Wie zwanger na HSG onderzoek?

10-06-2023 11:02 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Vorige week heb ik een HSG onderzoek gehad (au!). Na 2 jaar is het nog niet gelukt om zwanger te worden.
Uitslag was overigens goed. Mijn eileiders zijn doorgankelijk en heb geen verklevingen. Ook het zaad van mijn man is goed. Voor ons dus een raadsel waarom het nog niet gelukt is.
Nu hopen wij dat het bij mij van binnen goed "gesmeerd" is en dat het toch gaat lukken. :-)

Wie van jullie heeft ervaring met dit onderzoek en is hierna zwanger geworden?

Liefs!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja echt he, dat doet zoveel pijn dat onderzoek phoeh… ik ben daarna niet direct zwanger geraakt maar dat kwam omdat het bij mijn man niet goed was. Uiteindelijk wel dmv ICSI een prachtige dochter gekregen.

Overigens is het HSG onderzoek het pijnlijkste van alle behandelingen zeg maar dus hierna valt alles mee. ;-)

Ik hoop dat je snel zwanger bent.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees mee. Had eigenlijk voor morgen een HSG gepland staan, maar afgelopen woensdag afgebeld ivm positieve zwangerschapstest. Later die dag kreeg ik een miskraam helaas. Nu baal ik dat ik hem had afgezegd. Komende woensdag belafspraak met fertiliteitsarts om te kijken naar vervolgstap.

Wij zijn inmiddels 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. Tot nu toe geen oorzaak gevonden waarom het niet lukt. We hebben al 2 kinderen, dus het zou toch moeten lukken zou je denken.

Vervelend dat het zo'n pijn deed bij jullie. Ik lees daarover wisselende verhalen.

Hopelijk komen er positieve ervaringsverhalen, die kan ik wel gebruiken 😉.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik werd na een HSG niet meteen zwanger, wel de maand erna. Weet niet zeker of dat nog aan de HSG lag ;-).

@Maud: wat verdrietig van je miskraam. Sterkte!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb anderhalve week terug een HSG gehad, zit momenteel op het wachtbankje.,

hier ook alles is prima eileiders zijn goed open vriends zaad is ook goed.
hoop echt dat het binnenkort raak is, volgens de gyn is het wel mogelijk dat je na een HSG zwanger raakt.

ik vond het ook heel onaangenaam, mij was van tevoren verteld dat het pijn kon doen vergelijkbaar met buikkrampen nh vond het veel erger voelde meer alsof er een dunne naald dwars door me heen ging.

@maud wat erg sterkte :rose: :hug:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel!
Ik snap het niet helemaal. Ik had vorige week woensdag een positieve zwangerschapstest (1-2 weken gaf ie aan). Woensdag t/m vrijdag bloedverlies, vergelijkbaar met een menstruatie. Vanochtend nog een keer getest om te kijken of het HCG uit m'n lijf was, en deze gaf 2-3 weken aan. HCG dus toch gestegen de laatste dagen. Ik was heel zeker van een miskraam, nu begin ik stiekem te hopen dat het toch nog goed zit.
Afwachten maar de komende dagen/weken..
Alle reacties Link kopieren Quote
klinkt misschien raar maar bloed je nog? en heb/had je erge buikpijn?

anders even bellen met huisarts.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee ik bloed niet meer. Sinds zaterdag al niet meer. En niet echt buikpijn, wel wat kramperig gevoel, nog steeds wel een beetje. Ik voel me eigenlijk gewoon fit. Als dat zo blijft, wacht ik af totdat ik de fertiliteitsarts gesproken heb woensdag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties!
Je leest inderdaad wel vaker dat vrouwen in dezelfde maand of de maand erna zwanger raken. Ook ik zit nu op het wachtbankje. Op hoop van zegen! Vorige week had ik wel een positieve ovulatietest

@Rouge; wij zitten dus precies in hetzelfde schuitje. Ik hoop voor jullie dat ook binnenkort raak is! Tegen mij zei ze ook dat het voelde als menstruatiekrampen, maat vond het toch wel echt pijnlijker dan dat!

@Maud; verdrietig van je miskraam. Veel sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb toentertijd ook een hsg gehad. Was niet tof nee, haha.

Hier hielp het om schildklierhormoon te gaan slikken, ondanks dat mijn waardes
maar 5 of 6 waren ;)

Beste waarde ligt tussen de 0,5 en 2,5 (en dus niet 4). Wie weet heb je hier iets aan; hier was ik een maand na slikken (en gelijk waarde 2) zwanger :)
Alle reacties Link kopieren Quote
maud85 schreef:
12-06-2023 22:37
Nee ik bloed niet meer. Sinds zaterdag al niet meer. En niet echt buikpijn, wel wat kramperig gevoel, nog steeds wel een beetje. Ik voel me eigenlijk gewoon fit. Als dat zo blijft, wacht ik af totdat ik de fertiliteitsarts gesproken heb woensdag.
Oud collega kreeg ook opeens een bloeding toen ze net zwanger was en raakte helemaal in paniek dacht ook aan een miskraam.
Een wat oudere collega die zelf ook kinderen had zei je kan soms
Wat bloedverlies hebben maar bel voor de zekerheid met je verloskundige

Hoop dat het vals alarm was :hug:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het Blondie? Ik hoop dat je inmiddels goed nieuws hebt!

Hier was het toch echt een miskraam, dus nu vooral hopen dat m'n cyclus snel weer op gang komt. HSG is opnieuw ingepland.
Alle reacties Link kopieren Quote
ag sterkte Maud :hug: :hug:

bij mij is het ook niet gelukt werd gister ongesteld :nooo: hoop dat ik volgende maand meer geluk heb
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Aahw balen Maud en Rouge!

Ik ben nog niet ongesteld geworden. Zit nu op dag 29. Heb wel zere borsten en zijn ook wel wat groter, maar dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden haha.
Ik wacht het nog even af, maar ik ben bang dat ik toch ongesteld wordt deze week.

Hopelijk hebben we alle 3 de volgende ronde meer geluk :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
ah sterkte Maud en Rouge!
Wanneer is de HSG gepland, Maud?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach wat balen Rouge!
Voor jou nog even spannend Blondie! Al klinkt het alsof je niet echt hoop hebt?

Whoops, HSG staat gepland voor 13 juli, maar is nog wel onder voorbehoud, omdat ik nu na de miskraam m'n cyclus niet goed kan voorspellen.
Jouw zwangerschap klinkt steeds hoopvoller :heart: . Ik lees zo af en toe mee in het IVF/ICSI topic.

De onzekerheid of onze wens voor een 3e kindje nog in vervulling mag gaan, vind ik echt moeilijk momenteel. En het leeftijdsverschil met de 2 oudste begint ook te knagen (5 en 4 jaar), maar dat probeer ik los te laten.
Wat is dat hele zwanger worden toch een rottig iets hè. Maar ja, dan moet nou eenmaal als je nog een kind wil haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
maud85 schreef:
20-06-2023 20:07
Ach wat balen Rouge!
Voor jou nog even spannend Blondie! Al klinkt het alsof je niet echt hoop hebt?

Whoops, HSG staat gepland voor 13 juli, maar is nog wel onder voorbehoud, omdat ik nu na de miskraam m'n cyclus niet goed kan voorspellen.
Jouw zwangerschap klinkt steeds hoopvoller :heart: . Ik lees zo af en toe mee in het IVF/ICSI topic.

De onzekerheid of onze wens voor een 3e kindje nog in vervulling mag gaan, vind ik echt moeilijk momenteel. En het leeftijdsverschil met de 2 oudste begint ook te knagen (5 en 4 jaar), maar dat probeer ik los te laten.
Wat is dat hele zwanger worden toch een rottig iets hè. Maar ja, dan moet nou eenmaal als je nog een kind wil haha.
Weet je wat een voordeel is met dit leeftijdsverschil? Als de andere twee op school zitten heb je heerlijk een op een tijd met de derde en kan je die helemaal vertroetelen. ❤️

Bij mijn zijn ze 7, 6 en bijna 2. En de oudste en de jongste zijn twee handen op een buik.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb inderdaad weinig hoop 🙈 Ik ga er deze week achter komen en anders hoop ik volgende cyclus beter.

Quinnepin heeft inderdaad wel gelijk wat betreft het leeftijdsverschil. Je hebt dan wel alle tijd voor de baby als de andere op school zitten. Collega van mij heeft het ook en vindt dat heerlijk :-)

Zwanger worden blijft inderdaad een rottigs iets. We moeten er iets voor over hebben!
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik ben toch ongesteld geworden.. 😮‍💨
Op naar de volgende ronde..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat je snel geluk hebt! Ik heb in mijn omgeving twee keer gehoord dat ze binnen drie maanden na het hsg zwanger waren. Dus dat lijkt echt heel positief!

Zelf mag ik over 5 maanden een hsg. Na een jaar proberen waren alle onderzoeken goed, plus we hebben een miskraam gehad de eerste maand, dus wij moeten nóg een jaar zelf proberen. Op de helft van het tweede jaar (als ik nog niet zwanger ben) krijg ik het hsg. En daar ben ik blij om, ondanks de pijn die het zal doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ay blondie, balen!
Skellar, wat lang wachten zeg. Baal je ervan dat je nog moet wachten op een hsg, of heb je goede moed dat het daarvoor nog lukt?

@Maud: dank je. Blijft spannend. Net bloed geprikt voor nipt.
En dat het leeftijdsverschil knaagt snap ik. Heb ik ook gehad, maar na een tijdje maar losgelaten. Als deze zwangerschap goed gaat zit er ruim 6 jaar tussen. Ik denk soms 'hoe dan'? Weer terug naar de luiers en de gebroken nachten en overdag slapen... Maar ja de oudste is wel lekker zelfstandig en gaat naar school, heeft ook z'n voordelen ;-).
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren Quote
zwanger worden is echt hoofdpijn als het niet vanzelf gaat...

@Skellar kijk dat stemt me hoopvol, heb ik ook gehoord de gynacoloog zei ook dat de kans groter is.
binnekort ook maar weer aan de ovulatie-testen. en sta op de wachtlijst voor een intake bij een fertiliteits kliniek
rouge__ wijzigde dit bericht op 25-06-2023 10:46
0.90% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Whoopsadaisies schreef:
23-06-2023 12:05

Skellar, wat lang wachten zeg. Baal je ervan dat je nog moet wachten op een hsg, of heb je goede moed dat het daarvoor nog lukt?
Ja, ik had het hsg natuurlijk het liefst meteen gehad want je wil alles proberen en het liefst meteen ;). Maar vind het ook niet heel erg om te wachten, want ik begrijp dat we nog zelf moeten proberen dit jaar. Onze kansen dat het spontaan lukt in dit tweede jaar zijn echt een stuk groter dan de kansen die een stel heeft bij een behandeling zoals iui.
En dat alle onderzoeken helemaal goed zijn geeft me voor nu wel rust en vertrouwen.

Jammer blondie van je menstruatie, ik duim voor je voor de volgende ronde! Jullie hebben twee jaar geprobeerd voordat je het hsg kreeg. Waarom moesten jullie zo lang wachten? Of pas later naar de huisarts gegaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan me voorstellen dat je de hsg ook meteen had gehad! Dan weet je in ieder geval iets meer :)

Wij hebben inderdaad wat langer gewacht om naar de huisarts te gaan doordat mijn schoonmoeder destijds kwam te overlijden. Mijn man is daardoor ook een tijdje overspannen geweest. Nadat hij zich weer beter voelde, zijn we pas naar de huisarts gegaan. Dus het heeft even geduurd, maar nu zijn we er helemaal klaar voor!

Ik las net ook iets over een product; ferti lily. Is een of ander siliconen iets wat je moet inbrengen na de seks om de zaadcellen beter op hun plek te laten zitten. Lees er goeie recensies over. Misschien maar eens proberen 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik! Na bijna 2 jaar zelf proberen, man een slechtere zaadkwaliteit en zelf endometriose, in maand 1 of 2 na HSG zwanger geraakt, helaas een miskraam, maand "niks" en toen direct er op blijvend zwanger geraakt.
De pijn die het toen deed was het (voor mij) zo waard.
Uit de HSG kwam zelf niks bijzonders gelukkig.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven