Arrogant of 'leuk'?

20-04-2024 13:26 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iemand tegen je zegt: 'iedereen die ik tegen kom zegt altijd tegen me dat ik zo toegankelijk ben en dat het voelt alsof ze me al jaren kennen' en 'ik kan heel goed en makkelijk contact met mensen maken en heb heel snel een connectie met ze', is dat dan een teken dat dit een leuk persoon is, of is dit juist arrogant? Ik vind het zelf nogal bijzonder dat iemand de neiging heeft om dit bij zichzelf zo te benadrukken. Dit gaat om een collega die dit elke maand wel een keer over haarzelf zegt en ik ben er een beetje moe van.. ze zegt van zichzelf dat het haar 'identiteit' is dat ze met iedereen goed overweg kan en dat ze bij iedereen wel iets weet te vinden waar ze een klik mee kan vinden. Ik vind dat overdreven en erger me eraan, maar ik weet niet zo goed waarom. Het komt nep over , denk ik
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iemand het constant zegt komt het op mij over als onzekerheid. Zegt iemand dit 1 malig dan zie ik het meer als zelfkennis, niet iets van arrogant/leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maakt het uit hoe het heet?
Ik zou het ook super irritant vinden en na maand x eens terugzeggen dat het me nu wel duidelijk is en ze het niet perse elke keer weer hoeft te zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iemand dat constant voor zichzelf wel bevestigen is dat voor mij een teken dat dat hoogstwaarschijnlijk niet zo is.

Iemand waarbij dat wel zo is, zegt dat in mijn ervaring namelijk niet van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
We worden opgevoed met “doe maar normaal dan doe je al gek genoeg”. Het is niet heel “Hollands” om je eigen successen te benoemen omdat dat al gauw arrogant wordt bevonden. De Hollandse nuchterheid enzo. Maar erger je niet, verwonder jezelf.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, ik zou op den duur ook wel een beetje afknappen op die drang om dat constant te benoemen. Wat is dat? Geen arrogantie, denk ik. Hang naar bevestiging? Onzekerheid? Gezien willen worden? Zichzelf op de borst kloppen? Ik vind het altijd een beetje sneu als mensen dat nodig hebben, misschien is het minder ergerlijk als je het zo bekijkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Quinnepin schreef:
20-04-2024 13:42
We worden opgevoed met “doe maar normaal dan doe je al gek genoeg”. Het is niet heel “Hollands” om je eigen successen te benoemen omdat dat al gauw arrogant wordt bevonden. De Hollandse nuchterheid enzo. Maar erger je niet, verwonder jezelf.
Ik vraag me af waarom het nodig is om steeds je eigen successen te benoemen, behalve tijdens een sollicitatiegesprek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit benoemen van jezelf vind ik echt heel stom. Ik zou me er echter niet aan ergeren, maar het voeren. Veel leuker!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Toileteer schreef:
20-04-2024 13:26
ze zegt van zichzelf dat het haar 'identiteit' is dat ze met iedereen goed overweg kan en dat ze bij iedereen wel iets weet te vinden waar ze een klik mee kan vinden.l
Dit vooral, echt 🤮
Alle reacties Link kopieren Quote
Top voor haar! Blijkbaar werkt het niet bij iedereen, want met jou heeft ze dus juist geen klik.

Ik zou me er niet druk over maken. Is ze verder een prettige collega dan is het gewoon haar iets vervelende eigenaardigheid. Daar hebben we er allemaal wel een van.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
20-04-2024 13:45
Dit benoemen van jezelf vind ik echt heel stom. Ik zou me er echter niet aan ergeren, maar het voeren. Veel leuker!
"Wat moet dat fijn zijn, als je met iedereen zo goed kan opschieten."

Ik heb ooit een echt aardige collega gehad, iedereen vond haar aardig, soms kwam ze niet aan werken toe. Iedereen kwam bij haar aan het bureau om een praatje te maken, ook als ze al klaar stond om naar huis te gaan met haar jas aan en tas in de hand, altijd nam ze de tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, raar om van jezelf te zeggen. Maar zou me er verder niet te druk om maken.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Keertje zeggen: prima
Continu herhalen: irritant, onnodig en arrogant
Alle reacties Link kopieren Quote
En als je antwoord met 'oh?' (Erna snel naar het toilet gaan ofzo)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
De topics van jou over mensen waaraan je je ergert komen ook een beetje uit de hoogte over, dus misschien komt de irritatie doordat jullie hetzelfde trekje hebben :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet arrogant maar ook niet leuk. Geen idee wat daar achter zit. Je kan dat wel eens zeggen maar 'elke maand' lijkt wel vaak.
Dat iedereen dat van haar vindt lijkt alvast niet te kloppen en en beetje raar. Lijkt wel alsof ze moeder Theresa is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het vooral een beetje vreemd vinden. En verder niks
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind mensen die zoiets zeggen vaak juist typerend in opdringerigheid en niet invoelen dat anderen dit niet appreciëren. Mensen die zich ongevraagd aansluiten in gesprekken met anderen, die anderen overrulen zodat die maar uit beleefdheid meepraten en dan het idee krijgen dat ze 'met iedereen klikken' en door iedereen spontaan en aardig gevonden worden. Zo'n mensen heb ik verschillende voorbij zien komen in mijn leven. Dat vind ik zo'n beetje de meest irritante mensen die er zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
20-04-2024 14:38
Ik vind mensen die zoiets zeggen vaak juist typerend in opdringerigheid en niet invoelen dat anderen dit niet appreciëren. Mensen die zich ongevraagd aansluiten in gesprekken met anderen, die anderen overrulen zodat die maar uit beleefdheid meepraten en dan het idee krijgen dat ze 'met iedereen klikken' en door iedereen spontaan en aardig gevonden worden. Zo'n mensen heb ik verschillende voorbij zien komen in mijn leven. Dat vind ik zo'n beetje de meest irritante mensen die er zijn.
Oh ja, die mensen ken ik ook. Laten je nooit echt uitpraten, zijn constant zelf aan het woord en vinden zichzelf enórm sociaal. Loop ik als het kan met een boogje omheen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijkbaar liegt ze, want ze heeft geen klik met jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
20-04-2024 13:58
Top voor haar! Blijkbaar werkt het niet bij iedereen, want met jou heeft ze dus juist geen klik.

Ik zou me er niet druk over maken. Is ze verder een prettige collega dan is het gewoon haar iets vervelende eigenaardigheid. Daar hebben we er allemaal wel een van.
Dit.
En ik denk zeker wel dat sommige mensen goed zijn in makkelijk contact maken. En als je dat bent mag je dat toch ook gewoon over jezelf zeggen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
20-04-2024 14:50
Dit.
En ik denk zeker wel dat sommige mensen goed zijn in makkelijk contact maken. En als je dat bent mag je dat toch ook gewoon over jezelf zeggen?
Ik ben ook zo'n type en dat is ook wel nodig voor mijn job. Arm, rijk, deftig, marginaal,... Kan met alles en iedereen om, heb allerhande babbeltjes met verschillende types mensen... Al is dat niet altijd even handig want aan de andere kant laat ik mensen daardoor veel te dichtbij komen, zou ik wat meer professioneel afstandelijk willen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
20-04-2024 14:44
Oh ja, die mensen ken ik ook. Laten je nooit echt uitpraten, zijn constant zelf aan het woord en vinden zichzelf enórm sociaal. Loop ik als het kan met een boogje omheen.
volledig off topic
Inhakend op iemand nooit uit laten praten; pas zat ik tv te kijken en daar was een stukje te zien van een 'coach' die onzekere mannen aan een vriendin hielp en die had daar ook een handje van. Het gehaal was zo lachwekkend dat ik haast dacht naar TorenC of Draadstaal te kijken. Maar het was echt! Ik weet niet meer op welke zender en wanneer, maar het was hilarisch. Iemand die het ook heeft gezien en een linkje kan plaatsen?

Die mensen zijn echt eng.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het trouwens niet arrogant en niet leuk. Ik vind het vooral nogal sneu. Dat je dat nou over jezelf zegt tijdens een sollicitatiegesprek voor een salesfunctie of iets in de hr, dat kan ik begrijpen. Maar zomaar, willekeurig? :?:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is gewoon wie ze is, en dat mag

Waarom stoort het je??

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven