Wanneer vertel je dat je waarschijnlijk geen kinderen wilt?

27-04-2024 22:20 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al lang twijfel ik over of ik een kinderwens heb of niet. Ik neig steeds sterker naar 'nee'. De redenen waarom zijn nu niet echt relevant maar ik merk wel dat ik het lastig vind tijdens het daten. Ik ben christelijk en zou ook graag een christelijke partner vinden. Echter is het heel gebruikelijk om als christen een gezin te stichten en het gros van de christelijke mannen heeft een kinderwens als ik de profielen op de datingapps zo bekijk.

Op mijn datingprofiel staat nu bij kinderwens 'ben er nog niet uit'. Ergens klopt dat ook, want ik heb geen idee wat de pakweg komende 10 jaar gaan doen. Misschien verandert er wel wat. Maar op dit moment zie ik kinderen absoluut niet zitten om meerdere goed doordachte redenen. Ik vind het moeilijk hoe ik dit tijdens een date-proces ter sprake breng. Hoe doen jullie dat, andere vrouwen die (waarschijnlijk) geen kinderen willen? Zet je het al op je dateprofiel? Breng je het voor de date ter sprake, tijdens de eerste date of pas later? En waarom?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelijk vertellen. Vóór date 1 als je serieus bent.
Je kunt in je profiel omschrijving zetten dat je op dit moment geen kinderwens hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je het nog niet zeker weet, is het dan voor nu wel relevant om dit te vermelden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je dat pas later vertellen en dan misschien jouw en zijn tijd verdoen?

Het lijkt mij nogal belangrijke informatie als je gaat daten.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
27-04-2024 22:33
Als je het nog niet zeker weet, is het dan voor nu wel relevant om dit te vermelden?
Ja, je kunt maar beter zo vroeg mogelijk open hierover zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
27-04-2024 22:22
Hoe oud ben je?
Goed om te weten inderdaad. Ik ben 29 jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor je profiel lijkt me ‘ik ben er nog niet uit’ een prima oplossing. Tijdens de date kun je dan vertellen dat je ernstig neigt naar nee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nooit kinderen gewild. Maar op dating apps trok dat een verkeerd type party-man aan, dus ik heb het toch maar op “ik weet het niet” gelaten. Zodra de gesprekken bij iemand met wie je een tijdje aan het daten bent serieuzer worden kun je hier dieper op ingaan.

Ik vind het onzin om meteen je hele toekomstvisie uit de doeken te doen. Maar ik date toen niet met de intentie om een levenspartner te selecteren. Ik zie wel hoe het loopt, en wordt het echt serieus, dan moeten we er wel hetzelfde instaan. Ik vind dat geen tijd verdoen, je kunt aan het begin toch op zoveel punten nog niet weten of iemand het voor je is. Hoezo moet je op een eerste date meteen een bullet-lijst aflopen?

Bovendien, als je het nog niet zeker weet, dan is dat toch gewoon zo? Dan is het alleen een probleem als de ander 100% zeker wel kinderen wil, dat kun je dan beter afkappen.
september wijzigde dit bericht op 27-04-2024 22:55
26.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was 29 toen ik mijn huidige echtgenoot leerde kennen en ik wist dat ik geen kinderen kon krijgen.
Ik heb ervoor gekozen om dit te vertellen voordat we überhaupt onze eerste afspraak hadden.
Gelukkig heeft mijn echtgenoot zijn eigen redenen om geen kinderen te kunnen krijgen.
Maar wij zijn niet christelijk en wellicht is niet kunnen anders dan zelf kiezen dit niet te willen doen.

Toch zou ik het wel snel benoemen omdat het wel echt een reden kan zijn (van beide kanten) om geen serieuze relatie aan te gaan samen.
Goed dat je in ieder geval alvast iets benoemd hebt in je profiel dan weten een mogelijke date al dat je er niet direct voor open staat.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
27-04-2024 22:34
Ja, je kunt maar beter zo vroeg mogelijk open hierover zijn.
Eens als je daarover duidelijk een standpunt hebt. Maar ik proef nog onduidelijkheid bij to, dus dan lijkt het me nog voorbarig om dat meteen te benoemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanaf mijn 2Oste: meteen. En ook dat ik daar heel serieus in was en dat bij een perongeluk toch zwangerschap er sowieso een abortus zou volgen. Geen overleg daarover. Zodat hij daar wel of niet voor kon kiezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
27-04-2024 23:30
Eens als je daarover duidelijk een standpunt hebt. Maar ik proef nog onduidelijkheid bij to, dus dan lijkt het me nog voorbarig om dat meteen te benoemen.
Op dit moment is het duidelijk: ik wil geen kinderen. Ik zie dat nu niet snel veranderen, zeker op basis van de redenen waarop de keuze gebaseerd is. Maar wie weet gaan mijn eierstokken ineens wel rammelen over aantal jaar en overstijgt dat alles, je weet het niet. Vandaar die waarschijnlijk nog. Als een man wel graag een gezin wil stichten, dan wil ik hem geen valse hoop geven. De kans dat het ervan gaat komen is bij mij nu eenmaal klein...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het tijdens date 2 of 3 wel op tafel smijten.

Weet je ineens hoe hij erover denkt en of hij misschien "ik weet het nog niet, maar ik neig eerder naar ja" heeft geschreven. Verdoe je elkaars tijd tenminste niet te lang als het bij jou eerder "waarschijnlijk niet" is.


Je kan natuurlijk ook alleen op date trekken met mannen die heel duidelijk "nee, geen kinderwens" aanvinken. Is het gelijk geen gespreksonderwerp.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
27-04-2024 22:51
Ik heb nooit kinderen gewild. Maar op dating apps trok dat een verkeerd type party-man aan, dus ik heb het toch maar op “ik weet het niet” gelaten. Zodra de gesprekken bij iemand met wie je een tijdje aan het daten bent serieuzer worden kun je hier dieper op ingaan.

Ik vind het onzin om meteen je hele toekomstvisie uit de doeken te doen. Maar ik date toen niet met de intentie om een levenspartner te selecteren. Ik zie wel hoe het loopt, en wordt het echt serieus, dan moeten we er wel hetzelfde instaan. Ik vind dat geen tijd verdoen, je kunt aan het begin toch op zoveel punten nog niet weten of iemand het voor je is. Hoezo moet je op een eerste date meteen een bullet-lijst aflopen?

Bovendien, als je het nog niet zeker weet, dan is dat toch gewoon zo? Dan is het alleen een probleem als de ander 100% zeker wel kinderen wil, dat kun je dan beter afkappen.
Dat zou ik het liefst ook zo doen, ware het niet dat veel christelijke mannen daten om de moeder van hun toekomstige kinderen te ontmoeten. Het is ook zo goed als vanzelfsprekend dat een gezin in het toekomstplaatje van een christelijke vrouw past. Ik ben daar een uitzondering op. Als ik er niets van zou zeggen dan is de kans vrij denk ik vrij groot dat er misverstanden gaan ontstaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mariejan schreef:
27-04-2024 23:50
Vanaf mijn 2Oste: meteen. En ook dat ik daar heel serieus in was en dat bij een perongeluk toch zwangerschap er sowieso een abortus zou volgen. Geen overleg daarover. Zodat hij daar wel of niet voor kon kiezen.
Heel goed dat je daarin zo duidelijk bent (geweest)!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
27-04-2024 23:59
Ik zou het tijdens date 2 of 3 wel op tafel smijten.

Weet je ineens hoe hij erover denkt en of hij misschien "ik weet het nog niet, maar ik neig eerder naar ja" heeft geschreven. Verdoe je elkaars tijd tenminste niet te lang als het bij jou eerder "waarschijnlijk niet" is.


Je kan natuurlijk ook alleen op date trekken met mannen die heel duidelijk "nee, geen kinderwens" aanvinken. Is het gelijk geen gespreksonderwerp.
Dan krijg ik tussen de pakweg 27 en 39 jaar 5 zoekresultaten 😞 Dat is een beetje jammer haha. Dus ik filter nu op 'ben er nog niet uit'. Dan zijn er wel meer resultaten, maar je weet niet waar het heen neigt bij iemand.
elinde wijzigde dit bericht op 28-04-2024 00:06
9.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nooit kinderen gewild en toen ik nog aan het daten was kwam dat altijd al vrij snel ter sprake. Als een man wel graag kinderen wilde dan was dat voor mij gewoon een dealbreaker. En andersom denk ik ook :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zo snel mogelijk. Toen ik een datingprofiel had was het duidelijk en toen ik iemand leerde kennen bracht ik het ter sprake toen we het breder over de toekomst hadden, wel luchtig.
Dat doe ik omdat ik iemands kinderwens niet in de weg wil zitten, en vrouwen hebben niet veel tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Elinde schreef:
28-04-2024 00:05
Dan krijg ik tussen de pakweg 27 en 39 jaar 5 zoekresultaten 😞 Dat is een beetje jammer haha. Dus ik filter nu op 'ben er nog niet uit'. Dan zijn er wel meer resultaten, maar je weet niet waar het heen neigt bij iemand.
Ik denk dat dat prima is. En dan kun je op de eerste date bespreken waar iemand naartoe neigt.
Het zou voor mij in ieder geval al schelen dat iemand blijkbaar niet dolgraag kinderen wil, want dan had dat er wel gestaan.

Bij mannen heb ik een vooroordeel over 'ik ben er nog niet uit'. Namelijk dat ze in principe geen kinderen willen, maar als dat betekent dat ze de rest van hun leven alleen blijven, dan toch maar wel.
Dat zou denk ik prima bij jou matchen!
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
28-04-2024 00:29
Bij mannen heb ik een vooroordeel over 'ik ben er nog niet uit'. Namelijk dat ze in principe geen kinderen willen, maar als dat betekent dat ze de rest van hun leven alleen blijven, dan toch maar wel.
Hm. Zou dat voor vrouwen anders zijn denk je?
Alle reacties Link kopieren Quote
De meeste mannen die 'er nog niet uit zijn' willen ze volgens mij niet perse. Alleen als de vrouw ze echt wil gaan ze er in mee. Zo ook mijn vriend. Ik wil ook geen kinderen, dus dat is helemaal prima zo. Ik weet alleen niet of dit ook geldt voor Christenlijke mannen. Het feit dat ze geen overtuigende ja opschrijven doet mij denken van wel. Succes met daten!
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
27-04-2024 22:51
Zodra de gesprekken bij iemand met wie je een tijdje aan het daten bent serieuzer worden kun je hier dieper op ingaan.
Dit inderdaad.
Ik zou er niet op je eerste date op ingaan. Waarom? Omdat een man misschien best open staat voor een relatie met een vrouw die bij hem past zonder kinderen te krijgen.
De man moet ook een keuze maken op zijn profiel met of hij kinderen wilt. En die vraag is erg zwart op wit.
Iemand kan best ja invullen maar vindt het bijvoorbeeld geen grote levenswens.
Geef jezelf en je date een klein beetje de tijd om elkaar een beetje te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Elinde schreef:
27-04-2024 23:58
Op dit moment is het duidelijk: ik wil geen kinderen. Ik zie dat nu niet snel veranderen, zeker op basis van de redenen waarop de keuze gebaseerd is. Maar wie weet gaan mijn eierstokken ineens wel rammelen over aantal jaar en overstijgt dat alles, je weet het niet. Vandaar die waarschijnlijk nog. Als een man wel graag een gezin wil stichten, dan wil ik hem geen valse hoop geven. De kans dat het ervan gaat komen is bij mij nu eenmaal klein...
Excuus, dan begreep ik je verkeerd. In jouw situatie zou ik het dan wel redelijk snel benoemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou in je profiel aangeven dat je geen kinderen wil, dan trek je gelijk de goede mannen aan en verdoe je niemands tijd en energie.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven