Zwanger proof dagje weg slecht weer

20-05-2024 17:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze week heeft mijn man een aantal dagen vrij en zijn kind en huisdieren onder de pannen bij een oppas. We willen nog een paar daagjes weg samen maar komen er niet zo goed uit wat leuk zou zijn om te doen. Normaal gesproken houden we van actieve uitjes zoals wandel- of fietstochten door stad of natuur. Dat gaat nu echter niet: ik ben zwanger en heb last van HG en bekkenpijn. Ik kan slechts korte stukjes wandelen, niet te lang stil staan (< 5 min) en niet te lang zitten (30 min). Afwisselen daartussen is daarom belangrijk.
Man en ik zijn nu nogal inspiratieloos wat er nog wél mogelijk is, zeker als je bedenkt dat er de komende dagen veel regen voorspeld is en een dagje weg daarom ook nog een beetje weerbestendig moet zijn.
Tot nu toe komen wij zelf niet verder dan een dagje wellness of een rondvaarttocht oid door een stad. We zijn geen kunstliefhebbers dus het gros van de musea valt af. Musea als naturalis vinden we wel leuk, maar ik twijfel of dat niet teveel lopen en stil staan is.
Iemand nog andere goede ideeën voor leuke activiteiten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Museum van de twintigste eeuw in Hoorn. En dan lekker lunchen, rondje varen met de Watertaxi (kun je voor de deur van het museum instappen) en ‘s avonds gezellig uit eten gaan. Het museum zit in een oude gevangenis, omgebouwd tot hotel, dus je kunt blijven slapen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
In heel Nederland of alleen bepaalde regio?

In Limburg:
Stoomtrein, lunch, op eigen tempo rondkijken
https://miljoenenlijn.nl/arrangement/mi ... rangement/

Diverse plekken:
Rondvaren in een fluisterboot
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
20-05-2024 18:04
Museum van de twintigste eeuw in Hoorn. En dan lekker lunchen, rondje varen met de Watertaxi (kun je voor de deur van het museum instappen) en ‘s avonds gezellig uit eten gaan. Het museum zit in een oude gevangenis, omgebouwd tot hotel, dus je kunt blijven slapen.
Gezellig uit eten als je max een half uur kunt zitten 😬
Alle reacties Link kopieren Quote
In naturalis zijn ook veel bankjes langs de route, dan kun je even zitten. Rolstoelen hebben ze ook nog te leen.

Je houdt niet echt van kunst zeg je, maar misschien een theatervoorstelling en eten?

Bepaalde workshop die je samen kunt doen (koken, bonbons maken, zilver smeden etc.)?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou in jouw geval lekker genieten van de rust in je eigen huis zonder kinderen en huisdieren. In jullie eigen omgeving is vast ook wel iets te zien of te doen wat je nog nooit gezien/gedaan hebt. En als je je niet lekker voelt, ben je zo weer thuis en kun je in je eigen bed rusten.
Alle reacties Link kopieren Quote
katrienduck24 schreef:
20-05-2024 18:24
Ik zou in jouw geval lekker genieten van de rust in je eigen huis zonder kinderen en huisdieren. In jullie eigen omgeving is vast ook wel iets te zien of te doen wat je nog nooit gezien/gedaan hebt. En als je je niet lekker voelt, ben je zo weer thuis en kun je in je eigen bed rusten.
Dit. En lekker Welness boeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
20-05-2024 18:14
Gezellig uit eten als je max een half uur kunt zitten 😬
Ik zou dan een tafeltje kiezen niet ver van de deur en af en toe even opstaan en benen strekken. Niks chiques.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
20-05-2024 18:19
Je houdt niet echt van kunst zeg je, maar misschien een theatervoorstelling en eten?

Die duren langer dan een half uur.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Rotterdam

Rondvaartboot ( zitten, staan, lopen )
Euromast ( zelfde verhaal )
SS Rotterdam of Hotel New York om te eten . ( even lopen als dat nodig is )
https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... vince.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boek een massage
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het een optie om een rolstoel te gebruiken of voel je je daar niet comfortabel bij?

Bij veel dierentuinen is het mogelijk om een rolstoel te lenen. Dan kun je stukjes lopen afwisselen met in de rolstoel zitten.

Blijdorp heeft bijvoorbeeld het Oceanium, dat is een heel groot overdekt gebied, dus ook regenproof.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees in HG hyperemesis gravidarum dus erge misselijkheid? Of betekent het iets anders? Want anders is toch niks leuk lijkt me? Zeker geen lunches/diners?
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar een thermencomplex met hotel?
Thermen Bussloo bijvoorbeeld of Bad Nieuwenschans?
Of als je liever niet naakt wil gaan: Thermae 2000 of het Sanadome. Lekker 2 dagen relaxen, een boek lezen bij de open haard, lekker eten, in een bubbelbad zitten, misschien nog een massage ofzo. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
eefje677 schreef:
20-05-2024 21:18
Ik lees in HG hyperemesis gravidarum dus erge misselijkheid? Of betekent het iets anders? Want anders is toch niks leuk lijkt me? Zeker geen lunches/diners?
Ja klopt. Zo richting het einde van de zwangerschap is de ergste misselijkheid gelukkig redelijk gezakt, zolang ik maar mijn medicatie blijf gebruiken. Dan nog is eten soms lastig, valt het snel zwaar op de maag e.d. Echt uitgebreid ergens eten zullen we daarom niet gaan doen, maar iets kleins zoals een lunch zal waarschijnlijk wel lukken. Moet het even per dag bekijken.
HG beïnvloedt daarnaast nog wel mijn algehele welzijn: ik ben zeer snel moe, zwak lijf door de maanden plat op bed en teveel inspanning leidt tot meer misselijkheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de goede ideeën!

Regio maakt overigens niet zoveel uit. Liefst midden Nederland (zeg een uurtje vanaf Utrecht) maar op zich willen we ook best iets verder voor iets wat echt leuk is, boeken we een hotel daar in de buurt.

Een theatervoorstelling oid is inderdaad geen optie door het lange zitten. Uit eten is lastig (ook door de HG) maar wel makkelijker omdat je af en toe even kan opstaan en lopen (met een baby op mijn blaas moet ik toch continue naar de wc :P )
Alle reacties Link kopieren Quote
Is iemand toevallig naar de Batavia werf geweest in de afgelopen jaren? Als kind ben ik daar eens geweest en vond ik toen erg indrukwekkend, zou het graag nog eens bezoeken. Maar ik zie dat het flink is uitgebreid t.o.v. 20/25 jaar geleden en twijfel of het wel te doen is voor mij nu. Is het veel lopen daar? Zijn er voldoende plekken om even te zitten tussendoor?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dierentuin en dan ter plekke een rolstoel lenen/huren, en dan stukjes lopen afgewisseld met stukjes in de rolstoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eten laten bezorgen, films kijken/serie bingen, dagje wellness, uitslapen, man je voeten laten masseren, spelletjes doen, samen een schilderij maken voor de baby, koken, boswandelingetje maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oceanside schreef:
20-05-2024 21:41
Dierentuin en dan ter plekke een rolstoel lenen/huren, en dan stukjes lopen afgewisseld met stukjes in de rolstoel.
Burgers Zoo in Arnhem heeft scootmobielen te huur voor €5 per dag (en borg, let op wel vooraf bellen en reserveren).
Das echt beter dan de hele dag een rolstoel meeslepen. Scootmobiel zouden jij en man dan kunnen afwisselen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een rolstoel halen bij de thuiszorgwinkel en die gewoon overal mee naartoe nemen. Ik had ook erg veel bekkenpijn en met de rolstoel gingen we toch makkelijker even wat doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het ook niet te ver zoeken. Lekker dagje wellness en een zwangerschapsmassage. Ik vind zelf dat warme water heel fijn nu ik zwanger ben.

Heb je een fijne ligstoel voor in de tuin? Lekker in de tuin relaxen met een boek ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Reisverslaafde schreef:
21-05-2024 12:27
Heb je een fijne ligstoel voor in de tuin? Lekker in de tuin relaxen met een boek ofzo.
In de stromende regen ?!
Alle reacties Link kopieren Quote
O ik zal vooral genieten van de rust in mijn eigen huis zonder kind.

Maar ik vond tijdens mijn zwangerschap

Een zwangerschapsmassage heerlijk ( vooral weer op mijn buik te kunnen liggen door het gat in de tafel :-D.

Sanadome vind ik wel lekker relax, lekker ontspannen in het warme water een massage lekker lunchen ze hebben daar ook veel lichte gerechten. En als je wilt kan je blijven slapen, maar persoonlijk zou ik lekker thuis een avondje netflixen.
https://sanadome.nl/?s=Zwangerschap&pos ... ype=1&fs=1
Alle reacties Link kopieren Quote
girasole3 schreef:
21-05-2024 12:41
In de stromende regen ?!
Wat denk je zelf? Dierentuin en boswandeling doe je ook alleen met mooi weer.
Misschien kan je ook een leuk idee voor TO bedenken in plaats van alleen kritiek geven op reacties.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven