Mode & Beauty alle pijlers

Alweer een foundation topic (gevoelige huid)nun

11-12-2014 15:23 46 berichten
Nu van mijn Lancôme teint Idole ultra 24h de bodem in zicht komt, ben ik me aan het oriënteren op de nieuwe voor mij 'perfecte' foundation - de Lancôme was het toch niet helemaal.

Waarom? Hij droogt mijn huid vreselijk uit! Heb hem toch opgebruikt door te mengen met max factor liquid illusion compact Cream to poeder foundation.

Ik heb een mooie review gezien van misslipgloss over een nieuwe diorskin foundation, maar ben bang dat die ook uitdroogt.

Ik heb een vrij lichte, gevoelige huid die makkelijk geïrriteerd raakt (shea butter en amandel kan ik niet tegen op m'n gezicht)

Maar ook een vette t-zone, naar droogheid neigende wangen en nu en dan een (hormoongerelateerde) ontsteking. O ja ook nog lichte couperose dus een medium tot volle dekking is noodzakelijk. Wie o wie heeft eenzelfde superfijne (ahum) huidsoort en wil haar foundationgeheim met me delen??

Budget; zo goedkoop mogelijk, maar als ie echt fabulous is geef ik graag wat meer uit.

O ja wat ook handig is om te weten is hoe je je favo foundation dan opbrengt (vingers, penseel, buffing brush, sponsje, beautyblender) voor het mooiste resultaat. ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
De make-up van Pupa is heel erg fijn, zeker voor gevoelige huidjes. Alleen komt bij mij nu de vraag, waarom foundation? Je plamuurt de boel dicht en dat is niet bevorderlijk voor je huid.

Waarom niet een BB-creme, ideale combi van verzorging en toch een beetje dekkend.



Van Pupa heb ik dus de BB-creme voor dagelijks gebruik en de foundation voor "bijzonder" gebruik. Prima combi. Ze hebben ook eventueel nog hele fijne primers.
Alle reacties Link kopieren
La Roche-Posay Tolèriane Teint Fluid vind ik heel fijn momenteel. Ik breng dat gewoon met mijn vingers op.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik gebruik zelf de anti-blemish solution van Clinique. Voor mij fijn op de T-zone en op de rest niet uitdrogend. Er zit een klein percentage salicylzuur in, wat reinigend werkt, vooral fijn voor de onzuivere huid. Ik draag het zelf trouwens weinig, dus ik weet niet hoe het bevalt als je het dagelijks wil gebruiken.

Wel wat duurder merk, maar tot de 14de 25% korting op make-up bij de Ici Paris XL.

Oh ja, ik breng het op met een sponsje, maar dat is vooral omdat ik het nog niet met iets anders heb geprobeerd
Gravinnetje, bedankt voor je reactie. Ik vind een gephotoshopte look gewoon heel mooi.

Daarbij reinig ik m'n huid uiteraard s ochtends en s avonds.

Lichte dekking als in bb Cream is niet voldoende. Bovendien zijn veel bb crèmes niet meer dan getinte dagcreme of juist lichte foundation zonder echt verzorgende bestanddelen.

Geen make up maakt mijn huid niet beter, ik heb dat meerdere malen langere tijd geprobeerd. Buiten dat ik het er niet uit vind zien vind ik zoals gezegd het gewoon mooi om een mooie gave huidskleur te hebben, wat ik van nature helaas niet heb, en dat dat dan voor anderen teveel zou zijn, tja, smaken verschillen. Maar het verhaal van dichtsmeren = slechtere huid gaat echt niet op bij mij.
MrsS, dat is nog een redelijke budgetvariant! Het proberen waard.



in deze review wordt gezegd dat ie heel lang houdt en niet afgepoederd hoeft te worden, geldt dat voor jou ook?

http://beautyyours.nl/bea ... y-toleriane-teint-fluide/

Wel vind ik op de foto de teint erg geel uitzien. Ik heb inderdaad eerder een gelige dan rozige ondertoon, maar bij haar in de review vind ik hem niet 'wauw'.
Alle reacties Link kopieren
Dat is allang achterhaald dat foundation slecht is voor je huid. Ik heb juist een tegenovergestelde ervaring, mijn huid ging er zelfs slechter uitzien van geen make-up.



Maar mijn acne is gelukkig weg, eindelijk. Bleek bij mij toch aan voeding te liggen. Had ik dat maar eerder geweten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat fijn dat t weg is bij jou! Ik lees je hier regelmatig en jij hebt inderdaad ook lang lopen kloten he.

Ik slik nu de Diane pil en icm calmomille reinigers van Yves Rocher en de Jacob Hooij vit E crème als nachtcrème (met dank aan Cateautje van hier) is mijn huid nu beter en gladder dan ooit. Laatst een puistenutbraak, dacht eerst dat het kwam door de ongesteldheid maar ik heb ruim een week een andere reiniger gebruikt (van de Hema, 0% parabenen 2-in-1 cleanser voor gevoelige huid) en toen ik eenmaal weer thuis de Yves rocher weer had, voelde ik het verschil en wijt ik de puisten nu aan de Hema cleaner.



Deze van misslipgloss bedoelde ik, die vind ik wel écht 'wauw'

http://www.misslipgloss.nl/diorskin-star/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kleurnummer 13 en die valt helemaal weg tegen mijn huid, je ziet zelfs geen overgang naar mijn hals. Voor mij is die kleur perfect. Ik gebruik wel nog wat blusher, ook van het zelfde merk en eigenlijk hoef ik alleen mijn neus af en toe bij te poederen. Maar mijn acnelittekens zien je niet meer als ik me opgemaakt heb en een incidenteel klein puistje tijdens mijn menstruatie ook niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:lechatrose schreef op 11 december 2014 @ 15:33:

Ik gebruik zelf de anti-blemish solution van Clinique. Voor mij fijn op de T-zone en op de rest niet uitdrogend. Er zit een klein percentage salicylzuur in, wat reinigend werkt, vooral fijn voor de onzuivere huid. Ik draag het zelf trouwens weinig, dus ik weet niet hoe het bevalt als je het dagelijks wil gebruiken.

Wel wat duurder merk, maar tot de 14de 25% korting op make-up bij de Ici Paris XL.

Oh ja, ik breng het op met een sponsje, maar dat is vooral omdat ik het nog niet met iets anders heb geprobeerd Ik zie bij de kleuren op Douglas dat ze nogal roze zijn allemaal. Misschien eens een testertje vragen. Jammer dat je m niet dagelijks gebruikt, ben wel benieuwd naar hoe het dan gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf Clinique, de Repairwear voor mijn lastige vel (oud, dus droog, maar ook vettig op de T-zone, pigmentvlekjes). Ik gebruik het vrijwel dagelijks, alleen als ik niet onder de mensen kom (soms een dagje studeren thuis) sla ik over en maak ik de CC-crème op, die naar mijn smaak niet goed genoeg dekt.

Ga naar een goede parfumerie en laat je daar opmaken ermee, dan kun je de kleur goed beoordelen en zien en ervaar je meteen hoe je huid erop reageert als het er een dag op zit.
Alle reacties Link kopieren
Dior heb ik vroeger ook veel gebruikt. Ik vond de Diorskin Nude heel mooi, maar die is meer geschikt voor een mooie huid, niet die van mij. Ik ben met La Roche Posay eigenlijk heel erg tevreden nu. Ik gebruik Shiseido compact foundation om overdag mijn neus bij te poederen en vindt het wel prima zo.
You know how I know? Because I reeaally think so!
MrsS heb jij m gewoon meteen besteld of had je ergens een tester vandaan? Ik zie namelijk dat het alleen online verkrijgbaar is bij wat vage webshops. Zou toch liever bij Douglas halen (heb ik een kortings-spaarkaart van)

Sassafras die van jou klinkt ook goed. Misschien toch maar weer eens naar Douglas in de vroege ochtend met een blote-billen gezicht ja. Of hopen dat ze scheutig zijn met testers.
Waarom is die Dior niet geschikt mrsS, laat die de putjes etc juist meer opvallen oid?



Mac BB compact Cream schijnt ook geweldig te zijn trouwens. Hele goede dekking en verzorging. Ik gebruik altijd nog wel een (Cream)blush, bronzing poeder en fixing spray maar toch blijft de Lancôme veel beter zitten dan goedkopere. Dat zal ook met het indrogen te maken hebben, krijg het al amper van m'n hand af na het opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gewoon bij de apotheek gehaald in het dorp. Dat is voor mij ook handiger dan steeds naar een ander dorp of de stad te moeten voor make-up te halen.



De Diorskin Nude gaf niet genoeg dekking en eerst met concealer aan de slag gaan, vind ik allemaal te veel werk, ik wil snel klaar zijn.



Maar inmiddels ziet mij huid er wel goed genoeg uit om die nieuwe van Dior eens te proberen. Is wel weer eens leuk, nieuwe foundations uit proberen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
* rent naar apotheek *

Nee grapje. Ik ga wat testers bijeen scharrelen her en der en laat hier iig weten wat het wordt en hoe alles bevalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:DappereGerbera schreef op 11 december 2014 @ 16:03:

MrsS heb jij m gewoon meteen besteld of had je ergens een tester vandaan? Ik zie namelijk dat het alleen online verkrijgbaar is bij wat vage webshops. Zou toch liever bij Douglas halen (heb ik een kortings-spaarkaart van)

Sassafras die van jou klinkt ook goed. Misschien toch maar weer eens naar Douglas in de vroege ochtend met een blote-billen gezicht ja. Of hopen dat ze scheutig zijn met testers.



Zo heb ik het ook gedaan, met een bloot gezicht er naar toe en me daar op laten maken. En bij mijn Douglas zijn ze altijd heel royaal met testers. Als ze ze niet hebben in de juiste kleur, dan knijpen ze gewoon een klodder uit de tester-fles in zo'n mini sambal-cupje.



Overigens wel een minpunt van de Clinique, die zit in een glazen flesje zonder pomp o.i.d., dus in het begin goot ik steeds teveel eruit op mijn hand (en spoelde dus een fortuin door de gootsteen voor mijn gevoel). Ik gebruik een platte kwast om het aan te brengen, dat moest van mijn make-up-mevrouw.
Alle reacties Link kopieren
Clinique ja, echt goede foundations. Ik gebruik de stay matte oil free, nr 09 neutral. Hoge dekking zonder een geplamuurd effect. Mijn make up mevrouw adviseert altijd met de vingertoppen aanbrengen.
quote:DappereGerbera schreef op 11 december 2014 @ 15:58:

[...]



Ik zie bij de kleuren op Douglas dat ze nogal roze zijn allemaal. Misschien eens een testertje vragen. Jammer dat je m niet dagelijks gebruikt, ben wel benieuwd naar hoe het dan gaat.

Het is in elk geval wel het enige merk dat ik verdraag. Ik gebruik ook mascara en eyeliner van ze, die gebruik ik wel vaker. Met andere merken heb ik na vijf minuten pijnlijke, dikke ogen.



Qua kleur moet je dan inderdaad even uitproberen. Ik had zelf de Fresh Vanilla een tijdje, maar die is na een kleuraanpassing te geel voor mij. Ik moet dus zelf ook weer een keer langs om een andere kleur te laten aanmeten.
Alle reacties Link kopieren
Clinique heeft veel met een roze ondertoon. En droogt niet altijd even natuurlijk op.



Loreal en Maybelline hebben ook goede opties.



Dior star zit halverwege de ingredientenlijst al parfum in. Als je huid erg gevoelig is kan je daar misschien op reageren.



Dior nude zit vol met alcohol.



Collistar, mac, loreal en maybelline hebben mildere formules en goede foundations is mijn ervaring. Beter dan alcohol en parfum foundations van chanel, dior en lancome.
Van L'Oréal krijg ik heftige reacties, zowel de foudations als de lipgloss. De caresse lipstick kan ik wel hebben maar hun mascara million lashes is ook drama met mijn ogen. L'Oréal valt dus af.

Alcohol is op zich niet zo'n probleem en parfum meestal ook niet, hoe gek dat ook klinkt misschien. Hooguit dat ik de geur vies vind.

Mac en/of collistar wil ik ook wel proberen. Wordt veel testen dus!!
Alle reacties Link kopieren
Al geslaagd?
Nog geen tijd gehad naar de stad te gaan en vandaag bij de apotheek zulke haast dat ik het glad vergeten ben!
Ik ga die La Roch ook eens uitproberen. Goedkoper dan Clinique en met SPF. Eens kijken of ze een kleur hebben geschikt voor deze roze bleekscheet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n lastige huid. Droog en gevoelig, met couperose, maar geen vette T-zone.

Na getobt te hebben met foundation die er na een uurtje als krijt op je wangen uitziet, gebruik ik nu al jaren de Super Balanced foundation van Clinique.

Droogt mijn huid niet uit en dekt goed, zelfs mijn couperosewangetjes.

Er is van Clinique een variant voor de nog drogere huid: Repairwear.

Clinique heeft veel verschillende kleuren.

Je zou van beide soorten een monstertje kunnen vragen bij de parfumerie. zo ben ik er ook aan gekomen. Dan vullen ze een klein potje uit een sample.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven