Mode & Beauty alle pijlers

50+ welke kleding

28-11-2016 13:57 167 berichten
Wat kan qua kleding niet meer naar jullie mening?

Met alvast de volgende richtlijnen die ik zelf hanteer: jurk tot de knie, niet korter, aansluitende shirts met daaroverheen vest of jasje, slim fit broeken, maar geen skinny, schoenen met hak maar geen stiletto's (kan ik trouwens niet eens op lopen), geen dierenprints (vind ik snel ordi), sieraden bescheiden en wegens bril geen oorhangers, wel knopjes.

Rok met enkellaarsjes, kan dat nog bijvoorbeeld? Lippenstift?

Ik ben echt heel benieuwd naar jullie mening hierover. Wat is stijlvol, wat een echte no-go voor mijn leeftijd.

Ik hou van mode, ben redelijk slank (maat 38) en wil niet oubollig maar zeker niet te jeugdig gekleed gaan. Ook van te formeel hou ik niet. Dus liever een mooi vest met rokje of slimfit dan een mannenpak.

Ik ben heel benieuwd.........
Alle reacties Link kopieren
Die kledingrichtlijnen vanaf een bepaalde leeftijd, dat is toch ongelofelijke onzin!? Waarom zou je boven de 50 geen skinny jeans of die rok met enkellaarsjes meer mogen dragen? Waarom niet, dan kan toch prima?

De enige no-go is kleding die de minpunten van je lichaam benadrukt, vind ik. Maar dat geldt ook voor twintigers en dertigers.
Ik ben 54 en alles mag!!! Laat je niets aanpraten, want je bent nu in je derde jeugd en als je goed bedenkt, dan kan over 15 jaar helemaal niets meer, dus haal eruit wat er in zit.

Wees flamboyant, heb geen boodschap aan de wereld, want de wereld is alleen maar met zichzelf bezig en gebruikt kritiek op anderen alleen maar om de eigen frustraties te verbergen.



Mijn lievelingskleuren om te dragen zijn fuchsia en Pruisisch blauw, heldere kleuren waardoor ik een stuk jonger toon.

Het mag, maar ik blijf weg bij zwart, want dat toont oud en boos bij mij, dus dat is de uitzondering op mijn regel.



Ik draag rokken boven de knie, want ik heb een paar killerlegs en die mogen getoond en ik draag ook shirts zonder mouwen, want mijn armen zijn gewoon goed.



Je kan je laten verleiden om er voortaan bij te lopen als een Libellevrouw, maar ik pas daarvoor, dat komt nog, als het allemaal niet meer kan.
quote:Hawkmoon269 schreef op 28 november 2016 @ 14:05:

Die kledingrichtlijnen vanaf een bepaalde leeftijd, dat is toch ongelofelijke onzin!? Waarom zou je boven de 50 geen skinny jeans of die rok met enkellaarsjes meer mogen dragen? Waarom niet, dan kan toch prima?

De enige no-go is kleding die de minpunten van je lichaam benadrukt, vind ik. Maar dat geldt ook voor twintigers en dertigers.

Ben ik met je eens. Toch zie ik wel eens vrouwen van mijn leeftijd met bijvoorbeeld een hoge paardenstaart en strakke nepleren broek..

Maar je hebt wel gelijk, waarschijnlijk heeft dat meer te maken met slechte smaak dan met leeftijd.
Wansmaak kent geen leeftijd.
quote:Cateautje schreef op 28 november 2016 @ 14:09:

Ik ben 54 en alles mag!!! Laat je niets aanpraten, want je bent nu in je derde jeugd en als je goed bedenkt, dan kan over 15 jaar helemaal niets meer, dus haal eruit wat er in zit.

Wees flamboyant, heb geen boodschap aan de wereld, want de wereld is alleen maar met zichzelf bezig en gebruikt kritiek op anderen alleen maar om de eigen frustraties te verbergen.



Mijn lievelingskleuren om te dragen zijn fuchsia en Pruisisch blauw, heldere kleuren waardoor ik een stuk jonger toon.

Het mag, maar ik blijf weg bij zwart, want dat toont oud en boos bij mij, dus dat is de uitzondering op mijn regel.



Ik draag rokken boven de knie, want ik heb een paar killerlegs en die mogen getoond en ik draag ook shirts zonder mouwen, want mijn armen zijn gewoon goed.



Je kan je laten verleiden om er voortaan bij te lopen als een Libellevrouw, maar ik pas daarvoor, dat komt nog, als het allemaal niet meer kan. Wat een heer-lij-ke reactie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog jong (24 ) maar ik vind dat je echt wel alles mag dragen hoor. Denk aan leuke hippe sneakers, leren legging of broek, leuke strakke shirtjes kunnen ook prima. Het is belangrijk dat je gewoon kijkt naar wat bij jou past en wat je leuk en lekker vind zitten. Ik zou echt niet ineens hele lange rokken etc gaan dragen dan wordt je gelijk zo oud. Helmaal nergens voor nodig. Mijn schoonmoeder is ook 50+ en loopt gewoon op adidas schoenen en heeft leren leggingen aan. Staat haar geweldig! ik hoop dat als ik deze leeftijd heb dat ik ook nog gewoon lekker met de mode mee kan doen. Dierenprintjes kunnen inderdaad ordinair zijn maar er zijn ook leuke niet ordinaire dierenprintjes te vinden hoor !



Dus conclusie ga je alsjeblieft niet ouderwets kleden maar kleed je gewoon zoals jij leuk vind. ( of moet ik nu u zeggen )
quote:Floor789 schreef op 28 november 2016 @ 14:16:

Ik ben nog jong (24 ) maar ik vind dat je echt wel alles mag dragen hoor. Denk aan leuke hippe sneakers, leren legging of broek, leuke strakke shirtjes kunnen ook prima. Het is belangrijk dat je gewoon kijkt naar wat bij jou past en wat je leuk en lekker vind zitten. Ik zou echt niet ineens hele lange rokken etc gaan dragen dan wordt je gelijk zo oud. Helmaal nergens voor nodig. Mijn schoonmoeder is ook 50+ en loopt gewoon op adidas schoenen en heeft leren leggingen aan. Staat haar geweldig! ik hoop dat als ik deze leeftijd heb dat ik ook nog gewoon lekker met de mode mee kan doen. Dierenprintjes kunnen inderdaad ordinair zijn maar er zijn ook leuke niet ordinaire dierenprintjes te vinden hoor !



Dus conclusie ga je alsjeblieft niet ouderwets kleden maar kleed je gewoon zoals jij leuk vind. ( of moet ik nu u zeggen )

Neeeeeeeee geen U zeggen!!



Hahaha ik ben het ook wel met jullie eens, maar een beetje onzeker. Ben bang voor het "van voren lyceum, van achter museum-effect". Of dat mensen denken "kijk die mevrouw eens geforceerd jong proberen te zijn". Snap je?
Alle reacties Link kopieren
Kijk eerder wat past bij je figuur en je stijl. Ik heb van jongs af aan van vrij klassieke en chique kleding gehouden. Droeg vooral zakelijk mooie rokjes, broekpakken, pantalon met blouse. Ik heb nu geen baan meer waar dat bij past en draag nu juist meer casual kleding, veel jeans, zowel skinny, boyfriend als flared. Hoe stoerder de broek, hoe chiquer de bovenkant (mooie blouse of blazer en pumps) of juist een pantalon met een sweater of trui en platte schoenen. Die contrasten vind ik leuk. Wat je draagt moet natuurlijk bij je smaak en je levensstijl passen.

Jurken/rokken boven de knie draag ik nog wel alleen niet met blote benen. Mijn figuur is afgelopen jaar behoorlijk veranderd, vooral de taille verdwenen (ondanks veel sporten), maar ik was toch nooit een type voor naveltruitjes. Een wat losser vallende blouse of shirt vind ik nu mooier staan dan een strak t-shirt. Kijk wat bij je past en wat staat dan kun je toch alles dragen.







[quote]xlong schreef op 28 november 2016 @ 14:24:

Kijk eerder wat past bij je figuur en je stijl. Ik heb van jongs af aan van vrij klassieke en chique kleding gehouden. Droeg vooral zakelijk mooie rokjes, broekpakken, pantalon met blouse. Ik heb nu geen baan meer waar dat bij past en draag nu juist meer casual kleding, veel jeans, zowel skinny, boyfriend als flared. Hoe stoerder de broek, hoe chiquer de bovenkant (mooie blouse of blazer en pumps) of juist een pantalon met een sweater of trui en platte schoenen. Die contrasten vind ik leuk. Wat je draagt moet natuurlijk bij je smaak en je levensstijl passen.

Jurken/rokken boven de knie draag ik nog wel alleen niet met blote benen. Mijn figuur is afgelopen jaar behoorlijk veranderd, vooral de taille verdwenen (ondanks veel sporten), maar ik was toch nooit een type voor naveltruitjes. Een wat losser vallende blouse of shirt vind ik nu mooier staan dan een strak t-shirt. Kijk wat bij je past en wat staat dan kun je toch alles dragen.



[img]https://cdn.kleding.nl/L342866354/dames ... with-s.jpg[/img]

[img]https://files.localsunited.nl/live/imag ... 82b0b6.jpg[/img]

[img]http://www.mooiverouderen.com/wp-conten ... deel-3.png[/img][/quote



Ja precies. Jurken en rokken draag ik ook tot de knie of net erboven maar alleen met panty. In de zomer kies ik dan liever voor een linnen broek ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 28 november 2016 @ 14:24:

[...]



Neeeeeeeee geen U zeggen!!



Hahaha ik ben het ook wel met jullie eens, maar een beetje onzeker. Ben bang voor het "van voren lyceum, van achter museum-effect". Of dat mensen denken "kijk die mevrouw eens geforceerd jong proberen te zijn". Snap je?Hahahah. Het ligt er natuurlijk ook helemaal hoe je je kleding combineert. als je nou een leren broek aan doet met een panterprint shirt word het wel een beetje ordinair haha dat zou ik ook niet aan doen maar als je er nou een leuke blouse op draagt kan dat natuurlijk prima. Maar als ik jou was zou ik gewoon een x lekker gaan shoppen in een leuke winkel waar je ze je goed kunnen adviseren.
Nou, uhm, een leren legging is wel degelijk lyceum/museum hoor. Sowieso zijn leggings meer voor hele jonge meiden.

Ik zeg dan wel dat alles kan en dat je lekker flamboyant kunt zijn, maar wel met een beetje zelfrespect natuurlijk. Shoppen bij Coolcat kan echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 28 november 2016 @ 14:09:

Ik ben 54 en alles mag!!! Laat je niets aanpraten, want je bent nu in je derde jeugd en als je goed bedenkt, dan kan over 15 jaar helemaal niets meer, dus haal eruit wat er in zit.

Wees flamboyant, heb geen boodschap aan de wereld, want de wereld is alleen maar met zichzelf bezig en gebruikt kritiek op anderen alleen maar om de eigen frustraties te verbergen.



Mijn lievelingskleuren om te dragen zijn fuchsia en Pruisisch blauw, heldere kleuren waardoor ik een stuk jonger toon.

Het mag, maar ik blijf weg bij zwart, want dat toont oud en boos bij mij, dus dat is de uitzondering op mijn regel.



Ik draag rokken boven de knie, want ik heb een paar killerlegs en die mogen getoond en ik draag ook shirts zonder mouwen, want mijn armen zijn gewoon goed.



Je kan je laten verleiden om er voortaan bij te lopen als een Libellevrouw, maar ik pas daarvoor, dat komt nog, als het allemaal niet meer kan.





He-le-maal mee eens! Ik ben nog een paar jaar ouder en kleed me naar mijn figuur, niet naar mijn leeftijd. Voor mij geen mouwloze shirts meer maar wél skinny's, leren leggings en rokjes boven de knie met maillot. Jurken met enkellaarzen ook. Leuk!

Grote oorbellen draag ik ook als ik daar zin in heb. Hoezo zou dat niet meer mogen als je boven een bepaalde leeftijd bent? Kom op, er is geen enkele reden om een trut te worden, als ben je 85!
Kom eens hier neuzen.



De trends van herfst/winter 2016/2017
quote:anitavansjonnie schreef op 28 november 2016 @ 14:39:

[...]





He-le-maal mee eens! Ik ben nog een paar jaar ouder en kleed me naar mijn figuur, niet naar mijn leeftijd. Voor mij geen mouwloze shirts meer maar wél skinny's, leren leggings en rokjes boven de knie met maillot. Jurken met enkellaarzen ook. Leuk!

Grote oorbellen draag ik ook als ik daar zin in heb. Hoezo zou dat niet meer mogen als je boven een bepaalde leeftijd bent? Kom op, er is geen enkele reden om een trut te worden, als ben je 85!Nee die lange oorbellen vind ik niet mooi bij een bril, niet vanwege de leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 28 november 2016 @ 14:57:

[...]





Nee die lange oorbellen vind ik niet mooi bij een bril, niet vanwege de leeftijd.Oké, dat snap ik. Ik bedoelde meer te zeggen dat je leeftijd niet bepalend moet zijn voor wat je wel of niet aantrekt. Dat bepaal je zelf op basis van je spiegelbeeld. Voor mij is het niet zo dat ik iets per definitie niet aantrek, omdat jongeren het ook dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 28 november 2016 @ 14:35:

Nou, uhm, een leren legging is wel degelijk lyceum/museum hoor. Sowieso zijn leggings meer voor hele jonge meiden.

Ik zeg dan wel dat alles kan en dat je lekker flamboyant kunt zijn, maar wel met een beetje zelfrespect natuurlijk. Shoppen bij Coolcat kan echt niet meer.Tuurlijk kan een leren legging prima. :-0 Ik krijg er veel complimenten over. Staat me ook erg leuk, al zeg ik het zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 28 november 2016 @ 14:44:

Kom eens hier neuzen.



De trends van herfst/winter 2016/2017Cateautje die als hippie door het leven wil? Dat kan niet hoor!
quote:Cateautje schreef op 28 november 2016 @ 14:44:

Kom eens hier neuzen.



De trends van herfst/winter 2016/2017Ja dat doe ik al Cateautje Ik vind het heel leuk al jullie inbreng te lezen. En wat betreft Coolcat...helemaal mee eens! Dus toch wel een leeftijds no-go....... Ik vind dat echt een winkel voor brugklassers haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 28 november 2016 @ 15:02:

[...]





Ja dat doe ik al Cateautje Ik vind het heel leuk al jullie inbreng te lezen. En wat betreft Coolcat...helemaal mee eens! Dus toch wel een leeftijds no-go....... Ik vind dat echt een winkel voor brugklassers haha.Coolcat is voor geen enkele leeftijd leuk. Mijn bescheiden mening.
quote:herfstappeltaart schreef op 28 november 2016 @ 15:02:

[...]





Ja dat doe ik al Cateautje Ik vind het heel leuk al jullie inbreng te lezen. En wat betreft Coolcat...helemaal mee eens! Dus toch wel een leeftijds no-go....... Ik vind dat echt een winkel voor brugklassers haha.Ja is zo. Ik bedoel ook te zeggen met dat alles kan dat het vrouwenkleding moet zijn en geen meisjesmode.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder draagt dat ook gewoon allemaal, en zij is 75. Waarom zou je dat niet doen, zolang je jezelf er maar prettig in voelt en het je staat. Mijn moeder draagt bijvoorbeeld nooit jurken omdat ze zichzelf daar niet prettig in voelt. Maar die droeg ze ook al bijna nooit toen ze nog onder de 50 was. Een rok draagt ze soms. Make-up gebruikt ze ook nog gewoon.



Zolang je dochter je niet wil opgeven voor Hotter than my daghter gewoon doen.
Bengeloorbellen lijken mooi bij een strakke kaak - en halslijn en als je die niet meer hebt gaat het wat freule-achtig staan. Een kort spijkerrokje met een zwarte legging is ook meer voor jonge meiden and so on. Wat XLong in dit topic heeft geplakt is mooi en stijlvol, die lijn zou ik volgen als ik 50+ zou zijn
quote:Velma schreef op 28 november 2016 @ 15:20:

Bengeloorbellen lijken mooi bij een strakke kaak - en halslijn en als je die niet meer hebt gaat het wat freule-achtig staan. Een kort spijkerrokje met een zwarte legging is ook meer voor jonge meiden and so on. Wat XLong in dit topic heeft geplakt is mooi en stijlvol, die lijn zou ik volgen als ik 50+ zou zijn Ja zo zie ik het ook. Wat XLong heeft gepost vind ik ook erg leuk. Ik deel ook haar opmerkingen over de combinaties van pantalon met casual vest en spijkerbroek met nette top. Vind ik net wat leuker dan zowel boven als onder netjes. Ik vind het al snel te zakelijk en vooral te mannelijk staan. Ik hou van zachte en gebreide stoffen. Bijvoorbeeld liever een `wollige`pantalon dan zo´n gladde.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had laatst een donkerblauwe skinnyjeans aan met enkellaarsjes en een geruite blouse. Stond superleuk! Ze is 65.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven