Man versieren, go or no go?

15-04-2024 07:53 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb jij weleens aan een man duidelijk laten merken dat je hem leuk vond? En zo ja, hoe deed je dat dan?
Verschillende datingcoaches op sociale media zijn van mening dat het een afknapper is om een man "achterna te jagen", maar wat dan wel?

Ik vind iemand erg leuk op mijn werk (andere afdeling) en krijg het gevoel dat het wederzijds is. Ik merk dat ik steeds redenen verzin om even naar zijn afdeling te moeten. Maar vervolgens word ik bang dat het op gaat vallen en hem juist weg te jagen. En dan trek ik me weer terug. Maar ik wil ook niet dat hij denkt dat ik geen interesse heb!

Wat doe je wel en wat niet?
xun4 wijzigde dit bericht op 15-04-2024 08:03
2.91% gewijzigd
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
In ieder geval geen datingcoaches meer raadplegen op sociale media. Die mensen stammen blijkbaar uit 1850.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet schijten waar je eet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luister vooral niet naar zelfbenoemde coaches die onzin verkopen. Denk zelf na en maak je eigen plan. En dan zou ik meteen meenemen of het wel een goed idee is om een collega te versieren.
Komt hij ook weleens bij jou buurten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Eucalypta schreef:
15-04-2024 08:10
Komt hij ook weleens bij jou buurten?
Ja. Hij komt vaak langs en laat altijd merken dat hij me heeft gezien. Meestal door me aan te kijken, en blij verlegen "hoi" tegen me te zeggen. Zelfs als hij voor de 3e keer langsloopt, altijd krijg ik een persoonlijke "hoi". Heel schattig :-D
xun4 wijzigde dit bericht op 15-04-2024 08:17
44.47% gewijzigd
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou geen collega actief gaan versieren.
Verder ben ik net een kleuter als ik iemand leuk vind, dan is het 'mij mij hebben hebben' dus ik ga er dan vol voor, of ik wil of niet.
Werkte best aardig back ik the days moet ik zeggen, en je filter gelijk de macho's met ouderwetse denkbeelden eruit.
En mannen vinden al heel snel dat je hen 'versiert', ik ben er vaak ook nog vals van beschuldigd ook nog. Dus als je er 10% bovenop legt en nog steeds geen reactie zou ik het sowieso laten gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
15-04-2024 08:14
Ik zou geen collega actief gaan versieren.
Verder ben ik net een kleuter als ik iemand leuk vind, dan is het 'mij mij hebben hebben' dus ik ga er dan vol voor, of ik wil of niet.
Werkte best aardig back ik the days moet ik zeggen, en je filter gelijk de macho's met ouderwetse denkbeelden eruit.
En mannen vinden al heel snel dat je hen 'versiert', ik ben er vaak ook nog vals van beschuldigd ook nog. Dus als je er 10% bovenop legt en nog steeds geen reactie zou ik het sowieso laten gaan.
Je gaat er vol voor zeg je, wat doe je dan bijvoorbeeld?
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Die dating'coaches' :lmao:

Ga er voor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
15-04-2024 08:14
Ik zou geen collega actief gaan versieren.
Verder ben ik net een kleuter als ik iemand leuk vind, dan is het 'mij mij hebben hebben' dus ik ga er dan vol voor, of ik wil of niet.
Werkte best aardig back ik the days moet ik zeggen, en je filter gelijk de macho's met ouderwetse denkbeelden eruit.
En mannen vinden al heel snel dat je hen 'versiert', ik ben er vaak ook nog vals van beschuldigd ook nog. Dus als je er 10% bovenop legt en nog steeds geen reactie zou ik het sowieso laten gaan.
Haha, ik had in mijn jongere jaren ook zo mijn strategieën (trucendoos open en gaan, zonder dat meneer in kwestie dat door had natuurlijk) en die werkten meestal behoorlijk prima, in ieder geval voor die avond. Maar collega's liet ik buiten beschouwing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon doen. Genoeg relaties ontstaan op het werk. Je moet er alleen rekening meehouden dat het niet altijd handig is om een relatie op het werk te hebben en mocht het overgaan of er is bij voorbaat geen interesse dan kan het ongemakkelijk worden.

Maar wellicht is het de liefde van je leven, ik zou gewoon vragen of hij zin heeft om een keer een kop koffie te gaan drinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laten we de meningen over wel of geen relatie op de werkvloer even buiten beschouwing laten... Tips en tricks lease!
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Xun4 schreef:
15-04-2024 08:42
Laten we de meningen over wel of geen relatie op de werkvloer even buiten beschouwing laten... Tips en tricks lease!
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb mijn huidige man 25 jaar geleden gewoon aan zijn lange haar mijn tentje in getrokken.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
15-04-2024 08:43
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb mijn huidige man 25 jaar geleden gewoon aan zijn lange haar mijn tentje in getrokken.
Niet bang geweest om het te laten merken, dus. En hij is niet weggerend. Oké, top! Thanks!
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt erop dat we tegenwoordig steeds meer terug gaan naar "die goede oude tijd" en conservatiever worden.

Mannen moeten weer mannen worden en vrouwen vrouwen, de man is de jager en beschermer en de vrouw de verzorgende. Kijk ook naar de trend van tradwifes.

In dat licht begrijp ik ook de influenceers die adviseren dat de man de jager moet zijn, en je als vrouw natuurlijk niet moet uitspreken dat je iemand leuk vindt.

Wat een onzin, natuurlijk kan je als vrouw de eerste stap zetten. Vraag die leuke vent eens of hij zin heeft om een kop koffie te gaan drinken of een drankje te doen na het werk. Niet om direct de trouwplannen te bespreken, maar dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden en dat je het leuk lijkt om elkaar beter te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon vragen of hij een kop koffie met je gaat drinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuurlijk is dat geen no go. Een man die het wel een no go vindt, zou ik dan zelf weer een no go vinden...
Vraag hem gewoon of hij het leuk vindt binnenkort wat met je te gaan drinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Xun4 schreef:
15-04-2024 08:19
Je gaat er vol voor zeg je, wat doe je dan bijvoorbeeld?
Niet aan te raden.
Ik denk zelf dat ik reuze hard to get speel enzo omdat het me lukt om af en toe een paar seconden niet naar diegene te staren.
Wat ik terughoor is dat ik onwillekeurig op standje 'charmant' ga, diegene zoveel mogelijk aanraak en nogal opdringerig er dicht bij ben steeds.
En verhoor technieken toepas omdat ik alles wil weten en tegelijk ook alles geweldig vind wat diegene zeg dus al kirrend en giebelend er...nouja zo'n beetje op spring.

Dus doe maar niet op je werk hahaha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuke mannen zijn schaars, dus als je er al een vindt Pak 'm :)


Die met lange haren zijn nog schaarser :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
15-04-2024 09:04
Niet aan te raden.
Ik denk zelf dat ik reuze hard to get speel enzo omdat het me lukt om af en toe een paar seconden niet naar diegene te staren.
Wat ik terughoor is dat ik onwillekeurig op standje 'charmant' ga, diegene zoveel mogelijk aanraak en nogal opdringerig er dicht bij ben steeds.
En verhoor technieken toepas omdat ik alles wil weten en tegelijk ook alles geweldig vind wat diegene zeg dus al kirrend en giebelend er...nouja zo'n beetje op spring.

Dus doe maar niet op je werk hahaha.
Ah oké, nee denk het ook niet :-D

Mee op date vragen/koffie drinken gaat nog een paar stappen te ver trouwens..
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Een kop koffie gaan drinken vind je een stap te ver? Eehm ok, dan iets subtieler: Knoop wat vaker een praatje met hem aan. Vraag om te beginnen 'hoe was je weekend', 'nog plannen dit weekend' , 'heb je al vakantieplannen' whatever. Als het goed is gaat hij jou ook iets vragen en krijg je een gesprekje en leer je elkaar ook wat beter kennen.
Zo kun je een volgende keer als je hem ziet hierop terug komen en heb je weer een kapstok voor een volgend gesprekje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Xun4 schreef:
15-04-2024 09:11
Ah oké, nee denk het ook niet :-D

Mee op date vragen/koffie drinken gaat nog een paar stappen te ver trouwens..
Oh als je dit al te ver vindt gaan, dan geef ik je weinig kans.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
15-04-2024 09:00
Gewoon vragen of hij een kop koffie met je gaat drinken.
Dit. Gewoon dit.

Maak het vooral niet moeilijker dan het is. Alles wat je hierop tegenwerpt, is gewoon omdat je bang bent voor afwijzing, blauwtje lopen, de illusie kwijtraken dat het wat kon worden (mocht hij nee zeggen). Overigens durven heel veel mensen dit niet dus je bent niet de enige ;).
Alle reacties Link kopieren Quote
Als een kop koffie drinken ergens buiten werktijden om te ver gaat, misschien als jullie een bedrijfskantine of pauzeruimte hebben eens voorstellen om gezamenlijk pauze te nemen. Bijvoorbeeld als je elkaar aanspreekt van goh leuk weekend gehad? Ja ... zullen we straks in de pauze gezellig even verder kletsen? Of als je naar de kantine/ pauzeruimte loopt, langs zijn afdeling lopen en vragen of hij toevallig ook gaat eten of zin in koffie/thee heeft ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind trouwens iemand vragen voor een kopje koffie /date of een praatje aanknopen nou ook niet echt meteen iemand "najagen" hoor dus dat zal wel loslopen met wat die datingcoach verkondigt. Denk toch echt niet dat de gemiddelde man ervan af schrikt als je normaal contact zoekt :-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven