Gezondheid alle pijlers

Oordoppen op maat, ervaringen?

22-05-2024 09:20 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Naast mijn woning wordt flink gebouwd en de bouwers starten hiermee al rond half 7 's ochtends als ik nog vaak minimaal een uur langer kan slapen. Ik gebruik nu van die oordoppen uit de winkel, maar ik heb nog geen enkele gevonden die ik prettig vind.

Ik twijfel of ik misschien moet investeren in oordoppen op maat, maar vraag me af of dit het geld waard is. Ervaringen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb oordoppen op maat en ben er erg blij mee. Ik voel ze niet zitten en ze dempen het geluid uit de omgeving. Ik denk dat de oordoppen die uitzetten in je oor, die foam oordoppen, wel wat beter dempen. Maar voor mij werkt dit prima. Hoe lang zijn ze nog bezig naast je? Ik kon de oordoppen na een week ophalen en je moet wel rekenen op minimaal 100 euro ongeveer. Is dat het waard voor jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Olliebollie3 schreef:
22-05-2024 09:35
Ik heb oordoppen op maat en ben er erg blij mee. Ik voel ze niet zitten en ze dempen het geluid uit de omgeving. Ik denk dat de oordoppen die uitzetten in je oor, die foam oordoppen, wel wat beter dempen. Maar voor mij werkt dit prima. Hoe lang zijn ze nog bezig naast je? Ik kon de oordoppen na een week ophalen en je moet wel rekenen op minimaal 100 euro ongeveer. Is dat het waard voor jou?
Bedankt voor je reactie! Welke heb je? Ik zit nu te kijken naar Alpine

Het is een vrij groot project dus sowieso nog wel een paar maanden. Maar ik vind het sowieso wel fijn om dit soort oordoppen te hebben als het mijn slaap bevordert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn iedere cent waard! Ik vond oordopjes altijd drama want ik heb kleine gehoorgangen en niks past fatsoenlijk, maar deze zitten super! Kan er comfortabel mee slapen. Ik pak ze er graag bij als iets me irriteert (blèrende kikkers, zingende vogels, snurkende partner), het idee dat je iets goeds hebt waar je lekker mee kan slapen is al heel erg fijn want dat heb ik nooit gehad. Ik gebruik ze ook graag op reis als ik een lange busreis maak en ik wil even uitzonen of zo.

Ik heb ze van Alpine laten maken bij Hans Anders. Super service, ze hebben er eentje twee keer gratis opnieuw gemaakt omdat met mijn kleine gehoorgangen oordopjes maken ook een uitdaging is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik ze ook. Ze helpen wel beter dan uit de winkel en zitten ook wat beter maar niet dat je ze helemaal niet voelt. De prijs hangt een beetje af van de winkel. Zou een aantal hoorwinkels afgaan, die van mij waren 50 euro
Alle reacties Link kopieren Quote
Oordoppen op maat zijn wel duur, maar erg comfortabel en effectief.

Je moet je wellicht niet afvragen wat die oordoppen (2 onooglijke stukjes siliconen en een beetje plastic) het waard is, maar wat goede nachtrust je waard is.

Enige probleem. Wakker worden. Want je zult wellicht je wekker ook niet horen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heeft ze op maat laten maken. De eerste nacht is hij in paniek geraakt, hij was half wakker en hoorde niets maar dan ook echt niets, het was ook pikkedonker en zijn halfslaperige ik kreeg dus geen signalen binnen en voelde dus als 'niet meer van deze wereld'. Hij kreeg de doppen ook niet zo snel uit, wat het allemaal verergerde. Zijn tip: oefen eerst heel veel met die dingen uit je oor halen zodat je het halfslaperig ook kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Handhaving een keer langs laten komen voor de begintijd? Bij mijn weten mag een bouwbedrijf pas vanaf 7 uur beginnen. Niet dat dit je probleem oplost maar dan weten ze dat de buurt er scherp op is. Dat is namelijk wettelijk bepaald en kan een flinke boete opleveren.
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen problemen met die oordoppen eruit halen. Je wipt je ze er toch zo uit? Zitten ze bij hem zo diep of zo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Absoluut het geld waard. Normale zaten bij mij nooit lekker, dit zit perfect. Ik heb ze voor 90 euro laten maken bij Schoonenberg. Verspreid over de tijd dat je ze gebruikt kost dat per nacht uiteindelijk bijna niks.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb die van mij dik 15 jaar geleden bij Schoonenberg laten maken, toen ik een onderbuurman had die zijn nachtelijke feestjes graag thuis voortzette. Terwijl ik in de weekenden juist lange dagen werk en erg gehecht ben aan goede nachtrust. Ik gebruik ze nog steeds, dus tel uit je winst. Waarschijnlijk passen ze al een hele poos niet meer 100%, maar daar merk ik niks van.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn beste investering ooit. En je hoort de wekker wel nog, hoor!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
22-05-2024 10:37
Ik heb geen problemen met die oordoppen eruit halen. Je wipt je ze er toch zo uit? Zitten ze bij hem zo diep of zo?
Ja, ze zitten diep, hij is een zijslaper dus dat is ook wel prettig.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
22-05-2024 10:37
Handhaving een keer langs laten komen voor de begintijd? Bij mijn weten mag een bouwbedrijf pas vanaf 7 uur beginnen. Niet dat dit je probleem oplost maar dan weten ze dat de buurt er scherp op is. Dat is namelijk wettelijk bepaald en kan een flinke boete opleveren.
Waarom een hele bouw frustreren als to het ook prima vindt het op te vangen met oordopjes? Een half uur later beginnen op de bouw betekent voor to alsnog vroeger dan gewenst wakker worden, dus uiteindelijk wint to er niks mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zou ook Loop oordopjes kunnen proberen. De maat is aanpasbaar. Ik heb zelf kleine gehoorgangen en deze zitten bij mij goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook op maat gemaakte oordoppen en ze bevallen zeer goed. Echter, dit zijn doppen voor festivals en dergelijke. Bepaalde frequenties worden dan weggefilterd. Ik weet niet of dat soort doppen werken bij bouwlawaai. Check de website van pluggers en alpine.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
22-05-2024 12:29
Je zou ook Loop oordopjes kunnen proberen. De maat is aanpasbaar. Ik heb zelf kleine gehoorgangen en deze zitten bij mij goed.
Die tip wou ik ook geven.
Ik kan me heel goed afsluiten en had ze eigenlijk gekocht omdat iedereen tijdens concerten zo tegen me zeurt dat het echt heel slecht is blablabla, dus maar een keer gekocht.
wat een rust. En je voelt ze niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
WilmaVr schreef:
22-05-2024 13:44
Ik heb ook op maat gemaakte oordoppen en ze bevallen zeer goed. Echter, dit zijn doppen voor festivals en dergelijke. Bepaalde frequenties worden dan weggefilterd. Ik weet niet of dat soort doppen werken bij bouwlawaai. Check de website van pluggers en alpine.
Dit soort oordoppen zijn niet geschikt om mee te slapen, omdat dat filter uitsteekt uit je oor. Wat je als zij-slaper uiteindelijk echt pijn doet. De oordoppen om mee te slapen hebben geen filter, maar zijn 100% silicoon.

Even naar de Loop gekeken, maar die zou ik ook niet adviseren om mee te slapen om dezelfde reden. Je wilt echt niet iets wat uit je oor steekt.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
100% de 100euro waard. Ideaal. Ik kan ook niet meer zonder eigenlijk. Maar dat boeit mij niet zo zeer. Ik ben blij dat ik ze heb. Slaap er veel beter door, hoor de wekker nog steeds gewoon, zitten heel fijn (want op maat) en maken makkelijk schoon. Op laten meten bij Schoonenberg en na een week kreeg ik ze thuis gestuurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
22-05-2024 12:29
Je zou ook Loop oordopjes kunnen proberen. De maat is aanpasbaar. Ik heb zelf kleine gehoorgangen en deze zitten bij mij goed.

Ik heb ook smalle gehoorgangen maar ik vond die loops dus niet fijn. Had de xs en dat voelde nog onprettig aan. Dan echt veel liever precies op maat gemaakte dopjes.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
22-05-2024 14:44
Die tip wou ik ook geven.
Ik kan me heel goed afsluiten en had ze eigenlijk gekocht omdat iedereen tijdens concerten zo tegen me zeurt dat het echt heel slecht is blablabla, dus maar een keer gekocht.
wat een rust. En je voelt ze niet.
Zeuren? Is dat een ander woord voor waarschuwen voor gehoorbeschadiging?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
22-05-2024 22:04
Zeuren? Is dat een ander woord voor waarschuwen voor gehoorbeschadiging?
Hele goeie opmerking.

Ik heb zelf een matig gehoor. Iets dat ik trouwens al vrijwel mijn hele leven heb, maar nu ik wat ouder wordt nog slechter wordt en nu heb ik dus ook al een tijdje een gehoorapparaat. Er zijn natuurlijk ergere dingen, maar toch...

Je krijgt maar 1x een goed gehoor mee, bij je geboorte. Gehoorbeschadiging gaat geleidelijk en onomkeerbaar. Je merkt het verschil dan ook niet na 1x een te hard concert.

Je kan er ook niet altijd wat aan doen. Zelfs op evenementen voor mijn werk of gewoon bij een borrel in de kroeg kan het geluid soms al achterlijk hard staan.

Wat trouwens ook een dingetje is: met concerten wil je wel degelijk van de muziek kunnen genieten. Zet je een paar goede beschermers in ,met verkeerde filters, kun je alsnog niet genieten van de muziek.

Ik heb nu bijv doppen voor motorrijden. Die zijn vooral ontworpen om windgeruis en gefluit (dat echt achterlijk hard binnenkomt) te dempen. Maar juist bijv. bij een concert wil je nog wel wat hoge tonen horen.

Dat kun je natuurlijk wel weer oplossen met een paar extra filters.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merkte het verschil dus wel na 1x een te hard concert . Ik heb gehoorbeschadiging (tinnitus) opgelopen op mijn 18e tijdens een concert, niet eens mijn 1e. Niet tijdens een ruig metal concert waar ik al eerder geweest was, maar een "rustig" akoestisch concert. Dit gevaar "gezeur" noemen viel bij mij even verkeerd. Één keer kan al genoeg zijn om je voor het leven te beschadigen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik bedoel is dat je een verschil niet perse merkt omdat het in kleine stapjes gaat.

ik had ook wel eens op de sportschool met van die groeplessen. En als je er daar wat van zei, dan kreeg je ook zo'n blik alsof je een enorme zeikerd bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
22-05-2024 15:33
Dit soort oordoppen zijn niet geschikt om mee te slapen, omdat dat filter uitsteekt uit je oor. Wat je als zij-slaper uiteindelijk echt pijn doet. De oordoppen om mee te slapen hebben geen filter, maar zijn 100% silicoon.

Even naar de Loop gekeken, maar die zou ik ook niet adviseren om mee te slapen om dezelfde reden. Je wilt echt niet iets wat uit je oor steekt.
Ik ben een zijslaper dus voor mij is het wel een must dat ze ook op mijn zij comfortabel zitten

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven