Ideeën autovakantie voor gezin met een niet zo fitte moeder

20-05-2024 11:01 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanwege gezondheidsproblemen kan ik nu niet zo veel als vroeger (moet bv regelmatig rusten/liggen/zitten, en meer dan +- 3 km lopen op 1 dag zit er niet in).
Gedoseerd kan wel het e.e.a. en wil van de zomer toch graag met man en kind (10 jaar) een week of 2 op autovakantie, max 6 uur vanaf Utrecht (zitten zelf aan DL of NL te denken). Vliegen is echt geen optie.

Maar heb geen idee wat nu leuk kan zijn voor iedereen:
* rustige plek voor mij (drukke vakantieparken vallen dus af)
* voor kind een plek waar ook lekker gespeeld kan worden
* dat je in de buurt ook nog iets kan ondernemen/bezichtigen wat niet te intensief is en ook leuk voor kinderen is
* niet afgelegen zodat er medische voorzieningen in de buurt zijn
* we houden van natuur, kastelen of stad bekijken.

Hoop dat jullie wat tips en ideeën voor me hebben, misschien qua gebied maar tips voor fijne accommodaties zijn ook welkom :)
Alle reacties Link kopieren Quote
De Warsberg in Saarburg (aan de Moezel) is erg leuk. Het ligt prachtig gelegen. De huisjes hebben best wat privacy en liggen wat verder af van waar het allemaal te doen is. Je kind kan zwemmen en er is een recratieteam. In het dorp is veel te bezichtigen. Jij kan daar met de auto heen. Je man en kind lopend of met de kabelbaan. Je kan ook rodelen op de camping.
Misschien is het park al te druk voor je. Dat kan ik moeilijk inschatten.

Trier is een mooie stad en ligt dichtbij.
sabine wijzigde dit bericht op 20-05-2024 11:07
4.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Luxemburg
Alle reacties Link kopieren Quote
Openbaar vervoer gratis
Bomvol kastelen
Prachtige natuur
Slow tourism dwz je kunt ook korte wandelingen uitgestippeld maken
Leuke stadjes
Visit gutland of iets dergelijks is de website voor slow tourism
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet waar je in eerste instantie aan denkt misschien maar een huisje bij een pretpark of dierenpark een idee? Kind en man kunnen dan de drukte opzoeken en jij kan relaxen bij het huisje. Ter afwisseling bezoeken jullie met de auto een dorpje/ natuurgebied
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Vollemaan schreef:
20-05-2024 12:03
Niet waar je in eerste instantie aan denkt misschien maar een huisje bij een pretpark of dierenpark een idee?
Het is duur, maar een huisje in beekse bergen met uitzicht op de dieren is fantastisch.

Kun jij op de bank liggen rusten en ondertussen trekken de dieren aan je voorbij.

Andere parken geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond Normandie een prachtige streek.
Ben er geweest met man en (toen nog) mini-baby. Ik lag toen nog flink in de kreukels dus rustig aan, maar genoeg te zien en te doen gehad.
Mooie kastelen, geweldig oud klooster, fijne stranden, gezellige dorpjes, er was iets van een vlindertuin kan ik me herinneren.
We hadden er toendertijd via booking een fijn, behoorlijk luxe apartement in een gigantisch groot landhuis geboekt. Was heerlijk!

edit: oh ja, geen NL of DL natuurlijk, maar misschien toch ook een idee
Alle reacties Link kopieren Quote
Normandië is inderdaad super mooi, met mooie activiteiten. Le mont saint Michel, D day strand.

Maar het is 12/13 uur rijden en alle activiteiten liggen uren rijden uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zeg ook: Luxemburg. Prima te bereizen, als je tussendoor een overnachting in Maastricht pakt is het helemaal een makkie.

Mooi land, natuur, kastelen, lekker zwemmen en spelen voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Elzas is ook een leuke streek die niet te ver weg is. Leuke dorpjes en Colmar als stadje, ook Straatsburg is om de hoek. Mooie routes om te rijden met de auto, ooievaarparken, er is ook een leuk apenbos. Pierre et Vacances heeft leuke appartementen met een zwembad in Eguisheim, echt op loopafstand van het dorpspleintje. En als je van wijn houdt zit je ook goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luxemburg: veel te beleven op kleine afstand van elkaar (helemaal als je Ardennen en Eifel er ook bij pakt). Veel vakantieparken. Leuke steden: Luxemburg, Trier, stadjes zoals Monschau, Echternach.

Harz: iets onherbergzamer, maar veel te beleven. Omgeving Goslar, Quedlinburg.

Moezel: toeristisch, soms wat vergane glorie. Cochem, Bernkastel-Kues, Koblenz of juist verder naar beneden.
Rijn is ook leuk, Bacharach, die kant op.

In Nederland: Westerwolde. Zit je dicht bij Emmen, Groningen. Zelfs Drouwenerzand zou een optie kunnen zijn. Westerwolde is heel mooi, er zijn wel vakantieparken, maar er is ook nog heel veel rust en ruimte.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben vorig jaar een heerlijke vakantie gehad in zeeland. Elektrische fietsen gehuurd en kleine uitstapjes gemaakt. Vond het echt ultiem vakantie gevoel. Fijne terrassen aan het strand waar kinderen konden vliegeren/voetballen. Hadden een huisje op een camping.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeeuws-Vlaanderen is leuk. In de zomer is het daar rustiger dan in de rest van Zeeland. Brugge is dichtbij.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sabine schreef:
20-05-2024 11:06
De Warsberg in Saarburg (aan de Moezel) is erg leuk. Het ligt prachtig gelegen. De huisjes hebben best wat privacy en liggen wat verder af van waar het allemaal te doen is. Je kind kan zwemmen en er is een recratieteam. In het dorp is veel te bezichtigen. Jij kan daar met de auto heen. Je man en kind lopend of met de kabelbaan. Je kan ook rodelen op de camping.
Misschien is het park al te druk voor je. Dat kan ik moeilijk inschatten.

Trier is een mooie stad en ligt dichtbij.
Oh bestaat die camping nog? Wat leuk, ik ben daar geweest toen ik een jaar of 6 - 7 was dus alweer 45 jaar geleden, was toen ook een een fijne camping, leuke herinneringen aan. Idd met een kabelbaan vanaf de camping naar lager gelegen dorpje was echt tof
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee, zo te lezen kan ik ongeveer even veel/weinig als jij. Leuke tips lees ik al, die sla ik op.

Ik vond vorig jaar Ameland heel geslaagd, veel te doen maar ook rustig ondanks hoogseizoen en je bent overal zo. Valt voor jou misschien af omdat er geen ziekenhuis is…

In Drenthe, omgeving Havelte, ook een fijne vakantie gehad.

Dit jaar gaan we met de auto op de boot naar de UK (Lake District, ferry naar Newcastle); door het slapen op de boot hoeven we na aankomst nog maar 3 uur te rijden. Wellicht dat zoiets ook nog een optie is waar je nog niet aan gedacht had. (Helaas is de veerboot wel duur!)

Sterkte met je gezondheid en ik hoop dat jullie desondanks een fijne vakantie zullen hebben!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon in NL en de tip is al genoemd,de beekse bergen! Met voor allemaal een attractiepas!
Wij zijn daar in de mei vakantie geweest en ik ben zwanger en heb HG.
Man en kinderen hebben heel veel kunnen ondernemen op de 2 parken; zwemmen(2 verschillende zwembaden),speelland(strandje,speeltuin en verschillende attracties) en natuurlijk het dierenpark.
Heel erg genoten daar!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit een beetje met een vergelijkbare situatie, wij gaan dit jaar naar Texel. Wel een druk (verwacht ik) vakantiepark en druk eiland, maar met een huisje voorzien van alle luxe kan ik precies bepalen wanneer ik me in die drukte wil begeven. Bovendien zijn we altijd heel vroeg wakker, ons actieve deel van de dag ligt dus vaak juist voor dat van andere vakantiegangers. Hopelijk geldt dat op Texel ook :)

Voorgaande jaren hebben we steeds luxe huisjes gehuurd bv op de Veluwe, in de Eiffel, in Giethoorn (heel druk in de straatjes en grachten, maar heerlijk met een bootje op het meer had je daar geen last van). Denemarken ook een keer gedaan maar daar brak de lange reisafstand toch teveel op, dat kostte veel tijd om bij te trekken.

We gingen vanuit het park dan een keer per dag met de auto naar het begin van een wandelroute of bezienswaardigheid. Het is aanpassen naar wat wel kan, zo konden we tenminste iets van de omgeving zien en iets ondernemen zonder dat het teveel kostte fysiek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou een camper geen goede oplossing zijn. Iedereen de speeltuin in en jij een powernap in de camper op de parkeerplaats zodat niet iedereen terug naar het huisje/ hotel hoeft. En zo van activiteit naar activiteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat een leuke en verschillende tips! Ook echt van alles waar ik zelf niet aan gedacht zou hebben.

Echt onwijs bedankt iedereen voor jullie reacties, het meedenken en delen van jullie tips en eigen ervaringen :heart: !
Ik ga alles even rustig bekijken, wordt nog lastig kiezen met al die leuke tips :-D
Ga het allemaal ook even opslaan want genoeg ideeën zo voor toekomstige vakanties!
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes met kiezen TO, wat fijn dat je zoveel goede tips hebt gekregen! Vast veel plezier gewenst
Dropdrop schreef:
20-05-2024 12:22
Normandië is inderdaad super mooi, met mooie activiteiten. Le mont saint Michel, D day strand.

Maar het is 12/13 uur rijden en alle activiteiten liggen uren rijden uit elkaar.
Nee joh! Ik heb het nog even opgezocht, en het is nog geen 7 uur vanaf Utrecht.
Ook daar hebben we echt niet veel gereden, een uur hooguit denk ik voor de meeste dingen. Dan zie je niet alles natuurlijk, maar er is genoeg om uit te kiezen. Valt echt erg mee hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
20-05-2024 12:22
Normandië is inderdaad super mooi, met mooie activiteiten. Le mont saint Michel, D day strand.

Maar het is 12/13 uur rijden en alle activiteiten liggen uren rijden uit elkaar.
Le Mont-Saint-Michel is niet te doen als je weinig energie hebt. Behalve dat het er in de zomer heel druk is, is het ook veel trappen lopen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven