Mode & Beauty alle pijlers

Jeuk benen na scheren

16-04-2024 02:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Help! Ik word gek..

Telkens als ik mijn benen heb geschoren heb ik 3 dagen erna ontzettende jeuk.. vooral ‘s nachts, lig er nu ook wakker van.. heeft er iemand tips?

Groetjessss
Alle reacties Link kopieren Quote
Je mesje een keer vervangen?

Ik heb de dag zelf altijd jeuk, wat mij helpt is om mijn benen na het scheren in te smeren met bodylotion. Dan heb ik er geen last van.

Ik weet niet zeker of dat na 3 dagen ook werkt. Kan me ook voorstellen dat je misschien jeuk hebt van de haren die weer doorkomen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee. Heb dit ook altijd. Nieuw mesje maakt niet uit, smeren met bodylotion, bodybutter, pfb vanish, avene xeracalm, het maakt allemaal geen verschil helaas. Het blijft jeuken en ik krab het soms ook echt kapot, want ik wordt er gek van. Epileren trek ik niet, heb er een apparaat voor maar doet teveel pijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
16-04-2024 07:29
Epileren trek ik niet, heb er een apparaat voor maar doet teveel pijn.

Kreeg ik ook jeukbenen van. En, wat ik ook probeerde, ingegroeide haartjes.

Zachtjes scrubben al geprobeerd? En dan insmeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe vaak scheer je je benen? Misschien helpt het om het vaker bij te houden, zodat de haartjes de kans niet krijgen om door te komen. Ik scheer mijn benen elke dag en heb daardoor minder last van pijn of jeuk.
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij jeukt het ook altijd enorm als ik droog scheer. Nat scheren werkt ook niet goed, maar wel scheren na het douchen. Dus eerst douchen en afdrogen en dan daarna scheren. Dan heb ik geen last van jeuk. Geen idee waarom , maar het werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had dat ook en niets hielp, soort mesje maakte niets uit, nieuwer mesje maakte niet uit. Ik ben mijn benen toen gaan ontharen met harsstrips (gewoon van huismerk doorsnee drogisterijketen). Daar krijg ik totaal geen last van. De jeuk was echt ondraaglijk inderdaad. Ga nooit meer scheren.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerst scrubben, ik gebruik voor het scheren scheer creme van de Hema en dan insmeren.
Als ik dat doe ik het beperkt met de jeuk.
Verder laat ik ze nu laseren dus over een tijdje nooit meer jeuk.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar! Ik had ook veel last van droge benen en ingegroeide haartjes. Na een tip ben ik de Bom Dia lijn van Sol de Janeiro gaan gebruiken, omdat er AHA in de douchegel zit. Deze gebruik ik met een scrubhandschoen voor ik ga scheren/epileren. De bodycreme is ook superfijn voor erna en het geurtje is ook nog eens heerlijk. Nu hoef je niet per se deze lijn te gebruiken, maar misschien zijn er meer douchegels met AHA erin. (Revolution skincare en Mario Bodescu zegt google)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven