Korte vakantie Europa

30-04-2024 10:00 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in juli onverwachts een weekje vrij gekregen en we wilden graag nog weg die week, maar ben een beetje inspiratieloos.
Dus ik hoop wat ideeën op te doen.
'We' is mijn partner en ik.

Wensen: liever niet Zuid-Europa ivm bloedhitte
Binnen Europa ivm reistijd
Mag enigszins sportief, maar bv 5 dagen fietsen of kanoën willen we niet.
Ook niet 5 dagen op strand liggen.
Leuke mix van ontspanning, actief, cultuur en culinair.
Harde nee: Londen, Parijs, Berlijn, Praag. In deze steden zijn we niet heel lang geleden al geweest, dus graag wat anders.
Geen all in resort of familiecamping, een rustige natuurcamping mag wel.
Budget: 2500 euro voor 2
Alle reacties Link kopieren Quote
Sachsische Schweiz met een bezoek aan Dresden en Leipzig? Genoeg te wandelen daar. Ook kanoën en suppen bij de Almsee. Rathen is een autovrij plaatsje en vanuit daar kun je veel uitstapjes maken.

Zakopane in Polen aan de rand van het Tatra gebergte. Vanuit daar kun je ook naar Krakau en eventueel Auschwitz (wel vantevoren kaartjes bestellen en paspoort/ID meenemen).

Gdansk in Polen is ook heel mooi.

Het schiereiland Rügen in Duitsland aan de Oostzee.
mrsmorrison wijzigde dit bericht op 30-04-2024 10:12
10.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Madeira.
Alle reacties Link kopieren Quote
Edinburgh / Schotland.
Hebben wij vorig jaar een week in juli gedaan.
Prachtig !!
Alle reacties Link kopieren Quote
Schotland, Engeland, Ierland? Maar met de auto misschien niet superhandig voor een week (maar dat maak ik uit je bericht niet helemaal op), hoewel een fly-drive ook prima kan natuurlijk.

Grensgebied Tsjechië / Polen vonden wij ook verrassend leuk/mooi, al waren we er maar kort.

In een vorig leven een weekje in Oostenrijk geweest in de zomer en dat vond ik toen ook verbazend leuk. Mooie wandelingen, leuke dorpjes...

De kust bij Normandië/Bretagne is ook zeer de moeite waard.
mittens wijzigde dit bericht op 30-04-2024 10:16
Reden: aanvulling
6.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ierland: Galway en omgeving.
Alle reacties Link kopieren Quote
Madeira, Bretagne (noordkust) of Stockholm.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
30-04-2024 10:07
Sachsische Schweiz met een bezoek aan Dresden en Leipzig? Genoeg te wandelen daar. Ook kanoën en suppen bij de Almsee. Rathen is een autovrij plaatsje en vanuit daar kun je veel uitstapjes maken.

Zakopane in Polen aan de rand van het Tatra gebergte. Vanuit daar kun je ook naar Krakau en eventueel Auschwitz (wel vantevoren kaartjes bestellen en paspoort/ID meenemen).

Gdansk in Polen is ook heel mooi.

Het schiereiland Rügen in Duitsland aan de Oostzee.
Eens! Hele toffe stad, en niet supergroot! Sowieso vonden wij Polen echt een fijn vakantieland. Je zou kunnen overwegen om dan daarna via de oerbossen in Polen (Białowieża) te gaan en van daaruit weer terug. Geen ervaring want toen wij wilden mochten we er niet heen en was alles afgesloten, maar we hebben deze wel heel hoog op verlanglijstje staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zwarte woud en omgeving. Mooie natuur, leuke stadjes als Colmar, wijnproeven etc. en mocht je ervan houden: Europapark.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mittens schreef:
30-04-2024 10:13
Schotland, Engeland, Ierland? Maar met de auto misschien niet superhandig voor een week (maar dat maak ik uit je bericht niet helemaal op), hoewel een fly-drive ook prima kan natuurlijk.

Grensgebied Tsjechië / Polen vonden wij ook verrassend leuk/mooi, al waren we er maar kort.

In een vorig leven een weekje in Oostenrijk geweest in de zomer en dat vond ik toen ook verbazend leuk. Mooie wandelingen, leuke dorpjes...

De kust bij Normandië/Bretagne is ook zeer de moeite waard.
Met de auto kan, maar dan niet te ver rijden.
UK/Schotland met auto-boot of vliegtuig-auto wil ik liever bewaren voor een langere rondreis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mittens schreef:
30-04-2024 10:16
Eens! Hele toffe stad, en niet supergroot! Sowieso vonden wij Polen echt een fijn vakantieland. Je zou kunnen overwegen om dan daarna via de oerbossen in Polen (Białowieża) te gaan en van daaruit weer terug. Geen ervaring want toen wij wilden mochten we er niet heen en was alles afgesloten, maar we hebben deze wel heel hoog op verlanglijstje staan.
Klinkt goed, ik had eerlijk gezegd niet zo aan Polen gedacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
30-04-2024 10:29
Zwarte woud en omgeving. Mooie natuur, leuke stadjes als Colmar, wijnproeven etc. en mocht je ervan houden: Europapark.
Lijkt me leuk. Wijnproeven en zo vinden we leuk
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar dagen Plansee, Eibsee, Slot Neuschwanstein combineren met Strasbourg
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
30-04-2024 10:46
Lijkt me leuk. Wijnproeven en zo vinden we leuk
Trier bij de Moezel is dan misschien ook leuk. Mooie stad, mooie omgeving en allerlei wijngaarden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou Denemarken doen! Kopenhagen, natuur, strand, alles heb je daar op niet al te verre afstand van elkaar :)
Alle reacties Link kopieren Quote
hagelslagjes schreef:
30-04-2024 11:46
Trier bij de Moezel is dan misschien ook leuk. Mooie stad, mooie omgeving en allerlei wijngaarden.
Als je omgeving Trier gaat doen heb ik wel wat leuke tips. Wij zijn op Landal Warsberg geweest. Leuke ontspannen vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
pompelmoentje schreef:
30-04-2024 11:10
Een paar dagen Plansee, Eibsee, Slot Neuschwanstein combineren met Strasbourg
Neuschwanstein en Strasbourg ligt n behoorlijk stuk uitelkaar.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
30-04-2024 10:29
Zwarte woud en omgeving. Mooie natuur, leuke stadjes als Colmar, wijnproeven etc. en mocht je ervan houden: Europapark.
Voor Europapark zou ik, als je er nog nooit geweest bent, al 3 dagen uit trekken eigenlijk om alles te kunnen zien. Dan nog een dag rulantica erbij, zou er een aparte vakantie van maken dan haha!
Colmar is zeker een leuke stad! Zijn we vorig jaar geweest. Mullhouse vonden we ook erg leuk overigens :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Azoren!

Ik zie begin juli vluchten van rond de 300 euro retour. Via Lissabon dus wellicht kan je daar ook nog even uitstappen.

Je kunt op de Azoren super mooi wandelen en er zijn charmante stadjes. Het is er niet bloedheet in de zomer. Je kunt walvissen spotten en lekker Portugees eten. Je kunt ook duiken of snorkelen. En je zou één of twee eilanden kunnen doen maar voor één weekje zou ik gewoon naar Sao Miguel gaan. Auto huren en lekker rondtoeren en hier en daar uitstappen voor een wandeling. Er is ook een theeplantage. Prachtige uitzichten... echt een aanrader.
taskmaster wijzigde dit bericht op 30-04-2024 12:53
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Met de trein naar Innsbrück. Behapbare stad en fantastische natuur in de buurt (nachtje in een berghut is erg leuk, als er nog een plekje te vinden is).

Denemarken idd. Is met de auto nog te doen. Copenhagen en omgeving bijv.

Of een road-/stedentrip in Belgie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuke tips allemaal. Ik ga ook zeker naar de Azoren kijken (echt totaal nooit aan gedacht, dat is in mijn hoofd echt zo'n tropische bestemming), maar de Moezel of Elzas lijken me ook heerlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Azoren en madeira staan hier hoog op de lijst, vooral vanwege de natuur! Madeira wil ik denk ik als eerst bezoeken. Azoren is flink uitzoeken qua overstap tussen eilanden (iemand heeft vanuit passie een hele website opgezet). Die huurde per eiland een auto en ging met Ferry of vlucht eilandhoppen. Dat zag er aardig duur uit. Madeira biedt al erg veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar als je maar een weekje gaat, is alleen Sao Miguel helemaal prima. Dan kan je later altijd nog een keer terug om de andere eilanden te gaan bezoeken.

Madeira lijkt me ook heel mooi, maar daar ben ik nog niet geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zowel Madeira als Sao Miguel geweest en vond beiden prachtig. Sao Miguel is minder toeristisch en daardoor een stuk rustiger. De nadruk ligt op natuur.
Madeira vond ik gezelliger. Mooie natuur maar ook leuke terrasjes, overal restaurants etc.
nova wijzigde dit bericht op 30-04-2024 13:20
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is een vraag voor een reisburo!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven