer volledig te kunnen herstellen, en werk momenteel 3 uur per week. Ook ben ik in therapie.

ik zou na deze tijd graag weer een weekje op vakantie willen met mijn gezin, gewoon een weekje op de camping in Frankrijk.

zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, of dit mag ? ik heb dinsdag a.s een afspraak met de bedrijfsarts en ga het zeker vragen. maar ben via deze weg opzoek naar lotgenoten die mij misschien iets kunnen vertellen of een eventuele vakantie bij hun werd geweigerd.

alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
https://coachconnect.nu/alles-wat-je-mo ... 0belemmert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je mag gewoon op vakantie mits de vakantie als rustgevend gezien kan worden.
Als je overspannen thuis zit maar vrij vraagt en dan spanning gaat opzoeken dan is het een ander verhaal. Of als je heel ziek bent lichamelijk en je vakantie gaat verergering van je klachten geven ofzo.

Maar weekje camping zitten, ze kunnen en mogen dat niet weigeren bij jouw klachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zeker tot eind juni volledig arbeidsongeschikt en ga maandag op vakantie.
12 jaar geleden ben ik ook vakantie geweest toen ik nog maar een paar uurtjes per week werkte na ziekte.
Zolang je niets doet om je herstel te belemmeren mag het.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat mag, zolang het herstel/ reintegratie niet belemmerd. Kan dus zijn dat bedrijfsarts moet aangeven of dat wel/niet het geval is, maar lijkt me niet dat dit geweigerd wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij gaf de bedrijfsarts aan dat het mocht, tot rust komen inderdaad.
Alleen dat ik het moest melden als ik richting het buitenland zou gaan.
Even bespreken met je bedrijfsarts dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook op vakantie geweest terwijl ik ziek was en terwijl ik aan het reïntegreren was, altijd toestemming gehad. Ik ben wel in Nederland gebleven, maar het lijkt me niet dat een weekje Frankrijk heel anders zal zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik mocht tijdens mijn burnout ook op vakantie. Enige wat me opviel was dat ondanks dat ik maar 4 uur per dag werkte, vakantiedagen wel gewoon voor 8 uur werden gerekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
17-05-2024 21:20
Ik mocht tijdens mijn burnout ook op vakantie. Enige wat me opviel was dat ondanks dat ik maar 4 uur per dag werkte, vakantiedagen wel gewoon voor 8 uur werden gerekend.
Je moet gewoon je contracturen opnemen inderdaad. Bij mij stond daar tegenover dat ik ook 100% kreeg uitbetaald voor mijn vakantieperiode ipv de 70% (of iets meer tijdens reïntegreren) die ik kreeg na het eerste jaar ziekte.
Alle reacties Link kopieren Quote
In principe mag je tijdens ziekte vakantie opnemen en met toestemming van de bedrijfsarts naar het buitenland. Verlof mag re-integratie niet in de weg staan, maar dat is bij 1 week verlof zelden het geval. Gaat het om weken dan is het weer een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
En vakantie mag herstel niet om de weg staan.
Een vriendin mocht bijvoorbeeld niet op vakantie omdat ze heel lang in de auto zou zitten wat volgens bedrijfsarts niet goed zou zijn voor haar herstel.

En inderdaad: bij ziekte op vakantie kost je meestal 8 vakantieuren per dag ipv het aantal uur dat je beter bent.
Alleen als je te ziek bent om op vakantie te gaan blijven je vakantieuren staan (wel even vastleggen dan).
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
17-05-2024 21:20
Ik mocht tijdens mijn burnout ook op vakantie. Enige wat me opviel was dat ondanks dat ik maar 4 uur per dag werkte, vakantiedagen wel gewoon voor 8 uur werden gerekend.


Reken maar na, anders zou je dubbel zo lang op vakantie kunnen als je ziekgemeld bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe , ik ben overigens niet werkzaam op kantoor oid , maar als thuiszorg medewerker. en heb een contract van 16 uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
BlueShoe schreef:
17-05-2024 21:42
iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe , ik ben overigens niet werkzaam op kantoor oid , maar als thuiszorg medewerker. en heb een contract van 16 uur.
Dat maakt toch niks uit?
Alle reacties Link kopieren Quote
MissJohnson schreef:
17-05-2024 21:34
Een vriendin mocht bijvoorbeeld niet op vakantie omdat ze heel lang in de auto zou zitten wat volgens bedrijfsarts niet goed zou zijn voor haar herstel.
Dat is nogal een aanname van de bedrijfsarts. Tijdens de reis zou je ook rustig aan kunnen doen en om de paar uur stoppen. Of in etappes reizen. Tenzij ze iets had waarbij ze plat op bed had moeten liggen, dan snap ik dat een ange autorit niet handig is.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissJohnson schreef:
17-05-2024 21:34
En vakantie mag herstel niet om de weg staan.
Een vriendin mocht bijvoorbeeld niet op vakantie omdat ze heel lang in de auto zou zitten wat volgens bedrijfsarts niet goed zou zijn voor haar herstel.


Had je vriendin een hernia of zo? Dan kan ik me dit oordeel wel voorstellen. Maar in zijn algemeenheid is het onzin dat lang in de auto zitten je herstel in de weg staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
18-05-2024 01:11
Had je vriendin een hernia of zo? Dan kan ik me dit oordeel wel voorstellen. Maar in zijn algemeenheid is het onzin dat lang in de auto zitten je herstel in de weg staat.
Geen hernia maar een knieblessure, ze zou veel rusten en stoppen onderweg, goede voorbereiding en goed besproken maar kreeg geen toestemming.
Ze baalde enorm want werd gek van het thuis herstellen.

Het hangt gewoon erg af van de reden van ziekmelding (en alleen als je pech hebt van je bedrijfsarts)

Komt vast goed TO, fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij is dat geen probleem. Zeker niet bij overspannenheid. Ik heb vorig jaar een hersenbloeding gehad en daardoor moest ik weer opbouwen op het werk. Tussendoor ben ik denk ik 2 keer op vakantie geweest. Ik heb gewoon vrij genomen en niks gehoord dat dat niet zou mogen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
17-05-2024 21:20
Ik mocht tijdens mijn burnout ook op vakantie. Enige wat me opviel was dat ondanks dat ik maar 4 uur per dag werkte, vakantiedagen wel gewoon voor 8 uur werden gerekend.
Je bouwt je vakantiedagen over je normale uren op, ondanks dat je ziek bent.
Het zou raar zijn als je wel volledig opbouwt en alleen voor de uren die je al weer werkt uren zou moeten opnemen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven